Spring naar bijdragen

Toto-13 Jackpot minimaal € 10.000.-


Predictor

Aanbevolen berichten

Wie kent ze niet, de Toto-13 briefjes in de Primera, Jumbo & Tabaks zaken. Maar hoe werkt dat nou precies? Hoe voel je nou die briefjes in?

Mijn geschiedenis wat betreft Toto-13 gaat 2 generaties terug. Mijn Opa vulde elke week de TOTO in, ze kwamen hier zelfs wekelijks persoonlijk aan de deur langs. De jackpot was destijds 1200 gulden. Na jarenlange deelname stond dezelfde man weer eens voor de deur, met een nieuw briefje maar dit keer ook met een prachtige mededeling: U heeft de jackpot gewonnen meneer. 13 wedstrijden goed voorspeld. Dit was voor de familie natuurlijk een enorme som geld. Er werd een vakantie geboekt een nieuwe televisie en een deel van het huis werd opgeknapt. Kun je nagaan wat je toen van 1200 gulden allemaal kon doen.

Zelf vul ik wekelijks ook een Toto-13 formulier in. Veelal gebeurt dit uit gemakzucht online, maar afgelopen week ben ik op pad gegaan en heb ik eens op de ouderwetse manier een TOTO briefje gaan invullen aan de balie. Ik neem jullie mee naar Donderdag 29 Januari:

Bij binnenkomst viel ik met mijn neus in de boter, een enorme lange wachtrij voor de balie. Kon ik mooi even het briefje alvast op mijn gemakje doorlezen en op ontdekkingstocht gaan. Naast het mooie programma boekje (Foto 1) vind je ook altijd het Toto-13 formulier (Foto 2). In het eerste oogopslag ziet het er vrij ingewikkeld uit, allemaal cijfers kolommen en mogelijkheden.

Als ik het programma boekje open sla (Foto 3) zie ik staan: Toto-13 week 5 d.d. 2/3 Februari, oh! Dat zal de speeldata uiteraard zijn en de 13 wedstrijden die ik kan inzetten. Dit vind ik ook terug in de eerste kolom links bovenin op mijn briefje. Deze 13 wedstrijden gelden dus voor week 5. Ik begin alvast met het invullen van mijn eerste rijtje van 13 wedstrijden. In dezelfde kolom vind ik echter 2 mogelijkheden om in te vullen. Dit betekend dus dat ik voor 1 euro inzet 2 pogingen heb om 13 wedstrijden goed te voorspellen en dus die jackpot te winnen! De naast gelegen kolommen geven aan 4 kolommen € 2,- / 6 kolommen € 3.- / 8 kolommen € 4.- / 10 kolommen € 5.- / 12 kolommen € 8.- eigenlijk is dus dit heel simpel bedenk ik mijzelf. Je kunt dus voor 8 euro 12 kolommen invullen en dus 12 keer kans op de grote geldprijzen.

Direct de eerste 2 kolommen dus ingevuld, in de 2de rij heb ik een aantal kleine wijzigingen toegepast ten opzichte van mijn eerste rijtje. Een paar zekerheden heb ik 1 op 1 overgenomen. Inmiddels ben ik aan de beurt en word ik geholpen door een vriendelijke jonge dame. Ik geef aan dat ik voor het eerst een "ouderwets" briefje heb ingevuld en ik geen idee heb of dit goed gegaan is. Het briefje word vervolgens onder de scanner gehouden en ja hoor hij is gewoon goedgekeurd! Ik krijg een officieel bewijsje mee (Foto 4). Dit is mijn deelname lot, en hierop staan ook alle 13 voorspellingen vermeld (Foto 5). Ik heb nu dus een Toto-13 formulier ingevuld, het leek me vooraf vrij ingewikkeld maar ik moet toegeven als je het eenmaal door hebt is het dood eenvoudig.

IMG_8978.thumb.JPG.2f5d1816e5cc60364099967daceae1a2.JPG

Nu is natuurlijk mijn volgende vraag meteen: Wat als ik nu 11, 12 of 13 wedstrijden goed heb voorspeld? Op welk geldbedrag maak ik nu werkelijk kans? Hierop wist de medewerkster helaas geen antwoord te geven. Ik raadpleeg hierop even de officiële site van TOTO zelf en vond het volgende:

Prijzenschema

Voor Toto-13 geldt dat het totaal aan de deelnemers uit te keren prijzenbedrag 47,5% bedraagt van de totale inleg uit Toto-13. De verdeling van genoemde prijzenbedragen over de diverse prijsklassen vindt als volgt plaats:

  • 1e prijsklasse (13 goed) minimaal 40% van het prijzenbedrag;
  • 2e prijsklasse (12 goed) 24 % van het prijzenbedrag;
  • 3e prijsklasse (11 goed) 36 % van het prijzenbedrag.

Indien er geen winnaars zijn in prijsklasse 2 wordt het volledige bedrag toegevoegd aan prijsklasse 3 en vervolgens verdeeld over alle winnaars in prijsklasse 3; alhoewel vrij onwaarschijnlijk geldt dit scenario andersom ook.

Jackpotopbouw

De jackpot van Toto-13 start op € 10.000,- en de opbouw wordt (volledig) gefinancierd uit de inleggelden. Bij de start van de jackpot is het bedrag van € 10.000,- nog niet beschikbaar vanuit de inleggelden. Daarom wordt een prijzenreservefonds aangelegd, waarin een deel van de inleg wordt gereserveerd om het startbedrag van de jackpot te financieren.  Omdat een deel van de inleggelden gereserveerd wordt, verloopt de jackpotopbouw in het begin langzamer. De eerste weken stijgt de jackpot daarom met een vast bedrag van € 2.000,-. Dit bedrag van € 2.000,- is lager dan het prijzengeld dat beschikbaar is voor de 1e prijsklasse, omdat een deel van prijzenbedrag in het reservefonds wordt gestort. Later kan de jackpot met een hoger bedrag stijgen omdat niet meer gestort hoeft te worden in het prijzenreservefonds.

De hoogte van het bedrag, waarmee de jackpot stijgt wordt geschat op basis van 1. gerealiseerde inleg en 2. verwachte omzet. Soms komt het voor dat de stap in de jackpotopbouw plotseling kleiner is dan de stappen in de weken daarvoor. Dit heeft dan te maken met het feit dat de te verwachten omzet significant lager is dan de voorgaande weken (bijv. als gevolg van een interlandweekend).

Omdat het bedrag waarmee de jackpot stijgt geschat is, is het jackpotbedrag zelf ook een geschat bedrag. Indien er een winnaar is van de jackpot ontvangt deze speler in ieder geval het geschatte en op de website gecommuniceerde bedrag van de jackpot of – indien dit hoger is – het totale bedrag dat beschikbaar is ten behoeve van de eerste prijs. Je ontvangt als jackpotwinnaar dus in ieder geval  de gecommuniceerde jackpot en soms een hoger bedrag als er meer geld is ingelegd dan vooraf is ingeschat. Indien er echter minder geld is ingelegd dan vooraf ingeschat en het bedrag dat op de website is aangegeven wordt uitgekeerd aan een jackpotwinnaar, dan start het prijzenreservefonds met een negatief bedrag. De jackpot staat de volgende week dan weer op € 10.000,- en stijgt in de eerste weken met € 2.000,-, maar het zal langer duren voordat de jackpot met een hoger bedrag stijgt omdat het prijzenreservefonds moet worden gevuld ten gevolge van het tekort ten aanzien van de jackpotuitkering en ten gevolge van het startbedrag van € 10.000,-."

Het is uiteraard nu afwachten of ik komend weekend in de prijzen ga vallen. Voor de uitslag raadpleeg ik de site van de TOTO of ik ga naar Teletekst pagina 560-564.
Voor week 5 heb ik dus een Toto-13 formulier volledig ingevuld en maak ik kans op die 12000 euro! Vullen jullie ook wel eens een Toto-13 briefje in? Misschien leuk om dit wekelijks met elkaar te delen en bespreken. Hieronder alvast mijn eerste bijdrage:

image.png.9ca2590a00b013af0e4e13b0956a7d16.png

 

bewerkt door Predictor (bekijk bewerkingshistorie)
  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Skale:

Kijk volgende keer eens wat de totale odd van die 13 wedstrijden in een combi is, waarschijnlijk krijg je meer dan die jackpot.

Die kunnen we er dan wel eens bijpakken. Leuk idee inderdaad, maken we er een combi van. Pakken we hem los met alle wedstrijden en de Toto-13 een vergelijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Dopey:

Toto 13 is alleen interessant als je alle 13 goed hebt, en daarnaast ook verrassende uitslagen hebt ingevuld. Ik heb zelf wel eens een paar keer de oude Toto 12 gewonnen, maar je wint en geen ruk mee. Dus mocht je voor de "jackpot"willen gaan, dan moet je 7/8 vaste uitslagen pakken en die aanvullen met 2 combi verrassingen.

Absoluut ben ik dat met je eens hoor. Maar toch, voor een heleboel mensen geeft het een stukje extra spanning op dat gebied. En sta je nog versteld van hoeveel mensen toch dat briefje invullen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...