Spring naar bijdragen

Boodschappen


ROELETTE

Aanbevolen berichten

Wij halen zelf ook de meeste producten bij de LIDL weg en een paar producten bij de AH (zitten bij elkaar in onze winkel straat). Spaarzegels neemt ze ook zeker mee. Mijn vrouw leest altijd de foldertjes, pakt de aanbiedingen mee en maakt altijd een lijstje. Het is altijd een sport voor haar, lekker koken met mooie en gevarieerde producten. 

Soms ga ik mee, en valt mij ook op dat de LIDL wel erg goedkoop is in vergelijking met de AH.

Daarnaast rijden we soms naar de MAKRO, even de winstpakkers scoren en zaken halen die we lang op de plank kunnen houden.

 

Stel ik zou alleen wonen zou ik de bezorgdienst inschakelen van een supermerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei K. Ronos:

De aldi en lidl worden altijd als goedkoop aangemerkt, maar volgens Kassa is jumbo en AH goedkoper als je alleen de Basic merken pakt. Dit komt omdat Aldi en Lidl vaak maar 1 merk voeren dat dan net wat duurder is dan AH /Jumbo Basic. 
 

 

Vroeger was de Aldi, uit de tijd voordat de Lidl naar Nederland kwam, absoluut de goedkoopste. Dat is allang niet meer zo. Dat heeft 't publiek ook door, anders gingen ze écht niet zoveel reclame maken. eerder hoefden ze zichzelf niet te bewijzen. Dan spreek ik uit de tijd dat het 'not done' was om je in zo'n winkel te begeven, was een teken van armoede.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf winkel ik altijd in de Lidl, heerlijke winkel! Ze hebben niet alle a-merken of alle producten(bepaalde kruiden soms niet), maar wat gezegd wordt qua goedkoopste is niet helemaal waar. Ja de Jumbo komt vaak als goedkoopste uit de test, echter is dit gebaseerd op een vast pakket aan producten. Dus als je alleen die producten koopt ben je bij de Jumbo goedkoper uit. De kwaliteit wordt dan niet naar gekeken.

 Voor mij heeft de Lidl nog steeds de beste prijzen voor de producten met een hoge kwaliteit. Het zijn geen officiële A-merken, maar dat word je alleen maar als je veel reclame maakt(waar zou dat geld vandaan komen voordie reclame?) de producten bij de Lidl worden dus nooit A-merk. Als ik dan toch A-merken wil kopen(dus extra betalen voor de naam/marketing van het bedrijf) dan koop ik die bij de Bas vd Heijden, waarom? Omdat ze daar gewoon goedkoper zijn dan bij de Jumbo, ik weet niet of deze winkel meegenomen wordt in de prijsvergelijkingen, maar die win suup heeft gewoon A-merken en die is zeker goedkoper dan de Jumbo. 

We kunnen natuurlijk een testje doen... tegenwoordig kan alles online en dan kiezen we zelf wat we nodig hebben voor een week boodschappen. Ik zal in mijn volgende post een lijstje maken die aangevuld kan worden(producten juist wel of juist niet). We gaan dan gewoon online de boodschappen in de kar gooien en knallen het online(bij de Lidl/Aldi zal iemand ff een keer langs moeten gaan)

Bas vd heijden is Dirk trouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boodschappen:

  • 2 bruine broden(volkeren, sesam, boeren etc)
  • 2 flessen cola max/zero
  • 2 pizza's diepvries(salami/hawai)
  • Spaghetti
  • Spaghetti groenten(bak voorgesneden)
  • Tros bananen 1 kg
  • 1 kg appels
  • 2 mangos
  • 500 gram zilvervlies rijst
  • potje zoet zure saus voor de rijst
  • 300 gram gehad half om half
  • Pak chocolade koekjes(chocolate chip?)
  • 2 zakken chips paprika en naturel
  • 1 fles droge witte wijn
  • 5 speciaal biertjes(2 dubbel en 3 tripel)
  • 1 fles aanmaaklimo
  • Zak gele mm's 300 gram 
  • 1 bloemkool
  • 2 kip krokant schnitzels

Dit is denk ik redelijk representatief voor een week/halve week aan boodschappen. Uiteraard zitten hier kruiden etc niet bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bij het boodschappen doen veel geld scheelt is het kopen van "onbewerkte producten". Geen kant en klare pastasaus van Bertolli, maar gewoon uien, prei en tomaten. Geen voorgesneden groente of "geschoonde spruitjes" maar gewoon vieze spruitjes, die je dan zelf eventjes af haalt. Klusje van 10 minuten. Vlees zelf kruiden en geen kant en klare ovenschaaltjes kopen met gemarineerd vlees en drie uienflinters. 

Vlak voor de Corona crisis heb ik meegedaan aan een marktonderzoek over de uitstraling van supermarkten. Ik moest een filmpje maken in een AH-filiaal, een Lidl-filiaal en een Aldi-filiaal. Aldi heeft een marktaandeel van ongeveer 5% in Nederland en dat willen ze graag uitbreiden, omdat de Lidl, die zich richt op het zelfde marktsegment een marktaandeel heeft van ongeveer 12% De opdrachtgever van dit marktonderzoek was inderdaad de Aldi. En omdat "lesgeven in filmpjes maken" mijn beroep is heb ik de Aldi eens goed laten zien hoe ik denk over het" Loser-hoekje" met de goedkope halve liter bierblikken. De opdrachtgever was heel blij met mijn filmpjes over de verschillende supermarkten. 

Wij geven met ons tweepersoons-huishouden ongeveer 75 euro uit aan boodschappen per week. En dat is inclusief alles dat je koopt in een supermarkt. Wasmiddel, persoonlijke verzorging, kattenverzorging ect, ect zitten er ook bij. Wij kopen veel bij de Lidl, maar ook behoorlijk wat bij de Jumbo. Albert Heijn is goed is verscheidenheid en vers, maar ook erg duur. Bij de Aldi is alcohol het goedkoopste. Ben je alcoholist dan weet je bij deze dus waar je wezen moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem van Aldi en Lidl vind ik dat ze niet alles hebben waardoor je naar meerdere winkels moet (alsof ik de boodschappen doe). Maar alles kopen in 1 winkel lukt wel bij de Jumbo (sinds begin dit jaar bestellen we bij Jumbo) of AH en niet bij een Aldi of Lidl. Coca cola, Nutella, croky chips, vlees, brood als voorbeelden die ergens anders veel lekkerder te krijgen zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi, spuit 11 hier 😮

Wij geven tussen de €500 en €600 per maand uit aan boodschappen. Met twee volwassenen, dus ja, wij zijn duur in de kost. Ik let wel een beetje op aanbiedingen maar wij kopen toch vooral wat we lekker vinden en waar we zin in hebben. En veelal vers, geen pakjes en zakjes hier in huis. Bij voorkeur ook nog biologisch. 

Ik bestel wekelijks boodschappen bij de AH, meestal tussen €75 en €100 per week. Plus de zegeltjes. Lekker lui zullen mensen zeggen die weten waar ik woon: de AH zit hier 100 meter vandaan (kan zelfs minder zijn) en de Lidl ongeveer 250 meter. Owh en een Jumbo maar die mijd ik zoveel mogelijk. Maar sinds corona is het een keuze om zo min mogelijk naar de supermarkt te gaan, en als ik ga zo min mogelijk tijd daar te besteden.

Naast die levering ga ik meestal 2 keer per week voor verse producten als groenten en broodjes naar de AH en/of Lidl. Dan kies ik wel het vers afgebakken brood en vaak voorgesneden groenten, dat laatste uit gemak en omdat dat altijd precies genoeg is voor 2 personen.

Bij bol bestel ik regelmatig wasmiddelen en toiletpapier in bulk, net als kattenvoer (twee katten die vrijwel alleen brokken krijgen maar vanwege blaasgruis wel veroordeeld zijn tot het duurdere segment). Voor shampoo, deo etc (en dan ben ik ook een grootverbruiker) gaan we het liefst elke 3 - 4 maanden de grens over naar Duitsland maar dat is nu ook even lastig. Dus dan maar de aanbiedingen uitpluizen bij Etos en Kruidvat (hier tussen de AH en Lidl in dus dichtbij). Met een leaseauto is tanken daar niet nodig, wel doen we meestal ook even boodschappen want lekker en goedkoop. Vooral houdbare producten dan, vaak rijden we met een achterbak vol weer terug.

In het budget is trouwens ook ruimte opgenomen voor het steunen van de lokale horeca. Dat doen we graag, dus nu halen we regelmatig af. Bezorgen doen we nauwelijks. 

Ik heb overigens respect voor eenieder die met €50 tot €100 per week, vooral met een gezin, rond kan komen. Ik ben blij dat wij financieel geen last hebben van de coronacrisis want dan hadden we toch wel een uitdaging gehad denk ik zo ☺️

bewerkt door luckylady
typefout (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe 95% van mijn boodschappen bij de AH, soms bij de Aldi voor wat kleine dingen. De Aldi vind ik verder echt een enorme troep-winkel. Altijd maar 1 kassa open, hooguit 2 en altijd een teringzooi. Kan ook aan de Aldi hier liggen hoor. Wel lach ik me de ballen uit de broek als ik eens wat dingen daar koop omdat het wel echt goedkoper is.

Maar veel dingen zijn ook echt niet altijd even goed. De falafal van de Appie is prima, maar laatst bij de Aldi gehaald en die was echt oprecht niet te eten, leek wel alsof het al weer uitgedroogd op de aanrecht lag. Overigens koop ik wel met de meeste dingen gewoon het merk van de AH. Dus geen pasta van Grand'Italia en ook gewoon frisdrank van het huismerk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minutes ago, JackPot said:

Probleem van Aldi en Lidl vind ik dat ze niet alles hebben waardoor je naar meerdere winkels moet (alsof ik de boodschappen doe). Maar alles kopen in 1 winkel lukt wel bij de Jumbo (sinds begin dit jaar bestellen we bij Jumbo) of AH en niet bij een Aldi of Lidl. Coca cola, Nutella, croky chips, vlees, brood als voorbeelden die ergens anders veel lekkerder te krijgen zijn. 

Ja, daar heb je gelijk in. Ik wil van sommige producten ook gewoon een bepaald merk omdat ik dat merk het lekkerste vindt. Gelukkig zitten de Jumbo en de Lidl naast elkaar in ons winkelcentrum. Het kost nauwelijks meer tijd. Boodschappen thuis laten bezorgen doe ik niet. Ik wil graag zelf selecteren wat ik pak en niet het risico lopen dat ik een product krijg dat nog maar twee dagen houdbaarheid heeft. Iets wat dus bij de PicNic vaak gebeurt. Zelf maak ik een weekmenu en koop ik een keer per week boodschappen. Ik werk gewoon 40 uur, met 3 uur reistijd per dag. Ik moet vooruit denken. En als ik dan opgescheept word met producten die maar twee dagen houdbaar zijn moet ik alsnog door de week naar de supermarkt. Iets waar ik dus echt geen zin meer in heb na een lange werkdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Gokholtante:

Boodschappen thuis laten bezorgen doe ik niet. Ik wil graag zelf selecteren wat ik pak en niet het risico lopen dat ik een product krijg dat nog maar twee dagen houdbaarheid heeft. Iets wat dus bij de PicNic vaak gebeurt. Zelf maak ik een weekmenu en koop ik een keer per week boodschappen. Ik werk gewoon 40 uur, met 3 uur reistijd per dag. Ik moet vooruit denken. En als ik dan opgescheept word met producten die maar twee dagen houdbaar zijn moet ik alsnog door de week naar de supermarkt. Iets waar ik dus echt geen zin meer in heb na een lange werkdag.

Daar was ik dus precies ook bang voor bij bestellen, maar bij de appie valt me dat dus 100% mee. Vlees is meestal 5 a 6 dagen houdbaar, gelijk aan wat ik die dag in de winkel vind. Groenten  en zuivel ook dezelfde houdbaarheid als in de winkel op dezelfde dag. Dus echt niet de restjes die op moeten! Ik heb zelfs het idee dat het verser is, verse groenten en fruit blijft ook onwijs lang goed. 

Ik kan het van andere bezorgdiensten niet beoordelen maar bij de AH is dit gewoon goed geregeld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer zo'n 75euro per week voor mijzelf en 2 jonge kids, kan goedkoper maar vind verschillende fruit en groente wel belangrijk en dat is vaak al snel prijzig.
En liever minder vlees en goed dan voorgefabriceerde zooi, verder ook vaak liever alles zelf maken.
Gratis eitjes van onze eigen kippen brigade is wel mooi meegenomen 😉 en die eten vaak onze restjes op dus goed gebruikt allemaal.

vaak bij de Dirk die vind ik wel t goedkoopste en maak ook boodschappen lijstje na aanleiding van de aanbiedingen scheelt ook weer veel nadenken wat te kiezen !
maar dingen zoals aardbeien zijn niet zo goed vaak dan voor fruit groente ook veel Lidl.
Hebben eigenlijk bijna geen frisdrank, kids mogen dat niet van mij en als ik t niet in huis haal neem ik het zelf ook niet. Wel elke dag 1 Bullit van mijn verslaving haha.

Vind wel mocht je moeten besparen dan zijn boodschappen ZEKER een hele goede optie, al is t maar even 10min uitzoeken wat je waar het beste kan halen in de week.
En lijstjes zijn altijd beter dan even zonder plan wat brood halen en je hebt zo weer voor 30euro spul wat niet echt goed doordacht is 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet over boodschappen, maar ik zou graag eens de schijnwerpers op de kringloopwinkels willen laten schijnen. Ondanks dat ze steeds minder goedkoop worden kan je hier behoorlijk je slag slaan. Daarnaast is het een offensief tegen de wegwerpmaatschappij. Een principe wat mij zeer aanspreekt. Daarbij werken er ook nog eens mensen die niet bij een normale baan terechtkunnen. Zo doen zij wat terug voor hun uitkering/maatschappij. En......het is zó leuk! Need I say more? 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net terug van boodschappen doen bij de AH (vrouw had mijn hulp nodig).

 

Aantal dingen die me opvielen (doe niet heel vaak boodschappen)

Ze gebruikt Scoupy en leverde haar bijna €5,00 korting op: https://www.onetime.nl/geld-nieuws/hoe-werkt-scoupy

Ze pakt de bonusaanbiedingen en ook check ze deze of ze goed worden gescand (we hadden een handscanner) bij de luxe honden botten ging het mis en werd de 50% korting niet in rekening gebracht. Bij de klantenservice werd dit rechtgetrokken, vrouw lief zei tegen mij dat dit 2 a 3 keer per maand voorkomt. Moet je nagaan, hoeveel mensen wel niet te veel betalen die dit niet checken? (terwijl de aanbieding al bijna een week loopt)

Ze spaart de koop zegels (wordt automatisch gedaan)

Soms pakt ze ook de 35% korting (op datum) zoals een bosje bloemen.

Ze winkelt met een lijst en wijkt daar niet van af, ik pakte natuurlijk wel wat extra's 🙂

We waren €111,00 kwijt (kunnen we een week vooruit), waren 2.5 tas vol. 1,20€ emballage terug.

Parkeren is gratis. 

Winkelen vond ik al geen pretje maar nu met mondkapje op en de rest van de mensen ook maakt het nog onprettiger, iedereen een karretje en geen praatjes meer maken of koffie drinken daar.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei TheGreatOne:

 

 

Ze pakt de bonusaanbiedingen en ook check ze deze of ze goed worden gescand (we hadden een handscanner) bij de luxe honden botten ging het mis en werd de 50% korting niet in rekening gebracht. Bij de klantenservice werd dit rechtgetrokken, vrouw lief zei tegen mij dat dit 2 a 3 keer per maand voorkomt. Moet je nagaan, hoeveel mensen wel niet te veel betalen die dit niet checken? (terwijl de aanbieding al bijna een week loopt)

 

Soms pakt ze ook de 35% korting (op datum) zoals een bosje bloemen.

 

 

Klopt, ik check ook altijd de kassabon, 2 a 3 keer per maand klopt die niet. Alleen de Aldi is een gunstige uitzondering, zelden een fout meegemaakt. Ik hoor mensen altijd zeggen "Nee hoor, ik vertrouw je wel", als de kassamedewerker vraagt of ze een bonnetje willen. Heeft dus niets met het personeel te maken, maar met het systeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren ook naar de Lidl geweest en Carrefour, totaal 113,- euro Maar daar gaan we het geen week mee uitzingen. 
Zaten wel een aantal dure zaken bij i.v.m. aanbiedingen.

- 3KG chocola

- 100 X was tabletten.

- WC en Keuken Papier groot verpakking.

- Fruit blauwe bessen, meloen, pers sinaasappelen (Aanbieding en de kleine vindt het erg lekker)
 

Daarnaast let ik ook op of de aanbiedingen wel goed aangeslagen worden en gisteren werkte dat niet voor de blauwe bessen scheelde toch weer een 1 euro. 
Maar komt echt wel vaker voor of dat op het schap prijs X staat en op de bon prijs Z. Ze moeten dan de prijs van het schap hanteren. Heb ooit producten terug gedaan omdat ze dat niet wilden doen....dan breng ik alles terug.......konden ze kar weer uitpakken en alles terug brengen in de supermarkt.  
Voorbeeld cola 1 euro op het schap....ik koop het....op de bon staat 1,10 euro. Niemand die het direct opvalt, maar wel 10% meer! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aaaahhhh Scoupy!!!! Ik had daar vroeger 3 accounts (adres en bankrekening van mijzelf / ex en mijn moeder) Ik had daar zo voor 20euro aan gratis spul per maand van.
De aanbiedingen werden wel steeds minder helaas maar leuk om nieuwe producten te proberen en altijd gratis snoep voor kids 😉

Ook ben ik gek van de 35% van de AH zeker einde vd dag op zaterdag ligt er in Oostzaan altijd heel veel en nu de kerst eraan komt liggen de mega brokken rosbief weer in de schappen en die worden toch niet zo veel verkocht. Ik hou dan even de data in de gaten en de dag ervoor mega vlees halen a 13euro en dan met 35% korting :-).
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Reno:


 


Maar komt echt wel vaker voor of dat op het schap prijs X staat en op de bon prijs Z. Ze moeten dan de prijs van het schap hanteren. Heb ooit producten terug gedaan omdat ze dat niet wilden doen....dan breng ik alles terug.......konden ze kar weer uitpakken en alles terug brengen in de supermarkt.  
Voorbeeld cola 1 euro op het schap....ik koop het....op de bon staat 1,10 euro. Niemand die het direct opvalt, maar wel 10% meer! 

Bij de Jumbo krijg je het bedrag terug, ook al scheelt 't maar 1 cent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier zijn boodschappen in verhouding vrij duur. Wij gaan voor de grote boodschappen naar Liddl. Voordeel is dat die hier wel merken mogen verkopen. Denk aan Coca Cola, heiniken etc. 

In het algemeen toch minimaal 150 euro kwijt. Daarnaast kopen we schoonmaakartikelen in een speciale winkel en gaan we naar de slager voor vlees en groenteboer voor groente fruit. 

Al met al zitten we met zijn tweeën (sinds een week met zij drieën) toch wel op €500 tot €750 per maand. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag zin in lekker vlees, dus ff naar de Slager. De slager is van een ‘keten’ Barten. 1kg spareribs en een kilo buikspek, ik was 27,50€ kwijt😱 normaliter koop ik het online bij de slager zoals devleesboerderij.nl dan kost een kg spareribs 7-9€ en de buikspek 5€ ongeveer.... was dus bijna 2x zoveel kwijt, schrok me de pleuris.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei LuukFOD:

Hier zijn boodschappen in verhouding vrij duur. Wij gaan voor de grote boodschappen naar Liddl. Voordeel is dat die hier wel merken mogen verkopen. Denk aan Coca Cola, heiniken etc. 

In het algemeen toch minimaal 150 euro kwijt. Daarnaast kopen we schoonmaakartikelen in een speciale winkel en gaan we naar de slager voor vlees en groenteboer voor groente fruit. 

Al met al zitten we met zijn tweeën (sinds een week met zij drieën) toch wel op €500 tot €750 per maand. 

Gefeliciteerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 jaren later...

Ik probeer altijd mijn boodschappen in de aanbieding te halen, helpt mij heel erg om binnen mijn maandbudget van 200 euro te blijven. Ik gebruik daarvoor aanbiedingradar.nl, ze sturen mij elke week een mailtje bij welke supermarkt mijn favoriete producten in de aanbieding zijn. Dat maakt het ook heel gemakkelijk dan alle foldertjes langsgaan iedere keer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij Defensie was het altijd gelijk duidelijk. Geen geld of beschikking meer voor mond voorraad, dan pio schep pakken en graven. In een kub grond zit meer vreten dan jij in een maand op kon. Bewoog uiteraard allemaal wel, maar laten we eerlijk zijn….. hoeft toch niet te smaken!!!… als het maar voedzaam is.

Weet niet of mijn bijdrage iets van waarde heeft bij de boodschappen discussie, ben ook weer even thuis. De hele wereld kost meer geld de laatste tijd, dus improviseren. Maakt niet meer uit of je de beste of de slimste, laat staan de sterkste bent momenteel. Gaat er om wie zich het snelste aanpast. Die gaat winnen. Deze wereld heeft een hekel aan verliezers. Niet klagen maar dragen heet het in de strijd. En helaas heeft de strijd zich verplaatst naar de modale burger, die kruipend op de onderste schappen van de supermarkt de laagste prijs moet uitzoeken voor zijn vreten, terwijl hij zich dagelijks kapot moet werken.
 

We leven in een goed land, maar ten opzichte van 30 jaar geleden, is meer dan 60 procent van de bevolking het schip in gegaan, ten opzichte van vooruitgang. 
 

Voorop gesteld dat dit een gok forum is, laten we dit verlies maar nemen. Maar op een gegeven moment stop je met indrukken start knop….. en betaal je uit. Je bent vrij om de winst ergens weer in te gooien, of weg te lopen van de hele klotezooi. Als je het het spelletje van dit leven kent word je 100 jaar, en kun je jezelf al glimlachend aankijken in de spiegel, zonder iemand te benadelen. Iedereen weer veel geluk en succes de volgende tijd.

Groet van de wereld reiziger 👍

 

 

bewerkt door Charly (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...