Spring naar bijdragen

"Bijgeloof"


Solidagio

Aanbevolen berichten

Ik meen dat hier al een draadje over is, maar kan dat niet vinden. Hebben jullie ook bijgeloofverschijnselen? In HC Groningen, waar ik regelmatig kom, is ook regelmatig een man die op de life roulettetafels speelt. Zo nu en dan komt ie in het rokersgedeelte, een kort gesprekje is vaak het gevolg. Als hij er is verlies ik áltijd. Ik vraag me af of ik niet beter gelijk naar huis kan gaan, als hij er weer is. 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Solidagio:

Ik meen dat hier al een draadje over is, maar kan dat niet vinden. Hebben jullie ook bijgeloofverschijnselen? In HC Groningen, waar ik regelmatig kom, is ook regelmatig een man die op de life roulettetafels speelt. Zo nu en dan komt ie in het rokersgedeelte, een kort gesprekje is vaak het gevolg. Als hij er is verlies ik áltijd. Ik vraag me af of ik niet beter gelijk naar huis kan gaan, als hij er weer is. 😉

Ik heb zelfs gokkers met hun ringvinger  ( alleen maar met hun ringvinger ) op de spin knop van de gokautomaat zien drukken want anders geeft die niks , zeggen ze !! Kan je wel nagaan !! 🙂Mensen die ietsje naar links of rechts draaien als ze achter een gokautomaat plaats nemen want dat brengt geluk , denken ze !! 🙂

 

Allemaal bijgeloof , idd .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijgeloof is in de "gokwereld" inderdaad wel een dingetje... Van veel spelers is dit bij mij/ons als gastheer ook bekend, het kunnen kleine dingetjes zijn zoals een 1ct muntje op de uitbetaalknop leggen of een klein poppetje in de muntenbak. In eerste instantie is dit vaak onschuldig, maar er is bij onze vestiging ook een speler aanwezig waarbij wij de koffiemok niet zelf mogen "neerzetten/weghalen" omdat dit ongeluk zou brengen. Ook kan ik mij nog een speler herinneren die altijd alle punten uit de roulette haalde zodra het nummer 13 gevallen was. Hij wierp dan pas nieuw geld in na dat de 0 viel.

Van mijn collega's heb ik gehoord dat er ook een speler per direct gestopt is met zijn "gokverslaving" nadat hij een geluk's armband verloren had... Schijnbaar was zijn bijgeloof zo sterk dat (het verlies van) deze armband hem heeft doen laten inzien dat het gokken niet langer een leuke en gezonde hobby was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ongelofeloos! Gisteravond...... Toen ik HC binnenkwam zag ik hem al spelen bij de roulettetafels. Ik maak een grapje, maar serieus bedoeld, dat ik geen contact met hem wilde, omdat we elkaar ongeluk brachten. Hij míj bedoelde ik eigenlijk, maar dat klinkt zo hard. 😉

Ik op winst bij de multiroulette, komt ie tóch even bij me staan. Later verlies ik. Ik neem een pauze met bitterballen, ga weer spelen. Komt ie weer even bij me staan, om te melden dat ie weer alles verspeeld heeft. En dat echt met zo'n wanhopige negatieve energie. Ik speel door, kom in een positieve flow en ga uiteindelijk met een lekkere winst naar huis. En die meneer? Die had in de tussentijd het pand verlaten. Toeval? 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie noemt er nu gokken een leuke gezonde Hobby. Wat heeft gokken nu te maken met gezondheid. De echte gokverslaafden zien er gestrest uit. Je kunt geen verstandig gesprek voeren en hebben dikwijls een erg kort lontje. Geloof en ongeloof verhinderen je rationeel te handelen. Beide berusten op niet bewijsbare en aantoonbare zaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...