Spring naar bijdragen

Gaat Nederland met ‘Arcade’ met Eurovisie Songfestival winnen


Aanbevolen berichten

Een groot gedeelte van de inwoners van Nederland zal in de aankomende weken compleet in de greep zijn van de vraag of Ajax de finale van de Champions League zal gaan bereiken, en misschien zelfs ook zal binnenhalen.
Maar tevens zal een gedeelte van ons land ook de spanning en 'koorts' voelen toenemen over een ander jaarlijks evenement...: het Eurovisie Songfestival.
Zo sinds het begin van maart zijn de deelnemende acts aan het Eurovisie Songfestival (ESF) allemaal bekend.
Al snel na de bekendmaking van alle inzendingen van dit jaar, werd duidelijk dat er zich binnen het deelnemersveld een aantal favorieten bevonden. Nederland heeft zich zelfs als dé topfavoriet ontpopt!

Persoonlijk ben ik al heel erg blij wanneer Nederland ervoor kiest om bij het ESF deel te nemen met een heel goed lied. Een lied dat géén kitsch-inzending is, géén absurd cabaret en ook géén kermisattractie. Mooi dat Nederland daarmee dan lof oogst. (Tot dusver in ieder geval dan.) Namens Nederland zal de zanger Duncan Laurence aan het songfestival deelnemen, met een lied waarvan de titel ook wel toepasselijk is voor het forum van One Time. De titel is namelijk ‘Arcade’.

Bij de bookmakers worden de kansen op een overwinning van Nederland in Tel Aviv hoog ingeschat. ‘Arcade’ gaat in de lijsten met quoteringen zelfs soeverein aan de leiding!!  Wanneer we verder kijken naar de quoteringen, dan zouden grote kanshebbers op het behalen van de winst zijn: Italië (Soldi), Zwitserland (She got me) en Rusland (Scream). Dit zijn allemaal mannelijke zangers.

De winnaar zal best wel eens één van deze landen kunnen worden. Waarbij wel aangetekend kan worden dat Italië vooraf wel veel vaker tot de favorieten behoorde (in 2017, maar zeker ook in 2016 met de dansende aap) maar in andere jaren vielen de uiteindelijke resultaten dan toch een klein beetje tegen. Misschien dat het de Italiaanse zanger van dit jaar toch ook weer op dezelfde wijze zal vergaan. Zwitserland is aanwezig in Tel Aviv met een modern lied en een dito act. Dit zal de top 10 in het ESF zeker kunnen gaan bestormen, maar of er ook echt zal gaan winnen. Het lied van Nederland, ten slotte, is goed. Het bezit een bepaalde kwaliteit en is authentiek. Daar waar je bij het ESF ook vaak genoeg ziet dat artiesten in andere jaren op een geforceerde wijze (zowel verbaal als non-verbaal) een poging wagen om de gunst van de televisiekijker te verkrijgen, doet Nederland een poging met echte emotie. In dat opzicht zijn er binnen het deelnemersveld ook weer niet heel veel concurrenten aan te duiden. Het is de grote vraag of Nederland de eerste plaats bereikt of niet. Dat zou wel een bijzondere gebeurtenis ,  want Nederland won het ESF voor het laatst in 1975!

 

bewerkt door SquareOne
Enkele typefoutjes verwijderd. Ook nog een toevoeging geplaatst. (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

Op dit moment heb ik voor het Eurovisiesongfestival 2019 al meerdere best geplaatst, maar dit zal ik  in de aankomende tijd nog wat meer uitbreiden.

Ik heb nu € 258,00 ingezet op "Nederland wordt winnaar van het Eurovisie songfestival" @2,70. Ja, ik weet dat het best een risico inhoudt, maar Nederland gaat aan de leiding in de polls. Dat dit in de aankomende 30 jaren nog een keer zal gebeuren lijkt mij niet zo waarschijnlijk. Ik ga er nu daarom vol op inzetten.  Als het onverhoopt misgaat heb ik hoogstwaarschijnlijk een paar spannende dagen gehad!!

 

Een andere bet waar ik op ga inzetten is "Griekenland wordt winnaar van semi-finale 1". (Deze speel ik momenteel voor € 81,00 en @2,60.)

Door de bank genomen is net niveau van de inzendingen in semi-finale 1 lager dan het gemiddelde niveau van de inzendingen van de andere semi-finale. Ik zie in Griekenland en Cyprus wel de favorieten voor het winnen van de semi-finale en er is bijna geen liedje hier zo catchy als het Griekse lied.

Als ik één aanbeveling voor een bet zou moeten geven dit jaar, dan zou ik zeggen "Griekenland wint semi-finale". Wat ik wel zie als een nadeel van deze bet, is dat je het resultaat van de semi-finales altijd pas te weten komt in de nacht van zaterdag op zondag. (Dat wordt ergens op een internetsite gepubliceerd, korte tijd na afloop van de televisieshow.  De bekendmaking van de uitslag is zonder toeters en bellen, en dat is geen spannend gebeuren.)  Als he nog meer spanning wilt, zou ik inzetten plaatsen op Duncan Laurence. 

bewerkt door SquareOne (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit ook vrij vol op winst Nederland. Ben het met je eens wat betreft Italië, die schatten de bookies al jaren verkeerd in. Ook het lied van Rusland zie ik niet als enorme concurrent, top 5 is haalbaar, maar meer dan dat zie ik niet zo snel gebeuren.

Ik heb zelf Cyprus als winnaar van SF 1; het gaat er in die halve finale sowieso om spannen, maar na het wegzakken van de quote op Cyprus heb ik me toch laten verleiden. Bij het openen van de markt waren ze favoriet @3, dat is inmiddels @6, dat vind ik veel te hoog. Ik zie ze ook als kanshebber om hoge ogen te gooien in finale.

Als longshotbetje heb ik Armenië top 3 @26 en top 10 @5. Bij het bekendmaken van dit nummer, had ik verwacht dat het tot de favorieten zou behoren bij de bookies, maar dat blijkt absoluut niet het geval. Ik denk dat de bookie hier er naast zit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de Onetime app gaat het ook helemaal los over het Songfestival en komt Zweden als een goede outsider naar voren. Kom er maar in @coolos15

Is het mogelijk om een inzet te doen dat Nederland niet wint en een van de andere landen wel? Wat zouden hier de quotes van zijn? Zou een mooie persoonlijke bet zijn, dan zit ik altijd goed 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind die weddenschappen voor @1,30 of @1,50 ook helemaal niet interessant. Echt niet.  

Ik denk dat de winnaar zal gaan worden Zweden, Nederland, Rusland. Met daarnaast eventueel nog Azerbeidzjan en Australië als kanshebber. Een ander scenario dan één van deze vijf landen kan mijzelf bijna niet voorstellen. 

ikzelf heb € 703,00 (!) ingezet op Nederland en daarnaast € 113,00 op Zweden.

Ik denk dat Nederland bij de vakjury's op zaterdag de winnaar zal worden. De televoting vind ik wat moeilijker in te schatten.   Televoters hebben soms echt zo hun grillen.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...