Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Op de beurs weet je het wel het kan vriezen en dooien. Ik ben tegenwoordig iets selectiever geworden op de beurs omdat een snelle keuze je duur kan komen te staan. Ik kies nu voor aandelen waarvan ik weet dat ze er niet slecht voor staan. Ik ga voor bedrijven die winst maken, weinig schulden hebben en dividend uitkeren. Waarom? Dit zijn meestal de betere beursgenoteerde bedrijven voor de lange termijn. Heb in het verleden een foutje gemaakt met een sprinter op SBM Offshore -1100. Alleen omdat één of andere analist het leuk vond te zeggen dat de boete weleens 3x keer hoog kon worden. In ieder geval weet ik nu dat beleggers reageren met verkopen en dat  het aandeel daalt en dit niet fijn is voor een sprinter. Ik had het wel bij het juiste eind qua voorspelling SBM staat nu zo'n 40% hoger. Tja duurt foutje door naief te zijn. Mijn laatste 2 leuke winsten zijn van Broadcom en BAM. Broadcom op 209 opgepikt en verkocht op 296. Had er 10 stuks van en een jaar lang dividend. Hoop nu op een correctie daar. Bam Had ik voor 2.54 volgens mij en iets te laat verkocht, op 3.90. Wel een leuke winst van 750 plus iets meer dan 100 euro dividend die eraan komt. De winst laat ik in dit fonds zitten voor de lange termijn. 

Mijn tip voor de mensen is Flow Traders. Deze gaat up en down keert een leuk dividend uit en zal wanneer er een echte recessie komt veel winst maken. Het bedrijf verdient namelijk aan de aankoop en verkoop van aandelen, opties, turbo's etc. Er is nog veel marktaandeel te winnen en hebben zij een eigen platvorm. Zij hebben ook lage kosten in vergelijking met de concurrent.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.