Spring naar bijdragen

Experiment - Bomen kopen artikel


Aanbevolen berichten

21 uur geleden zei TheGreatOne:

Wat vind je van deze boom @Gokholtante

 

Plek 29, stuivertje willen met positie van gisteren. Vandaag op pad richting Rotterdam/Zeeland, eens kijken of er daar ook bomen zijn. Nog maar 3 maanden wachten en dan kan ik weer kastanjes raken en poffen nu al zin in maar hopelijk eerst een fijne en mooie zomer. So far so good! 

 

 

licht boom.png

Tamme Kastanje bomen.jpeg

Die bomen van de bovenste foto herken ik van toen ik in Indonesië was, helaas kan ik geen foto's vanaf mijn laptop plaatsen hier, anders ging ik op zoek naar mijn oude foto's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update of het artikel, Google vandaag weer op plek 29 echter op andere zoekcombinaties komen we al veel hoger, type maar eens in: voor een keer bomen kopen in je leven .  Dat is het mooie van een stuk, je verzint iets en dan komen 'long tail' combinaties omhoog drijven. Daarnaast loopt dit forum topic als een dolle en krijg er regelmatig een grote glimlach van op mijn gezicht. 

Van de week hebben we gelopen in een van de mooiste wandel gebieden (die ik ken in Nederland) bij Kamp Westerbork. Op een 5 km lang pad (het Melkwegpad + Radiosterrenwacht + Kamp Westerbork) kom je veel interessante zaken tegen, zo loop je in perspectief door het melkweg met allerlei leuk tussenstops met bezienswaardigheden. Weg van de film Contact met Jodi Foster, dan moet je hier een keer wandelen omdat je iets tegengaat komen wat erg op die film lijkt en daarna rond lopen op het oude kamp is gewoon indrukwekkend en leerzaam. Ook is hier het bos van het Toekomst en daar zal ik in een volgende post wat overschrijven.

 

Geniet van het weekend en vergeet niet mooie foto's van bomen te maken en te delen met ons :-)

Westerbork pad.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die zoekterm die je noemt is wel een bijzondere en ik kan me niet voorstellen dat die zin door iemand in google wordt gezet, tenminste niet meer dan 5 keer per jaar.

Deze: voor de eerste keer een boom kopen, staat op nummer 1 in google en klinkt al logischer. Belangrijkste is wel dat de zoeker op dat moment ziet wat hij graag wil weten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plek 28 in Google en gaan aankomende week weer een paar zaken uit het strijd plan halen voor onze 3e aanval op deze positie. Google zal door het bomen het bos niet meer zien maar we er is een interessant plan. 

 

Geniet van de prachtige zondag lieve boomliefhebbers en dan zie ik jullie morgen weer in de virtuele wereld.

door de bomen het bos niet meer zien.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update of het artikel, Google vandaag weer op plek 29 echter op andere zoekcombinaties komen we al veel hoger, type maar eens in: voor een keer bomen kopen in je leven .  Dat is het mooie van een stuk, je verzint iets en dan komen 'long tail' combinaties omhoog drijven. Daarnaast loopt dit forum topic als een dolle en krijg er regelmatig een grote glimlach van op mijn gezicht. 
Van de week hebben we gelopen in een van de mooiste wandel gebieden (die ik ken in Nederland) bij Kamp Westerbork. Op een 5 km lang pad (het Melkwegpad + Radiosterrenwacht + Kamp Westerbork) kom je veel interessante zaken tegen, zo loop je in perspectief door het melkweg met allerlei leuk tussenstops met bezienswaardigheden. Weg van de film Contact met Jodi Foster, dan moet je hier een keer wandelen omdat je iets tegengaat komen wat erg op die film lijkt en daarna rond lopen op het oude kamp is gewoon indrukwekkend en leerzaam. Ook is hier het bos van het Toekomst en daar zal ik in een volgende post wat overschrijven.
 
Geniet van het weekend en vergeet niet mooie foto's van bomen te maken en te delen met ons :-)
1885979582_Westerborkpad.jpeg.933cbb677646d623c905b2d203be21cb.jpeg

Dacht dat je Langerak bedoelde met “mooiste wandelgebied van NL”... Daar wel pure natuur mogen aanschouwen trouwens!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei LuukFOD:

Welke tool gebruik je om te kijken waar je staat in de Google ranking @TheGreatOne

We hadden tot kort geleden een andere maar zijn overgestapt naar een meer professionele toepassing. AccuRanker gebruiken we nu en op deze natte maandag zet die ons op 49 neer.

Vaak komen we bomen tegen waar in gekrast is en namen of letter en data op staat. Zo ook in ons bos is het schering en inslag. Ik snap ook wel dat je de liefde wil bezegelen op een boom, waarschijnlijk staan de meeste inkepingen nog in de boom terwijl de liefde al lang voorbij is. 

Bomen merken.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei TheGreatOne:

Iemand die gek (houden van) bomen is wordt ook wel een Dendrophile genoemd. Ik wist dit echt niet maar een mooi woord voor een bomen liefhebber. 

Hoge bomen vangen veel wind en deze kwam ik vandaag in ons bos tegen.

hoge boom.jpeg

Wees goed op de hoogte van de exacte definitie van "hoge bomen vangen veel wind" (in een hoge positie heeft men ook veel verantwoordelijkheid).

Want DAT is WAT je ZAL bereiken als je zo door gaat. De vraag is: WANNEER?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-7-2019 om 11:58 zei DennMann:

@TheGreatOne maken jullie ook al gebruik van KeyWord hero? Die tool zorgt ervoor dat je weer voor een groot deel kunt zien via welke organische zoektermen men op je website is gekomen. Dan weet je precies op welke bomen kopen termen men heeft doorgeklikt.

Dank Dennis, ik heb het in de groep gegooid, we gebruiken deze tool nog niet.

Plek 29 vandaag. In het artikel hebben we een creatieve banner staan om de mensen die zoeken op deze woorden te kunnen bedienen en een linkje naar dit forum onderdeel staat nu ook in het stuk zodat lezers eventueel blijven hangen op de website.

 

Ondertussen kwam ik deze grappige boom tegen met soort van paddenstoelen erop.

paddenstoelen boom.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plek 30 vandaag, Google blijft maar bewegen en interessant om te zien hoe dit soort dingen werken, of in ieder geval te aanschouwen.

Zo'n 17 jaar geleden hebben we via Staatsbosbeheer een boom gekocht (of gesponsord) en kostte toen een paar honderd euro. Hiervoor kreeg je een eigen boom en mocht je een type soort boom uitzoeken en wij wilden graag een Kastanje boom (tamme) maar deze waren al vergeven. En omdat ze diversiteit wilde hebben in het bos van de toekomst. Wij zijn toen voor de bruine beuk gegaan met de gedachte dat als we later ooit oud zijn, we de beukennootjes eronder zouden kunnen rapen en verhalen konden vertellen van vroeger of in ieder geval de periode van het planten van de boom tot aan het heden.

Het planten van onze eigen boom was een klein feestje, tientallen mensen die verzameld waren en hun eigen kleine boom mochten aanplanten midden in de regen. Onze dochter kon nog niet lopen en lachte mij toe vanuit de buggy hoe ik met vereende krachten een kuil aan het graven was en het jonge boompje erin zette. We mochten ook nog een eigen tekst schrijven zodat voor de boom op een plaatje onze tekst zichtbaar is voor de mensen die de bomen konden bewonderen. Het is mooi om al die persoonlijke spreuken bij al die bomen te zien staan. Ondertussen ligt een beetje as van mijn moeder ook onder de boom dus deze plek is voor ons extra bijzonder. 

Vorige week weer eens terug gegaan naar de boom (was wel 2 jaar geleden), hond mee, op zoek naar onze boom in het bos van de toekomst bij Kamp Westerbork. Wat was het bos groot en mooi geworden, vele volwassen bomen waren het geworden en ook onze boom had een behoorlijke groei spurt te pakken gehad. Ook zagen we voor het eerst de beukennootjes aan de boom hangen en toen besefte ik....'we worden oud' :-)

Bos van de Toekomst.jpeg

Onze boom.jpeg

beuken nootjes.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei TheGreatOne:

Plek 30 vandaag, Google blijft maar bewegen en interessant om te zien hoe dit soort dingen werken, of in ieder geval te aanschouwen.

Zo'n 17 jaar geleden hebben we via Staatsbosbeheer een boom gekocht (of gesponsord) en kostte toen een paar honderd euro. Hiervoor kreeg je een eigen boom en mocht je een type soort boom uitzoeken en wij wilden graag een Kastanje boom (tamme) maar deze waren al vergeven. En omdat ze diversiteit wilde hebben in het bos van de toekomst. Wij zijn toen voor de bruine beuk gegaan met de gedachte dat als we later ooit oud zijn, we de beukennootjes eronder zouden kunnen rapen en verhalen konden vertellen van vroeger of in ieder geval de periode van het planten van de boom tot aan het heden.

Het planten van onze eigen boom was een klein feestje, tientallen mensen die verzameld waren en hun eigen kleine boom mochten aanplanten midden in de regen. Onze dochter kon nog niet lopen en lachte mij toe vanuit de buggy hoe ik met vereende krachten een kuil aan het graven was en het jonge boompje erin zette. We mochten ook nog een eigen tekst schrijven zodat voor de boom op een plaatje onze tekst zichtbaar is voor de mensen die de bomen konden bewonderen. Het is mooi om al die persoonlijke spreuken bij al die bomen te zien staan. Ondertussen ligt een beetje as van mijn moeder ook onder de boom dus deze plek is voor ons extra bijzonder. 

Vorige week weer eens terug gegaan naar de boom (was wel 2 jaar geleden), hond mee, op zoek naar onze boom in het bos van de toekomst bij Kamp Westerbork. Wat was het bos groot en mooi geworden, vele volwassen bomen waren het geworden en ook onze boom had een behoorlijke groei spurt te pakken gehad. Ook zagen we voor het eerst de beukennootjes aan de boom hangen en toen besefte ik....'we worden oud' 🙂

Bos van de Toekomst.jpeg

Onze boom.jpeg

beuken nootjes.jpeg

Mooi verhaal! Nu de ‘Beuk’ er in om hoge ogen te gooien mbt het kopen van een boom ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, @TheGreatOne, Ik kijk altijd een beetje de kat uit de boom. Nee zonder gekkigheid, ik heb niet veel met bomen. Maar ik zou niet weg willen hebben verder. En geduld voor die kleine k*tboompjes? Uuuuh nee, dat is echt hopeloos voor mij. Ik doe liever een eikenprocessierups opeten, dan een maandje op zo een boompje zorgen 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen winter deze boom laten snoeien door een echte tuinman die de tuin van de buren deed en even snel dit voor mij regelde voor 25€. Toen ik van de week bij de ouders van @Hillichance en @ROELETTE was veel mijn oog op een prachtige grote treur wilg die er fantastisch bij stond. Ook zij hadden hem laten snoeien en ik moest raden wat het kostte. Ik dacht, nou 2 x 25€ = 50€.....nou ja doe eens gek 100€.  Nou ik zat er behoorlijk naast kan ik je vertellen :-)

Gesnoeide boom.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei TheGreatOne:

Afgelopen winter deze boom laten snoeien door een echte tuinman die de tuin van de buren deed en even snel dit voor mij regelde voor 25€. Toen ik van de week bij de ouders van @Hillichance en @ROELETTE was veel mijn oog op een prachtige grote treur wilg die er fantastisch bij stond. Ook zij hadden hem laten snoeien en ik moest raden wat het kostte. Ik dacht, nou 2 x 25€ = 50€.....nou ja doe eens gek 100€.  Nou ik zat er behoorlijk naast kan ik je vertellen 🙂

Gesnoeide boom.jpeg

Dat was behoorlijk duurder idd en dat was al de 2de keer in een paar jaar tijd😅

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het experiment bomen kopen is nog geen maand onderweg en heeft in ieder geval mijn leven al een stuk meer verrijkt. Ik zie mooie bomen maar ook oude verhalen komen weer in mijn hoofd. In wolken zie ik altijd de mooiste creaties en dat krijg ik nu met bomen ook meer en meer, in deze boom zie ik zelfs hartjes en die wil ik graag aan jullie geven :-)

 

Vandaag staan we met het stuk op plek 29 en dit topic wordt ook al opgepikt door Google en zie ik met vertrouwen tegemoet. Daarnaast zijn we ook met andere key words aan het goochelen die meer in onze eigen markt zitten om in dit proces mee te nemen.

Op naar het weekend, geniet en leef!

hartjes boom.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...