Spring naar bijdragen

Kan men trainen op het nemen van strafschoppen ?


Pat

Aanbevolen berichten

 

 

Halve finale WK vrouwen USA - Engeland

Engeland mist voor de 3e keer een penalty in this toernooi . Is een bekend fenomeen wat we bij mannen voetbal ook vaker hebben zien gebeuren .

Als supporter van United states ben ik blij dat ze gewonnen hebben !!

Als neutrale toeschouwer zou ik zeggen , mijn complimenten voor Engeland want ze speelden echt goed .

Dat brengt mij bij het onderwerp : traineren op penalty .

Kan men traineren op het nemen van strafschoppen ?

Naar mijn mening niet dus . Je kan op trainen , maar het blijft een mentale kwestie .

Laten we eerlijk zijn , de bal in een hoek schieten voor deze ervaren spelers onder normale omstandigheden is niet moeilijk . Waar het omgaat is of  de speler met druk kan omgaan . Het is dus meer een mentale kwestie dan technisch one !!

Het nemen van een penalty is meer een strijd met jezelf en je eigen mindset  !! kan je hierop trainen until it becomes yer second nature ? ? dat betwijfel ik !! 

Wat dit onderwerp betreft de meningen lopen nogal uiteen . Ik ben dus benieuwd wat sportliefhebbers hier op het forum daarvan vinden .

( Mocht je interesse hebben hierop reageren , uiteraard !!😊 ) .

 

 

PS, Indien dit onderwerp al eerder hier op h forum besproken is dan wat mij betreft this topic mag door mods verwijderd worden . 

Gr, 

Pat 

bewerkt door Pat (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@LuukFOD    @ruleta

Met andere woorden wat jullie zeggen is : alle spelers genoemd in dit artikel , na jaren lang ervaring hadden nog meer trucjes moeten gaan leren en meer trainen ?? Penalty nemen is geen racket Science hoor !! Of wel , soms ? 😊

 

https://www.strafschop.nl/top-50-penaltys/de-top-50-strafschoppen-aller-tijden-de-top-10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei LuukFOD:

Kwestie van herhaling. Ik kan redelijk darten. Ik train bijna dagelijks. Tis herhaling. En doordat ik het zovaak doe heb ik vertrouwen in mijn worp als ik een moeilijke tegenstander heb. 

Wat als je de wedstrijd met één singel worp mag beslissen en dit  terwijl de ogen van 100,000 toeschouwers / camera’s / TV /  fans / en ...... allemaal op je gericht zijn ?

Ik geloof best dat je vertrouwen in hebt , maar dat heeft dan eerder met je mental strength te maken . Daar kan men niet op trainen imo  .

Mental strength is iets wat je in je hele leven hebt opgebouwd ( Niet ontwikkeld ) en is afhankelijk van verschillende factoren zoals , je opvoeding / omstandigheden waarin je opgegroeid bent  / wat je allemaal in je leven hebt mee gemaakt / hoe je door je ouders en omstanders bent behandeld  / en ..... noem maar op !! 

Kortom , De ene heeft het en de ander ,niet !! 

Er zijn spelers die onder druk eenmaal goed ( en zelfs beter ) kunnen presteren en er zijn spelers die helemaal in elkaar storten . 

Dit fenomeen komt trouwens bij andere sporten ook voor . 

Stephen Hendry  , domineerde the game of snooker voor jaren lang . Hij won 7 wereldtitels en god mag weten hoeveel andere ranking toernooien ( was 38 geloof ik )   .  Terwijl sommige pro’s tijdens hun carrière  hebben nog nooit een ranking titel gewonnen .  Hoe komt dat ? Omdat ze niet kunnen spelen ? weinig uren gemaakt tijdens training ?

Geloof mij maar , als je met die jongens ( vooral de beste 32 van de wereld )  naar de trainingstafel gaat , dan zal je zien dat ze allemaal op hun gemak ,100 breaks na 100 breaks kunnen schieten  .  😊

 

 

bewerkt door Pat (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Pat:

@LuukFOD    @ruleta

Met andere woorden wat jullie zeggen is : alle spelers genoemd in dit artikel , na jaren lang ervaring hadden nog meer trucjes moeten gaan leren en meer trainen ?? Penalty nemen is geen racket Science hoor !! Of wel , soms ? 😊

 

https://www.strafschop.nl/top-50-penaltys/de-top-50-strafschoppen-aller-tijden-de-top-10

kun je mij een 1 voorbeeld geven uit het filmpje waarom die victor de goede hoek weet en hoe denk je dit teweten.

ik wel.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei ruleta:

kun je mij een 1 voorbeeld geven uit het filmpje waarom die victor de goede hoek weet en hoe denk je dit teweten.

ik wel.

 

ik ook !! door trainen . 

Nogmaals , dat is niet mijn punt . Deze jongens hebben allemaal hun training gehad . Voetballen is hun leven . Als ik daar ga staan dan kan me voorstellen dat men mij op mijn vaardigheden aanspreekt . 

Het gaat hier om de top van de wereld en deze spelers hebben allemaal duizenden uren training achter hun rug staan .

Ray Reardon zei : Bij de top van de wereld ,  is een kwestie van 90%  Mental en maar 10% technische aspecten van de game die uiteindelijk het verschil uitmaakt .  

Je bent trouwens niet de enige die niet met mij eens is hoor !! Ik heb dit gesprek zelfs met een mental coach gehad  ( hij had drie certificaten mental coaching  voor Golf - snooker  en  football ) .  uiteindelijk konden we elkaar niet overtuigen !! Helaas !! 😊

Begrijp me niet verkeerd , mental side of the game is iets wat speler aan kan werken en proberen ontwikkelen . Maar uit het praktijk blijkt dat het simpelweg niet werkt en niet effectief is . 

Zodra de druk komt aanzetten en vooral op cruciaal en beslissende momenten  , de speler valt helaas terug op zijn oude identiteit / persoonlijkheid en gewoontes .  

bewerkt door Pat (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Solidagio:

Kijk maar naar de Duitsers, zelden tot nooit zenuwachtig bij penalty's, kwestie van mentaliteit.

100% mee eens . 

Ene speler ( Maradona bv )  krijgt de bal in 16 m gebied en hij leg hem zo in één keer in de goal . 

Terwijl andere heeft 30 kansen nodig voordat ie maar één keer kan scoren . 

Klopt een speler als Maradona heeft talent en uitzonderlijke vaardigheden . Maar het belangrijkste is dat ie niet in paniek raakt  en daardoor hij kan in perfectie uitvoeren wat hij tijdens zijn training heeft geleerd . 

Dat is het belangrijkste verschil tussen legendes en gewone  spelers . Naast hun uitzonderlijke vaardigheden kunnen ze onder druk presteren / tot uitvoering brengen and gets the job done !! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei LuukFOD:

Door veel te trainen, automatismes aan te wennen waar je op terug kunt vallen. Voel je je zelfverzekerd. Je traint dus je penal en je mentale gesteldheid. 

Derhalve kun je penals dus trainen

Voor bijna álle vaardigheden geldt trainen, herhalen en nóg eens herhalen. Dat geldt voor muzikanten, kunst- maar ook huisschilders, sporters etc. Het begint natuurlijk met aanleg en talent. Maar op het moment suprême komt het op karakter aan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei LuukFOD:

Door veel te trainen, automatismes aan te wennen waar je op terug kunt vallen. Voel je je zelfverzekerd. Je traint dus je penal en je mentale gesteldheid. 

Derhalve kun je penals dus trainen

Natuurlijk kan je daarop trainen . 

Het gaat erom of men in staat is ( op  beslissende momenten ) tot uitvoering brengen wat hij tijdens zijn training heeft geleerd .  

Je hebt 2 jongens  van 18 . Beiden nemen 30 rijlessen en beiden kunnen na hun training perfect en foutloos. rijden . Één haalt zijn rijbewijs want hij kan naast de examinator zitten , kalm blijven en rijden alsof er niks op h spel staat en die ander zakt want zodra de examinator erbij komt zitten , raakt hij in paniek en maakt meerdere fouten wat hij tijdens zijn training ( rijlessen ) nooit deed .  Deze 2 jongens hebben 2 verschillende mentaliteiten !!!!! 😊

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Pat:

ik ook !! door trainen .

info.JPG.da6ee015bc2d3b5cb4742ec38ca7f03f.JPG

hier haalt hij al informatie uit, door te kijken naar de dribbel.

maar zijn ze zo slim allemaal dat is de vraag over alles.

de stratenmakers bij pokeren , in hun hoofden zie ik ze al tellen.

en in de kaarten kijken steeds ,je weet toch wat je hebt.

maar dan vraag ik dat ook als de volgende kaart komt, en heb je hem al ?

zeg ik dan ,zodat ze weten dat ik hun door heb.

maar dat hebben ze zelf niet door dat ik hun door heb.

dan heb ik 2 keuzes 1tje ik laat hem langzaam meegaan

en vraag wat hij van beroep eigenlijk is.

dan zal hij iets noemen en dan zeg ik ohh ik dacht dat jij stratenmaker was

van beroep en dan is het gezichten aflezen.

en sommige hebben het dan nog steeds niet door

 

 

 

maar andersom kan het ook.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.