Spring naar bijdragen

DennMann's pokertopic (op naar groene cijfers)


DennMann

Aanbevolen berichten

Gisteren trouwens echt een ruk dag gehad, twee sessies echt bijna volledig naar beneden. Maar we laten ons niet uit het veld slaan!

Mijn vriendin heeft volgende week nachtdienst, dus mijn verwachting is dat ik volgende week de challenge wel een heel eind afrond. Ik ga er sowieso een vervolg aan geven, zeker met de expertise van rick er bij en de statistieken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎21‎-‎8‎-‎2019 om 10:58 zei DennMann:

Als ik verder de statistieken bekijk dan valt het op dat ik vanuit de small-blind de meeste chips verlies en vanuit de big blind de meeste chips win. Daar zit wellicht nog een aandachtspunt. 

Dit is een algemeen feit.
Men verdedigd te vaak uit de blinds met een marginale hand, en als je dan geen erg goede post-flop strategie hebt kosten deze handen inderdaad het meeste chips (en dus geld)

Voorbeeldje:
Opener voor 2big blinds en een caller op de button, jij op de sb met 10h 7h
Leuke hand om te spelen, maar wanneer ga je door in de hand NA de flop?
Ga je door als de flop Ah9h3x is? (flushdraw)
En wat doe je met een flop QdJc7s? (bottom pair)
En flop JxJh9h?

In de SB zit je altijd uit positie, dikwijls ook nog tegen meedere spelers, als je dan maar 'half' hit, en maar blijft hangen / callen zijn DIT de momenten inderdaad dat je veel chips verliest.

Stel voor jezelf een schema van handselecties op die je wilt spelen OF ben heel gedisiplineerd in je post-flop spel.
(Ga bv alleen maar door in de hand als je two pair of beter flopt. of een combodraw..

 

Succes
 

bewerkt door waakzaam (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei DennMann:

Bedankt voor je comment! Echter meer van toepassing op normale sit and go's. Met de hyperturbo's komt er bijna geen postflop spel aan te pas

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
 

Maar als je twijfelt tussen push en fold, als er actie is en je zit in de SB, dan zijn daar toch wel push/fold charts voor te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎21‎-‎8‎-‎2019 om 10:58 zei DennMann:

Meh, weer een sessie met - 10 buy-ins. Voor mijn gevoel run ik ook bagger. Erg vaak dat het er goed in gaat op cruciale momenten, maar ik vaak tegen een K3 of een K8 aanloop die dan hun laagste kaart hitten. Nu 114 games gespeeld met -$33 op de teller en $20 aan rake. Echter geen paniek, want ik weet hoe swingy deze dingen kunnen zijn. 

image.png.2d7266da1ad5ed2c8963537b687936b2.png

 

Als ik verder de statistieken bekijk dan valt het op dat ik vanuit de small-blind de meeste chips verlies en vanuit de big blind de meeste chips win. Daar zit wellicht nog een aandachtspunt. 

Ja dat doet iedereen. Het is de meest verliezende positie in het pokeren.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Ik heb op 1augustus DennMann er op gewezen dat zijn aanpak grote risico's had. Hij wilde proberen een relatief groot verlies weer terug te winnen. Waarschijnlijk overschatte hij  zijn kennis en pokertalent. Het verlies bij poker is al snel 10% van de investering. Intussen is de visvijver hier in Nederland zo goed als leeg gevist. Misschien is in Las Vegas nog wat te verdienen. Ik twijfel hier sterk aan als je rekening houdt met vlieg en verblijf kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei dobbelsteen:

Ik heb op 1augustus DennMann er op gewezen dat zijn aanpak grote risico's had. Hij wilde proberen een relatief groot verlies weer terug te winnen. Waarschijnlijk overschatte hij  zijn kennis en pokertalent. Het verlies bij poker is al snel 10% van de investering. Intussen is de visvijver hier in Nederland zo goed als leeg gevist. Misschien is in Las Vegas nog wat te verdienen. Ik twijfel hier sterk aan als je rekening houdt met vlieg en verblijf kosten.

Met alle respect, hou het alstublieft bij roulette.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal mij absoluut onthouden van elk commentaar over het pokerspel. Daar heb ik geen enkele ervaring mee.Er is bij pokerspelers wel een grote misvatting over de winstkansen van het pokerspel. Er zijn nog altijd grote groepen spelers die er van overtuigd zijn dat deze met pokeren meer kans op winst hebben dan  bij roulette spelen. Op forums vind je heel veel papegaaien taal zonder onderzoek. Mijn waarschuwing aan DennMark was terecht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-10-2019 om 14:06 zei JackPot:

Deze investering lijkt niet echt de beste te zijn geweest zonder updates, en zonder resultaat :( @DennMann kan je met een goede oplossing komen voor de backers, aangezien dit niet volgens de afspraak is gelopen!

Slecht resultaat kan gebeuren, geen updates is wat minder netjes maar had je dit niet beter via PM of een ander privékanaal kunnen oplossen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen,

Uiteraard lossen we dit netjes op!

Mijn voorstel; ik ga verder spelen en rond voor 1 november de backing af; beginnend vanavond weer.

Omdat de zaken te lang hebben geduurd wil ik jullie tegemoet komen; ik speel dit weekend het main event van de Mec poker Open en eventueel een side event. Mocht ik een cash maken, dan zal 15% van dat bedrag voor de backers zijn. Zijn jullie het daar mee eens? 

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ik niks win met zoiets als "backing" of "meegokken in Vegas" vind ik niet zo erg. Zulk geld had ik toch al lang afgeschreven en het was in mijn geval ook lang niet zoveel als bij @JackPotWaarom ik het vooral doe is om te genieten van gokverhalen en de uitslagen. Via het forum, via WhatsApp of PB. Daar is het me om te doen. Om de fun van het "samen gokken" Dus ik vind berichtgeving over "hoe het gaat" heel leuk, maar ook belangrijk en fair naar de deelnemers toe. 

Dus, kom op @DennMann, show us your capabilities! En dat je verliest vind ik niet erg. Ik verlies ook regelmatig bij gokactiviteiten. Maar maak me deelgenoot van jouw pokeravonturen. Dat vind ik leuk om te lezen en daar heb ik best wat geld voor over. Waardoor jij weer wat meer kunt spelen. Zet hem op!

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...