Spring naar bijdragen

Is het nu een O of een 0 in je paspoort nummer?


Aanbevolen berichten

Zelf loop ik er elke keer tegenaan, als ik een ESTA moet invullen of een vliegticket koop moet ik mijn paspoort nummer altijd invullen en daar heb ik de volgende problemen mee. Aangezien ze erg streng zijn en bij een fout nummer je gewoon een nieuw ticket mag aankopen.

Staat er nu in de serie van getallen en cijfers nu een O of is het nu de 0. Ik moet dan altijd goed kijken en vergelijken met andere getallen en nummers in mijn paspoort of die van mijn vrouw erbij pakken. Hebben jullie ook wel eens dit probleem of ben ik nu de enige in Holland ;-)

Maar goed, er is super goed nieuws voor mij en mensen die hier ook last van hebben. In het documentnummer van de Nederlandse residocumenten komt de letter "O" niet voor. Het is wel mogelijk dat het documentatienummer het cijfer "0" (nul) bevat. Deze informatie las ik net bij de reispapieren voor onze reis. Dank u, dat dit mystery ook weer opgelost is ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 maanden later...
Zelf loop ik er elke keer tegenaan, als ik een ESTA moet invullen of een vliegticket koop moet ik mijn paspoort nummer altijd invullen en daar heb ik de volgende problemen mee. Aangezien ze erg streng zijn en bij een fout nummer je gewoon een nieuw ticket mag aankopen.

Staat er nu in de serie van getallen en cijfers nu een O of is het nu de 0. Ik moet dan altijd goed kijken en vergelijken met andere getallen en nummers in mijn paspoort of die van mijn vrouw erbij pakken. Hebben jullie ook wel eens dit probleem of ben ik nu de enige in Holland 😉

Maar goed, er is super goed nieuws voor mij en mensen die hier ook last van hebben. In het documentnummer van de Nederlandse residocumenten komt de letter "O" niet voor. Het is wel mogelijk dat het documentatienummer het cijfer "0" (nul) bevat. Deze informatie las ik net bij de reispapieren voor onze reis. Dank u, dat dit mystery ook weer opgelost is 😉

LasVegasNic had jou dit wel kunnen vertellen dit zou hij moeten weten van het andere forum 😉

Gelukkig in de nieuwe paspoorten staat het allemaal heel duidelijk cijfers zijn klein letters groot

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...
  • 7 maanden later...

JackPot zei:

Heeft iemand ooit problemen hier reeds mee gehad toen hij bij de douane stond in bijvoorbeeld Amerika?

Ik heb zeker problemen gezien bij vluchten van o.a. Ryanair en mensen konden gewoon weer een nieuw ticket boeken (voor de hoofdprijs). Altijd 3 x checken of het nu een 0 of een o is maar vooral je eigen voornaam gaat het mis. Een roepnaam is niet goed en je moet echt je eerste echte naam zijn die ik je paspoort staan. Dit wel gezien bij mensen die in de rij stonden, naar Amerika en hup gewoon niet mee kunnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lol - over ryanair gesproken. Ook ik heb dat inderdaad al eens fout gedaan. Mijn officiele naam is idd niet hetzelfde als mijn paspoortnaam, en dus eenmaal op het vliegveldje van Weeze merkten ze dat op. Of ik even 160,- kon betalen. Hmm dacht ik, moet toch iets slimmers op te vinden zijn. Gauw gesurft op internet naar tickets, snel 2 gekocht voor nog geen 40,- en huppetee, ik kon alweer. Volgende stap: bagageweging. Maximaal 10kg toegestaan, maar jahoor.. Ik zou mezelf niet zijn als ik geen 12,1kg meenam. Oeps. Terug de rij uit en midden op het vliegveld snel wat truitjes en shirtjes over elkaar heen getrokken en weer terug de rij in. Bang voor vliegen als dat ik ben, stond ik met knikkende knieen bij de douane. En jahoor, natuurlijk ben ik alweer de lul en word eruitgepikt. Moest meelopen naar een kantoortje en toen kwam er een soldaat met een enorm geweer achter me staan terwijl mn hele bagage werd gechecked op drugs en andere rommel die ik natuurlijk niet bij me had. Moest wel mn minimondwatertje weggooien :(.. Net vlak voor het eind van de boardingtime in de gate en kon nog gauw hard over de vertrekbanen enzo het vliegtuig in. Vliegen, nah ik ben er eigenlijk niet geschikt voor.. haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoefde de laatste keer dat ik boekte bij Ryanair helemaal geen paspoortnummer in te vullen.

Wat wel jammer is dat Ryanair mijn lokale bankkaart (debitcard) niet kan accepteren.

Hierdoor moet ik eerst geld overboeken naar mijn NL ABN nummer om dan met IDeal te betalen.

Echter duurt dat een aantal dagen voor het er is en nu met pasen zal t wel kleine week duren.

Hopelijk de tickets dan niet gestegen in prijs.

Maar ja First World Problems!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 maanden later...

Zojuist werd op het laatste moment mijn visum afgewezen. de kleine o was in mijn paspoort niet als 0 gelezen door de uitnodigende instantie, je moet wel een loupe hebben om het verschil te zien tussen ovaal en rond.....dus geen visum en ook geen vliegreis...de kosten in totaal Euro 1200. Ik vind dus dat dit zo onduidelijk is dat er iets moet gebeuren. Ik oet nu 14 dagen wachten tot er een nieuwe uitnodigingsbrief is verstuurd, ik wederom een visum moet aanvragen en dus ben ik minimaal 16 dagen in nederlandvoor ik weer naar Kasachastan kan.

Zoiets kan gewoon niet.

Ik vind dat iedereen die een 0 in zijn paspoort heeft minstens een velletje met uitleg moet krijgen en in mijn geval moeten de onkosten door gemeente of rijk gedragen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-12-2016 om 16:07 zei johannes:
Zojuist werd op het laatste moment mijn visum afgewezen. de kleine o was in mijn paspoort niet als 0 gelezen door de uitnodigende instantie, je moet wel een loupe hebben om het verschil te zien tussen ovaal en rond.....dus geen visum en ook geen vliegreis...de kosten in totaal Euro 1200. Ik vind dus dat dit zo onduidelijk is dat er iets moet gebeuren. Ik oet nu 14 dagen wachten tot er een nieuwe uitnodigingsbrief is verstuurd, ik wederom een visum moet aanvragen en dus ben ik minimaal 16 dagen in nederlandvoor ik weer naar Kasachastan kan.

Zoiets kan gewoon niet.

Ik vind dat iedereen die een 0 in zijn paspoort heeft minstens een velletje met uitleg moet krijgen en in mijn geval moeten de onkosten door gemeente of rijk gedragen worden.
 


Heeeeel zuur! Soms kun je (in het geval van USA) nog snel aanpassen op het vliegveld. Balen zeg!! Volgens mij heb je alleen een 0 en geen O in NL paspoorten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 maanden later...

ESTA Expiration Warning

 

 

Ik kreeg vandaag een berichtje ESTA (esta.cbp.dhs.gov) dat mijn ESTA binnenkort verloopt en ik een nieuwe moet aanvragen als ik binnenkort naar de Verenigde Staten ga. Heel erg netjes aangezien de ESTA (Amerika Visum) maar 2 jaar geldig is. Check even goed als je naar Amerika (Vegas) gaat of je nog een geldige ESTA hebt en zo niet dan deze even opnieuw aanvragen op https://esta.cbp.dhs.gov

 

Je zou de mensen de kost moeten geven die dit niet hebben aangevraagd en gewoon niet meekunnen met de vlucht naar het prachtige land waar we zo van dromen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...