Spring naar bijdragen

Olieprijs in een vrije val


JackPot

Aanbevolen berichten

De olieprijs is de afgelopen fors gedaald en noteert nu rond de $50 dollar per vat.

Er is een verschil tussen de WTI Crude Oil en Brent Crude Oil, waarbij de koers van WTI ongeveer $47,50 is en die van Brent 5 dollar hoger rond de $52,50.

De naam Brent is afkomstig van een olieveld in de Norodzee en WTI staat voor West Texas Intermediate.

De redenen voor de forse dalingen:

-China heeft te maken met teruglopende groei van de economie = minder vraag

-De dollarkoers is fors gestegen, dus de olie in euro's is helemaal niet zoveel gedaald

-Het historische akkoord dat is gesloten met Iran

-Toename van olieproductie en productie van schaliegas in VS

Tot nu toe merken we er hier aan de pomp wel iets van, maar nog relatief weinig door dalende euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 maanden later...
Goud ook bijna gehalveerd, reden?

Alle grondstoffen zijn gezakt en dus goud/zilver ook. Waarschijnlijk met de afkoeling van de economie in China. Ik kijk met een schuin oog elke dag naar de zilver koers (heb er veel van in mijn bezit) en op een koers nu van ruim 14$ begint het wel te kriebelen om meer te kopen maar dat doe ik nog niet. Mocht er nog een paar dollar van de koers afgaan dan kom ik weer terug :-) Goud wordt pas interessant voor mij rond een 800$ koers en geen idee of die dat ooit nog gaat halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 jaren later...
2 uur geleden zei JackPot:

Dit topic is mijn inziens wederom up to date met de huidige olieprijs die onderuit gaat, tezamen met de rest van de verschillende markten.

 

 

Werd ook eens langzaam tijd vond de diesel al een tijdje erg duur. 1 jaar geleden volgens mij rond de 1.10 betaald en nu al tijden 1.30 + scheelt toch 12 euro op een tank zonde geld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...