Jump to content
Rmnd78

Identificatie/Informatie

Recommended Posts

Onetimers.......

Vandaag een mail gekregen van het Loyalty team van LeoVegas.

Ik twijfelde eerst of het geen phising mail was of iets dergelijks. Echter toen ik inlogde op mijn LeoVegas account kreeg ik gelijk een pop-up met dezelfde melding als ik via de mail gekregen had.

Lang verhaal kort......Ik word verzocht om bewijs van inkomen aan te leveren binnen 30 dagen. Doe ik dit niet, gaat het account niet op zwart maar zal ik geen withdrawals (uitbetalingen) meer kunnen doen?!

Vind dit een behoorlijke breuk op mijn privacy.....aan de andere kant snap ik het wel dat ze het vragen......althans met die gedachtegang over de regels en legalisering die aanstaande is.

De 2e vraag die ze stellen bevreemd mij.... ze willen ook bewijs van mijn moneybooker....en dan met een email adres die welliswaar van mij is maar nooit heb opgegeven bij LeoVegas?

Ik heb bij 4 providers een account: LeoVegas, Rizk, OjO en al veel langer maar bar weinig mee doe een Pokerstars account.

Eerst genoemde speel ik het meest op, van de overige 3 tot dusver nog geen dergelijk verzoek ontvangen.

Benieuwd of dit standaard gaat worden en wat jullie idee bij is ......

 

Blijf je spelen?..........Lever je de gevraagde informatie?....Stop je resoluut?

Neem aan dat een HC dit ook kan doen of wellicht al doet als je een bovengemiddelde bezoeker bent.

 

Ik twijfel best en laat dit even bezinken .......

 

Hieronder de bewuste mail:

 

Nevise (LeoVegas)

6 jul. 2020 13:11 CEST

Dear Raymond, 

Hope this email finds you well.

LeoVegas works hard to ensure a safe environment for you to play in. Part of this effort also involves requesting additional information to ensure that gambling is legal, fair and responsible for all active players.

We are required at this stage to ask you for additional information about the source of your account funding. As required by our licence and to ensure the safety of our esteemed clientele, ongoing due diligence must be carried out to fulfill your account verification.

To continue enjoying our site, kindly provide us with one, or a combination of the following documents, which can verify your source of income, such as:

·        Recent Issued Tax Return
and/or

·        Payslips showing earnings within the last 3 months
and/or

·        3 months worth of Bank Statements connected to bank account ending in **** 731331 covering the months of January, February, March 2020.
and/or

·        Tax Return showing income for 2017


In addition we kindly require the below : 

- Proof of ownership of his Moneybookers account *******@gmail.com

Should you be unable to provide sufficient documentation as mentioned above, please feel free to ask or send us any other type of documentation that can help us verify your source of funding for your activity at our site.

We kindly ask you to attach documents by replying to this email from the email address registered to your gaming account. We assure you that all information supplied will be safely secured and used in confidence solely for meeting LeoVegas’ regulatory obligations.

Please be advised that you will be ineligible to participate in any campaigns while the verification process is on-going, and your account will be locked after 30 days if we have not yet received sufficient documentation to verify your source of funds.

We would like to take this opportunity to thank you for your cooperation with this request and should you need any help in the process feel free to email us. We're here to help!



Nevise
LeoVegas Team

trigger_logic_for_lv_rg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je veel speelt vind ik dit wel een goede zaak, ter bescherming van de spelers. Ik kreeg afgelopen week nadat ik veel op 888 had gespeeld ook een melding die ik nog nooit had gezien. Maar wel erg goed vond. Men is aan het leren in online casino land

Hmm het was een melding van 888 dat ze zagen dat ik meer speelde dan normaal en of alles goed met me ging. Ik moest toen iets intypen over of het goed ging. Erg goed gedaan. Ik zat net te blowen als een malle dus uiteraard gezegd dat ik relaxed was

  • Like 1
  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede zaak van Leo. Zal ongetwijfeld met het speelgedrag te maken hebben. Heb zoiets nooit voor mn kiezen gehad. En al zal dat zo zijn: heb er geen moeite mee iets te overhandigen. En zou het mij niet zinnen, zoek ik mijn gokheil elders. Wat mij betreft mag het straks in Nederland ook zo gaan. Het is zo makkelijk helemaal naar de klote te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minuten geleden zei JackPot:

Als je veel speelt vind ik dit wel een goede zaak, ter bescherming van de spelers. Ik kreeg afgelopen week nadat ik veel op 888 had gespeeld ook een melding die ik nog nooit had gezien. Maar wel erg goed vond. Men is aan het leren in online casino" rel="">online casino land

Hmm het was een melding van 888 dat ze zagen dat ik meer speelde dan normaal en of alles goed met me ging. Ik moest toen iets intypen over of het goed ging. Erg goed gedaan. Ik zat net te blowen als een malle dus uiteraard gezegd dat ik relaxed was

🤣🤣🤣  Mafkees #Blowen

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De email overviel mij gewoon. Ik heb een maandelijks inkomen....wat ik daarmee doe gaat alleen mijn gezin aan en de rest van de wereld kan de spreekwoordelijke vinketering krijgen!!

Dat het een goede zaak is en een tool is om spelers te beschermen, ben ik het helemaal mee eens.

Of ik het hypocriet vind....ehm ja.......zeker omdat ik er al een jaar of 4 speel.

Afgelopen week meer gespeel als de maand ervoor, dat klopt......April ook gespeeld....en verloren......Januari en Februari niet gespeeld

Ze hebben alle info al ........

Het mailtje zou beter in elkaar gezeten hebben als ze begonnen waren met.....Excuus voor het nu moeten vragen om ........en waarom we het nu vragen.....

 

 

Edited by Rmnd78
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuten geleden zei TheGallant:

Dus ze hebben ander speelgedrag gedetecteerd

Waarschijnlijk wat hun betreft....weet niet welk algoritme ze erop na houden.........

Kwa inloggen en deposits doe ik niks anders als wat ik altijd al doe....heb wekelijkse deposit limits ....dus....

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuten geleden zei TheGallant:

Ben benieuwd wat je gaat doen. Hou ons op de hoogte emoji41.png

LoL....kan er wel een experiment van maken.........

Nogmaals de vraag overviel mij.

Vind het eigenlijk 1 van de eisen die een aanbieder zou moet stellen als je je documenten moet aanleveren om op hun site te mogen spelen.

Inkomen....adres....bank....etc

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap je verontwaardiging. Voor mijzelf is het een stap te ver om deze informatie te verstrekken ook al snap ik de achterliggende gedachte van witwassen etc wel. Dus als dit de gangbare regels worden binnen online casinoland dan heb ik er vrede mee om niet meer online te gokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De source of wealth uitvraag heeft dus helaas ook de Nederlandse spelers bereikt, hoor hier op internationale fora al meer over.Volgens mij heeft dit puur te maken met (nieuwe) licentievoorwaarden.
Ik denk dat dit veel vaker gaat gebeuren bij casino's waar je regelmatig op speelt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou een update dan maar......

Nadat ik de overweging gemaakt had om mijn inkomen te weerleggen zoals gevraagd werd, liep dit nogal spaak daarna.
3 payslips ( 3 meest recente) loonstroken, verstuurd naar Leo.
Verzondenrvolgens doodleuk de vraag om mijn complete bankstatement van Januari tot en met nu op te sturen.
Nou vind ik online spelen leuk maar dit ging mij te ver.
Email met support opgestart diverse mailtjes heen en weer en besloot ik maar om Leo te laten zitten voor wat het was.

In een van mijn mails had ik dringend verzocht om een manager met mij contact op te nemen.
Dit werd in eerste instantie geweigerd, konden ze niet aan beginnen.

Toch werd er aan mijn verzoek gehoor gegeven.

Lang verhaal kort...

3 recente loonstroken als bewijs aangeleverd.... 60e cash ter compensatie en excuus voor de gang van zaken.

Benieuwd hoe het zal gaan met andere casino's in de toekomst.


Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rmnd78 Een complete bankstatement van ruim een half jaar gaat veel te ver maar ze gooien alles op AML (Anti-Money Laundering) regulering en controle.

Ik raad iedereen aan om de privacy policy van je casino (maar ook van andere bedrijven waar je mee te maken hebt) door te lezen en je recht op inzage van de verzamelde persoonsgegevens uit te oefenen.

Even gekeken naar de privacy policy van Leo en je schrikt er toch wel van: Identification and Verification Data (Anti-Money Laundering/Due Diligence/KYC data) that include your name, surname, permanent address and proof, age, nationality, family members, degrees and qualifications, schools/universities attended, employment history and information, media involvement, financial status information (e.g. bank statement, source of income and source of wealth, tax information), masked credit card details, proof of e-wallet ownership such as Neteller, Skrill, Paypal, Paysafe, personal identification number (PID) in case of Swedish player, KYC documentation (e.g. ID card, Power of attorney).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er staat een uitgebreid artikel in de planning rondom dit onderwerp
Ik denk dat als je besluit om online te gaan gokken het prima is om bepaalde gegevens te moeten verstrekken zoals je inkomen. De aanbieders zullen namelijk aan hele strenge voorwaarden moeten voldoen willen ze een vergunning krijgen. Het is ook in het belang van de speler zelf...tot op zekere hoogte. Als Leo vast had gehouden aan de eis om mijn complete geldstroom van het afgelopen half jaar te overhandigen ze 1 speler minder hadden. Niet dat ze daar wakker van zullen liggen.... Als speler is het inderdaad wel verstandig om de "kleine Lettertjes" te lezen voor je überhaupt een account besluit te openen. Denk dat het in het HC makkelijker is om je geld wit te wassen....maar dat is een gedachte die ik erover heb. Benieuwd naar het artikel@TheGallant

Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% eens over het verstrekken van bepaalde gegevens maar waar ligt de grens? Bij een ander casino gezien dat ze zelfs 'court decisions' van je verzamelen.

@Rmnd78 als je wil weten welke data Leo tot nu toe van je heeft kun je hiervan een overzicht opvragen via History --> Download my data (rechtsboven in de hoek), je krijgt dan via mail een overzicht binnen een paar dagen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is die download my data optie er puur alleen voor transacties maar goed.

 

Ik vind het een beetje opmerkelijk dat men "ineens" om meer en veel informatie gaat vragen.

Verstrekken van kopie ID en bewijs van adres / bankrekening is naar mijn mening volkomen normaal

maar zaken als bewijs van inkomen en dergelijke vind ik enigzins eng worden.

Als al aan de "witwas" plichten zijn voldaan dan is er toch geen noodzaak om een nog dikker dossier aan te leggen van een speler ?

In normale gevallen dan , bij excessen word het een ander verhaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SCi stond in de privacy policy dat dit de manier is om aan de info te komen dus heb het maar geprobeed, het kost me in ieder geval niets 😃

Voor wat betreft het dieper graven door casino's heeft puur te maken met licentievoorwaarden waar zij aan moeten voldoen. Het casino doet het liever natuurlijk niet omdat het business kan weg jagen.

Kopie id en bewijs van adres zeggen natuurlijk helemaal niks over of diegene probeert geld wit te wassen via het casino, een witwasser heeft ook gewoon een id en adres (hoop ik dan maar 😅)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 16-7-2020 om 10:00 zei Rmnd78:

Ik denk dat als je besluit om online te gaan gokken het prima is om bepaalde gegevens te moeten verstrekken zoals je inkomen. De aanbieders zullen namelijk aan hele strenge voorwaarden moeten voldoen willen ze een vergunning krijgen. Het is ook in het belang van de speler zelf...tot op zekere hoogte. Als Leo vast had gehouden aan de eis om mijn complete geldstroom van het afgelopen half jaar te overhandigen ze 1 speler minder hadden. Niet dat ze daar wakker van zullen liggen.... Als speler is het inderdaad wel verstandig om de "kleine Lettertjes" te lezen voor je überhaupt een account besluit te openen. Denk dat het in het HC makkelijker is om je geld wit te wassen....maar dat is een gedachte die ik erover heb. Benieuwd naar het artikel@TheGallant

Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk
 

Hierbij: https://www.onetime.nl/online-casino-nieuws/source-of-wealth

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 16-7-2020 om 16:49 zei SCi:

Volgens mij is die download my data optie er puur alleen voor transacties maar goed

Nee, het gaat puur om de data die ze van je verzamelen en hebben verzameld.

Na aanvraag via je account krijg je een mail met link naar beveiligde omgeving, hier moet je je wachtwoord invoeren dat je via sms hebt gekregen en kun je excel bestand waarin dit staat omschreven downloaden.
Bij mij was het ontvangen wachtwoord foutief dus het hele proces heeft bij mij nog een tijdje geduurd. Als het wachtwoord had gewerkt had ik binnen een dag de informatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PlayOJO kwam met een wel hele rare info vraag bij mij.

Ik heb een nieuwe creditcard en verving de oude door de nieuwe ( beiden mastercards )  , geen probleem tot ik een opname wilde doen...

Nu willen ze een foto van de voorkant van de kaart hebben waarbij ik dan wel de helft van de nummers mag afschermen.. 

 

Dat de naam van de kaarthouder overeen komt met de stukken die ze reeds hebben is blijkbaar niet van belang... 🙄

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
PlayOJO kwam met een wel hele rare info vraag bij mij.
Ik heb een nieuwe creditcard en verving de oude door de nieuwe ( beiden mastercards )  , geen probleem tot ik een opname wilde doen...
Nu willen ze een foto van de voorkant van de kaart hebben waarbij ik dan wel de helft van de nummers mag afschermen.. 
 
Dat de naam van de kaarthouder overeen komt met de stukken die ze reeds hebben is blijkbaar niet van belang...
 
Dat is dan weer een gebruikelijke vraag mbt CC. Mijn vrijblijvende advies is alleen.....Deposit/speel niet met CC.

Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Rmnd78 said:

 Mijn vrijblijvende advies is alleen.....Deposit/speel niet met CC.

Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk
 

;)   Is een direct debit kaart met lage limiet , word automatisch maandelijks betaald dus dat maakt het risico al stukken kleiner ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, 

 

ik heb dat artikel “Waarom vragen online casino’s om bankafschriften, loonstroken etc?” net gelezen. 

Ik kan mij wel voorstellen dat een online casino zou vragen om enkele loonstroken van de bezoekers van een online casino, om daarmee de “source of wealth” van een speler aan te tonen. Maar ik zou denken dat drie (recente) salarisstroken in veel gevallen wel voldoende zouden zijn daarvoor.  

Ik zou het aanleveren van de bankafschriften over zes maanden echt zwaar, zwaar overdreven vinden. Daaraan zou ik echt nooit medewerking verlenen! Ik denk ook dat het vreemd is dat mensen dit wel klakkeloos zouden willen gaan doen. 

Beeld je nou eens even in dat dat men bij vestigingen van Holland Casino nu zou invoeren dat iedere speler in het Holland Casino twee of drie ordners met daarin al zijn bankafschriften van de laatste zes maanden zou moeten meebrengen  om deze vervolgens te tonen aan de zaalmanager....   Dit zou geheid toch bakken vol kritiek opleveren? Ik kan mij ook niet voorstellen dat dat dan ook zo gemakkelijk aanvaard zou worden. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuten geleden zei DemeningenenWensen:

 

Beeld je nou eens even in dat dat men bij vestigingen van Holland Casino" rel="">Holland Casino nu zou invoeren dat iedere speler in het Holland Casino" rel="">Holland Casino twee of drie ordners met daarin al zijn bankafschriften van de laatste zes maanden zou moeten meebrengen  om deze vervolgens te tonen aan de zaalmanager....   Dit zou geheid toch bakken vol kritiek opleveren? Ik kan mij ook niet voorstellen dat dat dan ook zo gemakkelijk aanvaard zou worden. 

Het HC is wel verplicht om witwassen tegen te gaan en ook al een aantal keer gehoord (van vrienden) dat ze moesten aantonen waar ze aan hun contant geld kwamen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...