Spring naar bijdragen

DeFi - de crypto trend in 2020?


FiftyFifty

Aanbevolen berichten

Het waren twee fantastische dagen! En dan heb ik het over de crypto-rollercoaster waar ik sinds vrijdagmiddag - het is nu zondag avond - in zat. In de afgelopen maand had ik een paar keer de term DeFi, in relatie tot cryptocurrencies, voorbij zien komen, maar geen aandacht aan besteed. Maar vrijdag werd ik me er opeens bewust van. En ging ik rondzoeken en vragen wtf DeFi inhield 🤔 De afkorting staat voor Decentralized Finance, maar daarmee weer je natuurlijk nog niks, want dat geldt min of meer voor alles in de blockchain wereld.

Maar wat is het dan echt?
En wat kan je ermee? Wat moet je ermee?

Die vraag kan ik nu, pakkumbeet 48 uur later, nog maar nauwelijks beantwoorden. Maar ik kan je wel dit zeggen: Het is 🔥 HOTTER DAN HOT! 🔥 En ik baal enorm dat ik daar niet al een maand eerder achter was gekomen. Maar met deze cijfers van nieuwe coins in m'n portfolio kan ik meer dan dik tevreden zijn:

IMG_56125F2BF505-1.thumb.jpeg.cb4deebd77fbb0b8bc083e0484111a7a.jpeg

 

Het voelt opeens weer een beetje als najaar 2017, dezelfde cryptogoudkoorts slaat toe 😅 En met het bloedhete weer buiten zit ik ook nog met een bloedhete laptop op schoot, vanwege de vele open browsertabs en Youtube videos die ik heb gekeken. 

Maar wat is DeFi nou?

Je kan het 't beste zien als smart contracts voor financiële diensten - Leningen, verzekeringen, derivaten, forex, sports betting, etc etc. - maar dan zonder tussenpersoon. Het enige dat er tussen zit is een stukje software om elkaar peer-to-peer bij elkaar te brengen.

Het screenshot hieronder toont een checklist waar een DeFi min of meer aan moet voldoen:
(Bron: Video What is Decentralized Finance (DeFi)? = aanrader!)

image.thumb.png.215cb092aba8ef6b229afa2e896fa911.png

Bij smart contracts denk je al gauw aan Ethereum en oprichter Vitalik Buterin, de OG van dit nieuw type crypto toepassingen. Alle ICO's van de afgelopen jaren hebben ook dankbaar gebruik van dit platform gemaakt, maar persoonlijk was ik er nooit zo enthousiast over, omdat ik het altijd een soort van goedkoop meeliften op het succes van ETH vond. Maar dat is toch duidelijk te kort door de bocht, anders was er niet inmiddels als zoveel in DeFi geinvesteerd. Hoeveel? Check het bijvoorbeeld hier: https://defipulse.com/

Ondanks de mooie resultaten van de eerste currencies waar ik iets in geïnvesteerd heb, ben ik nog nauwelijks verder gekomen dan scratching the surface. Bovenaan m'n wishlist om te gaan gebruiken is https://www.zapper.fi/ wat een van de meest prominente DeFi platforms lijkt. Ik zeg "lijkt" omdat het me voor de ogen gaat duizelen als ik die site check (en inlog met MetaMask) en ook na het zien van onderstaande video is het me nog allerminst duidelijk geworden. Ik heb net al een dringend beroep gedaan op @JackPot want die is tenminste bekend met veel van de bestaande principes en diensten in de financiële wereld, dus hopelijk kan hij wat uitleg geven. En hopelijk ook anderen hier op het forum. Kom maar op crypto's, ik heb er weer zin an! 🙌

PS: CoinMarketCap heeft nu ook een aparte DeFi pagina: https://coinmarketcap.com/defi/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor wie het interessant vindt, hier het lijstje van tokens waar ik ingestapt ben. 

M'n research was minimaal, want ik had al heel erg FOMO 😅 en heb zodoende maar naar een paar criteria gekeken:

  • Prijskaartje - bij voorkeur priced onder de $1 omdat ik denk dat meer mensen daar makkelijker instappen
  • ROI - Hoe is deze tov de introductieprijs? (staat op CMC pagina's)
  • Socials - Hoe actief zijn ze op Twitter (aantal posts en followers) en Reddit
  • Spreiding - Zowel paar uit de top 100, maar ook die nog lager staan

De grootste toppers - met name Chainlink, Band Protocol, Maker, Compound en Synthetix - heb ik overgeslagen omdat die al een enorme koerswinst achter de rug hebben. Kortom, die boot heb ik gemist, denk ik. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar ja ... moest keuzes maken. 😉

image.thumb.png.5fe6ed3e28eee90431f7417579a4164d.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb in een week tijd 203% erbij voor Airswap, prijs ging van ongeveer $0.06 naar momenteel $0.20 😁

Een mooi moment dus om wat af te romen en heb 10% verkocht en omgeruild voor Hydro Protocol (HOT, #615 in CMC). Reden: DeFi, erg goedkoop - iets onder de $0.01 - en best aardige social specs qua Twitter followers (2k+) en Reddit followers (5k+). Verder verwacht ik er niet teveel van, maar leuk om een gokje te wagen bij deze koers. 😅

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb in een week tijd 203% erbij voor Airswap, prijs ging van ongeveer $0.06 naar momenteel $0.20
Een mooi moment dus om wat af te romen en heb 10% verkocht en omgeruild voor Hydro Protocol (HOT, #615 in CMC). Reden: DeFi, erg goedkoop - iets onder de $0.01 - en best aardige social specs qua Twitter followers (2k+) en Reddit followers (5k+). Verder verwacht ik er niet teveel van, maar leuk om een gokje te wagen bij deze koers.

203% Is toch bizar. Laat Defi voorlopig maar hypen!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vinden jullie van (Polka)DOT?

Voor wat ik zo snel zie geen DeFi coin. Ik ken het muntje niet. Zie ook niet zo snel de meerwaarde van deze coin. Maar moet eerlijk bekennen: ik koop nu enkel DeFi coins vanwege de hype (al denk ik dat de echte hype nog moet komen) en kijk verder niet echt waar ze zich mee bezig houden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Onetime cryptopool is een pool waarin je elke dag of week kunt instappen in een gezamenlijke pool van cryptomuntjes. De koers wordt opgemaakt en tegen die koers kun je instappen of uitstappen. Alles zonder extra kosten. 

Enkele munten in de pool op dit moment

  • Iota
  • ETH
  • BTC
  • GRS
  • REN
  • QTUM
  • BAL
  • ZRX
  • XTZ

Koers bijna verdrievoudigd afgelopen maanden, maar instap van velen was op de high van cryptomarkt eind 2017 op koers per aandeel van 50 euro. Huidige koers 7.50 ongeveer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...