Spring naar bijdragen

Kinderen en smartphones


Aanbevolen berichten

Ik werk in het toerisme, en zit deze zomer op een camping aan de Franse westkust. Hier op de camping hebben ze alleen wifi bij de bar. Nou valt mij al weken op dat er gewoon elke dag tientallen kinderen uren lang bij de bar hangen om naar hun smartphone te staren. En nu vraag ik me af: vanaf welke leeftijd vinden jullie dat kinderen een smartphone mogen? Of als je zelf al kinderen hebt, vanaf welke leeftijd geef je ze een smartphone?

Mijn mening is dat een kind dat nog op de basisschool zit geen smartphone nodig heeft. Dus vanaf 12 jaar. Ben benieuwd wat jullie mening hier over is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 maanden later...

Mijn kids van 1 en 4 weten nagenoeg beter hoe een iPad werkt. Gelukkig nog net niet mijn Apple store code anders kocht de oudste ook allerhande spelletjes. Of dit pedagogisch verantwoordelijk is betwijfel ik maar t is denk ik wel de huidige samenleving. Het is wel zo ver dat ze een eigen iPad hebben.

Een eigen smartphone is wel weer een stap verder maar ik betwijfel of dit tot twaalf jaar zal duren. Denk jaar of 10? Beetje afhankelijk van de rest van de school. Ze zullen zeker niet de eerste zijn, maar ook niet de laatste

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cashcow, hoe oud zijn je kinderen nu? Ik wil je weleens zien als de hele klas in groep 7 of 8 met een mobieltje rondloopt;)

De zusjes (14 en 11) van mijn vriendin hebben ook een smartphone, een ware verslaving. Komen ze bij ons dan is de eerste vraag wat de WIFI code is, komen we bij hen dan zitten ze als zombies op de bank naar hun Ipad of telefoon te kijken. Ze vermaken zich ook wel prima als ze het ding een dag moeten laten liggen, maar liever met telefoon (en Instagram etc..)

Toen we vorig jaar in Curaçao op vakantie waren toen was er alleen in de lobby WIFI. Dan lach je jezelf echt suf als je de lobby inkoopt, allemaal zombie kinderen de hele dag door.

Wat dat betreft ben ik blij dat het bij mij vroeger (pfff ben 31 haha) anders was, elke dag buiten voetballen.. Maar nu merk ik bij mezelf ook dat ik heel vaak naar mijn telefoon grijp als ik thuis op de bank lig. Niet als ik bijvoorbeeld uit eten ben, dan vind ik het zelf storend en moet ik het zelf ook niet doen.

Maar denk dat volwassenen en kinderen die wat ouderen zijn ook erg verslaafd zijn. Slingerende tienermeisjes op fietsjes met telefoon in de hand geplakt, om maar een voorbeeld te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, iedere generatie vindt toch dat de volgende generatie voor galg en rad opgroeit? Ja, buitenspelen en spelletjes doen leren je interpersoonlijke vaardigheden, maar die krijgen ze op een andere manier ook wel mee. Zoals Dr. Malcolm in Jurassic Park al zei: Life will find a way :bz

Ik kan me niet voorstellen dat we een generatie afgestompte zombies tegemoet gaan. Op een camping lijkt het me vooral ook het tegengaan van verveling: was er vroeger alleen voetbal, daar geven WiFi en smartphones tegenwoordig meer opties. En dan is het net even makkelijker om op je vertrouwde Instagram terug te grijpen.

Verbieden werkt in mijn ogen altijd averechts, je kids leren er bewust mee om te gaan lijkt mij beter. Net als dat wij 'grown-ups' afspreken om tijdens een etentje de telefoon op zak te laten, bijvoorbeeld. Die van mij (7 maanden nu) vindt m'n smartphone overigens al razend interessant, alhoewel het nog voornamelijk testen is of het eetbaar is :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb (nog) geen kinderen, maar een smartphone moet wat mij betreft van een jaar of 8/9 wel kunnen. Moet zeggen dat ik er zelf ook vroeg bij was qua mobiele bereikbaarheid. Eerste klas van de middelbare school had ik een Ericson. Ik was toen in de klas de enige met een 'mobieltje'. Is dan ook wel een jaar of 16/17 geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, mijn dochter van 13 heeft al een aantal jaar een smartphone. Vooral de groepapps van school (ook de lagere school) en vrienden doen het goed. Ze heeft ook een vriendin die geen smartphone had (sinds kort wel ) en deze viel echt buiten de boot omdat ze niet in die groepapps zat en bijna alles miste. Ik ben altijd van mening, if you can't beat them, join them. Ik zou ook liever zien dat ze meer buiten is dan (te) veel achter aan smartphone/ipad. Maar goed kan het haar niet kwalijk nemen aangezien deze ook aan mijn handen zijn vastgeplakt ;-) Ze heeft deze gekregen voor haar verjaardag en ik betaal 10€ per maand mee aan bel/internet kosten en de rest betaald ze zelf. Maar ik zie dat ze er nooit overheen gaat de krent ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...