Spring naar bijdragen

Cloudgaming in HD/4K op een "oude" PC/Laptop (Ja het kan!)


Reno

Aanbevolen berichten

Ik had laatst weer zin om eens een keertje een spelletje te spelen op een PC/Laptop of XBOX.
De XBOX 360 heb ik ooit 12 jaar geleden aangeschaft, maar de laatste 10 jaar niet aangeraakt.

Wonderwel werkte het nog, maar helaas na een uurtje spelen de circle of dead. Een rode cirkel op de aan/uit knop. Na wat google werk was het mij al duidelijk. De XBOX is dood.

Wat nu?

Afgelopen week kwam ik iets tegen over het spelen van de nieuwste games via een externe game PC. M.a.w. via je internetverbinding speel je in de cloud je computergames.
Na wat zoeken zijn er nu een aantal grote spelers, Geforce Now, https://www.nvidia.com/nl-nl/geforce-now/   Stadia (google)  https://stadia.google.com/store 

Uitleg hoe het werkt: https://medium.com/@kevinp11/cloud-gaming-stadia-vs-nvidia-geforce-now-2789c4575826 

Na wat lezen heb ik me aangemeld bij Geforce Now, hier kan je namelijk gratis gebruik van maken. Maximale game sessie 1 uur. Betaalde versie 5,49 euro met nog meer functies.
Online heb ik een game gekocht Crew 2 (Racing game)Dit spel heb ik gekocht via een online platform https://www.kinguin.net/.

Je koopt hier alleen de CD key en later via de uitgever van het spel download/activeer je je game. Hiermee betaal je een stuk minder voor je games.
Alle stappen doorlopen voor het aanmelden van de game en nog geen15 minuten later kon ik het spel spelen in HD kwaliteit.

Voordelen voor mij zijn: 

- Ik hoef geen dure game PC aan te schaffen. Er zijn tal van reviews op YouTube waarbij ze laten zien dat ze met een simpele PC/Laptop de nieuwste games spelen. 
- Je kan het ook gebruiken op je telefoon of TV (Andriod APP) zelf niet kunnen proberen, maar je kan via een controller de games spelen op je TV.

Nadeel:
- Niet alle games mogelijk en mogelijk meer spelen in de markt in de toekomst, waardoor je via verschillende platforms moet spelen.

 

Hebben jullie al eens gebruik gemaakt van een game streamingsdienst? Wat zijn jullie ervaringen? Nog tips voor leuke games?


Review voor telefoon, laptop, TV: 

 

 

 

bewerkt door Reno (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...
Op 17-12-2020 om 21:05 zei TheTurtle:

Naja weet niet of het heeeeeel populair is maar weet wel dat er een aantal gebruikers zijn.. en t voordeel is dat t systeem opzich gratis is alleen je moet de games wel opnieuw kopen

Via geforce now kan je de games die je al hebt gewoon gebruiken. Dus niet opnieuw kopen, zolang je games in de collectie staan van steam of ubisoft of andere gameuitgever. (Ben geen kenner hier van en ik denk dat @TheTurtlehier veel meer vanaf weet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-12-2020 om 11:39 zei Reno:

Via geforce now kan je de games die je al hebt gewoon gebruiken. Dus niet opnieuw kopen, zolang je games in de collectie staan van steam of ubisoft of andere gameuitgever. (Ben geen kenner hier van en ik denk dat @TheTurtlehier veel meer vanaf weet. 

Haha valt mee hoor, heb zelf gewoon een dikke gamepc dus ben niet zo'n gamer die via zo'n platform games zal spelen. wel weet ik dat wanneer je geen geld hebt voor een goede PC het een ideale uitkomst kan bieden omdat je games overal en op elke pc of laptop (en soms zelfs tablet of telefoon) kan spelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.