Spring naar bijdragen

Verdienmodel van aanbiedingssites van Emesa Nederland e.d.


Aanbevolen berichten

Al sinds een langere tijd bestaan er meerdere websites waarop een zeer divers aanbod aan diensten en (consumptie)goederen te koop aangeboden worden, waarbij je ogenschijnlijk erg veel korting kunt krijgen. Zo ken ik bijvoorbeeld de website van SocialDeal*nl waarop dat je bijvoorbeeld borrelplanken, tapasschotels, hotelovernachtingen, (laser)ontharingsbehandelingen en escape rooms. Ikzelf heb in het verleden ook wel ooit een paar keer geslapen in een NH hotel in het noorden van het land naar aanleiding van dat type aanbieding.

Een ander soort platforms dat er later ook bijgekomen is, zijn de websites waarop er geen overnachtingen/lunches/arrangementen/activiteiten aangeboden worden, maar gebruiksgoederen.  Zaken als grillplaten, waterkokers, parfums, oorbellen, portemonnees, mondkapjes, dekbedovertreksets en horloges.... Je kunt dat daar allemaal kopen per opbod en met een openingsbod van 1,00 euro. 

Op dat soort websites kijk ik soms ook rond en ik verbaas mijzelf er vaak over hoe dat de verkopers van de producten hier echt geld kunnen verdienen aan de producten?  Wat is hier het verdienmodel? Neem bijvoorbeeld de horloges op zo’n website. (Als ik eerlijk ben dan vind ik >85% van de horloges van deze website maar lelijk, maar daar gaat het niet om nu.)  Bij veel van de horloges zie ik als adviesprijs staan € 459.00, € 699.00 en € 349.00. 

Zojuist heb ik bijvoorbeeld deze veilingen zien eindigen:

een horloge van staal van Emporio Armani met een adviesprijs van € 459.00 werd uiteindeljk verkocht aan de bieder die € 101.00 bood.  

Een handgemaakt automatisch horloge van een merk dat mij verder niets zei, werd verkocht aan een bieder voor €60.00 (adviesprijs was daarvan €699.00). 

Draadloze in-ear oordopjes in een case met als adviesprijs 69.95 werden voor een prijs van € 13.00 verkocht aan een bieder. 

En zo gaat dit continu door,  en dan is het nu nog op zaterdagmiddag.   Ik denk dat er nu waarschijnlijk toch nog wat meer personen op internet zijn dan bijvoorbeeld dinsdagavond om 23:30 uur. 

Zijn de producten die hier op de website verkocht worden dan eigenlijk restpartijen ofzo?  Of zijn de adviesprijzen die op deze website aangegeven worden steeds geen courante prijzen??

Wat is, als het ware, het geheim waardoor dat deze website toch voldoende marge weet je genereren bij het verkopen van deze producten?  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei DemeningenenWensen:

 

Zijn de producten die hier op de website verkocht worden dan eigenlijk restpartijen ofzo?  Of zijn de adviesprijzen die op deze website aangegeven worden steeds geen courante prijzen??

 

Goeie en leuke vraag, ik weet hier ook niet veel van. Ik dacht altijd, restpartijen en vooral die adviesprijs is veel te hoog. Daarnaast betaal je als winnaar van zo'n product dat je ook nog ca €5,00 administratie kosten in rekening gebracht worden en vaak ook nog verzendkosten.

 

Wat je ook vaak ziet bij (online) veilingen is dat mensen hun oog op iets hebben en dan maar door blijven bieden en alle ratio uit het oog verliezen. Zo vertelde een insider bij BVA Auctions dat er regelmatig dingen weggaan die boven de winkelwaarde liggen (en dan ook nog eens die extreme hoge veilingkosten er ook nog eens bij komen. Rare mensen die Hollanders. Maar als je goed zoekt en het gestructureerd aanpakt kan je zeker leuke koopjes krijgen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...