Spring naar bijdragen

Stap over en bespaar! Toch?


Budgetvrouw

Aanbevolen berichten

Gisteren zijn de laatste zorgpremies bekendgemaakt. Tijd om te gaan vergelijken.

 

Wat doe je met het eigen risico? €385 of maximaal?

 

Betaal je maandelijks of in 1x. Het in 1x betalen kan je tot wel 2% betalingskorting opleveren, dat is meer dan de rente. DOEN dus, als het kan.

 

Als je toch aan het vergelijken bent, kijk dan ook gelijk naar je energiecontract, internet/televisie, je mobiele telefoon en welke abonnementen nog meer? Tegenwoordig ook je streamingsdiensten!

 

Hoe doen jullie dit en stappen jullie vaak over?

 

Verstuurd vanaf mijn IN2013 met Tapatalk

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Budgetvrouw:

 

Gisteren zijn de laatste zorgpremies bekendgemaakt. Tijd om te gaan vergelijken.

 

Wat doe je met het eigen risico? €385 of maximaal?

 

Betaal je maandelijks of in 1x. Het in 1x betalen kan je tot wel 2% betalingskorting opleveren, dat is meer dan de rente. DOEN dus, als het kan.

 

Als je toch aan het vergelijken bent, kijk dan ook gelijk naar je energiecontract, internet/televisie, je mobiele telefoon en welke abonnementen nog meer? Tegenwoordig ook je streamingsdiensten!

 

Hoe doen jullie dit en stappen jullie vaak over?

 

Verstuurd vanaf mijn IN2013 met Tapatalk

 

 

 

Alles bekijk ik elk jaar en stap eventueel over. Behalve de ziektekostenverzekering. Ik blijf loyaal aangezien deze mij in het verleden ontzettend goed behandeld hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de zorgverzekering in de basis zijn de verschillen inmiddels super klein geworden , rondshoppen kan nog wel aantrekkelijk zijn als je aanvullende modules hebt of dingen aantrekkelijk kunt combineren ( met andere verzekeringen )

 

De ergste cowboys uit energieland zijn god zij dank afgehaakt maar het blijft een rare markt , tuurlijk kun je voordeeltjes scoren maar blijf scherp.

Je zult de 1e niet zijn waar een termijnbedrag toch echt "per ongeluk" 2 keer afgeschreven is en je die alleen kunt terughalen door te bellen met een peperdure klantenservice..

Zelfs bij je eigen aanbieder is het oppassen ; denk bijvoorbeeld aan de beruchte 'vaste klanten korting' van vattenfall  (  hoe langer je klant bent,  hoe meer korting !!!  ...  daarbij uiteraard niet melden dat het kortingscontract een nieuwe overeenkomst is waardoor je vanaf 0 start met opbouwen van korting met andere prijzen...  ) 

 

Bij internet en telefonie is een hoop te winnen ; zeker als je dingen bij elkaar kunt brengen.

De meeste aanbieders willen leuke deals doen als je zowel je internet , als tv , als mobiel bij hun samenvoegd.

Speel ook gerust de vergelijkers tegen elkaar uit , er zijn vergelijkingssites die je een eenmalige korting aanbieden als je hun de deal laat doen.

Pas wel op met rententie lokkertjes ; de meeste providers zullen bij overstappen een poging doen om je toch vast te houden met kortingen.

Dat kan aantrekkelijk zijn maar blijf kritisch ; kpn wilde me maar wat graag als klant houden toen ik overstapte naar tmobile en kwam met een leuke korting.

Toen ik vervolgens vroeg hoe lang de korting zou duren kwam na een pijnlijke pauze het merkbaar teleurgestelde antwoord dat dit voor 6 maanden zou zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 maanden later...

Ik wissel elk jaar wel van zorgverzekeraar. Daarbij heb ik mijn eigen risico verlaagd naar 385€. Corona is toch onvoorspelbaar en het lijkt me beter om dit stukje gecoverd te hebben.  Mijn werkgever heeft geen secundaire arbeidspolis meer, dus ben ik naar een zorgverzekeraar gegaan die puur alleen fysio heeft in zijn aanvullende pakketten.

Volgend jaar nieuwe ronden, nieuwe kansen. Goedkoper word het niet, dus vergelijken is zeker lonend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...