Spring naar bijdragen

Loopholes, kleine voordelen, of zelfs groot!


DennMann

Aanbevolen berichten

Loopholes, wie kent ze niet! Denk hierbij aan iets simpels, of juist geniaals waarmee je ergens net een extra voordeel kunt behalen. Dit kan zijn bij bedrijven, acties etc. Ik zal zelf aftrappen met twee voorbeelden. Ben benieuwd waar jullie mooie (gratis) extra's vandaan hebben getoverd!

Gloednieuwe bureaustoel gewonnen
Ongeveer 10 jaar geleden was het een challenge om op je stoel te liggen als een plank, "planking". Veel bedrijven haakten hier op in met prijsvragen etc. Een klasgenoot van mij deed de socialmedia voor een kantoorgroothandel en ze besloten om een bureaustoel weg te geven aan de gene met de meeste likes op een plankingfoto. Zo gezegd zo gedaan, ik een foto maken van mezelf op een stoel en even snel 15 likes geregeld. De actie was geen doorslaand succes van het bedrijf, maar dankzij zijn tip had ik binnen no-time een bureaustoel van €350 gewonnen die ik vandaag de dag nog steeds gebruik en er nog uitziet als nieuw.

Nieuwsbriefkorting bij de Gamma €5 bij een aanschaf van minimaal €25
De Gamma heeft een actie, dat wanneer je jezelf inschrijft voor hun nieuwsbrief, je €5 korting krijgt bij een bestelling van minimaal €25 (online) of een aankoop van €25 in de winkel. In de kleine lettertjes staat dat je een GAMMA-pas moet hebben, maar ze vragen hier bijna nooit na. We hebben onlangs een huis gekocht en ik tover elke keer mijn coupon tevoorschijn. Alle ritjes naar de Gamma hebben me zo toch al wel €100 bespaard denk ik.

Wat is jouw favoriete loophole?

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei DennMann:

 

Wat is jouw favoriete loophole?

Leuk onderwerp Dennis! 

 

Elk jaar even KPN bellen om 6 maanden korting te regelen bespaard met toch €120,00 elke x weer. (klantenservice - retentie)

 

Gewoon aardig zijn en de funfactor komt ook vaak onze kant op als je iets geregeld wilt hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan praat ik over misschien wel 20 jaar terug. Ik voetbalde nog en ik speelde altijd op Adidas copa mundial.

 

Schoenen waren op dat moment ongeveer de duurste die er waren, en na een klein jaar liet de naad al los tussen de zool en schoen.
 

Ik met de schoen naar de sportzaak en ik kreeg nieuwe schoenen, een klein jaar erna weer hetzelfde verhaal. Schoenen helemaal opgepoetst en ik weer heen met het verhaal dat ze binnen een jaar kapot waren. Kreeg ik weer nieuwe.

Dat is mij ongeveer 4x achter elkaar gelukt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bestellen bij Amazon, ik heb het er op zich niet zo op, omdat het de kleine ondernemer wegconcurreert. Laatst echter een TV gekocht daar zeer goedkoop. Maar 5 maanden na aankoop ging de TV stuk, volgens Philips niet meer te repareren. Klantenservice van Amazon bood me, (zonder te vragen of hij echt kapot was), een nieuwe aan, maar toen ik vertelde dat ik geen vertrouwen meer had in het product, zei Amazon direct: Dan krijgt u het volledige aankoopbedrag retour meneer. En nu staat het bedrag weer op mn rekening.

Ik weet niet tot hoelang deze 'geld terug' periode geldt, maar dit gaat wel heeeel makkelijk daar, of het product nou stuk is maakt denk ik niet eens uit denk ik.

bewerkt door K. Ronos (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei ROELETTE:

Energiemaatschappij, elk jaar via independer afsluiten. Vaak extra korting en je hebt 9 vd 10 keer een cashback actie. Soms tot €350,- per jaar als je een éénjarig contract afsluit!

nu de autoverzekering bij Promovendum, sowieso 25% korting op je autoverzekering, prima deal voor minimaal een jaar! 

Die ga ik nu ook mooi inzetten! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze dochter heeft al jaren de leuke tik om bedrijven aan te schrijven als er iets niet goed gegaan is, bijvoorbeeld de croissants die niet goed uit het blikje komen of vieze mais in een potje. Ze reageren hier altijd goed op, (foto ervan erbij) en een klein cadeautje (met geld terug)  is haar levens elixer 🙂 Vanavond een pakketje van Bonduelle  met recepten, kaartje en lekkere potjes 🙂 Vorige week kreeg ze zelfs een bos bloemen vanwege een klein foutje bij de ING.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elk jaar KPN bellen dat ik anders wegga, wat ik toch niet doe. Altijd weer een paar maanden korting!

Energie deden we altijd wel, maar sinds we stadsverwarming hebben (waarvoor je gebonden bent aan je leverancier) en dus alleen elektra afnemen, rendeert dit helaas niet meer.

Bij bol.com even aangeven dat iets niet goed gegaan is, werkt altijd. Ook als je iets van een derde partij ben hen koopt en die reageert niet snel genoeg: geld terug via bol.

Laatst een bed gekocht. Was al megagoedkoop in een winkel hier in de buurt, maar online (met een winkel in Helmond) nog eens €100 goedkoper. Kostte een doosje bonbons maar bij de winkel wel die extra korting gekregen.

Altijd checken of er niet kortingsbonnen zijn voordat je ergens gaat bestellen. Refer-a-friend werkt vaak ook mooi, net als aanmelden voor een nieuwsbrief. Dit werkt ook altijd goed op vliegtickets.

Iets besteld en paar dagen later met korting bij dezelfde webwinkel? Aardig vragen kan altijd. Laatst een keer geen zin in, nog een keer hetzelfde product gekocht en onder de oude bestelling geretourneerd. Veel webwinkels hebben een retourtermijn van 30 tot soms wel 90 dagen dus dat werkt vrij goed.

Wil je een hotel boeken? Check de goedkoopste prijs en neem contact op met het hotel. Zij bieden vrijwel altijd dezelfde prijs (van Booking etc) aan als je het vraagt. En dan houden zij er ook meer aan over ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei TheGreatOne:

Onze dochter heeft al jaren de leuke tik om bedrijven aan te schrijven als er iets niet goed gegaan is, bijvoorbeeld de croissants die niet goed uit het blikje komen of vieze mais in een potje. Ze reageren hier altijd goed op, (foto ervan erbij) en een klein cadeautje (met geld terug)  is haar levens elixer 🙂 Vanavond een pakketje van Bonduelle  met recepten, kaartje en lekkere potjes 🙂 Vorige week kreeg ze zelfs een bos bloemen vanwege een klein foutje bij de ING.

Ook mijn "hobby". Menigmaal een attentie of retourbedrag gekregen. Alleen de laatste keer bij de Lidl, er zat véél minder in het product dan de verpakking vermeldde, lukte het mij niet, omdat ik eerst de app van de Lidl moest installeren. Mijn oude Iphone ondersteunt die niet. 😞

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weken later...
Op 16-11-2020 om 16:03 zei luckylady:

En net KPN gebeld, abonnement internet & tv was afgelopen. €10 per maand goedkoper nu, en het eerste half jaar totaal nog eens €120 korting extra. Want anders zou ik echt overstappen naar Ziggo 😉

Bij mij precies hetzelfde......alleen wel de omgekeerde weg.....Anders stap ik echt over naar KPN 🤪

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 maanden later...

Ik vind het wel echt slim gevonden. Goedkoper kun je niet eten. 
Maar ik vind ook mijn gezondheid belangrijker dan geld, dus als ze inderdaad geen fatsoenlijke maaltijden hebben ga ik dat niet doen.

Ik zou eigenlijk best tussen de middag elke dag een broodje kunnen gaan halen als het net zoiets was als de subway of zo.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...