Spring naar bijdragen

Casino's dat haar eigen huisregels niet naleven


Gast

Aanbevolen berichten

Met dank aan @Nostradamus kunnen we een discussie starten over "Casino's die haar eigen huisregels niet naleven". Een erg interessante discussie want ik neem aan dat veel van jullie zien dat veel casino's zich niet aan haar eigen huisregels houden. 

Elke casino heeft haar eigen huisregels want sommige huisregels zijn namens de overheid en sommige vanuit het casino zelf. Ik heb al veel speelhallen mogen bezoeken en ik lees altijd van te voren de desbetreffende speelhal haar huisregels goed door. Ik denk van de casino's dat ik heb bezocht maar 15% haar eigen huisregels naleeft. Dit keer neem ik als voorbeeld het Corso Casino in Rotterdam, persoonlijk denk ik dat dit een van het grootste casino speelhal in Nederland is. 

Volgens het personeel heeft 50% van het Corso Casino haar klanten te maken met bijstandsuitkeringen. Het leven met een bijstandsuitkering is niet al te gemakkelijk want het is eigenlijk bedoeld om je basisbehoeften van te kunnen voorzien. Helaas hebben mensen met bijstandsuitkeringen ook vaak te maken met gokverslavingen. Ze hebben al een kleine beurs dus gokken is eigenlijk niet mogelijk.

Het casino probeert haar klanten te lokken door het bieden van acties, gratis eten en drinken. Volgens de huisregels van heel veel speelhallen is het niet toegestaan om te hangen en dan vervolgens gebruik te maken van haar gratis privileges. Helaas worden de mensen die niet gokken en alleen maar genieten van haar gratis privileges niet vaak aangesproken.

Vaak toen ik in het corso casino zat, zaten mensen boven uren lang koffie te drinken zonder te spelen. Op een gegeven moment werden er ook broodjes gebracht en namen de "koffiedrinkers" gelijk wat broodjes. Uren en ook echt uren zaten ze alleen maar te ouwehoeren. De koffiedrinkers werden gewoon niet aangesproken door het personeel. Dit leverde bij mij erge irritaties.

Op een gegeven moment sprak ik het personeel aan dat ik het niet vond kunnen dat ze achter automaten hangen zonder er geld in te gooien of uren koffie zaten te drinken en vervolgens weggingen. Het personeel zei iedere keer, ja we doen ons best en we willen dit ook niet. Op een gegeven moment is het corso casino erg hard op gaan treden tegen de koffiedrinkers. Door het coronavirus moeten mensen afstand bewaren dus ook in casino's. Het corso casino heeft vervolgens hangers geweigerd. Gok je niet? Wegwezen. (Even op het Rotterdams gezegd). Tuurlijk kan je even wat drinken en hoef je niet iedere keer te gokken maar op een gegeven moment moet je gewoon opzouten.

Vaak durven werknemers ook geen koffiedrinkers weg te jagen omdat dit vrienden van grote spelers zijn. De grote spelers brengen veel geld in het laadje en die klanten willen ze niet kwijtraken. Casino's worden dus ook vaak beïnvloed door andere spelers. In het Corso Casino had je ook vaak te maken met mensen die alleen kwamen voor het gratis "Bingo" spelen of een kaartje van het Lucky Wheel te kunnen bemachtigen.

Andere casino's nemen bijvoorbeeld maatregelen door alleen drinken achter een bar te serveren. In het Corso Casino kan je gewoon iedere keer drinken tappen zonder dat een werknemer dat ziet. 
Zo zie je maar, dat veel casino's haar eigen huisregels niet naleven. Waar irriteer jij je aan?

armijn.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp de ergernissen volledig, ik kan mij ook niet indenken dat er hallen zijn waar je geen (last van) "hangers" hebt. Echter zijn er inderdaad vaak onzichtbare factoren die soms meewegen in hoe vaak/lang je iemand laat hangen zonder deze persoon er op aan te spreken. Vaak weeg je de voordelen tegen nadelen af, sommige hangers zijn namelijk ook spelers maar deze hebben niet altijd zin/geld om te spelen. In andere gevallen zoals je zelf al verkondigde zijn ze zeer goed bevriend met grotere spelers. Wat ook mee weegt is hoe vaak men nuks komt doen, is het zomaar 1 keertje of kom je iedere dag? Bovendien telt het ook mee hoe druk het is: houd men roulette secties vast terwijl er andere secties ook bezet zijn of is het een rustige dinsdag morgen waar je de gasten op 2 handen kunt tellen? Uiteraard gaat het speelplezier van gasten boven alles. Zodra er gasten zijn die last hebben of wanneer de hangers op een andere manier zorgen voor een minder plezierige sfeer is het wat mij betreft snel gedaan.

Maar vaak is het hardnekkiger voor het personeel dan dat het lijkt. Toen wij nog rookruimtes hadden kon je namelijk niet zomaar binnen komen, er was dan ook vaak een vaste kliek die er een handje van hadden om daar gezellig aan de roulette te zitten. Zodra ik dan naar binnen kwam werd er geld ingezet, maar vervolgens hoor je van andere spelers dat een aantal van hen alleen inzette als er personeel binnen was. De rest van de tijd deed men simpelweg niets tot zeer weinig.

Wat dat betreft bied de corona een beter inzicht in het speel/hanggedrag van spelers. Zeker gezien er nu geen rookruimtes meer zijn en ik als gastheer dus overal veel gemakkelijker kan komen. Bovendien mogen we vanwege de horeca sluiting geen eten of drinken uitdelen. Hangen is daarom sowieso al een stuk onaantrekkelijker geworden.

Qua hangers is er dus een aardig grijs gebied. Wat betreft de rest van de huisregels is dit wat mij betreft zeer duidelijk: Deze leef je na en anders mag je wieberen! Wij hebben dan ook nog een heel mooi laatste regeltje bij onze huisregels staan: "In alle zaken, ook waarin de huisregels niet voorziet is het oordeel van het personeel bindend". Hier kan je als personeel altijd op terug vallen. Dit kan dan ook zeer handig zijn voor wanneer er een situatie vormt waarbij er een welles-niettes ontstaat. Uiteraard probeer je iedereen het naar zijn zin te maken maar als dat niet lukt kan je dan kort en krachtig een oordeel geven. Daar moet men het dan mee doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei GVTIME:

Op een gegeven moment sprak ik het personeel aan dat ik het niet vond kunnen dat ze achter automaten hangen zonder er geld in te gooien of uren koffie zaten te drinken en vervolgens weggingen. Het personeel zei iedere keer, ja we doen ons best en we willen dit ook niet. Op een gegeven moment is het corso casino erg hard op gaan treden tegen de koffiedrinkers. Door het coronavirus moeten mensen afstand bewaren dus ook in casino's. Het corso casino heeft vervolgens hangers geweigerd. Gok je niet? Wegwezen. (Even op het Rotterdams gezegd). Tuurlijk kan je even wat drinken en hoef je niet iedere keer te gokken maar op een gegeven moment moet je gewoon opzouten.

Zelf probeerde ik altijd een gastvrije houding in te nemen als medewerker in het casino. Er waren altijd wel wat gasten die enkel een kopje koffie kwamen drinken. Diezelfde gasten lieten op andere dagen soms wel duizenden euro's achter. Ik stuur ze dan niet weg. En ook al waren er gasten die voor het eerst kwamen en geen euro vergokten, dan liet ik ze. Deden ze dit de eerstvolgende keren ook, dan sprak ik ze vriendelijk aan. 

Ik verwonderde me altijd over andere gasten en personeelsleden die moeite hadden met deze 'hangers'. Vaak hadden ze geen flauw benul van wat andere gasten tijdens andere bezoekjes achterlieten. Personeelsleden kon ik dat wel vertellen, en dan snapten ze het vaak wel. En als gasten hierover klaagden, dan probeerde ik uit te leggen dat iedereen welkom is. Uiteraard moeten andere spelende gasten geen last hebben van deze hangers. Vaak was het zo dat spelende vaste gasten al behoorlijk kwaad konden worden, puur omdat ze het idee hadden dat ene broodje te betalen voor de niet-spelende gast. En zeker als ze aan het verliezen waren, kon dit hoog oplopen. Persoonlijk heb ik dit nooit begrepen - en zal ik dit ook niet begrijpen. 

Het waren vaak probleemspelers cq gokverslaafden die hier een issue van maakten. Ze komen vaker in het casino en hen valt zaken op, zoals die niet spelende gast. Ik denk dat irritaties rondom niet-spelende gasten, minder zullen bestaan als er ook minder probleemspelers, alsook gokverslaafden zijn. Ik hoor maar zelden recreatieve spelers ergernissen uitspreken rondom hangers. Casino's doen er imo goed aan recreatieve spelers ook recreatief te laten blijven. Vroegtijdig signaleren van problematisch speelgedrag zou hoog op 't lijstje moeten komen te staan. 

Huisregels zijn er: maar het is knap lastig hier altijd maar mee bezig te zijn. Casinopersoneel wil niet altijd politieagentje spelen, en soms moet er een oogje dicht worden geknepen. Het is imo belangrijk goed aan te voelen, wanneer wel -en wanneer niet wordt opgetreden. Ik maakte er zelf vaak een spelletje van om bepaalde huisregels na te leven, maar dan op een eigen en gastvrije manier. Zo kun je een gast direct bij binnenkomst aanspreken op het dragen van een hoofddeksel. Echter, kun je er ook voor kiezen, eerst een gast een drankje aan te bieden. Wat rond te laten neuzen, om hem vervolgens aan te spreken. Dit geeft een hele andere belevenis. Ik was hierin een uitzondering, probeerde echt mee te bewegen, goed aan te voelen. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Maar krijg dat in een team maar geregeld, als iedereen zoals ik was. Dat is onmogelijk, omdat er velen zijn die erg zwart/wit denken. Ik liep hier dan ook wel tegenaan. Personeel vond mij vaag, snapten mij niet. Gasten daarentegen, konden het erg waarderen. Ik was er voor de gast en kneep af en toe een oogje dicht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei TheGallant:

Zelf probeerde ik altijd een gastvrije houding in te nemen als medewerker in het casino. Er waren altijd wel wat gasten die enkel een kopje koffie kwamen drinken. Diezelfde gasten lieten op andere dagen soms wel duizenden euro's achter. Ik stuur ze dan niet weg. En ook al waren er gasten die voor het eerst kwamen en geen euro vergokten, dan liet ik ze. Deden ze dit de eerstvolgende keren ook, dan sprak ik ze vriendelijk aan. 

Ik verwonderde me altijd over andere gasten en personeelsleden die moeite hadden met deze 'hangers'. Vaak hadden ze geen flauw benul van wat andere gasten tijdens andere bezoekjes achterlieten. Personeelsleden kon ik dat wel vertellen, en dan snapten ze het vaak wel. En als gasten hierover klaagden, dan probeerde ik uit te leggen dat iedereen welkom is. Uiteraard moeten andere spelende gasten geen last hebben van deze hangers. Vaak was het zo dat spelende vaste gasten al behoorlijk kwaad konden worden, puur omdat ze het idee hadden dat ene broodje te betalen voor de niet-spelende gast. En zeker als ze aan het verliezen waren, kon dit hoog oplopen. Persoonlijk heb ik dit nooit begrepen - en zal ik dit ook niet begrijpen. 

Het waren vaak probleemspelers cq gokverslaafden die hier een issue van maakten. Ze komen vaker in het casino en hen valt zaken op, zoals die niet spelende gast. Ik denk dat irritaties rondom niet-spelende gasten, minder zullen bestaan als er ook minder probleemspelers, alsook gokverslaafden zijn. Ik hoor maar zelden recreatieve spelers ergernissen uitspreken rondom hangers. Casino's doen er imo goed aan recreatieve spelers ook recreatief te laten blijven. Vroegtijdig signaleren van problematisch speelgedrag zou hoog op 't lijstje moeten komen te staan. 

Huisregels zijn er: maar het is knap lastig hier altijd maar mee bezig te zijn. Casinopersoneel wil niet altijd politieagentje spelen, en soms moet er een oogje dicht worden geknepen. Het is imo belangrijk goed aan te voelen, wanneer wel -en wanneer niet wordt opgetreden. Ik maakte er zelf vaak een spelletje van om bepaalde huisregels na te leven, maar dan op een eigen en gastvrije manier. Zo kun je een gast direct bij binnenkomst aanspreken op het dragen van een hoofddeksel. Echter, kun je er ook voor kiezen, eerst een gast een drankje aan te bieden. Wat rond te laten neuzen, om hem vervolgens aan te spreken. Dit geeft een hele andere belevenis. Ik was hierin een uitzondering, probeerde echt mee te bewegen, goed aan te voelen. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Maar krijg dat in een team maar geregeld, als iedereen zoals ik was. Dat is onmogelijk, omdat er velen zijn die erg zwart/wit denken. Ik liep hier dan ook wel tegenaan. Personeel vond mij vaag, snapten mij niet. Gasten daarentegen, konden het erg waarderen. Ik was er voor de gast en kneep af en toe een oogje dicht. 

Uiteraard zullen er indd spelers zijn die misschien wel duizenden euro's gokken en daarna alleen maar koffie komen drinken. Uit eigen ervaring en zelfs iemand die ik ken die bijna in het Corso woont hangen er ook veel junkies.

Er waren medewerkers in het Corso Casino dat zich ook irriteerde aan dat soort mensen. Ja, veel probleemspelers zullen dat misschien opvallen. We moeten wel begrijpen dat er ook veel komen om alleen maar koffie te drinken. Ik zie ze zat. Niet iedereen is van eergisteren en die zullen denken oh daar kunnen we van alles profiteren.

Zelfs iemand binnen mijn groep is zo'n persoon. Die komt alleen maar in casino's voor het eten en drinken. Haar spreek ik er altijd op aan.

Ton, manager van Corso gaf ook aan indd dat veel vaak alles vergokken en daarna alleen maar hangen. Gaf ik Ton gelijk in dat ze toch welkom waren.

Maar..... er zijn zat spelers die alleen maar voor de privileges komen. Privileges zijn voor spelende spelers en niet voor mensen die niet spelen. (Aldus mijn mening).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Gastheer Funtastic:

Ik begrijp de ergernissen volledig, ik kan mij ook niet indenken dat er hallen zijn waar je geen (last van) "hangers" hebt. Echter zijn er inderdaad vaak onzichtbare factoren die soms meewegen in hoe vaak/lang je iemand laat hangen zonder deze persoon er op aan te spreken. Vaak weeg je de voordelen tegen nadelen af, sommige hangers zijn namelijk ook spelers maar deze hebben niet altijd zin/geld om te spelen. In andere gevallen zoals je zelf al verkondigde zijn ze zeer goed bevriend met grotere spelers. Wat ook mee weegt is hoe vaak men nuks komt doen, is het zomaar 1 keertje of kom je iedere dag? Bovendien telt het ook mee hoe druk het is: houd men roulette secties vast terwijl er andere secties ook bezet zijn of is het een rustige dinsdag morgen waar je de gasten op 2 handen kunt tellen? Uiteraard gaat het speelplezier van gasten boven alles. Zodra er gasten zijn die last hebben of wanneer de hangers op een andere manier zorgen voor een minder plezierige sfeer is het wat mij betreft snel gedaan.

Maar vaak is het hardnekkiger voor het personeel dan dat het lijkt. Toen wij nog rookruimtes hadden kon je namelijk niet zomaar binnen komen, er was dan ook vaak een vaste kliek die er een handje van hadden om daar gezellig aan de roulette te zitten. Zodra ik dan naar binnen kwam werd er geld ingezet, maar vervolgens hoor je van andere spelers dat een aantal van hen alleen inzette als er personeel binnen was. De rest van de tijd deed men simpelweg niets tot zeer weinig.

Wat dat betreft bied de corona een beter inzicht in het speel/hanggedrag van spelers. Zeker gezien er nu geen rookruimtes meer zijn en ik als gastheer dus overal veel gemakkelijker kan komen. Bovendien mogen we vanwege de horeca sluiting geen eten of drinken uitdelen. Hangen is daarom sowieso al een stuk onaantrekkelijker geworden.

Qua hangers is er dus een aardig grijs gebied. Wat betreft de rest van de huisregels is dit wat mij betreft zeer duidelijk: Deze leef je na en anders mag je wieberen! Wij hebben dan ook nog een heel mooi laatste regeltje bij onze huisregels staan: "In alle zaken, ook waarin de huisregels niet voorziet is het oordeel van het personeel bindend". Hier kan je als personeel altijd op terug vallen. Dit kan dan ook zeer handig zijn voor wanneer er een situatie vormt waarbij er een welles-niettes ontstaat. Uiteraard probeer je iedereen het naar zijn zin te maken maar als dat niet lukt kan je dan kort en krachtig een oordeel geven. Daar moet men het dan mee doen.

Thanks! Ik geef je helemaal gelijk. Inderdaad spelers die soms even niks doen en even gezellig langs komen moet je ook belonen. Ik neem aan dat je ook veel mensen naar binnen ziet komen die nooit wat doen? Ja, hangen?

Zo zie je maar dat het coronavirus toch voordelen heeft 😛

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een van de huisregels is bijna altijd dat je geen foto's mag maken. Maar goed, als ik een foto wil maken van mijn creditmeter of rollen stand waarom zou dat niet mogen? Ik snap dat vanwege privacy een casino niet zit te wachten dat je foto's gaan maken van het personeel of spelers. Het Holland Casino heet tegenwoordig gewoon een social gaming afdeling (zoals in Utrecht) en mag je gewoon foto's maken van alles en nog wat. Laatst was ik daar met @TheGallant en zaten we een Jinx filmpje op te nemen, na take 12 kwam er een medewerkster en zei, je mag niet filmen. Oh,, mag je mag wel foto's maken hier toch en wees op het bordje. Ja dat mag wel. Nou dan maak ik wel duizenden foto's achter elkaar 🙂 En toen mocht het wel. We zien heel vaak dat medewerkers niet weten om met een bijvoorbeeld deze situatie om te gaan. Ik maak een foto van Jack's Rotterdam (buiten), komt medewerkster naar buiten en zegt, dat mag niet. Hoezo mag ik geen foto maken van de ingang van het casino vraag ik. Nee mag niet, geen foto's maken. Foto van mijn winst in Flash Apeldoorn, medewerker zegt dat mag niet, waarom niet vraag ik. Ja, iets met dat je kasten kan manipuleren ofzo, mag niet, klaar!

@Gastheer Funtastic wat is nu precies de reden(en) dat je geen foto's mag maken? 

 

Word je als medewerker ook getraind om alle huisregels te leren en er tegen op te treden?

Huisregels-Napoleon-752x427.jpg

Jacks-Huisregels-768x1024.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei TheGreatOne:

Een van de huisregels is bijna altijd dat je geen foto's mag maken. Maar goed, als ik een foto wil maken van mijn creditmeter of rollen stand waarom zou dat niet mogen? Ik snap dat vanwege privacy een casino niet zit te wachten dat je foto's gaan maken van het personeel of spelers. Het Holland Casino heet tegenwoordig gewoon een social gaming afdeling (zoals in Utrecht) en mag je gewoon foto's maken van alles en nog wat. Laatst was ik daar met @TheGallant en zaten we een Jinx filmpje op te nemen, na take 12 kwam er een medewerkster en zei, je mag niet filmen. Oh,, mag je mag wel foto's maken hier toch en wees op het bordje. Ja dat mag wel. Nou dan maak ik wel duizenden foto's achter elkaar 🙂 En toen mocht het wel. We zien heel vaak dat medewerkers niet weten om met een bijvoorbeeld deze situatie om te gaan. Ik maak een foto van Jack's Rotterdam (buiten), komt medewerkster naar buiten en zegt, dat mag niet. Hoezo mag ik geen foto maken van de ingang van het casino vraag ik. Nee mag niet, geen foto's maken. Foto van mijn winst in Flash Apeldoorn, medewerker zegt dat mag niet, waarom niet vraag ik. Ja, iets met dat je kasten kan manipuleren ofzo, mag niet, klaar!

@Gastheer Funtastic wat is nu precies de reden(en) dat je geen foto's mag maken? 

 

Word je als medewerker ook getraind om alle huisregels te leren en er tegen op te treden?

Huisregels-Napoleon-752x427.jpg

Jacks-Huisregels-768x1024.jpg

Ach als je @TheGreatOne of @TheGallant bent mag je vast wel filmen 😆...

Was het Flash Casino Apeldoorn naast Cashino? Daar werd ik ook indd aangesproken toen ik een foto had gemaakt van mijn winst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Getraind' vind ik niet de juiste benaming, maar het is vanuit de gastheer inderdaad wel de bedoeling dat deze regels worden gegandhaafd. Wat betreft foto's en filmen is dit naar mijn idee voor inderdaad de privacy van de gasten, maar we mogen de veiligheid ook niet vergeten! Waar hangen camera's, waar zijn er ramen, deuren ect. Dergelijke informatie kan natuurlijk zeer gunstig zijn voor kwaadwillende figuren. Bovendien ben ik er als gastheer zeer bewust van om werk en privé te scheiden, dit om vele redenen met name problematiek en agressie die ik niet wil mengen met mijn privé. Een foto met/van mij hoort daarom ook niet in de handen van een speler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei TheGreatOne:

Een van de huisregels is bijna altijd dat je geen foto's mag maken. Maar goed, als ik een foto wil maken van mijn creditmeter of rollen stand waarom zou dat niet mogen? Ik snap dat vanwege privacy een casino niet zit te wachten dat je foto's gaan maken van het personeel of spelers. Het Holland Casino heet tegenwoordig gewoon een social gaming afdeling (zoals in Utrecht) en mag je gewoon foto's maken van alles en nog wat. Laatst was ik daar met @TheGallant en zaten we een Jinx filmpje op te nemen, na take 12 kwam er een medewerkster en zei, je mag niet filmen. Oh,, mag je mag wel foto's maken hier toch en wees op het bordje. Ja dat mag wel. Nou dan maak ik wel duizenden foto's achter elkaar 🙂 En toen mocht het wel. We zien heel vaak dat medewerkers niet weten om met een bijvoorbeeld deze situatie om te gaan. Ik maak een foto van Jack's Rotterdam (buiten), komt medewerkster naar buiten en zegt, dat mag niet. Hoezo mag ik geen foto maken van de ingang van het casino vraag ik. Nee mag niet, geen foto's maken. Foto van mijn winst in Flash Apeldoorn, medewerker zegt dat mag niet, waarom niet vraag ik. Ja, iets met dat je kasten kan manipuleren ofzo, mag niet, klaar!

@Gastheer Funtastic wat is nu precies de reden(en) dat je geen foto's mag maken? 

 

Word je als medewerker ook getraind om alle huisregels te leren en er tegen op te treden?

Huisregels-Napoleon-752x427.jpg

Jacks-Huisregels-768x1024.jpg

Ik kan de huisregels van Jack´s Casino niet goed lezen.

 

Ik ben jaren geleden in meerdere vestigingen van Jack´s Casino geweest en vanwege die ervaring veronderstel ik dat ze volgende huisregels hebben daar:

 

- Minimaal gemiddeld 40 uur per week aanwezig (zelf of iemand anders uit de aflegger-groep).

- Aan kledingvoorschriften worden geen eisen gesteld (voorkeur gaat uit naar badslippers, joggingbroek en mouwloos hemd).

- Er mag niet op slechts 1 of 2 automaten worden gespeeld, maar minimaal 3 tegelijk.

- Jack´s Casino is in geen enkel opzicht aansprakelijk voor gokverslaving; spelers mogen ongelimiteerd en zonder enige vorm van legitimatie binnen en bij problematisch speelgedrag zoekt iedereen het maar uit voor zichzelf.

- Roken mag overal, ook in de niet-rokers zone. De rookunits bestaan vanwege de wettelijke verplichting, maar handhaving is niet de verantwoordelijkheid van Jack´s Casino zelf.

- Bezoekers die meer inzicht willen in (recente) inworp en uitbetaling van individuele automaten kunnen zich wenden tot het personeel. Zij zullen openlijk inzicht verschaffen in de REAC-lijsten.

- In het geval van klachten c.q. meningsverschillen beslist de op dat moment aanwezige leider van de afleggers-groep. Zij bestieren immers de gokhal en maken de dienst uit. 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie discussie! Ik denk persoonlijk dat huisregels en het naleven daarvan altijd een kwestie van balans zoeken is. Mensen gaan er slecht op als er wordt geschermd met regels, terwijl er vaak wel een een goed gesprek met ze te voeren valt als je het op een nette manier probeert. En ik denk dat het vaak geen (kwade) opzet is van mensen om zich niet aan de regels te houden, uitzonderingen daargelaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roken kan in onze nieuwe buitenruimtes, zeggen ze bij Holland Casino. Mooi.

En die buitenruimtes zijn soms hoog genoeg, voor mensen die net iets te veel naast hun verwachtingen van winnen zaten. Hop, en probleem opgelost. Permanent! Tjongejonge.

En opnieuw rokken in spelhallen? Er valt meer doden door roken, dan door Covid-19. (OK, Covid is besmetelijk, meeroken  ook?).

Krijgen deze hallen een aantekening bij de gemeente, wegens winst boven welzijn van de gasten? Is de NVWA opgegeven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weken later...
Op 30-11-2020 om 21:03 zei GVTIME:

Met dank aan @Nostradamus kunnen we een discussie starten over "Casino's die haar eigen huisregels niet naleven". Een erg interessante discussie want ik neem aan dat veel van jullie zien dat veel casino's zich niet aan haar eigen huisregels houden. 

Elke casino heeft haar eigen huisregels want sommige huisregels zijn namens de overheid en sommige vanuit het casino zelf. Ik heb al veel speelhallen mogen bezoeken en ik lees altijd van te voren de desbetreffende speelhal haar huisregels goed door. Ik denk van de casino's dat ik heb bezocht maar 15% haar eigen huisregels naleeft. Dit keer neem ik als voorbeeld het Corso Casino in Rotterdam, persoonlijk denk ik dat dit een van het grootste casino speelhal in Nederland is. 

Volgens het personeel heeft 50% van het Corso Casino haar klanten te maken met bijstandsuitkeringen. Het leven met een bijstandsuitkering is niet al te gemakkelijk want het is eigenlijk bedoeld om je basisbehoeften van te kunnen voorzien. Helaas hebben mensen met bijstandsuitkeringen ook vaak te maken met gokverslavingen. Ze hebben al een kleine beurs dus gokken is eigenlijk niet mogelijk.

Het casino probeert haar klanten te lokken door het bieden van acties, gratis eten en drinken. Volgens de huisregels van heel veel speelhallen is het niet toegestaan om te hangen en dan vervolgens gebruik te maken van haar gratis privileges. Helaas worden de mensen die niet gokken en alleen maar genieten van haar gratis privileges niet vaak aangesproken.

Vaak toen ik in het corso casino zat, zaten mensen boven uren lang koffie te drinken zonder te spelen. Op een gegeven moment werden er ook broodjes gebracht en namen de "koffiedrinkers" gelijk wat broodjes. Uren en ook echt uren zaten ze alleen maar te ouwehoeren. De koffiedrinkers werden gewoon niet aangesproken door het personeel. Dit leverde bij mij erge irritaties.

Op een gegeven moment sprak ik het personeel aan dat ik het niet vond kunnen dat ze achter automaten hangen zonder er geld in te gooien of uren koffie zaten te drinken en vervolgens weggingen. Het personeel zei iedere keer, ja we doen ons best en we willen dit ook niet. Op een gegeven moment is het corso casino erg hard op gaan treden tegen de koffiedrinkers. Door het coronavirus moeten mensen afstand bewaren dus ook in casino's. Het corso casino heeft vervolgens hangers geweigerd. Gok je niet? Wegwezen. (Even op het Rotterdams gezegd). Tuurlijk kan je even wat drinken en hoef je niet iedere keer te gokken maar op een gegeven moment moet je gewoon opzouten.

Vaak durven werknemers ook geen koffiedrinkers weg te jagen omdat dit vrienden van grote spelers zijn. De grote spelers brengen veel geld in het laadje en die klanten willen ze niet kwijtraken. Casino's worden dus ook vaak beïnvloed door andere spelers. In het Corso Casino had je ook vaak te maken met mensen die alleen kwamen voor het gratis "bingo" spelen of een kaartje van het Lucky Wheel te kunnen bemachtigen.

Andere casino's nemen bijvoorbeeld maatregelen door alleen drinken achter een bar te serveren. In het Corso Casino kan je gewoon iedere keer drinken tappen zonder dat een werknemer dat ziet. 
Zo zie je maar, dat veel casino's haar eigen huisregels niet naleven. Waar irriteer jij je aan?

armijn.jpg

bij ceasars utrecht wordt er zelf met een jonko achter de roullete tafel gezeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 jaren later...
Op 1-12-2020 om 11:55 zei TheGreatOne:

Een van de huisregels is bijna altijd dat je geen foto's mag maken. Maar goed, als ik een foto wil maken van mijn creditmeter of rollen stand waarom zou dat niet mogen? Ik snap dat vanwege privacy een casino niet zit te wachten dat je foto's gaan maken van het personeel of spelers

Daar moest natuurlijk een stukje over komen: https://www.onetime.nl/casino-nieuws/fotos-maken-in-het-casino

Ps. wie van jullie is al eens op de vingers getikt voor het maken van foto's in het casino? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...