Spring naar bijdragen

Podcast Onetime Talk


Aanbevolen berichten

Jammer dat dit item al snel verandert in een chat met niets zeggende oneliners.

Ik ben daarom meteen eens gaan kijken wat een podcast is.

Hier de Nederlandse vertaling van Wikipedia.
Een podcast is een audio-uitzending waarbij het geluidsbestand op aanvraag wordt aangeboden door middel van webfeeds. Dankzij de introductie van draagbare mp3-spelers zoals de iPod was deze vorm van uitzenden snel populair onder radioamateurs. De term podcast is dan ook een samentrekking van iPod en broadcast (Engels voor ' uitzenden ').

Met deze definitie kun je alle kanten op wat de inhoud betreft. Daarom mijn vraag aan de initiatiefnemers wat zij beogen met deze podcast. Blijft het alleen een gesproken publicatie van Armijn  en Frank? Is er een achterliggende doel om met de podcast meer aandacht te vragen voor de speelhallen. De podcast kan ook gebruikt worden voor goede discussies onder leiding van een moderator of interviewer. Er zijn vele formats mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Solidagio:

Voor een neutrale "review" moet je eigenlijk in de huid van een nieuwe speler kruipen. Zo heeft een ieder weer zijn eigen specifieke interesse. Zo denk ik dat de doorsnee speler juist wél interesse heeft in het random zijn, de genoemde topic is daar een uitstekend voorbeeld van.

Welke doelgroep is er eigenlijk @TheGreatOne en @TheGallant?

We hebben nooit nagedacht over een doelgroep. De eerste podcast kan mogelijk een brede groep mensen aanspreken die van kansspelen houden, omdat het over van alles en nog wat gaat. Daarnaast zal het voor sommigen niet genoeg de diepte in zijn gegaan. Het was een pilot om te voelen wat mensen überhaupt van deze insteek vinden. In andere podcasts zullen we ongetwijfeld meer de diepte in gaan. Het zal uiteindelijk een mooie mix van podcasts worden, waarbij we een zo breed mogelijk publiek kunnen aanspreken. Belangrijk is dat we er zelf energie van krijgen.

In de toekomst gaan we meer de live kant op, met gasten en een hoop spektakel. Dan zou ik het leuk vinden om enkele die-hard Onetimers aan tafel te krijgen (mits ze dit leuk vinden), zoals een @dobbelsteen, @Solidagio, @rhellevo, @KingAce, @piet. We gaan het meemaken :) Fijne kerst allen, en wees lief voor elkaar.

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei TheGallant:

We hebben nooit nagedacht over een doelgroep. De eerste podcast kan mogelijk een brede groep mensen aanspreken die van kansspelen houden, omdat het over van alles en nog wat gaat. Daarnaast zal het voor sommigen niet genoeg de diepte in zijn gegaan. Het was een pilot om te voelen wat mensen überhaupt van deze insteek vinden. In andere podcasts zullen we ongetwijfeld meer de diepte in gaan. Het zal uiteindelijk een mooie mix van podcasts worden, waarbij we een zo breed mogelijk publiek kunnen aanspreken. Belangrijk is dat we er zelf energie van krijgen.

In de toekomst gaan we meer de live kant op, met gasten en een hoop spektakel. Dan zou ik het leuk vinden om enkele die-hard Onetimers aan tafel te krijgen (mits ze dit leuk vinden), zoals een @dobbelsteen, @Solidagio, @rhellevo, @KingAce, @piet. We gaan het meemaken :) Fijne kerst allen, en wees lief voor elkaar.

I'm in! 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet te lang wachten ,want anders ben ik achter de horizon verdwenen. Belangrijk voor een goede podcast is dat je toch een doelgroep voor ogen hebt. Op OneTime kun je verschillende doelgroepen onderscheiden. De inhoud van een aflevering kun je dan op een doelgroep afstemmen. Je kunt elke aflevering dan wel meer diepgang geven. Zonder diepgang wordt een podcast snel vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet te lang wachten ,want anders ben ik achter de horizon verdwenen. Belangrijk voor een goede podcast is dat je toch een doelgroep voor ogen hebt. Op OneTime kun je verschillende doelgroepen onderscheiden. De inhoud van een aflevering kun je dan op een doelgroep afstemmen. Je kunt elke aflevering dan wel meer diepgang geven. Zonder diepgang wordt een podcast snel vergeten.

We zijn al blij als we 300 mensen bereiken. We gaan volgend jaar los. Dus nog even bij ons blijven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weken later...

Allereerst dank voor deze leuke podcast. Ik zou niet @Solidagio heten als ik niet wat toevoegingen/adviezen zou hebben. Maar mensen met een kritische blik zijn ook nodig. 😉

- Ik vond het item kofferveilingen behoorlijk lang duren, zeker in verhouding met de totale duur van het filmpje.

- De verwijzingen naar de you tube filmpjes werden even snel tussendoor genoemd, slecht te verstaan.

- De cryptocurrency werd goed uitgelegd, echter een verwijzing naar hóe daarmee aan de gang te gaan, miste ik. 

- V.w.b. de kijkers heb ik voor de interviewer nog een tip. Neem een klein spiekbriefje i.p.v. een vel papier waar de vragen opstaan. Het lijkt anders op een schoolkrantinterview.

Ik probeerde te kijken/luisteren als iemand die nergens van wist, zodoende mijn aandachtspunten. Verder alleen maar lof hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...