Spring naar bijdragen

Doorlopend ge-eikel met inloggen op het internet


Aanbevolen berichten

Ik word ramgek van elk forum, elke webwinkel, elke online krant en elke overheidsdienst: Overal moet ik ALTIJD een account hebben en inloggen.

Waarom zijn er nog steeds geen wereldwijd geaccepteerde loginprocedures zoals bij met Social Login?

Zo moeilijk kan het toch niet wezen?

Ik heb net een klein mini-onderzoekje gedaan en gekeken hoeveel logins ik heb. Ik heb gezocht op username, inloggen, account, wachtwoord en password. Dat hele zooitje in Excel ontdubbelen en dan kom ik op niet minder dan 478 verschillende accounts.

Daar wordt het internet ook niet veiliger van lijkt me zo? Wat ik gebruik bijna overal dezelfde gegevens. Ik heb 3 sets: 1 voor rotzooi, 2 voor serieuze accounts en dan heb ik een login met een superduperlastig en lang wachtwoord voor online bankieren en dat soort. Ben benieuwd naar jullie thoughts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 maanden later...
Social login werkt goed maar ik doe het vaak niet omdat ik niet weet wat er met de gegevens gebeurt. Daarnaast wil ik voorkomen dat er allerlei gegevens op mijn Facebookpagina wordt geplaatst.

Dat is een algemene misvatting, je geeft toestemming voor welke dataset er wordt gedeeld. En 90% vd tijd wordt er sowieso al niets gepost. Er wordt alleen gebruik gemaakt vd single sign on proces.

Ik kan zelfs inloggen bij Aegon (Waar mijn hypotheek loopt) met Facebook.

Superhandig en wat mij betreft de oplossing voor de years to come!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 maanden later...

Op alle websites waar ik een account heb die ook maar enigszins persoonlijk of belangrijk is heb ik een random wacht"woord" gegenereerd. Als two-factor authentication aangeboden wordt heb ik gewoon een wachtwoord.

Deze staan allemaal opgeslagen in KeePass. Deze is weer beveiligd met een wachtzin die alleen ik kán weten. Deze is dusdanig lang en onpersoonlijk dat ik hier tot nu toe vertrouwen in heb.

Waarom overal een ander random wachtwoord? Goede voorbeelden zijn de hacks van Adobe,  LinkedIn, Tumblr, MySpace, Ebay etc... Je wachtwoord ligt gewoon op straat en als je die bij meerdere websites gebruikt kun je dus overal je wachtwoord aanpassen. Kom ik weer bij mn username: BEen THere DOne THat.

Overigens heb ik natuurlijk ook klootwachtwoordjes voor accounts op websites waar weinig (geen) risico aan hangt, mochten ze daar toegang tot verschaffen.

bewerkt door bethdoth (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.