Spring naar bijdragen

Probleem met Trustly bij Unibet


DJ03

Aanbevolen berichten

Goedenavond iedereen,

@LuukFOD ik zag dat jij heb gewerkt bij Unibet en was benieuwd of jij mij zou kunnen helpen.

Ik had geld overgemaakt naar een vriend, omdat die dat nog van mij kreeg. Nu had hij dat geld op zijn Unibet account gezet en er ook een betje mee gewonnen.

Toen hij dit wilde uitcashen werd zijn withdrawal op on hold gezet. We hadden contact gelegd met Unibet en ze zeiden dat Trustly het geld nog niet had ontvangen. Dit was wel het geval en we hebben daarom ook de bankafschriften gestuurd.

Alleen is er ook op de bankafschriften te zien dat ik het bedrag heb overgemaakt wat hij daarna op zijn Unibet account heeft gezet. Gaan ze hier moeilijk over doen, want het is niet dat ik via hem geld wilde winnen. Hij kreeg dat geld nog van mij zeg maar.

Hoor graag van je en fijne avond!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @DJ03

Zolang jij geen geld overgemaakt hebt naar zijn Unibet account en hij meerderjarig is en kan bewijzen dat die is wie hij zegt (in zijn account) en zijn adres klopt en kan verifiëren en geen bonus misbruik heeft gedaan dan komt dit 100% goed.

Even afwachten en het geld wordt zo naar je vriend zijn bank terug gestort (zit soms gewoon wat tijd tussen). Waar heeft die het mee gewonnen bij Unibet?

 

En hoe heb je Onetime gevonden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei DJ03:

Goedenavond @TheGreatOne,

Okay fijn om te horen! Maar het bedrag staat nog wel steeds on hold, maar dat komt denk ik omdat het nog niet is overgemaakt. Dus ook al zou de intentie zijn geweest om via zijn account iets te winnen door het eerst op zijn bank te storten wordt daar ook nooit moeilijk over gedaan?

Degene van wie het account is, is verantwoordelijk en moet meerderjarig zijn en ook zelf spelen (IP Check kan gedaan worden). Maar in principe maakt het niks uit wat er binnen of uit gaat op de bankrekening. Uiteraard gaat het wel om het bedrag wat afgeschreven is via Trustly

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei DJ03:

Ik kwam ook dit tegen in de algemene voorwaarden en daar staat dat je niet mag handelen ten gunste van een andere partij. Dus ik was even bang dat ze daarom misschien de withdrawal niet willen uitbetalen 

66D7F105-BC32-4C88-97A9-F4F25D2A73A4.png

Bij bolletje vier staat niet handelen ten gunste van een andere partij^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei DJ03:

Ik had nog een vraag hoe zit het eigenlijk met kansspelbelasting via Unibet. Moet er aangifte worden gedaan of is dat niet aan de orde via Unibet?

Unibet is in Europa en daardoor is er geen kansspelbelasting verschuldigd vanuit de speler, dit is ook bekrachtigd door de hoogste rechter in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei DJ03:

Ik kwam ook dit tegen in de algemene voorwaarden en daar staat dat je niet mag handelen ten gunste van een andere partij. Dus ik was even bang dat ze daarom misschien de withdrawal niet willen uitbetalen 

66D7F105-BC32-4C88-97A9-F4F25D2A73A4.png

Goed punt en ook logisch. Ben jij toevallig minderjarig of heb jij een lock/ban op Unibet? Zelf een account of je uitgesloten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei LuukFOD:

Dit proces kan wel tot een week duren. Zij zullen ook trustly weer moeten contacteren.

Ik verwacht niet dat zij zullen zien dat jij geld hebt overgemaakt. En b heeft de financiële afdeling geen idee wie jij bent en of je een speler bent bij hen. 

Geduld is de key. Vervelend maar hoort er even bij. 

Dus op de bankafschriften kunnen ze ook niet zien wie ik ben? Want als je het bankafschrift download zie je wel mijn naam staan bij het bedrag dat ik heb overgemaakt naar die vriend van mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei DJ03:

Dus op de bankafschriften kunnen ze ook niet zien wie ik ben? Want als je het bankafschrift download zie je wel mijn naam staan bij het bedrag dat ik heb overgemaakt naar die vriend van mij. 

Ja dat kunnen ze vast wel zien maar.....

Het payments team onderzoekt geen Fraude.
Unibet heeft een aantal miljoenen klanten. Als jouw naam J. van Koningsbrugge is zal er niemand direct denken hey....die verdenken we van Fraude.

Daarbij zijn ze alleen maar gefocussed op de betalingen/verwerkingen naar Trustly (de bankrekening)

 

Mochten jij en je vriend verdacht worden van Fraude/samenspel oid heel misschien dat ze dan vanuit het fraude team dit gaan bekijken. Maar daar ontkom je toch niet aan.

" Ik ben meerderjarig en had wel een account maar deed er niet veel meer mee dus heb hem toen maar dichtgegooid "

Zonder een oordeel er aan te hangen (of ja eigenlijk wel) dit is een beetje vaag. Ik heb heel veel casino accounts waar ik niets mee doe en die gooi ik dan niet dicht. Mijn ervaring is dat je een account dichtgooit uit zelf bescherming. Heb je het gesloten dan zal het nooit een probleem zijn. Is het een RG related issue dan kan dat wel voor problemen zorgen.

Nogmaals enkel als fraude team dit controleren gaat. Voor de nu gaande procedure zullen die er niet bij betrokken worden.

 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei LuukFOD:

Ja dat kunnen ze vast wel zien maar.....

Het payments team onderzoekt geen Fraude.
Unibet heeft een aantal miljoenen klanten. Als jouw naam J. van Koningsbrugge is zal er niemand direct denken hey....die verdenken we van Fraude.

Daarbij zijn ze alleen maar gefocussed op de betalingen/verwerkingen naar Trustly (de bankrekening)

 

Mochten jij en je vriend verdacht worden van Fraude/samenspel oid heel misschien dat ze dan vanuit het fraude team dit gaan bekijken. Maar daar ontkom je toch niet aan.

" Ik ben meerderjarig en had wel een account maar deed er niet veel meer mee dus heb hem toen maar dichtgegooid "

Zonder een oordeel er aan te hangen (of ja eigenlijk wel) dit is een beetje vaag. Ik heb heel veel casino accounts waar ik niets mee doe en die gooi ik dan niet dicht. Mijn ervaring is dat je een account dichtgooit uit zelf bescherming. Heb je het gesloten dan zal het nooit een probleem zijn. Is het een RG related issue dan kan dat wel voor problemen zorgen.

Nogmaals enkel als fraude team dit controleren gaat. Voor de nu gaande procedure zullen die er niet bij betrokken worden.

 

Okay top, en wat zou er dan kunnen vallen onder related issues waar ze naar zullen gaan kijken? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei DJ03:

Okay top, en wat zou er dan kunnen vallen onder related issues waar ze naar zullen gaan kijken? 

RG related = responsible gaming related.

Kortom:
Iemand sluit zijn account met als reden gokverslaving (aankomende oid) 

Dan besluit deze persoon ik wil weer spelen dus ik laat een vriend een account openen. Ik geef mijn vriend geld en hij speelt voor mij. 

Dit kunnen ze zien door middel van IP adressen of sommige mensen storten geld met eigen rekening naar account van vriend.

 

In jouw geval:

Je vriend heeft geld gestort en niet teruggestort gekregen ivm Trustly issue.

Trustly is een beetje kut om mee te werken vanuit casino oogpunt (iDeal veel beter) dus ze moeten het controleren. Dit doen ze samen met Trustly wss. Hiervoor hebben ze het bankafschrift nodig als bewijs van stortingen en afboekingen. Zodat ze kunnen zien dat het geld is afgeschreven of een storting vanuit casino naar bank niet al ontvangen is.

Het team dat dit doet checked niet op fraude. Ik zou me daar dus niet te veel zorgen over maken. Gewoon afwachten en dan komt het geld vanzelf jullie kant op.

(onder voorbehoud dat alles via de regels gegaan is uiteraard)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei LuukFOD:

RG related = responsible gaming related.

Kortom:
Iemand sluit zijn account met als reden gokverslaving (aankomende oid) 

Dan besluit deze persoon ik wil weer spelen dus ik laat een vriend een account openen. Ik geef mijn vriend geld en hij speelt voor mij. 

Dit kunnen ze zien door middel van IP adressen of sommige mensen storten geld met eigen rekening naar account van vriend.

 

In jouw geval:

Je vriend heeft geld gestort en niet teruggestort gekregen ivm Trustly issue.

Trustly is een beetje kut om mee te werken vanuit casino oogpunt (iDeal veel beter) dus ze moeten het controleren. Dit doen ze samen met Trustly wss. Hiervoor hebben ze het bankafschrift nodig als bewijs van stortingen en afboekingen. Zodat ze kunnen zien dat het geld is afgeschreven of een storting vanuit casino naar bank niet al ontvangen is.

Het team dat dit doet checked niet op fraude. Ik zou me daar dus niet te veel zorgen over maken. Gewoon afwachten en dan komt het geld vanzelf jullie kant op.

(onder voorbehoud dat alles via de regels gegaan is uiteraard)

Top dank je wel voor de hulp! Ik hou jullie op de hoogte van de uitkomst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei DJ03:

Goedemiddag heren,

Hoe lang duurt het meestal voordat Unibet reageert? Vorige week maandag is er vanuit ons een mail verstuurd maar tot op heden nog niks ontvangen.

Dat duurt weer veel te lang.

Het probleem is dat jij een mail stuurt. Die komt in de email bak en wordt verwerkt door een customer support medewerker. (na een paar dagen afhankelijk van het aantal wachtende emails)

De case moet dan worden geopend voor de volgende afdeling. En daar kom je dan ook weer in de wachtrij te staan.

Heb je al een email ontvangen dat het doorgestuurd is naar de juiste afdeling?

Ik zou sowieso de live chat maar weer eens raadplegen en vragen hoe het ervoor staat. Dit soort wachttijden zijn echt absurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei LuukFOD:

Dat duurt weer veel te lang.

Het probleem is dat jij een mail stuurt. Die komt in de email bak en wordt verwerkt door een customer support medewerker. (na een paar dagen afhankelijk van het aantal wachtende emails)

De case moet dan worden geopend voor de volgende afdeling. En daar kom je dan ook weer in de wachtrij te staan.

Heb je al een email ontvangen dat het doorgestuurd is naar de juiste afdeling?

Ik zou sowieso de live chat maar weer eens raadplegen en vragen hoe het ervoor staat. Dit soort wachttijden zijn echt absurd.

4 minuten geleden zei LuukFOD:

Dat duurt weer veel te lang.

Het probleem is dat jij een mail stuurt. Die komt in de email bak en wordt verwerkt door een customer support medewerker. (na een paar dagen afhankelijk van het aantal wachtende emails)

De case moet dan worden geopend voor de volgende afdeling. En daar kom je dan ook weer in de wachtrij te staan.

Heb je al een email ontvangen dat het doorgestuurd is naar de juiste afdeling?

Ik zou sowieso de live chat maar weer eens raadplegen en vragen hoe het ervoor staat. Dit soort wachttijden zijn echt absurd.

En we hebben dus ook nog geen e-mail ontvangen dat het door de juiste afdeling is ontvangen of doorgestuurd 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei LuukFOD:

Dat duurt weer veel te lang.

Het probleem is dat jij een mail stuurt. Die komt in de email bak en wordt verwerkt door een customer support medewerker. (na een paar dagen afhankelijk van het aantal wachtende emails)

De case moet dan worden geopend voor de volgende afdeling. En daar kom je dan ook weer in de wachtrij te staan.

Heb je al een email ontvangen dat het doorgestuurd is naar de juiste afdeling?

Ik zou sowieso de live chat maar weer eens raadplegen en vragen hoe het ervoor staat. Dit soort wachttijden zijn echt absurd.

15 minuten geleden zei LuukFOD:

Dat duurt weer veel te lang.

Het probleem is dat jij een mail stuurt. Die komt in de email bak en wordt verwerkt door een customer support medewerker. (na een paar dagen afhankelijk van het aantal wachtende emails)

De case moet dan worden geopend voor de volgende afdeling. En daar kom je dan ook weer in de wachtrij te staan.

Heb je al een email ontvangen dat het doorgestuurd is naar de juiste afdeling?

Ik zou sowieso de live chat maar weer eens raadplegen en vragen hoe het ervoor staat. Dit soort wachttijden zijn echt absurd.

En we hebben dus ook nog geen e-mail ontvangen dat het door de juiste afdeling is ontvangen of doorgestuurd 

We hebben nu net een contact opgenomen met de live chat en er wordt precies dezelfde mail als de eerste keer gestuurd dat er een bankafschrift toegestuurd moet worden 

bewerkt door DJ03 (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...