Spring naar bijdragen

Waarom beleggen in zilver en goud?


JackPot

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...
  • 10 maanden later...
  • 2 maanden later...

Ja ik beleg zelf ook in goud;) hahah niet commercieel bedoelt. Ik beleg namelijk bij deze partij dus leek me wel een post dat in dit rijtje thuishoort...  Ik was zelf namelijk ook even aan het bekijken wat voornamelijk 'nu' de redenen waren om in goud te beleggen. Ik wil me hier wat meer in verdiepen dus een forum leek me handig om wat meer in gesprek te komen met anderen goldbuggers

 

Hoe zit het bij jou Jackpot, al de jackpot behaald met je beleggingen?

bewerkt door Stella0203 (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Stella0203:

Ja ik beleg zelf ook in goud;) hahah niet commercieel bedoelt. Ik beleg namelijk bij deze partij dus leek me wel een post dat in dit rijtje thuishoort...  Ik was zelf namelijk ook even aan het bekijken wat voornamelijk 'nu' de redenen waren om in goud te beleggen. Ik wil me hier wat meer in verdiepen dus een forum leek me handig om wat meer in gesprek te komen met anderen goldbuggers

 

Hoe zit het bij jou Jackpot, al de jackpot behaald met je beleggingen?

De grootste goud fan (na Willem Middelkoop) loopt hier ook rond op het forum @FiftyFifty is nu op  vakantie maar zal zeker gaan reageren. Ik ben zelf een groot fan van zilver (fysiek), ooit.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het meeste edelmetaal voor mijn langere reis verkocht, kon het toen goed gebruiken.

Enige tijd geleden wel weer wat aangekocht. Had een zilveren munt gekocht met het geboortejaar voor het eerste kind van een vriendin. En tja, als je dan toch al 15 euro verzendkosten betaald kun je maar beter zelf ook wat leuks kopen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 maanden later...
  • 5 weken later...

Sinds de populariteit van de Bitcoin is een andere 'veilige' haven een beetje ondergesneeuwd. Het goud wat vroeger de plek was voor goudgekkies om zich te verschuilen als er stress was in de wereld heeft haar glans verloren. De Bitcoin eist alle aandacht op. Analisten zien zelfs een negatieve correlatie tussen de koers van Bitcoin en de koers van goud. Gaat goud omhoog gaat Bitcoin omlaag en vice versa. Een beetje een vergelijkbare relatie die aandelen hebben met goud.

De koers van goud ligt al maanden rond of zelfs onder de $1300 en heeft eigenlijk net als Bitcoin geen echte waarde. Het is dat we blijkbaar goud mooi vinden dat het een waarde heeft, maar verder is het maar een grondstof.

Bitcoin wordt niet echt als veilige haven gezien, maar wel als een alternatief voor het bekende systeem van de centrale banken. Degene die zich hier tegen afzetten, en dat zijn er nogal wat, willen dat Bitcoin ooit de plek inneemt van de gehate centrale banken die maar geld blijven printen. Dat er ook continue muntjes van allerlei makelij worden bijgeprint vergeten ze dan maar even, hoewel Bitcoin natuurlijk een maximale hoeveelheid heeft.

Bitcoin zal een stukje marktaandeel afsnoepen op de financiële markten van het geliefde goud, maar zal een andere functie gaan bekleden in de financiële wereld dan het goud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-5-2016 om 15:01 zei TheGreatOne:

http://www.cdfund.com/rendement/  Het goud en discovery fund van Willem Middelkoop doet het de afgelopen maanden ook zeer goed. Nog steeds onderwater maar de upswing is ingezet.

Upswing heeft niet doorgezet en het Discovery fund van Willem Middelkoop doet geen goede zaken afgelopen 9 jaar. Zelf heb ik ook posities in zowel goud en zilver.

Schermafbeelding 2017-12-12 om 15.09.04.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...