Spring naar bijdragen

Het Grote Game Topic


Gast [Verwijderde Gebruiker]

Aanbevolen berichten

Gast [Verwijderde Gebruiker]

Ik ben zelf echt een gamer, en probeer daarom ook zeker dagelijks even een uurtje te gamen.

Waarom dit topic op een forum als onetime?

Ik weet dat er genoeg volwassenen zijn die gamen ook helemaal te gek vinden! Waaronder @thegreatone !

Mijn eerste eigen Console was een PlayStation 2 waar ik zelf heel hard voor gespaard had met een aantal vette games oa Rayman en Need For Speed Underground, die ik heel veel gespeeld heb.

Tegenwoordig staat de PS2 weg te stoffen en heb ik een Xbox 360 die voornamelijk gebruikt word door mijn zusje die Netflix er mee kijkt op de TV!

Maar goed terug naar de Games! Wat is er veel verandert sinds mijn 12e! Ik weet nog goed dat mijn broer DOOM speelde wat er voor die tijd echt te gek uit zag! De echte 3D feel van toen en nu is een wereld van verschil.

Toch??

En daar kwam Minecraft, een simpel blokken spel waar mensen blokjes kunnen slopen, bouwen, wapens en gereedschap maken, blokke beesten vermoorden en er eten van koken. Ook kun je een bed maken en nog veel meer. En snachts...... Dan Komen er zombies! Die oa kunnen ontploffen!

Ok, tot zo ver Minecraft. Voor de mensen die geen idee hadden wat het was. Sorry maar waste of time!

Nu terug naar serieuze zaken!

Neem bijvoorbeeld Grand Theft Auto 5 (GTA V) die te gekke details zijn INSANE!! Maar dat mag ook wel nadat de producent Rochstar North er ruim 265 MILJOEN USD heeft geïnvesteerd in deze game!

Dit is echt een van mijn persoonlijke favorieten. Ik was 1 van de eersten die hem kocht voor de Xbox 360 en inmiddels heb ik hem ook op mijn PC. Waar de game pas echt tot zijn recht komt wanneer je alles op de hoogste kwaliteit kunt spelen.

Een andere gamen waar ik zeer enthousiast over was voor de release was WatchDogs waar je in het leven van een beruchte hacker stapt om diverse missies uit te voeren. Bijna alles is te hacken, stoplichten, mobieltjes van voorbij gangers en nog veel meer! Maar na het uitspelen van de story line ben ik afgehaakt. Na de story line is alles steeds een beetje hetzelfde en word snel saai als je niet echt meer een doel hebt.

Persoonlijk zou ik graag een combinatie van GTA en Watchdogs willen zien. En denk dat dit een te gekke gameplay zou worden!

Maar dat zal hem wel niet worden.

Ook ben ik een echte racer zo heb ik heel veel Need For Speed games en speel ik graag een potje Forza met vrienden op de Xbox!

Sinds een week heb ik een nieuw spelletje ontdekt door een Twitch streamer. Het spelletje is een combinatie van racen en voetballen, het doet we beetje denken aan een racespelletje "overdrive" die ik vroeger speelde op de PS2. Het doel van dit spel is door tegen de bal aan te rijden/springen een goal te maken bij de tegenstanders. Je speelt dit online tegen anderen of met vrienden. Je kunt door je raket boost te activeren diverse stunts uithalen om de bal uit je eigen doel te houden. Vandaar de naam Rocket League.

Gratis te krijgen op elke PS4 en op pc te koop voor 20,- op steam.

Maar voor deze topic post een boek word vraag ik jullie naar jullie favoriete games en meningen hier over!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 maanden later...

Leuke post Pexer. Ik ben net als jij een gamer(soms hardcore maar meestal casual tegenwoordig). Ik heb rocket league gezien en het is een geniaal concept wat mij betreft. Ik ben niet iemand die perse archievments 100% wilt unlocken, maar ben wel een fanatieke PvP-er. Hoewel mijn voorkeur voor genres tactics/ strategy is. Hieronder slechts een paar van mijn favorieten.

Handheld:

FF tactics (psx, psp)

FF tactics advanced (gba)

FF tactics A2 (ds)

Console:

FF VII t/m FF X

Kingdom Hearts 1 & 2

PC:

Hearthstone

Starcraft

Oh en alle fighting games :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast [Verwijderde Gebruiker]

Pexer wrote:

Ik was 1 van de eersten die hem kocht voor de Xbox 360 en inmiddels heb ik hem ook op mijn PC. Waar de game pas echt tot zijn recht komt wanneer je alles op de hoogste kwaliteit kunt spelen.

@cashcow dan heb je mijn topic niet helemaal gelezen? :-) of was het niet tegen mij gericht?

Ook laat ik duidelijk weten volgens mij dat zowel mijn Xbox voor games bijna niet gebruikt word en mijn PS2 ergens onder t stof staat.

Maar ik ben het zeker met je eens, voor echte games moet je een PC hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast [Verwijderde Gebruiker]

Kan je reactie nog korter Bon Sjans ? XD

Ik zal even een lijstje maken van PC games die ik heb:

- CS 1.6

- CS:S

- CS:GO

- GTA V

- Team Fortress 2

- Portal

- Portal 2

- H1Z1

- WarRock (gratis)

- Rocket League

- Battlefield 2142 + expansion

- Farcry

deze games heb ik erg veel gespeeld. Een aantal speel ik al een tijdje niet meer natuurlijk.

ook heb ik nog een aantal diverse kleinere games die gewoon lekker zijn om wat tijd te doden x)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het begon bij mij met Blue Max op de Commodore 64, uuuuuuren gespeeld. Daarna kwam er een destijds rete snelle PC is huis, een 486. Daar speelde ik vooral racegames op, Stunts, Need for Speed en je het zo'n dragrace game waar je zelf je motoren moest vervagen etc. Ben de naam even kwijt. Toen de Playstation 1 uitkwam al snel van m'n eigen zuur verdiende centen natuurlijk het Gran Turismo pakket gekocht! De prachtige doos staat nog steeds in het ouderlijk huis op zolder. Dit geldt ook voor de Playstation 2 én 3. GT is samen met GTA nog steeds wel mijn favoriete game. En vanuit gemakzucht vind ik consoles sowieso wel relaxt. Alhoewel het updaten soms ook behoorlijk frustrerend kan zijn. Tegenwoordig speel ik vooral nog partygames ala Singstar, Band Hero en Guitar Hero op een goede drinkavond. De PS4 lonkt wel weer naar me, maar wacht denk ik even op de decembermaand vanwege de kortingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast [Verwijderde Gebruiker]
Het begon bij mij met Blue Max op de Commodore 64, uuuuuuren gespeeld. Daarna kwam er een destijds rete snelle PC is huis, een 486. Daar speelde ik vooral racegames op, Stunts, Need for Speed en je het zo'n dragrace game waar je zelf je motoren moest vervagen etc. Ben de naam even kwijt. Toen de Playstation 1 uitkwam al snel van m'n eigen zuur verdiende centen natuurlijk het Gran Turismo pakket gekocht! De prachtige doos staat nog steeds in het ouderlijk huis op zolder. Dit geldt ook voor de Playstation 2 én 3. GT is samen met GTA nog steeds wel mijn favoriete game. En vanuit gemakzucht vind ik consoles sowieso wel relaxt. Alhoewel het updaten soms ook behoorlijk frustrerend kan zijn. Tegenwoordig speel ik vooral nog partygames ala Singstar, Band Hero en Guitar Hero op een goede drinkavond. De PS4 lonkt wel weer naar me, maar wacht denk ik even op de decembermaand vanwege de kortingen.

De Blue Max en Commodore 64 beide wel van gehoord, maar waren voor mijn tijd :-) op de Playstation 1 heb ik daarin tegen wel veel gespeeld maar was van mijn Broer. Ook heeft mijn broer een tijdje een SEGA en een Dreamcast gehad waar we dan ook veel mee speelden!

Leuk om te zien dat je ook zo'n fan bent van racegames!

Ik zou zeggen download het spelletje Rocket League gratis op je PS4 en probeer hem eens! erg tof spel als je de trucjes een beetje onder de knie hebt :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast [Verwijderde Gebruiker]
Vroeger speelde ik zeer fanatiek UT99 op de PC, tegenwoordig sporadisch GTA V en de gehele assasins creed reeks. Call of Duty was ik ook fanatiek in maar sinds Black ops vindt ik er weinig meer aan.

UT99 heb ik geen ervaring mee helaas, Goede vriend van mij speelde het wel veel!

GTA V speel ik momenteel het meeste online om dan samen met mijn twitter maatjes lekker mensen af te knallen die rond rijden :-) of zoals ik in mijn Steam heb staan:

"I wasnt born as a gamer i have to tell you..

Altough i might wanne kick ur ass,

most times it gets me killed doing so."

Maar lol hebben we wel en daar gaat het bij mij om! :D

COD heb ik zelf nog nooit gehad maar zit wel te denken of BO3 te gaan kopen omdat dat echt gaaf moet worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Remco86 de commondore herinner ik me nog wel, goede oude tijd met cassettebandjes. Lol. Sega, dreamcast, nes en snes staan ergens allemaal nog op de zolder. Maar het had zeker goede games. Vooral sonic, mario, killer instinct speelde ik vroeger veel.

PSX en PS 2 waren de beste consoles vind ik. PS3 en PS4 hebben wel aardige games, maar de meeste vallen tegen eerlijk gezegd.

Racegames zijn nooit echt mijn ding geweest, hoewel mario kart op de wii wel leuk is met vrienden te spelen(lekker elkaar neten) weet niet of je n**ien mag zeggen :P

Op de pc speel ik vooral TCG of CCG's. Ook veel starcraft en age of empires II gespeeld. Nu een stuk minder.

Hoewel Payday2 ook wel leuk is. Ik speelde WoW maar ben daar mee gestopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Transport Tycoon is echt een geweldige game. Een jaartje geleden heb ik ook de opvolger gekocht hiervan voor een tientje bij Media Markt, Locomotion. Ook zo'n geweldige game. Jammer dat ik de tijd niet had anders speelde ik die spellen de hele dag.

Sim city was ook geweldig.

Mooi zeg die jeugd herinneringen hier op halen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger uren doorgebracht op gameboy/nes en snes. Zelfs heel af en toe nu super mario bros 3 uit de kast halen. Verder jarenlang online racespel Trackmania (nations/forever), clanleader van een aardig goed team geweest.. zo nu en dan check ik dat nog wel even, maar weinig mensen van de oude tijd. Laatste tijd agar.io ontdekt.. simpel maar verslavend spel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast [Verwijderde Gebruiker]

Zo, eindelijk Call of Duty: Black Ops 3 BETA kunnen spelen vandaag! Hier mijn mening over dit binnenkort te verkrijgen spel.

Ik ben niet echt een Call of Duty fan om eerlijk te zijn, heb het wel eens gespeeld maar nog nooit zelf gehad.

Iedereen die ik over COD:BO3 hoorde was zeer enthousiast. Ik daarin tegen een beetje terug houdend. Ik wil graag een game zelf proberen om er een eerlijke en goede mening over te kunnen vormen. dit heb ik dan ook gedaan. Vandaag was het dan eindelijk zo ver, ik had wat tijd om deze nieuwe game uit te proberen.

http://s8.postimg.org/fenksv681/2015_08_29_00006.jpg

Bij het opstarten komt er direct al een mooie graphic te voorschijn wat mijn aandacht meteen trekt. Dat ze tijd in deze game hebben gestopt is dan ook meteen te zien. het menu daarin tegen is erg wennen aan gezien het volledig anders is dan ik van de meeste games gewend ben. Ik zet mijn settings meteen op de hoogste stand en ga dan met wat vrienden deze game uitproberen. Mijn vrienden waren in de Teamspeak al erg enthousiast over de vette graphics dus was ik inmiddels wel nieuwsgierig geworden!

http://s2.postimg.org/y2ihfnq79/2015_08_29_00005.jpg

De Graphics.. Tja.. het ziet er gaaf uit, maar is het wel echt zo gaaf? had ik dan toch te veel verwacht van deze game? of is het omdat het een BETA is? Ik vind het niet de WAUW! factor hebben. Maar misschien komt dit nog? Hebben de ze BETA misschien expres minder geweldig gemaakt om de real game nog beter te maken? Wat vind ik dat er tegenvalt? De detail op de poppetjes vind ik erg goedkoop lijken. De omgeving van de diverse mappen zijn erg mooi uit gewerkt!

http://s21.postimg.org/u2f7zq82b/2015_08_29_00004.jpg

De gameplay zelf is niet echt mijn ding, maar lijkt goed in elkaar te zitten! Je hebt keuze uit een soort "Class" en binnen die class kun je uit een aantal wapen pakketten kiezen, ook is er een optie om zelf een aantal wapen pakketten samen te stellen. Ook heeft elke "Class" een special ability, hoe dit precies werkt ben ik nog niet achter, maar soms krijg je een melding in beeld dat je Q kan drukken voor je "speciale" wapen.

http://s4.postimg.org/980gv5uuh/2015_08_29_00003.jpg

Verder zitten er wat minor bugs in, maar ook daarvoor is dit een BETA! om deze er uit te vissen natuurlijk!

Ik hoop dat ze de details op de players nog aanpassen en daarmee zorgen dat de game echt tof word!

Ik ga deze game zeker nog verder testen en sluit daarom ook niet uit dat ik mijn mening nog bij zal stellen!

Wat ik echt lelijk gedaan vind in deze game is de Crosshair zo als op de foto hier boven misschien niet heel duidelijk te zien, maar dit stoort mij enorm! dan heb je een geweldig mooie game, maar een Crosshair uit 1999? Zelfs die van CS:S vind ik prettiger!

Ik hoop dat ik jullie een beetje een inkijk heb kunnen geven in deze nieuwe game! Ik vind het ondanks de min puntjes wel een goede game en zeker het spelen en proberen waard. Of ik hem ga kopen weet ik nog niet, gelukkig kun je hem momenteel nog gratis proberen op steam en kan ik hem dus even goed testen voor ik beslis of ik hem wel of niet koop!

Afbeeldingen in deze post zijn verkleind!

Ik speel deze game op Hoogste settings bij 1920x1080 px

gemiddeld haalde ik tussen de 120 - 140 fps voor de nerds onder ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...