Spring naar bijdragen

Op zoek naar een goede fotocamera onder de 400 euro.


Aanbevolen berichten

Ik ben een redelijke noob op fotografiegebied dus ik kan wat hulp ik gebruiken.

Voor mijn trip naar Vegas ben ik op zoek naar een goede fotocamera onder de 400 euro. Trip is al duur genoeg ;-)

Een foto camera waar ik automatisch, zonder te veel in te stellen, mooie foto's buiten, binnen, overdag, bij schemer en 's nachts kan maken.

Las Vegas by Night wil ik natuurlijk graag goed vastleggen. Foto's wil ik gebruiken voor mijn eigen site en natuurlijk OneTime.

Op het internet heb ik al rond gekeken en volgens verschillende reviews zijn dit redelijke goede camera's.

Heeft iemand ervaring met één van onderstaande fotocamera's.

Nikon Coolpix P610 Zwart 359

Sony Cyber-shot DSC-HX400V Zwart 373 euro

Sony Cyber-shot DSC-RX100 345

Panasonic Lumix TZ70 335

Mocht je een ander fotocamera aanbevelen dan hoor ik dit graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 maanden later...
Gast [Verwijderde Gebruiker]

ik zie dat nog niemand gereageert heeft @LasVegasNic maar ik heb de Nikon en beide Sony's even naast elkaar gelegd en ik zou je het volgende willen adviseren:

Ik zou persoonlijk tussen de beide Sony's kiezen.

Als je "Vegas by Night" belangrijk vind heeft de Sony een kleine voorsprong op de Nikon omdat deze meer licht door de lens heen vangt. Daarin tegen kan de Nikon weer iets meer zoomen, maar of je zelf dit verschil ook mekt vraag ik me af.

Vind je Fotos by night echt echt.... belangrijk zou ik voor de Sony DSC RX100 gaan omdat deze echt een voorsprong heeft kwa licht ontvangst! Alleen valt deze kwa zoom weer enorm tegen.

Dan de panasonic, die valt in mijn beleving helemaal buiten de boot, weinig licht ontvangt en kwa zoom ook niet bijzonder veel.

Waar kijk ik naar?

Nikon Coolpix P610 Zwart (16mp)

Diafragma (minimaal) 3.3

Zoom 60x

Sony Cyber-shot DSC-HX400V Zwart (20,4mp)

Diafragma (minimaal) 2.8

Zoom 50x

Sony Cyber-shot DSC-RX100 345 (20,2mp)

Diafragma (minimaal) 1.8

Zoom 3,6x

Panasonic Lumix TZ70 335 (12,1mp)

Diafragma (minimaal) 3.3

Zoom 30x

naar mijn mening kun je het beste kiezen tussen de beide Sony's aangezien deze de grootste beeldopnames maken en beide een laag minimaal diafragma (deze laten het meeste licht door)

Voordeel van de HX400 is dat hij een flinke zoom heeft en een flink aantal functies.

Voordeel van de RX100 is dat hij veel meer licht ontvangt en hij een Carl Zeiss lens heeft voor super mooie beelden zover ik dit van vrienden begrepen heb. Alleen erg weinig zoom.

mocht je nog vragen hebben stel ze gerust!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pexer thanks voor je reactie. @Polotjes had het volgende toestel als tip. Panasonic Lumix FZ72. Een camera met veel mogelijkheden voor een mooie prijs, namelijk 234 euro. Mijn nicht heeft een SONY CYBERSHOT DSC-HX300 en is daar heel tevreden over. Ook op het Internet zijn de reviews, beoordeling goed. Waarschijnlijk wordt het één van deze 2 camera's (voorkeur Panasonic prijs/kwaliteit) of ik moet besluiten om de camera van mijn vrouw mee te nemen. Dit is een Nikon D90. Alleen vind ik het toestel best zwaar en het is al wat gedateerd. Daarnaast heb ik geen kennis van deze camera.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast [Verwijderde Gebruiker]

@LasVegasNic Om even de Panasonic en de sony ook in het rijtje te zetten om je keuze misschien nog wat te helpen,

Panasonic Lumix FZ72 (16,1mp)

Diafragma (minimaal) 2.8

Zoom 60x

Vergelijk baar met de Sony HX400 en HX300 alleen 10x meer zoom.

De Sony is kwa Sensor en lens het zelfde als de HX400

(Ik denk dat de 400 iets nieuwer is en zal daarom misschien iets meer functies hebben)

Ik zou je willen aanraden om gewoon foto's te googlen van de diverse toestellen om een goed beeld te krijgen

Ik hoop dat je er zo uit komt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lasvegasnic heb je al een selectie en keuze kunnen maken of valt de keuze hiervan ook onder keuzestress :)?

Ik heb zelf bij de geboorte van mijn eerste dochter een nieuwe camera gekocht, maar dat was een spiegel reflex camera van Canon met een goede lens. Ik was hier toen 500 + 500 (lens) euro voor kwijt en heb hier al enorm veel plezier van gehad. Ook al ben ik een noob qua camera's en heb ik hem nagenoeg altijd op de automatische stand staan zijn de foto's erg goed en scherp. Probleem van een dergelijke camera is dat het niet echt lekker handzaam is en ook geen optie voor je om mee te sjouwen naar Las Vegas.

Voor deze tijd had ik (en heb ik nog steeds) een Canon Ixus die ik ooit van mijn punten in de Pokerstars shop gekocht net zoals mijn Ipod, die ik nog steeds gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...