Spring naar bijdragen

Testers gevraagd voor de DHG


dobbelsteen

Aanbevolen berichten

Heel simpel gezegd. Bij een huisvoordeel van 3 procent. Ligt de uitkomst bij een inzet van 100 euro tussen de 70 en 124.

Bij een huisvoordeel van 10 procent ligt dit tussen de 70 en 110.

Hierbij zit je dat huisvoordeel dus super belangrijk is. Zowel op korte termijn en lange termijn.

Ik snap dat dit simplistisch uitgelegd is, maar dit is de ‘theorie’

Bij 100.000 inzetten van 100 euro is het bij het eerste geval de uitkomst tussen de 96 en 98. En bij de 2e zal de uitkomst liggen tussen de 88 en 92

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei JackPot:

Heel simpel gezegd. Bij een huisvoordeel van 3 procent. Ligt de uitkomst bij een inzet van 100 euro tussen de 70 en 124.

Bij een huisvoordeel van 10 procent ligt dit tussen de 70 en 110.

Hierbij zit je dat huisvoordeel dus super belangrijk is. Zowel op korte termijn en lange termijn.

Ik snap dat dit simplistisch uitgelegd is, maar dit is de ‘theorie’

Bij 100.000 inzetten van 100 euro is het bij het eerste geval de uitkomst tussen de 96 en 98. En bij de 2e zal de uitkomst liggen tussen de 88 en 92

😂 bij mij ligt de uitkomst van een inzet van € 100 tussen de 0% en de 3.600%

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei dobbelsteen:

Hier op het forum zullen er weinigen zijn die begrijpen wat variantie te maken heeft met de winst van een speler. Probeer dat eens uit te leggen in J enJ taal.

Variantie is een maat voor de afwijking van het gemiddelde. Een simpel voorbeeld: Als ik één keer €1 op rood in zet, win ik €1 (bijna 50% kans) of verlies ik €1 (iets meer dan 50% kans). Niemand zal één van beide uitkomsten vreemd vinden terwijl ze toch mijlenver van het gemiddelde van 2,7% verlies liggen. Met andere woorden, een grote variantie (de winst van de speler heeft grote kans ver van het gemiddelde te liggen). Hoe vaker je een experiment doet, hoe kleiner de variantie zal zijn. Met andere woorden, hoe groter de kans dat je dichtbij het gemiddelde uit zult komen:

Speel ik twee keer €1 op rood, dan heb ik €2 winst (bijna 25% kans), €2 verlies (iets meer dan 25% kans) of ik speel quitte (ongeveer 50% kans). Nog steeds zal niemand één van deze uitkomsten vreemd vinden. Je ziet echter dat de kans op de extremen al een stuk kleiner is geworden. Maar nog steeds heeft geen enkele uitkomst exact het gemiddelde.

22 uur geleden zei dobbelsteen:

Neem als voorbeeld een random steekproef reeks van 100 getallen. Je zet  bij elke spin 1 chip op Manque . Stel je wint 5 chips Wat is dan de relatie tussen deze winst en de variantie?

Fijn dat je dit vraagt, want ik heb al enkele keren uitgelegd hoe dit werkt en doe dat met liefde nog een keer. Ik ga even uit dat geen la partage geldt (in dat geval kunnen we geen 5 chips winst staan na 100 spins, dus ik maak er even 6 chips winst van). Dat betekent dat we dus 53 keer hebben gewonnen en 47 keer hebben verloren.

In dit geval is er sprake van binomiale kansen (er zijn slechts twee uitkomsten). De kans op winst is 18/37. Voor binomiale kansen geldt dat het gemiddelde wordt berekend door het aantal keer dat je iets doet te vermenigvuldigen met de kans op succes. In dit geval is het gemiddelde aantal keer dat we winnen dus 100*18/37 = 48,65.

De standaardafwijking wordt berekend door het aantal keer dat je het experiment doet te vermenigvuldigen met de kans op succes en met de kans op mislukking en hier dan de wortel van te nemen. In dit geval wordt de standaardafwijking dus 100*18/37*19/37 = 5.

Nu zijn de volgende eigenschappen interessant: doe je een dergelijk experiment, dan zal in 68% van de gevallen je uitkomst binnen één standaardafwijking van het gemiddelde liggen. In 95% van de gevallen zal je uitkomst binnen twee standaardafwijkingen liggen en in 99,7% van de gevallen zal je uitkomst binnen drie standaardafwijkingen vallen.

Je ziet dat een uitkomst slechts een hele kleine kans heeft om verder dan drie standaardafwijkingen van het gemiddelde te liggen. Vind je een uitkomst die meer dan drie standaardafwijkingen van het gemiddelde ligt, dan heb je dus een bijzondere uitkomst te pakken en is het de moeite om iets verder te onderzoeken. Valt je uitkomst binnen drie standaardafwijkingen van het gemiddelde, dan wordt over het algemeen veronderstelt dat er niets bijzonders aan de hand is en dat deze uitkomst prima ligt binnen de range van uitkomsten die je kunt verwachten.

In jouw voorbeeld hebben we 53 keer gewonnen, dat is minder dan 1 standaardafwijking van het gemiddelde (48,65+5 = 53.65) en is dus een uitkomst die niet bijzonder is en heel goed te verwachten is als je 100 keer op manque inzet.

Op dezelfde manier heb ik laten zien dat jouw 'bijzondere' uitkomst bij 10.000 spins SSB gewoon binnen de range van te verwachten uitkomsten valt van een Martingale strategie met maximaal 10 keer verdubbelen en dus helemaal geen bijzondere uitkomst is die te danken zou moeten zijn aan de SSB tactiek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal aan mijn leeftijd liggen maar ik begrijp het niet helemaal. Ik kan toch niet precies vinden wat de relatie is tussen  de variantie en de uitkomst winst of verlies.

Wat bedoel jij precies met de bijzonder uitkomst van 10000 spins? Is dat de verhouding van gewonnen samples en verloren samples of de som van alle samples.

Het bijzondere van SSB is wel dat bij alle winnende sessies van 100 spins  dee winst ongeveer 45% van het aantal spins. een verliezende sample ongeveer een verlies kleiner dan 1023 units

Als speler ben ik alleen geinteresseerd in het resultaat van een speelsessie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stel ik geef jou 100chips van 1 euroJij mag daar mee roulette spelen. Jij mag deze 100  euro met winst behouden als je 2,7% velies hebt na 50 worpen . Ik krijg van jou 10 euro als het niet lukt. Ik verwacht niet dat je deze uitdaging aandurft.

Durf je mij met dezelfde voorwaarden deze uitdaging aan te bieden. We spelen Europese roulette.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-3-2021 om 16:47 zei dobbelsteen:

Wat bedoel jij precies met de bijzonder uitkomst van 10000 spins? Is dat de verhouding van gewonnen samples en verloren samples of de som van alle samples.

Daar bedoel ik mee dat jij doet alsof je sample van 10.000 spins een bijzondere uitkomst is, terwijl als je de uitkomst op een wiskundige manier had geanalyseerd, je had gezien dat de uitkomst keurig binnen de marge ligt van wat je mag verwachten als je 10.000 spins Martingale speelt.

Op 15-3-2021 om 16:47 zei dobbelsteen:

Het bijzondere van SSB is wel dat bij alle winnende sessies van 100 spins  dee winst ongeveer 45% van het aantal spins. een verliezende sample ongeveer een verlies kleiner dan 1023 units

En ook dat is niet bijzonder en had je allang kunnen zien als je wat meer wiskunde had toegepast. Je hebt namelijk gemiddeld 2,05 spins nodig om een reeks af te sluiten. Als je geen enkele reeks met verlies hebt (en die kans is aanzienlijk als je maar 100 spins doet) dan win je dus precies 100/2,05 = 48,8 eenheden. Ongeveer de 45% dus waar jij op komt.

11 uur geleden zei dobbelsteen:

stel ik geef jou 100chips van 1 euroJij mag daar mee roulette spelen. Jij mag deze 100  euro met winst behouden als je 2,7% velies hebt na 50 worpen . Ik krijg van jou 10 euro als het niet lukt. Ik verwacht niet dat je deze uitdaging aandurft.

Als je mij 74 chips van €1 geeft neem ik de uitdaging aan. Ik wil de sample zelfs nog wel wat kleiner voor je maken: 2 worpen. Zullen we dat dan 25 keer doen? Hebben we ook 50 worpen gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.