Spring naar bijdragen

Vragen van bank na uitbetaling Unibet via Trustly AB(Estland)


KingAce

Aanbevolen berichten

22 uur geleden zei JackPot:

Wat een onzin hier. Banken zijn verplicht om geldstromen te verifiëren. Dat doen ze dan ook. Als ze het niet doen houden ze zich niet aan de wet en regelgeving en zijn ze strafbaar. Miljarden boetes worden er uitgedeeld, de helft van het bankpersoneel is bezig met controle op witwassen. Niet omdat ze dit zo cool vinden maar omdat de wet dit bepaald.
Een bank zelf heeft uiteraard het liefste dat er elke dag grote bedragen worden gestort en de klant hiermee gaat beleggen of iets anders.

Jackpot..ik weet zeker dat als er grote bedragen via een buitenlandse geldverwerker aangewend worden om te beleggen in de fondsen van de eigen bank dat de bank dan minder moeilijk doet of zelfs helemaal niet moeilijk doet omdat de bank dan verdient aan provisie,bewaarloon etc..want geld stinkt dan immers niet😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-3-2021 om 14:52 zei KingAce:

Beste mede OneTimers,

 

Zoals de meeste hier op het forum weten ben ik er niet vies van om een “gokje” te wagen.

Dus van tijd tot tijd speel ik een ouderwets “grof potje gokken”.

Al mijn inkomsten zijn wit en legaal verkregen en ook aantoonbaar te maken middels inkomsten die per bank aan mij toekomen.

Vandaag een brief ontvangen van de bank met de volgende vragen:

Wat is de reden van deze transacties?

Wat is uw relatie met deze partij?

Verwacht u in de toekomst meer van dergelijke transacties te ontvangen?

 

Allereerst ben ik benieuwd of andere leden soortgelijke brieven hebben ontvangen van hun bank?

Daarnaast vraag ik me af of ze het bedrag zullen aangeven bij de belastingdienst en of er belasting over betaald dient te worden?

De totale som bedraagt 31.306 euro is in 4x uitgekeerd 1x 1100,- en 3x 10K. Binnen 1 week tijd. De inleg is uiteraard lager dan de uitbetaling.

 

Tegelijkertijd wil ik mede leden erop wijzen dat dus dit soort nadelen zijn verbonden aan online gokken en winnen. Bij verlies hoor je niemand, maar bij winst bestaat dus dit risico!

TrustlyAB Estland...het blijft merkwaardig temeer omdat Estland(en ook Letland en Litouwen)in de Eurozone zitten en de Euro als betaalmiddel voeren..mede daarom zijn die landen aardig betrouwbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei piet:

King Ace...geloof mij maar als ik zeg dat Frankie The Gallant al bijna binnen is..die heeft samen met The Great One al lang die trucks uit het boek toegepast voordat het boek bij de drukkerij lag..m.a.w..Frankie The Gallant is samen met The Great One de ECHTE valsspeler😂 

truck=vrachtauto met draaibaar onderstel; het van een cabine voorziene, trekkende gedeelte van een combinatie

truc=handigheid, foefje,streek, list

Vrolijk Pasen nog verder.

  • Haha 1
  • Confused 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

TrustlyAB Estland...het blijft merkwaardig temeer omdat Estland(en ook Letland en Litouwen)in de Eurozone zitten en de Euro als betaalmiddel voeren..mede daarom zijn die landen aardig betrouwbaar.

Al zou je alles met iDeal doen, dan nog moet je gecheckt worden. Zoals [mention]JackPot [/mention] al verschillende keren probeert uit te leggen: je schopt tegen regels die de bank niet zelf bedenkt.

En natuurlijk kent de bank trustly en andere betaalmethoden wel. Mss niet elke individuele werknemer die ze kent, maar in het algemeen mag je er van uitgaan dat ze het wel weten. Het gaat erom dat jij als klant uit moet leggen hoe het met dat geld zit. Dat testen ze oa door jou uit te laten leggen wat trustly, of welke dienst dan ook, is en waarom je die gebruikt. Zo proberen ze te kijken of er gaten in je verhaal zitten.

En voor degene die moppert dat ze ook checken als de transacties niet boven €10000 uitkomen: dat is maar een van de richtlijnen. Er zijn er nog veel meer. Veel kleinere transacties kunnen an such ook al voldoende zijn voor onderzoek.

En tot slot: eenieder die ‘klaagt’ over privacy, dat recht heb je sowieso al lang geleden opgegeven. De bank kan natuurlijk alles zien, het gaat hen om jouw verhaal en uitleg hierbij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei luckylady:


Al zou je alles met iDeal doen, dan nog moet je gecheckt worden. Zoals [mention]JackPot [/mention] al verschillende keren probeert uit te leggen: je schopt tegen regels die de bank niet zelf bedenkt.

En natuurlijk kent de bank trustly en andere betaalmethoden wel. Mss niet elke individuele werknemer die ze kent, maar in het algemeen mag je er van uitgaan dat ze het wel weten. Het gaat erom dat jij als klant uit moet leggen hoe het met dat geld zit. Dat testen ze oa door jou uit te laten leggen wat trustly, of welke dienst dan ook, is en waarom je die gebruikt. Zo proberen ze te kijken of er gaten in je verhaal zitten.

En voor degene die moppert dat ze ook checken als de transacties niet boven €10000 uitkomen: dat is maar een van de richtlijnen. Er zijn er nog veel meer. Veel kleinere transacties kunnen an such ook al voldoende zijn voor onderzoek.

En tot slot: eenieder die ‘klaagt’ over privacy, dat recht heb je sowieso al lang geleden opgegeven. De bank kan natuurlijk alles zien, het gaat hen om jouw verhaal en uitleg hierbij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Luckylady..daar zit ook weer een stuk waarheid in idd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Korte update, na de vragen van de bank te hebben beantwoordt en de screenshots van enkel Unibet per bankmail aan de bank te hebben toegezonden het volgende bericht ontvangen. Het dossier is gesloten. Ging dus vrij simpel in dit geval. Wilde er meer uploaden via de app, maar kreeg het formaat niet verstuurd. Dus heb het gelaten bij de Unibet uitbetalingen.

bewerkt door KingAce (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-4-2021 om 19:39 zei KingAce:

Korte update, na de vragen van de bank te hebben beantwoordt en de screenshots van enkel Unibet per bankmail aan de bank te hebben toegezonden het volgende bericht ontvangen. Het dossier is gesloten. Ging dus vrij simpel in dit geval. Wilde er meer uploaden via de app, maar kreeg het formaat niet verstuurd. Dus heb het gelaten bij de Unibet uitbetalingen.

King Ace.. dat geeft mooi ff stukje rust..beter zo😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...