Spring naar bijdragen

Pokerhanden bespreken


Edwin_Tragter_

Aanbevolen berichten

Afgelopen zaterdag mocht ik als lid van het Onetime pokerteam meewerken aan de eerste live uitzending uit de Onetime studio!
 
Ik heb gemerkt dat ik het leuk vind om handen te bespreken die ik gespeeld heb en mijn gedachte gang op het moment dat ik de hand speel en dan erover te discuseren!
Dus dacht ik op deze manier dat te gaan doen op het forum!
 
Mijn eerste hand is de hand die ik afgelopen zaterdag tijdens de uitzending ook heb laten zien.
 
Mijn starthand is 77 en mijn positie is utg
Ik maak mijn standaard raise namelijk 2.2 bb en krijg 1 call van utg+1.
De flop is 26k met 2 ruiten, belangrijk om te vertellen dat ik voordat de hand begon het gevoel had dat ik mijn set 7 zou hitten!
Dus ik was eigenlijk niet zo blij met de flop die ik zag, maar goed ik maak wel een cbet van 40%van de pot en mijn tegenstander calt.
 
Op dit moment zet ik mijn tegenstander op een k q of jq van ruiten, dus ik weet dat ik op dit moment zo goed als zeker achter sta!
 
De turn is de beste kaart in het dek voor mij namelijk 7!
Ik maak weer een bet van 40%van de pot en hij Calt weer!
 
De River is naar mijn mening een onbelangrijke j en ik maak weer een bet van 40%van de pot en hij Calt en ik win de hand, ik krijg zijn hand niet te zien helaas dus weet niet of ik gelijk met mijn read maar maakt niet uit ik win de hand.
Waarschijnlijk had ik de bet op de river groter kunnen maken maar goed je kunt niet alles hebben
 
Ik vind dit een mooi voorbeeld van dat je niet alleen berekenend moet denken met pokeren maar ook op je gevoel moet afgaan!
 
 
Laat maar weten of jullie dit leuk vinden?
Zo ja dan zal ik meer hebben delen met jullie!
 
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 
 


  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou zelf met een kleinere bet op de flop beginnen. Heeft hij gemist dan fold hij wss. Called hij dan blijft je read staan en sta je idd achter. Na de 7 turn geef je jezelf de beste hand. Ben ik het mee eens (bij KK had hij gereraised pre). Dan zou ik daar groter betten (70/75%). Laat hem betalen als hij wil zoeken. 
Komt de brick op de river dan nogmaals groot betten. (Of schuiven zie geen stacksizes van jullie) daar er aan je read niet is gewijzigd. 
Komt er wel een scary card op de river dan is het pech en hopen dat je kunt uit checken. 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het niet helemaal eens met een kleine betsize op de flop, mijn idee daarachter is dat ik zowel mijn goeie handen als mijn mindere hebben op dezelfde manier wil spelen!
Dus als ik cbet dan dezelfde betsize te doen.
Om op die manier altijd op dezelfde manier te spelen waardoor je tegenstanders je niet kunnen lezen doormiddel van je betsizes.

Op de turn en river had ik achteraf(na het terug kijken van de hand) mijn betsize wat groter moeten maken, maar er moet altijd iets ruimte over blijven voor verbetering



Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aangezien we in vegas ook wel gaan pokeren kan beetje pokerkennis ophalen geen kwaad  ik zal hier een boom handje pasten van paar jaar geleden en snap nog steeds niet hoe ik al het geld er in krijg van hem vind het tot op de dag van vandaag nog altijd een slechte call van hem op de river aangezien ik hem preeflop al 4bette graag jullie analyse en  mischien zien jullie wel waarom die hem afcallt ik hoor het graag

https://www.boomplayer.com/17554068_48CF6DAE11

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

aangezien we in vegas ook wel gaan pokeren kan beetje pokerkennis ophalen geen kwaad  ik zal hier een boom handje pasten van paar jaar geleden en snap nog steeds niet hoe ik al het geld er in krijg van hem vind het tot op de dag van vandaag nog altijd een slechte call van hem op de river aangezien ik hem preeflop al 4bette graag jullie analyse en  mischien zien jullie wel waarom die hem afcallt ik hoor het graag
https://www.boomplayer.com/17554068_48CF6DAE11
Het enige dat ik me hier kan bedenken is dat hij jou op ak van klaver zet en daarom denkt dat zijn 5en goed zijn op dit board.
Maar Preflop een 4bet callen met 5en vind ik persoonlijk al discutabel en als ik hem al zou callen is het bij mij no set no bet!
Dus dat jij hier al zijn chips krijgt vind ik bijzonder,
Hij verliest van bijna alles op dit board pocket 7 of hoger aj enz.
Handen waarvan hij verliest is meer dan de handen waarvan hij wint.

Ik moet wel zeggen dat ik jou 4bet Preflop ook best tricky vind!

Wat was jou gedachten om te 4betten?



Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

was een agresive player 3betten me vaak dus dacht 4 bet hem eens
en als ik hem 4 bet dan ben ik al aardig hand cappt dus hoop handen waatvan die kan winnen heb ik normaal gezien niet
Dan was het goeie timing van jouom te 4betten.
De betsize van jou op de flop turn en river vind ik top!


Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja wat deze hand nog meer intresant maakt is dat doordat ik 4 bet er ook 4 kaarten op het board blanks zijn 6336 hebben wij nooit in onze range zitten

 

 en  met KJ heb ik ook nog 2 blokkers voor JJ en KK dus ik had op elke street het gevoel dat ik voor stond

bewerkt door coinflippers (bekijk bewerkingshistorie)
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@coinflippersik vroeg mij af flop bet je ongeveer 2/3 pot 230 en je bet 153 $ turn  bet je dan 162 wat maar 30% pot is ? (bord veranderd niet zo veel door die 3) river jam je dan wat nog 75 pot is dan  en je krijgt een call die is zelf verrassend vind dat het 55 is maar oke  mooi potje zo

 

vraag is dus waarom turn zo klein in verhouding zeg maar wat was je idee?

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei The-fischer:

@coinflippersik vroeg mij af flop bet je ongeveer 2/3 pot 230 en je bet 153 $ turn  bet je dan 162 wat maar 30% pot is ? (bord veranderd niet zo veel door die 3) river jam je dan wat nog 75 pot is dan  en je krijgt een call die is zelf verrassend vind dat het 55 is maar oke  mooi potje zo

 

vraag is dus waarom turn zo klein in verhouding zeg maar wat was je idee?

@The-fischer het idee er achter is als die op de flop  153 wil betalen en er op turn niet veel verranderd ik er van uit ga dat die het zelfde bedrag op de turn dan ook wel zal betalen zeker als de pot in verhouding groter is en ik al heb besloten de river all in te gaan  maar dat was dus de gedachte achter die turn bet hem een prijs geven waar op die nooit gaat folden als die de flop al voor dat bedrag gecallt heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei coinflippers:

@The-fischer het idee er achter is als die op de flop  153 wil betalen en er op turn niet veel verranderd ik er van uit ga dat die het zelfde bedrag op de turn dan ook wel zal betalen zeker als de pot in verhouding groter is en ik al heb besloten de river all in te gaan  maar dat was dus de gedachte achter die turn bet hem een prijs geven waar op die nooit gaat folden als die de flop al voor dat bedrag gecallt heeft

jah oke bedankt voor je uitleg 
ik zelf speel geen 3/6 cash online ben meer toernooi speler zekker online  zelf lijkt door lage turn bet dat miss iets van value laat liggen ?  op dat bord tegen een 4bet call  bedoel zijn toch in de regel aardig wat rivers die slecht zijn elke klaver en of overkaart zeg maar ?
je zij al ik wil toch wel allin gaan op river pakt nu heerlijk uit voor je door een dubbel  dat is lekker  S6 man en nogmaals thnx voor je uitleg  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-5-2021 om 14:26 zei Edwin_Tragter_:


De flop is 26k met 2 ruiten, belangrijk om te vertellen dat ik voordat de hand begon het gevoel had dat ik mijn set 7 zou hitten!

Ik vind dit een mooi voorbeeld van dat je niet alleen berekenend moet denken met pokeren maar ook op je gevoel moet afgaan!
 

Denk je echt dat dit gevoel ook maar iets betekende?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aangezien we in vegas ook wel gaan pokeren kan beetje pokerkennis ophalen geen kwaad  ik zal hier een boom handje pasten van paar jaar geleden en snap nog steeds niet hoe ik al het geld er in krijg van hem vind het tot op de dag van vandaag nog altijd een slechte call van hem op de river aangezien ik hem preeflop al 4bette graag jullie analyse en  mischien zien jullie wel waarom die hem afcallt ik hoor het graag
https://www.boomplayer.com/17554068_48CF6DAE11

Ik vind vooral je eigen spel erg slecht. 4bet uit positie met kj? 3 keer betten post flop. Denk dat t puur geluk is dat je de hand wint.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk je echt dat dit gevoel ook maar iets betekende?
#devalsspeler zeker denk ik dat het iets betekende, ik zal vandaag nog een voorbeeld geven waar voor mij mijn gevoel de doorslag gaf om een call te maken.
Ik moet zeggen sinds in 2018 serieuzer met poker bezig ben gegaan en daarbij veel gelezen en bekeken over poker heb ik gemerkt dat veel profs (onder andere Daniel negreanu ) dit ook doen!
Natuurlijk moet je ook alles in ogenschouw houden outs potodds ebz maar meestal is je eerste gevoel/ ingeving het beste (net zoals in het dagelijks leven).

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites


Ik vind vooral je eigen spel erg slecht. 4bet uit positie met kj? 3 keer betten post flop. Denk dat t puur geluk is dat je de hand wint.
#jackpot
Kijk even een paar berichten terug toen heb ik de vraag gesteld over de 4bet ,omdat ik de 4bet Preflop ook niet heel verstandig vond maar na het antwoord van coinflippers kon ik er wel inkomen!


Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Edwin_Tragter_:

#devalsspeler zeker denk ik dat het iets betekende, ik zal vandaag nog een voorbeeld geven waar voor mij mijn gevoel de doorslag gaf om een call te maken.
Ik moet zeggen sinds in 2018 serieuzer met poker bezig ben gegaan en daarbij veel gelezen en bekeken over poker heb ik gemerkt dat veel profs (onder andere Daniel negreanu ) dit ook doen!
Natuurlijk moet je ook alles in ogenschouw houden outs potodds ebz maar meestal is je eerste gevoel/ ingeving het beste (net zoals in het dagelijks leven).

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 

Maar dat gevoel is heel wat anders dan het gevoel wat jij beschrijft. Zij hebben dat gevoel naar aanleiding van hoe een speler reageert op dingen en naar aanleiding daarvan hebben ze een gevoel wat een speler kan hebben. En dat gevoel is er natuurlijk door hun jarenlange ervaring (en ik heb het gevoel dat jouw volgende voorbeeld ook hier op slaat ;) ). Maar het gevoel van 'ik voel dat een bepaalde kaart komt' lijkt me een hele slechte raadgever in poker. Want wees eerlijk, je voelde je al slecht toen die kaart niet op de flop kwam. Was die 7 helemaal niet gekomen, dan was je dit gevoel een minuut later al weer vergeten. En zo sla je alleen de gevoelens op wanneer het klopt en lijkt het daadwerkelijk iets toe te voegen, maar rationeel weet je natuurlijk best dat het onzin is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dat gevoel is heel wat anders dan het gevoel wat jij beschrijft. Zij hebben dat gevoel naar aanleiding van hoe een speler reageert op dingen en naar aanleiding daarvan hebben ze een gevoel wat een speler kan hebben. En dat gevoel is er natuurlijk door hun jarenlange ervaring (en ik heb het gevoel dat jouw volgende voorbeeld ook hier op slaat ). Maar het gevoel van 'ik voel dat een bepaalde kaart komt' lijkt me een hele slechte raadgever in poker. Want wees eerlijk, je voelde je al slecht toen die kaart niet op de flop kwam. Was die 7 helemaal niet gekomen, dan was je dit gevoel een minuut later al weer vergeten. En zo sla je alleen de gevoelens op wanneer het klopt en lijkt het daadwerkelijk iets toe te voegen, maar rationeel weet je natuurlijk best dat het onzin is.
Dan heb ik mijn gevoel op dat moment verkeerd vertaald in het verhaal, mijn eerste gevoel ingeving was dat ik de hand zou gaan winnen en met een pocket pair is dat vaak een set hitten!
Maar ben het niet met je eens dat je alleen het goeie gevoel opslaat, bij poker onthoud je vaak de handen die je verliest of door een bad beat of een coinflip die je verliest!
En handen met een wow factor onthou je ook

En wat ik ook zei is dat je zeker niet alleen op je gevoel moet afgaan met poker, de wiskundige kant moet je ook zeker kennen en is vaak de doorslaggevende factor!

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Edwin_Tragter_:

Maar ben het niet met je eens dat je alleen het goeie gevoel opslaat, bij poker onthoud je vaak de handen die je verliest of door een bad beat of een coinflip die je verliest!
 

Daar verwoordde ik in dit geval mijn gedachte verkeerd. Ik bedoel daarbij dat je vooral betekenisvolle gevoelens onthoudt of gevoel waarbij de uitkomst overeenkomt met je gevoel. Je denkt dan: zie je wel, het klopt. Terwijl de momenten dat het niet klopt je het snel weer bent vergeten. Je ziet het ook bij alle roulettespelers die denken een winstgevend systeem bedacht te hebben. Kloppen de uitkomsten met hun systeem dan zien ze bevestiging, kloppen de uitkomsten niet, dan zijn ze het zo weer vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dat gevoel is heel wat anders dan het gevoel wat jij beschrijft. Zij hebben dat gevoel naar aanleiding van hoe een speler reageert op dingen en naar aanleiding daarvan hebben ze een gevoel wat een speler kan hebben. En dat gevoel is er natuurlijk door hun jarenlange ervaring (en ik heb het gevoel dat jouw volgende voorbeeld ook hier op slaat ). Maar het gevoel van 'ik voel dat een bepaalde kaart komt' lijkt me een hele slechte raadgever in poker. Want wees eerlijk, je voelde je al slecht toen die kaart niet op de flop kwam. Was die 7 helemaal niet gekomen, dan was je dit gevoel een minuut later al weer vergeten. En zo sla je alleen de gevoelens op wanneer het klopt en lijkt het daadwerkelijk iets toe te voegen, maar rationeel weet je natuurlijk best dat het onzin is.
En inderdaad mijn volgende hand die ik deel komt het gevoel wat jij beschrijft naar boven!
Ik denk de volgende 4 handen heb ik gespeeld op de mec poker open 2018 (mijn eerste grote toernooi qau buyin) die ik gespeeld heb.
1 hand waar mijn gevoel een groot aandeel speelde.
2 handen waar ik gewoon hele goeie kaarten krijg en max value krijg
En 1 hand waarvan ik achteraf denk dat ik daar te voorzichtig speel en benieuwd ben naar jullie kijk daarop.


Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar verwoordde ik in dit geval mijn gedachte verkeerd. Ik bedoel daarbij dat je vooral betekenisvolle gevoelens onthoudt of gevoel waarbij de uitkomst overeenkomt met je gevoel. Je denkt dan: zie je wel, het klopt. Terwijl de momenten dat het niet klopt je het snel weer bent vergeten. Je ziet het ook bij alle roulettespelers die denken een winstgevend systeem bedacht te hebben. Kloppen de uitkomsten met hun systeem dan zien ze bevestiging, kloppen de uitkomsten niet, dan zijn ze het zo weer vergeten.

Dit vind ik een hele interessante discussie!

Nou ben ik dan mening dat je met roulette totaal geen invloed hebt op de uitkomst van het spel en bij pokeren wel.

Ik zou het leuk vinden om deze discussie een keer live verder te voeren, volgend jaar april in vegas doen?

 

Wat betreft het onthouden van het goeie gevoel kan ik wel inkomen dat je dat zo stelt.

Ik zal het de komende tijd eens bijhouden op papier, en dan zowel de hebben de handen die ik win op gevoel maar ook de handen die ik verlies.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

 

 

 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Edwin_Tragter_:

Dit vind ik een hele interessante discussie!

Nou ben ik dan mening dat je met roulette totaal geen invloed hebt op de uitkomst van het spel en bij pokeren wel.

Dat laatste ben ik natuurlijk met je eens, maar in beide gevallen is het gevoel vooraf ('nu gaat nummer 13' vallen bij roulette, of 'deze hand ga ik winnen' bij poker) enigszins met elkaar vergelijkbaar. Die gevoelens zijn nergens op gebaseerd. Bij poker kun je dan natuurlijk nog wel extra je best doen om dat gevoel uit te laten komen, maar eigenlijk is dat een beetje vals spelen dan :)

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Edwin_Tragter_:

#devalsspeler
Maar ik kan uit deze discussie wel concluderen dat jij niks met gevoel hebt als het op gokken aankomt of niet?
 

Uiteraard heb ik ook wel gevoel als het op gokken aankomt, maar ik ben ook heel rationeel aangelegd. En zeker als ik merk dat tijdens gokken mijn gevoel het begint te winnen, is het tijd om even afstand te nemen. Gelukkig gebeurt dat niet heel vaak, ondanks dat ik de laatste 1.5 jaar ontzettend veel gok. Qua hoeveelheid zal ik niet onderdoen voor een serieuze verslaafde, maar in de meeste gevallen speel ik iets wat in principe winstgevend zou moeten zijn (en dan niet volgens mijn gevoel, maar volgens de wiskunde).

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...