Spring naar bijdragen

Gaat Volkswagen failliet?


Nomore

Aanbevolen berichten

XB3R84t.gif

Iedereen heeft in het nieuws wel meegekregen dat Volkswagen heeft gefraudeerd met de uitstoot van de diesel auto's. Dit betreft nagenoeg alle merken van dit concern, waaronder Audi, Volkswagen, Skoda, Seat, etc.

Vele schadeclaims liggen in het verschiet en Volkswagen heeft gereageerd door een bedrag van ongeveer 10 miljard euro te reserveren en de topman Winterkorn op te laten stappen. De huidige banksaldi en liquiditeiten van Volkswagen zijn voldoende om deze verliezen op te kunnen vangen met een saldo van bijna 20 miljard euro aan cash!

De financiele markten reageerden zeer negatief op al dit nieuws en de koers van Volkswagen is gedaald met bijna 50% wat betekende dat de totale waarde van Volkswagen is gedaald van 100 miljard euro naar nu 50 miljard euro! De financiele markten schatten de kans op default (het niet meer kunnen betalen van je schulden) op bijna 25% ergens in de komende 5 jaar! Ook de rente op nieuwe schulden die het bedrijf maakt is verdubbeld.

https://pbs.twimg.com/media/CQCqqpQW8AEHe7Q.png:large

Wie van de OneTimers heeft een auto uit het wagenpark van Volkswagen en ook nog een diesel? Weerhoudt dit schandaal je om opnieuw een auto van dit concern aan te schaffen?

Ik heb zelf een Audi A4 Diesel en heb geen idee of mijn auto tot de 'fraude-groep' behoort. Maar ik ben dermate tevreden over de auto dat ik niet geloof dat ik ooit nog weg ga van dit merk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 maanden later...
Volkswagen - Audi groep zal niet failliet gaan.

Houston gaat ze voor 100 miljoen dollar aansprakelijk stellen vanwege de vieze lucht in de stad. Dat dit ongetwijfeld door heel veel andere steden ook opgepakt gaat worden en weet ik allemaal nog niet voor claims zou dit zomaar eens een "black swan" kunnen zijn voor Volkswagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.