Spring naar bijdragen

Vax-a-million of te wel Geld winnen door je te laten vaccineren


TheTurtle

Aanbevolen berichten

In Amerika ja ja, hoe kan het ook anders! Hebben ze bedacht dat je vanaf nu gewoon mee doet met een loterij als je je laat vaccineren. Voor zowel jong als oud. Jongeren kunnen bv een studie beurs winnen en voor volwassenen geld dat je 1.000.000 dollar kunt winnen door je te laten vaccineren. Met deze loterij proberen ze dat meer mensen zich zullen laten vaccineren.

 

https://www.google.nl/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2021/05/27/us/ohio-vax-a-million-winners-covid-19/index.html

 

 

Zou jij je hierdoor eerder laten vaccineren? Of juist niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Amerika ja ja, hoe kan het ook anders! Hebben ze bedacht dat je vanaf nu gewoon mee doet met een loterij als je je laat vaccineren. Voor zowel jong als oud. Jongeren kunnen bv een studie beurs winnen en voor volwassenen geld dat je 1.000.000 dollar kunt winnen door je te laten vaccineren. Met deze loterij proberen ze dat meer mensen zich zullen laten vaccineren.
 
https://www.google.nl/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2021/05/27/us/ohio-vax-a-million-winners-covid-19/index.html
 
 
Zou jij je hierdoor eerder laten vaccineren? Of juist niet?

Ik wil mij sowieso al laten vaccineren. Ben alleen nog lang niet aan de beurt helaas. Als je bij je vaccinatie ook nog kans hebt op geld, waarom niet? Dubbel win. In ieder geval beter dan gratis donuts waardoor je alleen maar ongezonder wordt en juist meer risico hebt op ziekten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-5-2021 om 11:37 zei TheTurtle:

 

In Amerika ja ja, hoe kan het ook anders! Hebben ze bedacht dat je vanaf nu gewoon mee doet met een loterij als je je laat vaccineren. Voor zowel jong als oud. Jongeren kunnen bv een studie beurs winnen en voor volwassenen geld dat je 1.000.000 dollar kunt winnen door je te laten vaccineren. Met deze loterij proberen ze dat meer mensen zich zullen laten vaccineren.

 

https://www.google.nl/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2021/05/27/us/ohio-vax-a-million-winners-covid-19/index.html

 

 

Zou jij je hierdoor eerder laten vaccineren? Of juist niet?

 

Dat kan inderdaad ook alleen maar daar. Ik laat me sowieso vaccineren - ik kan vanaf vandaag een afspraak maken - dus het is dubbelop🙃 En inenten en nog eens een kans op een Onetimer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaccineren doe je voor jezelf en voor je omgeving. Om immuniteit te bereiken voor de bevolking is een vaccinatiegraad van minimaal 80% noodzakelijk. Als je zelf gezond bent lijkt het misschien niet nodig om jezelf te laten vaccineren. Maar iedereen die niet gevaccineerd is kan wel drager worden van infectieziekten. En in het geval van Covid-19 kun je zelfs superverspreider zijn zonder dat je zelf merkt dat je het hebt. Vaccineren gaat wat mij betreft over "gezond verstand" En dus ik heb geen loterij nodig om over de streep getrokken te worden.

Maar niet iedereen denkt er zo over. En voor sommige mensen kan het misschien een klein beetje helpen om de vaccinatiegraad te verhogen. Laag-geletterden, arme mensen, daklozen, misschien help je die zo over de streep. 

Maar eerlijk gezegd denk ik dat "snelle vaccinatie-opties" met mobiele vaccinatieposten, waar je gratis zonder afspraak terecht kunt voor het Janssen Vaccin (maar 1 prikje nodig) een effectievere optie is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Gokholtante:

Vaccineren doe je voor jezelf en voor je omgeving. Om immuniteit te bereiken voor de bevolking is een vaccinatiegraad van minimaal 80% noodzakelijk. Als je zelf gezond bent lijkt het misschien niet nodig om jezelf te laten vaccineren. Maar iedereen die niet gevaccineerd is kan wel drager worden van infectieziekten. En in het geval van Covid-19 kun je zelfs superverspreider zijn zonder dat je zelf merkt dat je het hebt. Vaccineren gaat wat mij betreft over "gezond verstand" En dus ik heb geen loterij nodig om over de streep getrokken te worden.

Maar niet iedereen denkt er zo over. En voor sommige mensen kan het misschien een klein beetje helpen om de vaccinatiegraad te verhogen. Laag-geletterden, arme mensen, daklozen, misschien help je die zo over de streep. 

Maar eerlijk gezegd denk ik dat "snelle vaccinatie-opties" met mobiele vaccinatieposten, waar je gratis zonder afspraak terecht kunt voor het Janssen Vaccin (maar 1 prikje nodig) een effectievere optie is.

Ik zit nu op de refresh button te drukken om te zien of ik aan de beurt kom, maar de RIVM laat nog niets zien. Ik ben het wel met je eens dat mobiele vaccinatieposten lonend zou zijn. De vraag is alleen; hebben we uberhaupt wel genoeg vaccins om iets dergelijks op te zetten. Daarbij moet je 15 minuten wachten en hier op schiphol is er een grote ruimte waar je even kan gaan zitten. Dat moet ook bij de mobiele vaccinatieposten beschikbaar zijn. Ik denk dat het daardoor niet uitvoerbaar/rendabel is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minutes ago, Arthur said:

Ik zit nu op de refresh button te drukken om te zien of ik aan de beurt kom, maar de RIVM laat nog niets zien. 

Vanaf dit weekeinde, 29/30 mei zijn alle mensen aan de beurt voor vaccinatie die gebeuren zijn in 1977/1978. Jonge veertigers dus. Op dit moment gaat het vaccineren zo snel dat er ongeveer 5 leeftijdscohorten per week aan de beurt komen. En dat is al een paar weken zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Gokholtante:

Vanaf dit weekeinde, 29/30 mei zijn alle mensen aan de beurt voor vaccinatie die gebeuren zijn in 1977/1978. Jonge veertigers dus. Op dit moment gaat het vaccineren zo snel dat er ongeveer 5 leeftijdscohorten per week aan de beurt komen. En dat is al een paar weken zo. 

Inmiddels mag ik ook (`79), alleen dat is online nog niet mogelijk. Ik heb ook even geprobeerd met 1978 die al vanaf gisteren een afspraak mogen maken, dan krijg je dezelfde melding. Kortom, het kan wel volgend De Jonge, maar dat betekent niet dat je een afspraak kan maken. Ik blijf het zo nu en dan proberen🙃

Home Ik wil me laten vaccineren

U kunt online geen afspraak maken

Kijk hier voor meer informatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Mancaas:

Ik laat me graag vaccineren, Corona heeft mij hard gepakt op geannuleerde reizen, nu is het aan mij om te zorgen dat dit niet meer gebeurt.

 

Dus die loterij in Amerika had ik qel even meegepakt, al is het voor het idee

Als het alleen maar is dat je niet op vakantie hebt kunnen gaan dan zijn er gelukkig veel ergere dingen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag op 10 juni en 16 juli, dus dat is top. Enig minpunt; Schiphol of Amsterdam kon niet meer, die zitten ramvol (dat werd me verteld aan de telefoon). Gelukkig sneakte ik online er nog net door en daar kon ik nog wel terecht in Amsterdam. Al met al gaat het snel op deze manier! 

Een lintje voor Rutte en De Jonge? Nou, dat lijkt me niet op zijn plaats:

https://www.parool.nl/columns-opinie/rutte-i-ii-en-iii-zorgden-alleen-maar-voor-puinhopen-in-de-zorg~b1f50915/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

https://www.zorgvisie.nl/vvd-wil-twee-miljard-op-zorg-bezuinigen-zvs000318w/

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Nederland kun je ook geld verdienen aan het coronavaccin! Het is dan wel geen 1.000.000 euro zoals in Amerika, maar dat mag de pret niet drukken. 

https://www.geneesmiddelenonderzoek.nl/meedoen/onderzoeken/pra-21204x

Ik heb zelf uiteraard ook overwogen hieraan mee te doen ("gratis" geld en voorrang bij het vaccineren) maar wat mij tegenhoudt is dat je voorlopig nog geen vaccinatiepaspoort krijgt. Pas als het onderzoek is afgerond en is bewezen dat je met de dosis die jij kreeg voldoende beschermd bent, krijg je zo'n paspoort. Het afronden van het onderzoek kan nog maanden duren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat we afdwalen IK had me sws wel laten vaccineren.
Maar of ik me extra had laten motiveren door een Loterij weet ik niet. ik vind het wat overdreven x) maar goed daar weten ze wel raad mee in amerika! 
 

Maar ja wie gaat er nog naar Amerika toe


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...