Spring naar bijdragen

Vraag over fondsen zoals S&P500


DeBaron

Aanbevolen berichten

Beste,

Op mijn werk hoorde ik collega's praten over fondsen zoals S&P500 dit is een Amerikaans fonds en er zijn redelijk nieuwe Europese fondsen.

Op de bank verdien je geen rente en op die fondsen (ik weet dat daar ook risico bij zit) krijg je gemiddeld tussen de 4 en 8%. Weet iemand hier meer van en kan hij of zij mij hier tips over geven?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet, De Baron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste,
Op mijn werk hoorde ik collega's praten over fondsen zoals S&P500 dit is een Amerikaans fonds en er zijn redelijk nieuwe Europese fondsen.
Op de bank verdien je geen rente en op die fondsen (ik weet dat daar ook risico bij zit) krijg je gemiddeld tussen de 4 en 8%. Weet iemand hier meer van en kan hij of zij mij hier tips over geven?
Alvast bedankt voor de moeite.
Groet, De Baron
Bedoelen ze handelen in dat soort fondsen? Heb je ook broker DEGIRO horen vallen? Want ik denk dat ze dan ETF's bedoelen. Bij DEGIRO is er namelijk een selectie van ETF's waar je redelijk goedkoop in kan beleggen. Zie hier ook een artikel van Onetime: https://www.onetime.nl/geld-nieuws/hoe-veilig-zijn-etfs-en-trackers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi@debaron

Ik kan dit alleen maar af doen als borrelpraat waarin de ene weer meer opschept over hoeveel diegene heeft verdiend dan de ander.
Gratis geld bestaat niet.

Je kunt beleggen in allerlei etfs (mandjes aandelen) en op lange termijn geven deze een ‘gegarandeerd’ rendement van 4-8 procent. Dit is al zo sinds de beurs bestaat. Tussentijds zijn er grote schommelingen en kun je ook -30 procent staan.

Als je spaargeld over hebt en voor lange tijd niet nodig hebt kan dit prima belegd worden, maar als zekerheid dit te willen doen als alternatief voor je spaarrekening is een NO GO!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei JackPot:

S&P 500 is ook geen fonds maar een index. De index met de 500 grootste bedrijven uit de VS. Vergelijk het met de aex index met de 25 grootste bedrijven uit NL (simpel gezegd).

Je hebt dus etfs die deze index volgen en je als belegger kunt kopen tegen relatief lage kosten.

Wat vind jij momenteel van de S&p 500 aangezien de KW nu aanzienlijk hoog is. Ikzelf heb Ishares China bijgekocht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk zegt koerswinst verhouding me niet alles. Gezien de compositie van die index (super BIG tech heavy), waardoor een hogere KW meer gerechtvaardigd is gezien de groei die die bedrijven door maken. Als je puur naar KW kijkt is Europa interessanter, maar de Europese bedrijven zijn stukken minder vooruitstrevend. Daarnaast staat de rente nu extreem laag wat zorgt voor een gerechtvaardigdere hogere waardering voor aandelen dan zeg 15 jaar geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...