Spring naar bijdragen

EK Tipster


Brunsie

Aanbevolen berichten

Nog één nachtje slapen en dan is het zo ver! Het EK 2020 gaat eindelijk van start! Wie gaat er over exact een maand met beker vandoor en welke landen vallen sportief door de mand. Het zijn vragen waar we ons de komende weken weer ouderwets heerlijk mee bezig kunnen houden. De grote vraag voor ons als sports betters is natuurlijk of er nog een manier is om flink wat geld aan het EK te verdienen. Dat ga ik de komende weken voor jullie onderzoeken. 

Ik heb twee modellen ontwikkeld op basis waarvan ik EK wedstrijden ga voorspellen op resultaat. Het ene model is gebaseerd op de UEFA coëfficiëntenranglijst, het andere model is gebaseerd op transferwaardes. 

Let me explain: het coëfficiënten-model is gebaseerd op feiten. De waarde van een bedrijf wordt immers ook bepaald door de waarde van de assets. Dit is een wetenschappelijke benadering van een voetbalselectie. Het is een feit dat de Spaanse, Engelse en Duitse competities sterker zijn dan de Nederlandse Eredivisie. Daaruit kunnen we dus concluderen dat een EK-selectie voor het grootste deel bestaat uit spelers die in de sterkere competities spelen, een sterkere selectie is dan een selectie die voornamelijk uit spelers die spelen in de Oostenrijkse Bundesliga bestaat. 

Ik heb de coëfficiëntenranglijst waardes toegekend. De sterkste competities zijn vijf punten waard, de competities op de plaatsten 6 tot en met 10 3 punten, de competities 11 tot en met 20 2 punten en alles daaronder is 1 punt waard. Het maakt voor mijn model ook uit of een speler bij een topclub of een middenmoter speelt. Speelt een speler bij een club die het afgelopen seizoen Champions League voetbal behaald heeft, dan tel ik daar vijf punten voor. Europa League voetbal telt voor 3 punten, de nieuwe Conference League voor 1 punt en geen kwalificatie voor Europees voetbal betekent ook geen punten. 

Tot slot laat ik de Europese prestaties van het afgelopen seizoen nog mee wegen. Het behalen van Champions League finale is goed voor 10 punten, uitgeschakeld worden in de poulefase van de Europa League is nog goed voor een puntje. 

Voorbeeldje:
De meeste punten in de Nederlandse selectie zijn behaald door Nathan Aké. HIj speelt in een topcompetitie (5 punten), behaalde Champions League voetbal (5 punten) en stond met zijn club Manchester City een paar weken geleden in de Champions League (10 punten). De minste punten, namelijk geen, zijn voor Tim Krul, die het afgelopen seizoen niet op het hoogste niveau speelde. Alle Ajax-spelers in de selectie van Nederland zijn goed voor 13 punten. 3 punten voor het spelen in de Nederlandse competitie, 5 punten voor het behalen van Champions League voetbal en 1+4 (groepsfase CL + kwartfinale Europa League) punten voor de prestaties in Europa.

Wanneer ik deze waardes toe pas op het Nederlands Elftal dan kom ik tot de conclusie dat het Nederlands Elftal 263 punten waard is. Dat zegt me nog niets, maar ik ga deze zelfde optelsom voor alle EK-deelnemers maken. Mijn vraag is of ik wedstrijden goed kan voorspellen op deze waardes. Het is met spelers uit de Bundesliga, Premier League en Serie A in de selectie niet lastig om in te schatten dat Nederland met 263 hoger gaat scoren dan Noord-Macedonië, maar hoe verhoudt Nederland zich op basis van dit model tot Oostenrijk en Oekraïne. Veel Oostenrijkse internationals spelen immers ook in de Bundesliga. Zo ja, zegt dat iets? Is daar een parallel in te trekken 

Transferwaardes
Het andere model dat ik ga maken is gebaseerd op de transferwaardes die worden toegekend aan spelers. In de Engelse selectie zitten met Harry Kane, Jadon Sancho en Raheem Sterling drie spelers in de top-12 van meest waardevolle voetballers. De drie genoemde spelers vertegenwoordigen een bedrag van € 310 miljoen euro. Er zijn dagen dat ik het niet heb. Ik ga in dit model simpelweg alle transferwaardes in kaart brengen en inzetten op de ploeg die de hoogste transferwaarde vertegenwoordigd. Ik ben heel benieuwd of er een correlatie bestaat tussen transferwaardes en prestaties in een EK selectie. 

Deze modellen ga ik de eerste speelronde in de poulefase om en om toepassen. Na de eerste ronde analyseer ik welke methode me het meest opgeleverd heeft en deze methode pas ik toe in de tweede ronde. Je bent van harte uitgenodigd om dagelijks mee te praten en mee te wedden met deze modellen. 

Ik wens je een tof EK toe.

 

 

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Italië - Turkije

Vrijdag 11 juni 2021. Geen standaard vrijdag, maar de eerste wedstrijddag van het vorig jaar uitgestelde Europees Kampioenschap voetbal. De openingswedstrijd is Italië - Turkije. Op zichzelf geen affiche waar je als voetballiefhebber direct warm voor loopt. Nu zijn openingswedstrijden op zichzelf al vaak niet heel erg goed, maar een openingsduel tussen twee ploegen die aanvallen niet per se bovenaan de prioriteitenlijst hebben staan, belooft niet heel veel spektakel. 

Aan de openingswedstrijd van het EK zit een klein Nederlands tintje. Danny Makkelie is de scheidsrechter van dienst. Hij moet proberen de 22 spelers in het gareel te houden. Hij krijgt daarbij assistentie van twee assistent-scheidsrechters, een vierde official en de VAR, die er voor het eerst op een EK-eindronde bij is. 

Italië behoeft geen verdere introductie. De viervoudig wereldkampioen werd al eens Europees kampioen, maar dat was in lang vervlogen tijden. De Turken zijn er voor de vijfde keer bij op een EK eindronde en in 2008 werd verrassend de halve finale gehaald. Dat is een prestatie waarvan de Turken, tegenstander van Nederland in de kwalificatiereeks voor het WK in 2022, dit EK alleen maar kunnen dromen. In een poule met Wales en Zwitserland is kwalificatie voor de achtste finales alles behalve een zekerheidje voor Turkije. Van Italië mag verwacht worden dat men er met de groepswinst vandoor gaat.

De voorspelling
De allereerste EK Tip is gebaseerd op het systeem met transferwaarden. De EK-selectie van Italië van € 731 miljoen euro. De spelers in de Italiaanse selectie die de hoogste transferwaarde vertegenwoordigd is middenvelder Nicolo Barella. Zijn transferwaarde wordt geschat op een slordige € 65 miljoen euro. 

De Turkse selectie vertegenwoordigd een waarde van ongeveer 2.5x zo weinig. 26 Turkse spelers totaliseren tot een transferwaarde van € 294 miljoen euro. Opvallend is dat de meest gevaarlijke aanvaller van de Turken, Burak Yilmaz, nog slechts een transferwaarde van € 2.5 miljoen euro heeft. Dit heeft alles te maken met zijn leeftijd. Yilmaz wordt in juli 36 jaar.

De meest waardevolle speler in de Turkse selectie is verdediger Caglar Söyüncü van Leicester City. Clubs die hem over willen nemen dienen ruim € 45 miljoen over te maken naar de Premier League club. 

Op basis van deze statistieken ben ik in de TOTO quoteringen gedoken. Duidelijk is dat totale transferwaarde niet de inschatting van de Toto-analisten bepaald. Waar mijn rekenmodule uitkomt op een factor van bijna 2.5, biedt TOTO een ruim factor 5. Italië is volgens beide modellen favoriet en het moet wel heel raar lopen, willen de Azzuri vanavond zonder de volle buit van drie punten van het veld stappen. 

Voorspelling: Italië 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wales - Zwitserland

De overwinning voor Italië was gisteravond niet onverwacht, maar desondanks een lekkere start van het EK vanuit een sportsbetting perspectief. Vandaag pakken we door met maar liefst drie wedstrijden. De eerste daarvan start al om 15.00u vanmiddag, dus de voorspelling voor Wales - Zwitserland plaatsen we logischerwijze als eerste. 

De voorspelling
Deze tweede voorspelling tijdens dit EK is gebaseerd op de coëfficiëntenlijst. Waar een transferwaarde die aan een speler gehangen wordt, ook deels wordt bepaald door emotie en de waan van de dag, is de coëfficiëntenlijst een meer zakelijke beoordeling. De waarde van een bedrijf wordt ook grotendeels bepaald door de assets die het heeft. 

Deze beoordeling werkt ongeveer hetzelfde. Een speler die een topcompetitie speelt is over het algemeen een betere voetballer dan een speler die in een mindere competitie speelt. Een speler bij een topclub is beter dan een speler van een degradatiekandidaat. 

Op basis van dat principe heb ik de selecties van Wales en Zwitserland beoordeeld. Wat direct opvalt is dat veel spelers van Wales niet spelen in de Premier League, maar één niveau lager in het Championship hun brood verdienen. Dat is voor deze beoordeling al direct een groot nadeel omdat lagere divisies niet kwalificeren voor punten in deze beoordeling. De spelers van Wales die wél in de Premier League uitkomen, krijgen wel een beoordeling. De hoogste beoordeling is voor Ethan Ampadu die als speler van Chelsea 20 punten scoort, maar daar feitelijk niets aan bijgedragen heeft omdat hij het grootste deel van het seizoen verhuurd was. 

De Welshmen komen tot een totaal van 158 punten. Ter vergelijking. Het puntentotaal van het Nederlands Elftal is 263. De Zwitserse selectie herbergt veel spelers die in de Duitse Bundesliga spelen. Dat is direct een voordeel want de Bundesliga is één van de vijf sterkste voetbalcompetities van Europa en scoort dus het maximaal aantal van vijf punten. Vier Zwitserse internationals komen uit voor Borussia Mönchengladbach, waarmee ze het afgelopen seizoen tot in de achtste finales van het Champions League reikten. Dat zijn flinke puntenpakkers. Dat geldt ook voor de twee spelers die met VfL Wolfsburg juist het aankomende seizoen de Champions League in gaan. 

De Zwitserse selectie totaliseert tot 2018 punten ondanks het feit dat de eigen Zwitserse Super League pas terug te vinden is op de negentiende plaats op de coëfficiëntenlijst van de UEFA. De Zwitserse selectie is 1.37 keer zo sterk als de selectie van Wales en dient dus hoger gewaardeerd te worden. In de TOTO quoteringen zien we dat niet terug. Zij schatten met odds van 2.13 vs 4.25 Zwitserland bijna twee keer zo goed in als Wales. Dat is, op basis van deze benadering, niet heel accuraat, maar de kans op een Zwitserse zege is daadwerkelijk groter dan een overwinning van Wales. 

Voorspelling: Zwitserland 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Brunsie:

De Zwitserse selectie totaliseert tot 2018 punten ondanks het feit dat de eigen Zwitserse Super League pas terug te vinden is op de negentiende plaats op de coëfficiëntenlijst van de UEFA. De Zwitserse selectie is 1.37 keer zo sterk als de selectie van Wales en dient dus hoger gewaardeerd te worden. In de Toto quoteringen zien we dat niet terug. Zij schatten met odds van 2.13 vs 4.25 Zwitserland bijna twee keer zo goed in als Wales. Dat is, op basis van deze benadering, niet heel accuraat, maar de kans op een Zwitserse zege is daadwerkelijk groter dan een overwinning van Wales. 

Voorspelling: Zwitserland 

Zou je dan eigenlijk niet kunnen zeggen dat de odds voor Wales bij de TOTO te hoog zijn en dat een bet op Wales dus een betere bet is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denemarken - Finland

De derde wedstrijd op het EK wordt vanavond om 18.00u gespeeld tussen Denemarken en Finland. Denemarken, ooit zo verrassend Europees kampioen, neemt het in een Scandinavisch onderonsje op tegen de debuterende Finnen, die op basis van ons voorspellingsmodel weinig tot geen kans gaan maken. 

De voorspelling
We voorspellen deze wedstrijd op basis van transferwaardes. De Denen hebben qua waarde de twaalfde selectie van alle EK-deelnemers. Met een waarde van € 310,7 miljoen euro staat Denemarken net boven Zwitserland, maar net onder Oostenrijk. 

De gemiddelde transferwaarde van een Deense voetballer is derhalve € 11,9 miljoen euro. Meer dan driekwart van de Deense selectie tikt die transferwaarde echter bij lange na niet aan. Het verschil wordt in de financiële kolommen echt gemaakt door enkele spelers en dat is op het veld niet anders. Verdediger Andreas Christiansen en middenvelders Christian Eriksen en Pierre-Emile Hojberg zijn met z’n drieën alleen al goed voor een derde van de transferwaarde van de Deense selectie.

Met een gemiddelde leeftijd van 27.8 jaar is de Deense selectie gemiddeld oud. 84,6% van de geselecteerde spelers verdiend hun boterham buiten de Deense landsgrenzen, wat vanwege de sterkte van de Deense voetbalcompetitie niet heel verwonderlijk is.

Het is een luxepositie waar veel Finnen alleen maar van kunnen dromen. De Finnen zijn met gemiddeld 28 jaar één van de oudste EK-selecties en met een bedrag van € 44,6 miljoen is de Finse selectie, ondanks dat 96,8% van de selectie in het buitenland voetbalt, veruit het minst waard op de transfermarkt. Zelfs de selectie van Noord-Macedonië herbergt een grotere economische voetbalwaarde dan de Finnen. 

Het beeld is enigszins vertekent. De reden daarvoor is dat de beste Finse spelers ook de oudste Finse spelers zijn. Spits Teemu Pukki van Norwich City is de gevaarlijkste aanvaller in de Finse selectie, maar is de dertig al ruim gepasseerd, hetgeen meer invloed op zijn transferwaarde dan op zijn voetbalkwaliteiten heeft. 

Middenvelder Glen Kamara van Glasgow Rangers vertegenwoordigd met zijn 26 jaar de meeste waarde op het veld. Zijn transferwaarde wordt ingeschat op 6 miljoen euro.

Op basis van transferwaardes kan het dus niet anders dan dat Denemarken de wedstrijd vanavond gaat winnen. Op basis van deze methodiek is het verschil tussen Denemarken en Finland bijna factor 7. De TOTO biedt odds die in het verlengde liggen van dit verschil. Zij schatten met 1.34 versus 11 de krachtsverhouding op factor 8.2. De Finnen zijn daarmee volgens mij beter dan waar de TOTO ze op in schat, maar nog altijd lang niet goed genoeg om van de Denen te winnen.

Voorspelling: Denemarken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

België - Rusland

Bij de vierde wedstrijd op dit EK komt voor het eerst een favoriet voor de eindzege op het veld. België neemt het in Poule B op tegen Rusland. 

De voorspelling
We voorspellen deze wedstrijd op basis van transferwaardes. De Belgen hebben met een gemiddelde leeftijd van 29,2 de oudste selectie van alle EK-deelnemers. Voor spelers als Jan Vertonghen, Toby Alderweireld, Thomas Vermaelen en Axel Witsel is dit EK waarschijnlijk hun laatste kans om een prijs te pakken met de Gouden Generatie. Ook spelers als Eden Hazard en Dries Mertens zijn de dertig reeds gepasseerd. 

Die hogere leeftijd zie je vanzelfsprekend terug in de overzichten van de financiële waardes van de diverse EK-selecties. Waar België op basis van sportieve criteria wellicht in de top-3 zou staan, moeten ze het in de financiële overzichten doen met een zevende plaats.

De totale Belgische selectie herbergt een waarde van € 669 miljoen. De speler die de meeste waarde vertegenwoordigd is spits Romelu Lukaku. De geboren Congolees speelde een prima seizoen bij Internazionale, werd kampioen met die club en is met een leeftijd van 28 jaar in de kracht van zijn leven. 

Ook spelers als Yannick Carrasco (Atlético Madrid, 40 miljoen), Youri Tielemans (Leicester City, 55 miljoen) en Timothy Castagne (Leicester City, 28 miljoen) zitten nog boven het gemiddelde van 25 miljoen dat de doorsnee Belgische voetballer in de EK-selectie waard is. 

Tegenstander Rusland kan alleen maar van dit soort getallen dromen. De Russen zijn met 27,9 jaar gemiddeld weliswaar een stukje jonger dan de Belgen, maar met een totale transferwaarde van 191,8 miljoen komen de Russen nog niet eens in de buurt van de Belgen. Een belangrijke oorzaak hiervoor is dat 85% van de Russische internationals in deze EK-selectie in de eigen Russische competitie(s) spelen. De Premjer League staat toch wat minder in de schijnwerpers dan de Premier League zullen we maar zeggen. 

België is dan ook niet verrassend favoriet voor deze wedstrijd. De factor in deze weging is 3.5. De TOTO hanteert een factor van iets meer dan 2. De Belgen zijn met 2.06 naar mijn mening te laag gequoteerd. Zij zijn zege zekerder dan 2. Een weddenschap op de Belgen is dus lucratief met deze odds. 

Voorspelling: België

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Engeland - Kroatië

De tweede dag van het Europees Kampioenschap voetbal was op zijn zachtst gezegd niet saai. Ik had met The Gallant en The Great One afgesproken in de OneTime Studio in Zuidlaren om een thema uitzending over sports betting te maken. Na een lekker diner in het centrum van deze Groningse plaats gingen we naar de studio waar het eerste beeld dat we in de nieuwe OneTime Sportsbar zagen het ter aarde storten van de Deense speler Christian Eriksen was. 

Wat we zagen was surrealistisch. Het is onbestaanbaar dat de wedstrijd tussen Denemarken en Finland gisteravond nog hervat is. De Denen, zo bleek na afloop, hadden van de UEFA de keuze gekregen om de wedstrijd gisteravond uit te spelen of vanmiddag om 12.00u. De Deense spelers kozen voor gisteravond om er maar vanaf te zijn, zo zei de bondscoach op de persconferentie.

Dat Finland uiteindelijk won was niet meer verrassend. Wie voor de wedstrijd op de Finnen had ingezet heeft gisteravond ongeacht de omstandigheden een flinke klapper gemaakt. Zo werkt sport dan ook weer. 

De voorspelling
De eerste wedstrijd van deze zonnige zondag is Engeland tegen Kroatië. Engeland is bij de bookmakers een van de grootste favorieten voor de Europese titel. Ze hebben bovendien in de persoon van Harry Kane de grootste kanshebber op de Gouden Schoen, de prijs voor topscorer van het toernooi in hun midden. 

Deze wedstrijd is voor mij een dilemma. Ik sta in dubio. Ik kan op basis van mijn gekozen wed-strategieën niet beargumenteren waarom Engeland de wedstrijd vanmiddag niet gaat winnen. Zowel op basis van mijn coëfficiëntenlijst-tactiek als op basis van mijn transferwaarde-strategie wint Engeland. Niet alleen deze wedstrijd, maar ook het toernooi. 

En toch zegt mijn gevoel dat Engeland overschat wordt. Engeland is wel vaker tot favoriet gebombardeerd en ook al vaker aan de druk van het favoriet zijn bezweken. Juist het enige toernooi waar ze niet tot de favorieten gerekend werden, het WK in 2018 in Rusland, is het toernooi waar ze ver zijn gekomen.

Kroatië was het land dat Engeland de weg naar de finale versperde. Dat zegt ook genoeg over de kwaliteiten van de Kroaten. Dat is ook gewoon een goed elftal. De beste spelers van de Kroaten spelen in de top van de Italiaanse, Spaanse en Duitse competities. Luka Modric is inmiddels wat ouder, maar nog altijd onbetwist basisspeler bij Real Madrid. 

Kroatië is voor mij een van de outsiders op dit EK en het voor mij lang geen zekerheid dat Engeland vanmiddag van de Kroaten gaat winnen.  

Voorspelling: Gelijkspel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oostenrijk - Noord-Macedonië

Er zijn wedstrijden in de groepsfase van dit Europees Kampioenschap waar je al naar uit kunt kijken. Waar je al voor naar het puntje van je stoel schuift. Met name de wedstrijden in Groep F met Duitsland, Frankrijk en Portugal zijn wat dat betreft zeer aansprekend. Of het duel tussen Engeland en Kroatië dat vanmiddag gespeeld wordt.

Er zijn ook wedstrijden die je het liefst zou willen vermijden. In die laatste categorie valt de wedstrijd tussen Oostenrijk en Noord-Macedonië. Een van de saaiste elftallen van Europa neemt het op tegen een van de zwakste. 

Dat Noord-Macedonië op het EK staat heeft het feitelijk te danken aan één man: Goran Pandev. Spits van beroep. Pandev heeft een respectabele carrière in de Italiaanse Serie A achter de rug en zijn grote droom, deelnemen aan een eindronde met zijn land gaat in vervulling. Zijn natuurlijke opvolger in de selectie is Elif Elmas, die bij Napoli speelt. 

De voorspelling
De Noord-Macedonische voetbalcompetitie is de 38ste competitie van Europa. Nog onder die van Liechtenstein, maar nipt boven die van Armenië. Het is dan ook niet verwonderlijk dat 88,5% van de spelers die geselecteerd zijn voor het EK buiten de eigen landsgrenzen speelt. Het merendeel van de Noord-Macedonische spelers verdient hun geld in de competities van omliggende landen als Bulgarije en Kroatië, een aantal spelers speelt in Italië en dan heb je het naast een verdwaalde speler in Duitsland of Spanje wel gehad. Met 27.7 is de gemiddelde leeftijd van Noord-Macedonië wel aan de wat lagere kant. 

Oostenrijk heeft met een gemiddelde leeftijd van 27.9 een iets ouder elftal en wat voor Noord-Macedonië geldt, geldt ook een beetje voor Oostenrijk. De eigen competitie is niet sterk en veruit de meeste Oostenrijkse internationals (92.3%) verdienen hun geld in de Duitse Bundesliga. David Alaba is als speler van Bayern München, na de zomer speler van Real Madrid, een van de weinige spelers in de top. De meeste Oostenrijkse voetballers spelen voor clubs als FSV Mainz 05, TSV Hoffenheim en FC Augsburg. Naast Alaba speelt ook middenvelder Marcel Sabitzer voor een topclub, namelijk RB Leipzig. 

Het is aan spelers als Sabitzer en Alaba te danken dat Oostenrijk op de transferbalans veel hoger scoort dan Noord-Macedonië. Enkel de Finse selectie herbergt minder transferwaarde dan die van de Noord-Macedoniërs. Met 61.8 miljoen euro is het een van de drie selecties die niet meer waarde vertegenwoordigd dan 100 miljoen. De Oostenrijkers worden gezamenlijk gewaardeerd 320 miljoen waarvan een substantieel deel (100 miljoen) al door Sabitzer en Alaba wordt vertegenwoordigd. 

De transferbalans en de coëfficiëntenlijst voorspellen Oostenrijk als winnaar. De TOTO doet dat ook. Maar om te winnen moet je doelpunten kunnen maken en dat is iets waar Oostenrijk al enkele jaren grote moeite mee heeft. De Oostenrijkers overleven nooit de groepsfase op een eindtoernooi omdat ze een chronisch gebrek aan scorend vermogen hebben. De enige Oostenrijker met creativiteit en een verfrissende actie is enfant terrible Marko Arnautovic, die inmiddels in China vele miljoenen verdiend. Als hij het niet op zijn heupen heeft, zou Noord-Macedonië zo maar een punt over kunnen houden aan deze wedstrijd. 

Voorspelling: Gelijkspel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederland - Oekraïne

Na vijf wedstrijden die als voorgerecht dienden, is het vanavond om 21.00u eindelijk het moment dat het EK voor het Nederlands Elftal gaat beginnen. Voor het eerst in zeven jaar neemt Nederland deel aan een eindtoernooi. 

Nee, Nederland is niet de topfavoriet voor de EK titel. De bookmakers zien de selectie van Frank de Boer stranden in de kwartfinale. Op dit toernooi hangt er heel veel af van de eindrangschikking in de groepsfase. Deze bepaald aan welke kant van het schema een land terecht komt. 

In Groep C met Nederland, Oekraïne, Oostenrijk en Noord-Macedonië is Nederland de favoriet voor de groepswinst. In Oekraïne treft Nederland vanavond op papier de beste tegenstander in de groep. Het is op basis van statistieken waarschijnlijk dat Nederland de wedstrijd gaat winnen, maar wanneer de huidige vorm in ogenschouw genomen wordt, is een Nederlandse zege geen vanzelfsprekendheid. 

De voorspelling
Wanneer we de coëfficiëntenlijst berekening maken zien we dat Nederland 263 punten scoort. De Oekraïne scoort nog niet de helft van dat aantal punten. De meeste voor het EK geselecteerde spelers spelen in de eigen Oekraïense competitie. Die competitie staat op de twaalfde plaats van de UEFA. 

De bekendste speler van de selectie is Oleksandr Zinchenko van Manchester City, die in het verleden nog een jaartje op huurbasis bij PSV heeft gespeeld. Hij is ook een van de spelers die de grootste transferwaarde in de Oekraïense selectie vertegenwoordigd. De totale transferwaarde van de Oekraïne is € 197.8 miljoen euro. Daarmee is de selectie ongeveer drie keer minder waard dan de selectie van Nederland dat iets meer dan 600 miljoen euro waard is. De duurste speler in de selectie van het Nederlands Elftal is Frenkie de Jong. Zijn transferwaarde wordt ingeschat op meer dan honderd miljoen. 

Alle signalen op groen dus voor Oranje. Maar dan zijn er nog de recente ontwikkelingen. Nederland speelt met 5-3-2 en de oefenwedstrijden tegen Schotland en Georgië lieten zien dat het systeem nog niet helemaal ingebakken zit. Er is voor bondscoach De Boer nog wel het nodige werk aan de winkel om het systeem te polijsten. 

Daar staat tegenover dat Oekraïne uitstekende prestaties neergezet heeft tegen aanvallende en voetballende ploegen zoals Portugal en Spanje. De Oekraïners spelen graag tegen landen die het spel maken en loeren op de counter. Juist tegen landen die Oekraïne het spel laten maken, boeken de voormalig Oostblokkers slechtere resultaten.

Dit alles bij elkaar optellend kom ik tot de conclusie dat vanuit een sports betting perspectief een gokje op een zege van de Oekraïne best interessant kan zijn. Natuurlijk hopen we allemaal op een zege voor Nederland, maar als de Oekraïne ooit een kans hadden om te stunten, dan is het wel vanavond. Als Nederland dan toch wint, baal je niet zo van je verloren weddenschap en vice versa. 

Voorspelling: Oekraïne

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...