Spring naar bijdragen

EK Tipster


Brunsie

Aanbevolen berichten

Schotland - Tsjechië

Nou, mijn zondag kunnen we vanuit sports betting perspectief het beste maar vergeten. Mijn onderbouwde gevoel over de wedstrijden Engeland - Kroatië en Nederland - Oekraïne werden in de uitslagen gelogenstraft. Niet dat mijn gevoel er compleet naast zat als je de hele wedstrijden bekijkt, maar onderaan de streep telt natuurlijk alleen het resultaat.

Voor de voorspellingen van vandaag houdt me dan ook puur aan mijn eigen wetenschappelijke modellen. De eerste wedstrijd die op het programma staat vanmiddag is de wedstrijd tussen Schotland en Tsjechië. Dat is vanuit een sportsbetting perspectief een interessante wedstrijd omdat alle drie de mogelijkheden in een 1X2 weddenschappen lucratief te noemen zijn.

Schotland is volgens de TOTO favoriet met odds van 2.75. Dit is echter maar minimaal beter dan de Tsjechen die odds van 3.05 hebben toebedeeld gekregen. 

De voorspelling
Wanneer we naar de Schotten kijken zijn we een elftal waarvan de meeste spelers (57,5%) buiten de eigen landsgrenzen spelen. Die spelers zijn overigens niet heel ver uitgevlogen want niet één Schotse speler speelt op het Europese vaste land. Ze zijn allemaal op het eiland Groot-Brittannië blijven hangen. De meeste Schotten die in Engeland spelen, spelen niet op het hoogste niveau of spelen wel op het hoogste niveau maar niet vast in de basis van hun club.. Enkel linksback Andy Robertson speelt wekelijks bij Liverpool. Verdediger Kieran Tierney is semi-basisspeler bij Arsenal en middenvelder Ryan Fraser speelde achttien wedstrijden voor Newcastle United. 

Wanneer we dus ons coëfficiënten-model op de Schotten loslaten, dan scoren zij niet bijzonder hoog. De spelers die in het Engelse Championship spelen scoren geen punten en de spelers uit de eigen Schotse competitie krijgen slechts twee punten per persoon omdat de Schotse competitie de elfde competitie is op de UEFA Coëfficiëntenlijst. De Schotten totaliseren tot 131 punten. 

Qua transferwaarde staat Schotland op de veertiende plaats van alle 24 EK-deelnemers. De Schotten representeren een transferwaarde van net geen € 270 miljoen Euro. Gedeeld door 26 spelers zou dat betekenen dat iedere Schot plusminus 10 miljoen op de transfermarkt waard is. Dat is niet helemaal het geval. Liverpool-spelers Andy Robertson is alleen al € 65.000.000,- waard. 

De Tsjechen noteren vergelijkbare waarden dan de Schotten, maar dan over de gehele linie bekeken net even iets minder. De Tsjechische competitie staat op de negentiende plaats op de UEFA Coëfficiëntenlijst, er spelen net als bij de Schotten 57,5% van de spelers in buitenlandse competities, de Tsjechen zijn gemiddeld exact even oud als de Schotten (27.4 jaar) en totaliseren tot een transferwaarde van € 190.000.000,-. Dat lijkt een groot verschil met de Schotten, maar is het niet. De Tsjechen hebben hun transferwaarde meer gelijk over alle spelers verdeeld. Zij hebben geen Robertson in de selectie. De duurste Tsjech in de EK-selectie is Thomas Soucek van West Ham United die ‘maar’ 30 miljoen waard is. 

Al met al best gelijkwaardige teams. Totdat we de coëfficiënten gaan tellen. Daar scoor Tsjechië met slechts 116 punten beduidend minder dan de Schotten. Schotland heeft dus ligt de overhand in de statistieken. Het ligt voor het eerst in dit toernooi echter cijfermatig zo dicht bij elkaar dat een dubbele kans wellicht de beste tip is.

Voorspelling: Schotland of gelijkspel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Polen - Slowakije

Polen - Slowakije is een voorbeeld van een wedstrijd die er niet zou zijn geweest als het Europees Kampioenschap niet uitgebreid zou zijn naar 24 landen. We hebben het hier over de nummer 21 van de FIFA ranglijst tegen de nummer 36. 

Op de UEFA Coëfficiëntenlijst staan deze landen respectievelijk op de 30ste en 32ste plaats. We hebben het hier dus over een Europees achterhoedegevecht. Er is echter iets dat een groot verschil maakt tussen Polen en Slowakije. Dat iets is Robert Lewandowski.

De spits van Bayern München speelt al jaren op een heel hoog niveau, maar is het laatste jaar in een ongekende bloedvorm. Afgelopen seizoen verbrak de Pool het stokoude doelpuntenrecord van Gerd Müller door 41 (!!) keer te scoren in de Bundesliga. 

De voorspelling
Lewandowski is ook wetenschappelijk het verschil tussen Polen en Slowakije. Polen vertegenwoordigd een transferwaarde van 254 miljoen euro. Daarmee staat het op de vijftiende plaats van alle deelnemers. Lewandowski neemt ondanks dat hij inmiddels 32 is met ruim € 60.000.000 een groot gedeelte van die waarde voor zijn rekening. Ook aanvallende middenvelder Pjotr Zielinski van Napoli vertegenwoordigd met 50 miljoen een hoge transferwaarde. 

Bij de Slowaken is het allemaal wat minder. Sterspeler is nog altijd Marek Hamsik, maar zijn beste dagen bij Napoli, waar hij maar liefst 12 jaar speelde, liggen inmiddels achter hem. Hij komt op dit moment uit voor IFK Göteborg, maar vertrekt na het EK naar het Turkse Trabzonspor. Hamsik vertegenwoordigd een transferwaarde van 3 miljoen euro. De meest waardevolle selectiespeler is Milan Skriniar van Internationale. Hij is in zijn eentje € 60 miljoen waard en vertegenwoordigd daarmee bij de helft van de totale Slowaakse transferwaarde van 131 miljoen euro.

Ondanks het feit maar liefst 98% van de Slowaken in een buitenlandse competitie speelt komen ze niet in de buurt van de 112 coëfficiënt punten waar we Polen op calculeren. Factor 1.5 is het verschil in coëfficiënten en factor 2 is het verschil in transferwaarde. De TOTO schat de odds op een verschil 3.4 en schat ofwel de Polen beter in dan dat ze zijn of de Slowaken slechter. Het verschil zit ongetwijfeld in Lewandowski.

Onze voorspelling: Polen


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spanje - Zweden

Spanje heeft na de gloriejaren van 2008 tot en met 2012 de afgelopen jaren een stapje terug moeten doen. De spelers van de gouden generatie gingen één voor één met voetbalpensioen en de nieuwe spelers hebben tijd nodig gehad om een nieuwe gooi naar eremetaal te kunnen doen. Spanje is geen favoriet voor de EK-titel, maar wel een gevaarlijke outsider waar andere landen rekening mee moeten houden. 

De voorspelling
Spanje vertegenwoordigd een transferwaarde van meer dan 900 miljoen euro. Opvallend genoeg speelt meer dan de helft van de Spaanse internationals niet in de eigen Primera Division. Tien van de vierentwintig geselecteerde Spanjaarden spelen in de Engelse competitie, twee in de Italiaanse, één in de Duitse en één in de Franse. De overige tien spelers spelen wel in eigen land. Opvallend is dat Real Madrid niet één international aan het Spaanse elftal levert. 

Omdat iedere speler wel op het hoogste niveau in één van de vijf beste competities van Europa uitkomt scoort Spanje alleen daar al 120 punten mee. Dan hebben we de eindrangschikking van de clubs en de prestaties in Europa nog niet eens meegenomen. Zweden komt niet verder dan 83. De Zweden moeten ook al het onderspit delven in transferwaarde. De Zweden zijn met 215 miljoen euro meer dan vier keer minder waard dan de Spaanse selectie

Wanneer we wel kijken naar de prestaties van de diverse clubs waar de Spaanse internationals spelen, dan wordt het verschil alleen maar groter. De Spaanse spelers scoren maar liefst 108 punten voor het behalen van Europees voetbal. Veruit de meeste geselecteerde Spaanse internationals zijn komend seizoen in de Champions League te bewonderen. Zweden komt tot een totaal 28 punten. 

Het moet raar lopen wil Spanje niet gaan winnen van Zweden. We hebben afgelopen zaterdag aan Denemarken - Finland gezien dat er zo nu en dan onwaarschijnlijke dingen op een voetbalveld kunnen gebeuren, maar met een normale wedstrijd zou een weddenschap op Spanje redelijk zege zeker moeten zijn.

Onze voorspelling: Spanje


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hongarije - Portugal en Frankrijk - Duitsland

Het is nog geen goed EK voor de Tipster. Na het incident rondom Christian Eriksen tijdens de wedstrijd Denemarken - Finland is alleen de voorspelling over België - Rusland nog correct geweest. De vraag is of dat aan de Tipster ligt of dat het een onvoorspelbaar WK blijkt te zijn. Dat laatste is sowieso het geval. De wedstrijden van gisteren zijn daar weer een mooi voorbeeld van. Slowakije stunt en van Polen door een eigen doelpunt en een rode kaart. Spanje slaagt er ondanks 85% balbezit niet in om een doelpunt te maken tegen Zweden. Het zijn gebeurtenissen die niet te voorzien zijn en waar niet tegen op te voorspellen is. 

Voor de wedstrijden van vandaag heb ik dan ook besloten om de statistieken de statistieken te laten en naar de belangen te kijken. Portugal is regerend Europees Kampioen, maar weet dat het een minder sterke selectie heeft dan vijf jaar geleden. Het kan zich in de poule met verder Frankrijk en Duitsland geen puntenverlies tegen Hongarije veroorloven en daarom kent Portugal vanmiddag maar één belang en dat is winnen. 

De belangen voor Frankrijk en Duitsland zijn precies omgekeerd. Frankrijk is als verliezend EK-finalist en regerend wereldkampioen dan wel de grote titelfavoriet, maar treft in Duitsland een stug elftal dat bovendien de reputatie heeft een echte toernooiploeg te zijn. Zowel Frankrijk als Duitsland zal vooral niet verliezen van de ander om niet al na één speelronde in de achtervolging te moeten. Frankrijk - Duitsland is dan wel het meest aansprekende affiche in de eerste ronde en er bestaat zeker een mogelijkheid dat het een wedstrijd wordt om je vingers bij af te likken, maar als het een kwartier voor tijd nog gelijk staat, zullen beide bondscoaches niet het risico willen lopen om het deksel op de neus te krijgen.

Onze voorspelling:
Hongarije - Portugal: Portugal
Frankrijk - Duitsland: Gelijkspel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 hour ago, Brunsie said:

Na het incident rondom Christian Eriksen tijdens de wedstrijd Denemarken - Finland is alleen de voorspelling over België - Rusland nog correct geweest. De vraag is of dat aan de Tipster ligt of dat het een onvoorspelbaar WK blijkt te zijn. Dat laatste is sowieso het geval.

👍
Ik lees de voorbeschouwingen voor de weddenschappen met plezier en heb geen verstand van voetbal.

Hier een staatje uitslagen met closing line odds van de tot nu toe gespeelde wedstrijden.

Als je alleen op basis van je modellen had ingezet in plaats van je gevoel,
de basis voor je modellen is niet eens zo gek en zie ik elders ook wel eens voorbijkomen, had je de weddenschappen op Engeland, Oostenrijk en Nederland (3 van de 6) alle drie gewonnen.

staatje.JPG

bewerkt door Rudi
thumbs up (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hongarije - Portugal en Frankrijk - Duitsland
Het is nog geen goed EK voor de Tipster. Na het incident rondom Christian Eriksen tijdens de wedstrijd Denemarken - Finland is alleen de voorspelling over België - Rusland nog correct geweest. De vraag is of dat aan de Tipster ligt of dat het een onvoorspelbaar WK blijkt te zijn. Dat laatste is sowieso het geval. De wedstrijden van gisteren zijn daar weer een mooi voorbeeld van. Slowakije stunt en van Polen door een eigen doelpunt en een rode kaart. Spanje slaagt er ondanks 85% balbezit niet in om een doelpunt te maken tegen Zweden. Het zijn gebeurtenissen die niet te voorzien zijn en waar niet tegen op te voorspellen is. 

Voor de wedstrijden van vandaag heb ik dan ook besloten om de statistieken de statistieken te laten en naar de belangen te kijken. Portugal is regerend Europees Kampioen, maar weet dat het een minder sterke selectie heeft dan vijf jaar geleden. Het kan zich in de poule met verder Frankrijk en Duitsland geen puntenverlies tegen Hongarije veroorloven en daarom kent Portugal vanmiddag maar één belang en dat is winnen. 
De belangen voor Frankrijk en Duitsland zijn precies omgekeerd. Frankrijk is als verliezend EK-finalist en regerend wereldkampioen dan wel de grote titelfavoriet, maar treft in Duitsland een stug elftal dat bovendien de reputatie heeft een echte toernooiploeg te zijn. Zowel Frankrijk als Duitsland zal vooral niet verliezen van de ander om niet al na één speelronde in de achtervolging te moeten. Frankrijk - Duitsland is dan wel het meest aansprekende affiche in de eerste ronde en er bestaat zeker een mogelijkheid dat het een wedstrijd wordt om je vingers bij af te likken, maar als het een kwartier voor tijd nog gelijk staat, zullen beide bondscoaches niet het risico willen lopen om het deksel op de neus te krijgen.

Onze voorspelling:
Hongarije - Portugal: Portugal
Frankrijk - Duitsland: Gelijkspel

Ik denk toch echt dat Frankrijk wint vandaag


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rudi:

👍
Ik lees de voorbeschouwingen voor de weddenschappen met plezier en heb geen verstand van voetbal.

Hier een staatje uitslagen met closing line odds van de tot nu toe gespeelde wedstrijden.

Als je alleen op basis van je modellen had ingezet in plaats van je gevoel,
de basis voor je modellen is niet eens zo gek en zie ik elders ook wel eens voorbijkomen, had je de weddenschappen op Engeland, Oostenrijk en Nederland (3 van de 6) alle drie gewonnen.

staatje.JPG

Blijkt maar eens te meer dat je sports betting op basis van de statistieken moet doen.
Alhoewel, en dat heb ik benoemd in de stream op Twitch van afgelopen zaterdag, er zijn ongrijpbare zaken die in de sport zitten die je niet anders dan op gevoel kunt duiden. Een echt goede sports better zijn valt nog niet mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woensdag 16 juni

 

In alle poules zijn de eerste wedstrijden gespeeld. Wat hebben we geleerd van de eerste speelronde van dit EK? Nou, dat er best wat verrassingen te noteren zijn geweest en dat zelfs met duidelijk betere odds bepaalde landen niet direct zege zeker zijn. Voor de tipster zijn het lastige dagen geweest. Slechts drie van de twaalf wedstrijden werden correct voorspeld. 

In sommige gevallen zat ik er qua resultaat dan wel naast, maar onderschreef het spelbeeld in de wedstrijd wel mijn gedachtengang en sommige wedstrijden werden op basis van onvoorziene details beslist. 

Dat bevestigt voor mezelf dat ik niet plotseling alle inzichten in voetbal die ik dacht te hebben kwijt ben geraakt. Soms valt het kwartje nu eenmaal de andere kant op. 

Revanche
Het is nu wel tijd voor revanche. Revanche op mezelf wel te verstaan. De start van de tweede speelronde is daar een mooi moment voor.

Vandaag staan er drie wedstrijd op het programma. De eerste is Finland tegen Rusland. Dat is niet alleen een voetbalwedstrijd, maar ook een burenruzie waar nog wel wat politiek sentiment aan ten grondslag ligt. De Finnen wonnen de dramatische wedstrijd tegen de geschokte Denen met 0-1 en zorgden daarmee voor een primeur: Nooit eerder won Finland een wedstrijd op het EK. 

Over die wedstrijd zelf is meer dan genoeg gezegd. Wat mij van het spelbeeld het meeste is bijgebleven is de verdedigende discipline van de Finnen. Na de 0-1 en de gemiste penalty ontstond er een stormloop op het Finse doel, maar wat er ook geprobeerd werd, de gelijkmaker viel niet. Dat heeft deels met de Denen, maar ook zeker met de verdedigende kwaliteiten van de Finnen te maken. 

De Finnen hebben zichzelf een bonus van drie punten op Rusland gegeven en als zij vandaag eenzelfde verdedigende discipline aan de dag kunnen leggen, dan blijft dat gat zo of wordt dat vergroot. De Russen zijn namelijk niet in goede doen. België was met 3-0 nog vriendelijk voor de Russen. 

Voorspelling: Dubbele kans - Finland of een gelijkspel

Na Finland - Rusland is het tijd voor Turkije - Wales. Voor Turkije is dat de kans om revanche te nemen op de zware nederlaag tegen Italië in de openingswedstrijd. De Italianen zijn in deze ploeg natuurlijk een klasse apart dus de Turken zullen niet ontevreden gekeken hebben naar het gelijke spel tussen Wales en Zwitserland. De Turken moeten vanavond hun achterstand op Wales goed kunnen maken. Op basis van de modellen zou dat moeten lukken want Turkije scoort in beide modellen beter dan Wales. Het is alleen even afwachten hoe hard de klap van de nederlaag tegen die Italianen aangekomen is.

Voorspelling: Turkije

Het sluitstuk van de avond is Italië tegen Zwitserland en na de voorstelling van de Italianen tegen de Turken is de Azzuri flink opgeschoven in odds voor de Europese titel. Het team zit België met odds van 7.60 al flink op de hielen. 

Ik kan niet anders dan Italië tippen voor de wedstrijd tegen Zwitserland. Zwitserland was lichtelijk ongelukkig in de wedstrijd tegen Wales, maar tegen de Italianen zijn de Zwitsers normaal gesproken een maatje te klein. 

Voorspelling: Italië

Ik speel vandaag een Triple en met een inleg van € 5,- is mijn mogelijke winbedrag € 46,97. Niet slecht voor een zonnige woensdag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^  als ik een livebet van EUR 20 met minimale odds 1.80 vanaf mijn mobiel doe bij een van de illegale aanbieders, krijg ik daarna drie free bets van EUR 10 
Dat is te goed om te laten liggen. De wedstrijd is in St. Petersburg, en als het lang genoeg 0-0 blijft wordt het daar wel sfeervol. Vandaar deze uitspatting:


image.png.6399bc17d87d6774df84cbc576a0b40d.png

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Donderdag 17 juni

D-day staat vandaag voor donderdag. Er staan drie wedstrijden op het programma en veruit de meest interessante wedstrijd wordt natuurlijk vanavond om 21.00u gespeeld in de Johan Cruyff Arena. Met een tropische dag voor de boeg is lekker voetballen kijken met een airco in de buurt veruit de beste tip die ik je vandaag kan geven. 

Om 15.00 uur vanmiddag wordt er eerst afgetrapt door Oekraïne en Noord-Macedonië. Deze wedstrijd wordt gespeeld in Boekarest, wat het voor Noord-Macedonië een klein beetje een thuiswedstrijd maakt. Dat halve thuisvoordeel is naar mijn oordeel niet voldoende om in aanmerking te komen voor een goed resultaat. Oekraïne heeft tegen Nederland bewezen over een kwalitatief zeer redelijk elftal te beschikken en moet in staat worden geacht om tweede in de poule achter Oranje te gaan worden. 

Noord-Macedonië kon in haar debuutwedstrijd op het EK Oostenrijk een helft bij benen, maar daarna was het beste er ook wel vanaf. De overwinning van de Oostenrijkers was verdiend te noemen en Noord-Macedonië moet vooral van de laatste twee groepswedstrijden gaan genieten. 

Voorspelling: Oekraïne

Vanuit poule C maken we om 18.00u een uitstapje naar Poule B. Daar won Rusland gisteren al van Finland en dat zorgt voor de nodige prestatiedruk bij de Denen die vanavond in Kopenhagen tegen België spelen. De Belgen zijn de absolute favoriet om in Poule B als groepswinnaar door te gaan naar de achtste finales. 

De Denen zijn op papier het tweede land van Poule B, maar de dramatische gebeurtenis rondom Christian Eriksen en de bijbehorende nederlaag tegen Finland hebben Denemarken op een achterstand gezet ten opzichte van Finland en Rusland. Ervan uitgaande dat de Belgen te sterk zullen zijn voor de Denen, moeten de Denen de laatste poulewedstrijd winnen van de Russen om nog een kans te maken op de tweede plaats in poule B.

Zonder Christian Eriksen zijn de Denen kwalitatief minder sterk. Eriksen is een van de betere voetballers in de Deense selectie die ook nog eens de nodige ervaring en creativiteit inbrengt. De Deense teamgeest is door het gebeurde zeker hechter en sterker geworden, maar de Belgen zullen geen cadeautjes uitdelen. 

Voorspelling: België

Om 21u vanavond staat dan voor ons als Nederlanders het hoofdgerecht van deze voetbaldag op het menu. Nederland neemt het in Amsterdam op tegen Oostenrijk. Oostenrijk won de eerste wedstrijd van Noord-Macedonië en staat daarom momenteel op pole position in de poule. De Oostenrijkers hebben weliswaar een stug, maar zeker geen goed elftal. De verwachting mag zijn dat Nederland vanavond wint, al zullen de mannen van bondscoach De Boer wederom flink moeten puzzelen om de Oostenrijkse vestingmuur die ongetwijfeld rondom het strafschopgebied wordt opgetrokken, te slechten. 

De Boer blijkt een bondscoach te zijn die van duidelijkheid houdt. Er wordt niet geheimzinnig gedaan over het meespelen van Mathijs de Ligt en ook Patrick van Aanholt en Wout Weghorst staan vanavond ‘gewoon’ weer aan de aftrap. Een nieuwe overwinning van Oranje brengt Nederland al heel dicht bij de achtste finales, zeker als Oekraïne van Noord-Macedonië wint. Wie weet breekt de oranjekoorts na vanavond wel massaal uit in ons land. 

Voorspelling: Nederland

Ik ben vrij zeker van mijn zaak vandaag. De odds corresponderen met de modellen en daarom zet ik in via het Patent Systeem waarbij 3 single bets gecombineerd worden met 3 doubles en één treble. Ik zet per bet 1 euro in, wat mijn totaal inzet brengt op € 7,-. Ik kan bij een winnende weddenschap mijn inleg verdrievoudigen. 

bewerkt door Brunsie (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Brunsie:

 

Voorspelling: Nederland

Ik ben vrij zeker van mijn zaak vandaag. De odds corresponderen met de modellen en daarom zet ik in via het Patent Systeem waarbij 3 single bets gecombineerd worden met 3 doubles en één treble. Ik zet per bet 1 euro in, wat mijn totaal inzet brengt op € 7,-. Ik kan bij een winnende weddenschap mijn inleg verdrievoudigen. 

https://www.facebook.com/onetimeNL/photos/a.348355285368515/1594829220721109/.  Voorspel en win!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.