Spring naar bijdragen

Unibet heeft m’n geld on hold staan


Jan Boonema

Aanbevolen berichten

Goedenavond. 

Vorige week zaterdag heb ik op de account van mijn neefje geld gestort via m’n zakelijke bank rekening (ING). Heb eindstand €1000 winst gemaakt en wilde het bedrag uitcashen. 
 

De volgende dag zag ik dat Unibet het bedrag op on hold heeft gezet. We hebben contact met de Live chat gehad en we moesten een KVK uittreksel, de reden waarom er via de zakelijke account is gestort en een formulier ondertekenen dat we in de toekomst nooit meer via een zakelijke account zullen storten. 
 

Inmiddels zijn we 4 werkdagen verder en er is gezegd dat ze de documenten moeten herzien. Is er iemand aanwezig die dezelfde fout is begaan en hier ervaring mee heeft?

 

Hoor graag van jullie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helder verhaal en komt zeker vaker voor. No worries als je verder niks verkeerd gedaan hebt komt dit helemaal goed. Ze nemen hiervoor de tijd en het is erg druk bij Unibet momenteel (vanwege het EK). Je account zal weer vrijgegeven worden en het geld komt naar je toe, even geduld.

 

Houdt ons even op de hoogte als je het geld gekregen heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ ik denk dat TheGreatone even te snel had gelezen en dacht dat je op je eigen Unibet account had gestort vanaf je eigen zakelijke rekening.

Voor Unibet is het belangrijk om te weten hoe alles precies zit in jouw geval, uit oogpunt van terugdringen mogelijk probleemspelen en wegens compliancy met regelgeving.

In dit geval speelt je neefje met geld gestort vanaf de zakelijke rekening van Jan Boonema, speelt Jan Boonema misschien op het account van zijn neefje,
of ergens daar tussen in. Het zit er dik in dat je dat ooit precies moet uit leggen al is het maar zodat Unibet weet welke kant het geld op moet,
zorg er dus voor dat je het verhaal eerlijk vertelt en de feiten goed op een rijtje hebt.

Ervan uit gaand dat je neefje de Account Holder is en heeft gespeeld met geld van Jan Boonema,
is hij waarschijnlijk in overtreding van de T&C kleine lettertjes van Unibet, "account rules" art. 3 lid h., het eerste deel van de zin :
https://www.unibet.eu/general-info/terms#section-3  ) 

3.1.3 An individual applying to become an Account Holder furthermore warrants and represents:

h. not to be depositing monies through a Card which the Account Holder is not authorised to use and/or utilising a Card in a jurisdiction in which betting and gaming are prohibited;

Ik hoop voor je dat je tot een bevredigende oplossing komt!

In geval je er met Unibet niet uit komt, kun je volgens art.17 van de Unibet T&C eerst bij support een klacht indienen,
en daarna escaleren naar een Alternative Dispute Resolution provider (‘ADR’), een onafhankelijke derde partij.

Quote

Is er iemand aanwezig die dezelfde fout is begaan en hier ervaring mee heeft?

Nou ik niet gelukkig. In de loop der jaren heb ik wel veel vergelijkbare forum threads zien langs komen.
Aan de kant van de spelers heb ik in helft van de gevallen oplichters die via een forum nog wat druk op een casino willen uitvoeren zien voorbijkomen, en in de helft van de gevallen mensen die iets onhandigs hebben gedaan. Aan de kant van de casino's het merendeel klachten over slechte casino's die om allerlei redenen weigeren uit te betalen, en minder vaak klachten over nette casino's, waar Unibet zich zeker tot mag rekenen. 
Als je verhaal is zoals geschetst, denk ik dat de kans groot is dat je storting + winst uitbetaald krijgt.
 

bewerkt door Rudi (bekijk bewerkingshistorie)
  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn verhaal is niet helemaal hetzelfde, maar wel deels dus ik zal het delen.

Ik heb bij LeoVegas per abuis geld gestort met mijn eigen zakelijke rekening. Dit mag niet (wist ik, maar ik had het gewoon even echt niet in de gaten...) dus bij uitcashen kreeg ik ook het verzoek om de rekening te verifiëren. Dat ging uiteraard niet omdat een zakelijke rekening niet gebruikt mag worden (uit mijn hoofd zeg ik dat dit een regel is ivm tegengaan van witwassen en fraude). Nu ben ik ZZP'er dus die rekening is alleen van mij. Na veel vijven en zessen hebben ze mijn inleg (dus niet mijn winst) die ik vanaf de zakelijke rekening had gestort, teruggestort en moest ik plechtig beloven die fout niet meer te maken. Nu kijk ik dus voortaan twee keer welke pas ik in mijn Raboscanner stop...

Moraal van dit verhaal: ik was mijn winst kwijt en was blij dat ik in ieder geval de inleg terugkreeg, omdat ik oprecht een fout gemaakt had.

Wat het verhaal in deze thread gecompliceerder maakt, is dat er geld gestort is van een zakelijke rekening op het account van iemand anders. Dit is dubbelop tegen de regels. Geld storten op het account van iemand anders is vanwege de witwasregels ten strengste verboden. Bookmakers hebben die regel niet zelf verzonnen. Vrijwel elke kansspelautoriteit heeft dit in de voorwaarden voor het verkrijgen van een vergunning staan. 

Mijn advies: netjes blijven, uitleggen dat het een oprechte fout is en hopen dat je je inleg terugkrijgt. De winst zou ik afschrijven... Mochten ze zo coulant zijn dit wel uit te betalen, dan heb je heel veel geluk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minutes ago, luckylady said:

Ik heb bij LeoVegas per abuis geld gestort met mijn eigen zakelijke rekening. Dit mag niet (wist ik, maar ik had het gewoon even echt niet in de gaten...) dus bij uitcashen kreeg ik ook het verzoek om de rekening te verifiëren. Dat ging uiteraard niet omdat een zakelijke rekening niet gebruikt mag worden (uit mijn hoofd zeg ik dat dit een regel is ivm tegengaan van witwassen en fraude).

Pfft wat vervelend. 
Als je het verder over dat issue wil hebben, misschien handig om in een andere thread af te splitsen.

For the record Leovegas is mijn favoriete casino, ik ben daar uiterst tevreden over.

Dat Leo (en Unibet) veel waarde hechten aan sustainability dat zich onder andere uit in maatregelen voor (probleem)spelers bescherming, compliancy met allerlei regelgeving en dergelijke is akkoord, maar als speler heb je primair met de T&C's te maken.
De casino's doen er goed aan om de T&C's goed begrijpelijk te maken voor alle spelers. Wie weet in de toekomst voor ons zelfs in het Nederlands.. 

In het Unibet geval zie het citaat in mijn vorige post was het wat mij betreft al niet uitgesloten dat het neefje van Jan Boonema geautoriseerd was om te storten vanaf de zakelijke rekening,  en in de huidige T&C van LeoVegas lees ik mbt verplichtingen van de speler:

Quote

3. Your Obligations as a User
3.1.11 In relation to deposits and withdrawals of funds into and from Your Member Account, You shall only use funds, credit card and other financial instruments that are valid and lawfully belong to You.

In jouw geval zie ik 1-2-3 al helemaal niet welke T&C je overtreden hebt als je vanaf je eigen zakelijke rekening waar alleen jij toegang toe hebt, hebt gestort.

Er zijn ook casino's die de T&C op dit vlak beter sluitend hebben, voorbeelden PartyPoker/Bwin en Pokerstars.
Gebruikers mogen daar alleen storten vanaf bronnen waarvan zij "named account holder" zijn. (in geval Pstars geldt dit voor debit en credit cards) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-6-2021 om 11:03 zei Rudi:

Pfft wat vervelend. 
Als je het verder over dat issue wil hebben, misschien handig om in een andere thread af te splitsen.

For the record Leovegas is mijn favoriete casino, ik ben daar uiterst tevreden over.

Dat Leo (en Unibet) veel waarde hechten aan sustainability dat zich onder andere uit in maatregelen voor (probleem)spelers bescherming, compliancy met allerlei regelgeving en dergelijke is akkoord, maar als speler heb je primair met de T&C's te maken.
De casino's doen er goed aan om de T&C's goed begrijpelijk te maken voor alle spelers. Wie weet in de toekomst voor ons zelfs in het Nederlands.. 

In het Unibet geval zie het citaat in mijn vorige post was het wat mij betreft al niet uitgesloten dat het neefje van Jan Boonema geautoriseerd was om te storten vanaf de zakelijke rekening,  en in de huidige T&C van LeoVegas lees ik mbt verplichtingen van de speler:

In jouw geval zie ik 1-2-3 al helemaal niet welke T&C je overtreden hebt als je vanaf je eigen zakelijke rekening waar alleen jij toegang toe hebt, hebt gestort.

Er zijn ook casino's die de T&C op dit vlak beter sluitend hebben, voorbeelden PartyPoker/Bwin en Pokerstars.
Gebruikers mogen daar alleen storten vanaf bronnen waarvan zij "named account holder" zijn. (in geval Pstars geldt dit voor debit en credit cards) 

Het issue was zo opgelost dus heb het verder niet als vervelend ervaren. De winst was een paar tientjes dus daar ga ik niet over lopen miepen. Mijn verhaal is ook niet bedoeld om te klagen, maar als voorbeeld hoe het kan gaan. Leo is ook mijn favo online casino en na dit issue loopt alles super fijn, snel etc., dit is afgehandeld dus ik hoef geen nieuwe thread te starten...

Wat betreft je opmerking dat ik de T&C niet overtreden zou hebben, die zijn wellicht niet zo specifiek opgesteld maar je mag hier gewoon lezen dat een rekening die niet op jouw naam staat maar op naam van een bedrijf van jou, hier niet onder vallen. Het is voor meerdere uitleg te interpreteren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ @luckylady fijn dat je issue met Leo is opgelost en ik hoop ook dat het issue van Jon Boonema naar tevredenheid wordt opgelost.

Als speler heb je met de casino T&Cs te maken en als je de zaak had geescaleerd had je die paar tientjes uiteindelijk wel gekregen.
De T&Cs van Unibet en Leo zijn zo opgesteld dat ze voor meerdere jurisdicties bruikbaar zijn. 

Het casino heeft, indien ze compliant willen zijn aan de huidige/aankomende Nederlandse wet- en regelgeving, voor de issues primair met het Besluit Kansspelen op Afstand te maken, secundair met een Leidraad Wwft.

Uit het Besluit Kansspelen op Afstand volgt uit art. 4.10 en 4.11c dat alleen een natuurlijke persoon mag ingeschreven en aangemeld worden als speler, en het rekeningnummer of andere unieke aanduiding en de tenaamstelling van de tegenrekening aangeleverd moet hebben. In artikel 4.26.3 staat weliswaar dat slechts één tegenrekening toegestaan wordt, maar dit betekent niet per se dat er niet vanaf een andere rekening gestort mag worden.

In artikel 4.27.1.a wordt in deze mogelijkheid voorzien en gesteld dat de speelrekening gecrediteerd mag worden met geldmiddelen die 'van een andere betaalrekening'  'die ondubbelzinnig tot de persoon van die speler is te herleiden'. 

Betalingen vanaf andere bronnen dan de eigen privé bankrekening zijn wel onhandig ihkv clientenonderzoek en ongebruikelijke transacties volgens leidraad Wwft.

Over de T&C's: ik weet nog niet of dat die onder 'algemene informatie' vallen.
Dan zouden die volgens Besluit KoA art. 4.38.1 wegens consumentenbescherming in de Nederlandse taal beschikbaar gesteld moeten worden.
We zien het vanzelf.  

bewerkt door Rudi
ik ben een ligstoeljurist, geen echte :P (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-6-2021 om 12:21 zei Rudi:

^^ @luckylady fijn dat je issue met Leo is opgelost en ik hoop ook dat het issue van Jon Boonema naar tevredenheid wordt opgelost.

Als speler heb je met de casino T&Cs te maken en als je de zaak had geescaleerd had je die paar tientjes uiteindelijk wel gekregen.
De T&Cs van Unibet en Leo zijn zo opgesteld dat ze voor meerdere jurisdicties bruikbaar zijn. 

Het casino heeft, indien ze compliant willen zijn aan de huidige/aankomende Nederlandse wet- en regelgeving, voor de issues primair met het Besluit Kansspelen op Afstand te maken, secundair met een Leidraad Wwft.

Uit het Besluit Kansspelen op Afstand volgt uit art. 4.10 en 4.11c dat alleen een natuurlijke persoon mag ingeschreven en aangemeld worden als speler, en het rekeningnummer of andere unieke aanduiding en de tenaamstelling van de tegenrekening aangeleverd moet hebben. In artikel 4.26.3 staat weliswaar dat slechts één tegenrekening toegestaan wordt, maar dit betekent niet per se dat er niet vanaf een andere rekening gestort mag worden.

In artikel 4.27.1.a wordt in deze mogelijkheid voorzien en gesteld dat de speelrekening gecrediteerd mag worden met geldmiddelen die 'van een andere betaalrekening'  'die ondubbelzinnig tot de persoon van die speler is te herleiden'. 

Betalingen vanaf andere bronnen dan de eigen privé bankrekening zijn wel onhandig ihkv clientenonderzoek en ongebruikelijke transacties volgens leidraad Wwft.

Over de T&C's: ik weet nog niet of dat die onder 'algemene informatie' vallen.
Dan zouden die volgens Besluit KoA art. 4.38.1 wegens consumentenbescherming in de Nederlandse taal beschikbaar gesteld moeten worden.
We zien het vanzelf.  

Ik had ze dan vast gekregen, maar dan had ik 1. veel moeite moeten doen en 2. als ik ze in de toekomst nog eens nodig zou hebben, heb ik er meer aan ze niet meteen het vuur aan de schenen te leggen. 

Dit speelde overigens voordat de Wet KOA actief werd, dus spelen was sowieso nog illegaal en Leo hoefde nog niet aan die wet te voldoen. Sterker nog, dat hoeven ze op dit moment nog steeds niet, aangezien de wet enkel geldt voor degenen die straks een vergunning hebben vanaf 1 oktober. Dus daar kan en kon ik me niet achter 'verschuilen'. 

Maar, we dwalen hier nu af van de initiële vraag, of Jan zijn geld gaat krijgen... Ik ben benieuw naar de uitkomst al ben ik sceptisch. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 maanden later...
11 uur geleden zei Dikke Dario:

Het ergste is nog dat die ratten per direct zien dat je op een account van een ander hebt gestort, maar je dit pas laten weten als je gewonnen hebt. Als ze zo fatsoenlijk zijn als ze willen doen voorkomen zouden ze die transacties per direct moeten blokkeren, in plaats van eerst af te wachten of je wint.

Het is niet fijn natuurlijk, maar met een beetje moeite en vooral, netjes blijven, kom je er wel met ze uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...