Spring naar bijdragen

Hoe verlopen de beursmaanden oktober, november, december 2015 voor jou?


LasVegasNic

Aanbevolen berichten

Vandaag Shell en Delta Lloyd opgepikt. 20.01 en 4,21€
Met de Klimaattop Parijs afspraken om de CO2 uitstoot te verminderen , denk ik dat Shell / Koninklijke Olie het moeilijk gaat krijgen. Rond 2/3 van alle winbare fossiele brandstoffen dienen nu in de grond te blijven zitten. Algen kerosine , zonne panelen die niets meer kosten , wind aandelen , electrische auto's , slimme elektriciteits netwerken , dit alles zal de olie maatschappijen aandelen naar beneden stuwen.

Wel blijft gas erg belangrijk en de NAM , 50 % Shell zal het goed blijven doen maar is niet voldoende denk ik .

http://www.abpfossielvrij.nl/wp-content/uploads/2014/12/PERSBERICHT-petitie-ABPfossielvrij-site.pdf

Citaat uit deze PDF :

“Uit onderzoek van non-profit organisatie Carbon Tracker en London School of

Economics blijkt dat tot 80% van de bekende fossiele energiereserves in de grond

moeten blijven zitten als we de opwarming van de aarde willen beperken tot een

temperatuurstijging van 2°C. Op basis hiervan waarschuwen zakenbank HSBC en rating

agency Standard & Poor’s dat fossiele energiebedrijven 50-60% van hun waarde kunnen

verliezen. Aangezien ABP ook in deze bedrijven investeert zou deze zogenoemde

‘Carbon Bubble’ ook onze pensioenen kunnen raken. Met deze petitie spreken wij als

pensioendeelnemers van ABP zowel onze zorgen uit over klimaatverandering, als over

de financiële risico’s van beleggingen in fossiele energie voor onze pensioenen.”

@theGreatOne heb je wel goed nagedacht over je keuze voor Shell. En ik bedoel dit niet belerend of vanuit Groen perspectief . Maar als je dit leest , dan wordt Shell aandeel toch binnenkort vrijwel waardeloos ? ( Tenzij het bedrijf overstapt op waterstof , wind- , zonne- energie en aardgas produktie ( fraccen ? ) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie vragen @Eurobsgame Ik kreeg het gisteren op mijn heupen en aangezien ik mijn geld weg wilde halen bij de ING Beleggen vanwege ABN introductie winst(je) en de straten vol met bloed zag lopen en het een behoorlijke emotionele dag was op de beurs dacht ik..Hup even snel 2 mooie aandelen inslaan die erg geleden hebben afgelopen periode in de hoop een snelle rebounce te pakken. En mocht het niet goed gaan dan is er altijd nog het dividend rendement for the long run. Vandaag ging Royal Dutch als een dolle en ook meteen weer afscheid van genomen en een klein winstje gepakt zit nog met DL in mijn maag.

@Jackpot waarschuwde mij ook al,als je in olie gaat, Don't buy Shell (RD). en ben het ook helemaal met je eens, in de toekomst is fonds geen lang leven beschoren aangezien hun focus op winst is voor nu en veel afgestoten hebben. Ze zitten dan wel op een dikke zak geld maar goed daar kan je ook niet voor eeuwig een bedrijf op runnen. Het was gewoon een gokje, net zoals 1 met de buren die goed uitpakte vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...