Spring naar bijdragen

Slot machines: let niet alleen op het aantal winlijnen!


Aanbevolen berichten

Het valt me op dat zelfs bij ervaren YouTube streamers er regelmatig geklaagd wordt dat het grote aantal winlijnen (50 of meer) niet echt veel lijkt te doen.

Een winlijn is zoals de naam al aangeeft een denkbeeldige lijn over de vakjes van je spel waarmee je wint als je, meestal van links naar rechts, een aantal dezelfde symbolen hebt.

In één van de bijlagen zie je een paar voorbeelden van winlijnen uit een van mijn favoriete spellen: Dragon Link Golden Century. De winlijnen 1 t/m 5 zijn voor de € 1 en € 2 denomination. De winlijnen 10, 12 en 18 zijn voorbeelden voor de € 0,05 en € 0,10 denomination.

Het denomination bedrag wordt ook wel een credit genoemd. En bij de € 0,10 denomination heb ik 25 winlijnen maar bij de € 1 denomination heb ik slechts 5 winlijnen. Je betaalt per winlijn een credit, dus standaard betaal je voor de 10 cent denomination 25 * € 0,10 = € 2,50 en voor de € 1 denomination 5 * € 1 = € 5. Bij de € 0,10 denomination kan ik er dan nog een zogenaamde bet multiplier tegenaan gooien. Stel we kiezen voor bet multiplier 2, dan betaal ik dus per spin 2 * 25 * € 0,10 = € 5. Voor de € 1 denomination houd ik gewoon de bet multiplier op 1 dus betaal ik ook per spin € 5.

Stel ik krijg nu de uitkomst na een spin zoals in het plaatje met in de bovenste rij terracotta leger - J - K - 10 - K.

Bij de € 1 denomination telt alleen winlijn 4 voor de winst. Ik heb hier driemaal het meest waardevolle symbool, het terracato leger, van links naar rechts en dat betaalt 10 x de credit waarde dus maar liefs € 10. Niet slecht met € 5 inzet.

Bij de € 0,10 denomination telt ook weer winlijn 4 voor de winst met 10 x de credit waarde, en winlijnen 10 en 12 tellen ook met met 2 x de credit waarde (omdat op die winlijnen tweemaal het terracotta leger van links naar rechts voorkomt en dat is 2 credits waard). Dus we krijgen 10 + 2 + 2 = 14 x de credit waarde en dan nog de bet multiplier van 2 dus in totaal 28 x de credit waarde = 28 x € 0,10 = € 2,80. Dus minder dan onze inzet!

Dat is het punt met winlijnen: het zijn eigenlijk ook betaallijnen en voor veel betaallijnen krijg je niets uitbetaald.

 

Moet je dan maar zo min mogelijk winlijnen spelen? Nee, natuurlijk niet. Als je kijkt naar het voorbeeld met in de bovenste rij terracota leger - J - terracotta leger - 10 - terracotta leger, dan krijg je met de € 1 denomination helemaal niks. Dat is frustrerend voor vijf van de beste symbolen in een mooi patroon!

Voor de € 0,10 denomination krijg je sowieso voor winlijn 18 maar liefst 150 x je credit waarde, vette winst.

Dus winlijnen werken als een spreidingsmechanisme. Je winst is met minder winlijnen eerder alles of niks en bij meer winlijnen win je vaker, maar vaak maar een beetje.

 

Tenslotte: zelf speel ik meestal ook niet de hogere denominations, dat komt omdat het minimum bedrag van € 5 voor mij dan gewoon te hoog is! 😉

wlb.png

tl_1.png

tl_2.png

bewerkt door LinkSpel (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...