Spring naar bijdragen

Watersnoodramp Limburg


K. Ronos

Aanbevolen berichten

Vanuit de hotspot Borgharen, doe ik hier een kort verslagje van de ramp die zich momenteel voltrekt in Limburg. Het is om te huilen..

Valkenburg centrum is totaal kapot,  in Maastricht 10.000 evacués, in Luik dreigt heel de binnenstad onder te lopen, WTF!

Borgharen (van de rampen 1993 en 1995) is goed beschermd door dijken tot een berekende afvoer van 3800m3 per seconde. De Maas zou stijgen tot 3700m3 volgens de huidige worst case prognose...tot aan het randje van de dijk hier dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 hours ago, K. Ronos said:

Gelukkig vanwege bereikbaarheid (niet-inwoners komen Valkenburg niet in) en niet vanwege water, want als het water HC Valkenburg binnenstroomt staat heel Nederland blank haha.

Ha, ha , ha, ik heb ooit een paar dagen gelogeerd in Valkenburg en toen ging ik regelmatig fietsen. Vervolgens dacht ik dat ik ook wel op de fiets naar HC Valkenburg kon. Want ja, als je met de fiets bent kun je een glaasje wijn nemen. Nou, mijn tong hing op mijn schoenen hoor, toen ik in het entree-gebied stond. HC Valkenburg ligt boven op de Cauberg. Geen enkel gevaar voor natte voeten of onder gelopen Roulette-tafels.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.