Spring naar bijdragen

Olympisch tipster


Brunsie

Aanbevolen berichten

Vandaag gaat de volgende fase van deze fantastische sportzomer van start: De Olympische Spelen. 
De komende twee weken staat Tokio centraal in het sportuniversum. Op deze plek op het OneTime forum zal ik dagelijks een aantal wedstrijden voorbeschouwen en leuke wedtips delen. Ik heb echter geen glazen bol en heb niet van lang niet elke sport even veel verstand. Schroom dus niet om ook je eigen bijdragen te delen!

De eerste, korte, voorbeschouwing uit deze serie betreft de Olympische wegwedstrijd. Deze wordt vannacht (vrijdag op zaterdag) gestart en finisht morgen in de loop van de Nederlandse ochtend. In tegenstelling tot eerdere Olympische wegwedstrijden wordt deze race niet verreden op een parcours dat een x-aantal keren afgelegd moet worden, maar gaan de renners echt 234 door Japan koersen. Daarbij moet er flink geklommen en gedaald worden. De kans dat de Olympische titel naar een sprinter gaat is daarmee wel uitgesloten. De enige sprinter die enigszins kans maakt, ook gezien zijn huidige vorm is Wout van Aert. Van Aert heeft echter het nadeel dat hele peloton op zijn achterwiel zit. Het is bovendien nog maar de vraag of de alleskunner ook in staat is om Mikuni Pass te bedwingen. De wedstrijd voert ook deels over het racecircuit van Fuji waar in het verleden enkele F1 races verreden zijn. 

OneTime Toptips
Er zijn veel renners die de wegwedstrijd in Japan, die verreden wordt bij een temperatuur van 32 graden Celsius, kunnen winnen. Wij gaan op deze plek geen twintig kandidaten opnoemen maar beperken ons tot een drietal toptips. Wij zien gouden medaillekansen voor de Zwitser Marc Hirschi, de Duitser Maximilian Schachmann en de Sloveen Primoz Roglic. 

*** 
Primoz Roglic (odds tegen 6.00)
Als er iemand zich wil revancheren voor een verloren Tour de France dan is het Roglic wel. Hij kan optimaal profiteren van de aandacht die uit zal gaan naar landgenoot en Tourwinnaar Tadej Pogacar. 

**
Maximilian Schachmann (odds tegen 24.00)
Maximilian Schachmann heeft de Olympische wegwedstrijd al enige tijd met rood omcirckelt in zijn agenda staan. De Duitser sloeg de Tour de France over om zich optimaal voor te bereiden op de wedstrijd in Tokio. Als tweevoudig winnaar van Parijs - Nice, de koninginnenrit in de Giro d'Italia in 2018 naar Prato Neveso en top-5 klasseringen in de Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik, heeft Schachmann in het verleden meer dan bewezen goed over bergen en heuvels te kunnen fietsen. 

*
Marc Hirschi (odds tegen 35.00)
Marc Hirschi was tijdens de Tour de France teamgenoot van winnaar Pogacar, maar was zelden zichtbaar in de finale van een rit. Hirschi heeft zichzelf goed gespaard en is fit naar Tokio afgereisd. HIrschi brak vorig jaar door met een overwinning in de Waalse Pijl, een etappezege in de Tour en een bronzen medaille op het WK. Dit seizoen is het qua resultaten wat mager. Verder dan een zesde plaats in Luik-Bastenaken-Luik komt Hirschi niet, maar de wegwedstrijd tijdens de Olympische Spelen is natuurlijk een ideale race om een geweldig resultaat neer te zetten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een epische wedstrijd, ik heb er nu al zin in! Mijn wekker moet ik toch al zetten dus we gaan een hoop meepakken van deze wedstrijd! Als laatste wil ik nog een outsider toevoegen. Vijf jaar geleden waren Nibali, Henao en Majka het leidende trio in Rio De Janeiro. In de allerlaatste afdaling, op 12 kilometer van de meet, ging Nibali onderuit en Henao kon hem niet ontwijken. Zie de foto waar dit echt net gebeurd was. Uiteindelijk reedt Majka verder, maar hij kon de aanstormende Van Avermaet niet stoppen (Van Avermaet pakte goud).

Vincenzo Nibali (odds tegen 45.00)
Het is Vincenzo Nibali die graag, heel graag het nog eens wil proberen! Hij is al eerder afgestapt in de Tour om goed uitgerust aan de start te staan. Daarbij is zijn bijnaam "De haai van Messina" en die heeft hij omdat uit het niets kan toeslaan! Hij kan zomaar dik 200 kilometer onopvallend meerijden en wegrijden op die loeisteile laatste klim om dan in de afdaling weg te blijven! 

image.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste Nederlandse medaille is binnen! De Nederlandse boogschutters haalden de finale van het Olympisch toernooi, maar moesten in de eindstrijd buigen voor Zuid-Korea. Toch een mooie eerste zilveren medaille voor de Nederlandse equipe. Op het moment van schrijven van dit stukje zijn de wielrenners begonnen aan de laatste twintig kilometer van de Olympische wegwedstrijd. 

In dit korte stukje wil ik graag de dameshockeywedstrijd Nederland - India tippen. Nederland is de gedoodverfde winnaar met odds van 1.01. Nauwelijks interessant om op te wedden dus. Dat wordt anders als je kiest voor de handicap optie in deze wedstrijd. De handicap Nederland -5 levert je odds van 2.15 op. Nederland moet dan wel de wedstrijd met zes doelpuntenverschil winnen. Je zou deze weddenschap aan kunnen vullen met een goal over 5.5 weddenschap. De odds hiervoor zijn echter lager, namelijk 1.47.

Wedtip
Andersom is deze weddenschap veel interessanter. Wanneer je inzet op India +5 (odds 2.30) geef je India vijf doelpunten marge. Wanneer zij met vijf doelpunten verschil of minder de wedstrijd verliezen, boek jij een winnende weddenschap. Wanneer je daarbij inzet op under 5.5 doelpunten (odds 2.43) boost je je weddenschap nog eens extra. Nederland mag nu met 4-0 of 5-0 winnen zonder dat je je weddenschap verliest.  Dat klinkt heel anders dan odds van 1.01.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag zijn er op de Olympische Spelen voor Nederland medailles te verdienen in het Olympisch zwembad en bij het wegwedstrijd voor vrouwen bij het wielrennen. Wij focussen onze aandacht voor deze wedtip op het hockeyveld. BIj de mannen staat de tweede speelronde in de groepsfase op het programma. De odds én de wedmogelijkheden voor de wedstrijd van de Nederlandse hockeymannen zijn totaal niet interessant. Naast een weddenschap op het resultaat kun je enkel inzetten op under/over 4.5 doelpunten. De odds daarvoor zijn 1.88 voor over en 1.79 voor under. Tel daarbij een 1.09 odds voor een overwinning van Nederland op Zuid-Afrika bij op en je beseft je dat wedden hier geen zin heeft. 

Wedtip
Wanneer je een weddenschap op een overwinning van de Nederlandse hockeymannen combineert met een aantal andere wedstrijden kun je de odds verhogen in een 4-fold weddenschap. Ook in de andere hockeywedstrijden die vandaag op het programma staan zijn er uitgesproken favorieten. Een combinatie weddenschap van zeges van Nederland (1.09), Spanje (1.73), Argentinië (1.33) en Australië (1.33), levert gecombineerde odds van 3.33 op. En dat maakt wedden op het mannenhockey vandaag wel interessant.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar Mathieu van der Poel al vroeg in de Olympische Mountainbike-wedstrijd onderuit ging en het boogschietteam in de strijd op het brons op de locatie van één pijl verloor, richten we ons voor de Olympische tip van vandaag op het Olympisch waterpolotoernooi. De Nederlandse dames spelen vandaag hun eerste Olympische wedstrijd sinds de finale van de Olympische Spelen van 2008. Daar werd Nederland kampioen, maar het team plaatste zich niet voor de Spelen van 2012 en 2016. Voor deze Spelen is Nederland, net als in 2008 overigens, geen uitgesproken favoriet voor goud. Wel wordt het team beter ingeschat dan tegenstander Australië (1.97 versus 2.30). Onze tip van vandaag is een inzet op Nederland en een inzet op under 20.5 doelpunten (odds tegen 1.60)
 

Screenshot 2021-07-26 10.01.32.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er lijkt nog niet heel veel goed te gaan voor Nederland op de Olympische Spelen. De Nederlandse Olympiërs scoren meer coronabesmettingen dan medailles en dat is, vooral voor de sporters in kwestie, een treurige conclusie. Het spel van de Nederlandse hockeymannen past wel in beeld dat bij de beleving van deze Spelen tot dusver past. Verkeerde wissels, slecht spel en veel chagrijn kenmerkt het Olympisch mannen hockeytoernooi vanuit Nederlands perspectief. Tegen Zuid-Afrika kwam Nederland op een 3-0 achterstand en moest er een flinke inhaalrace ingezet worden om nog met drie punten van het veld te stappen. 

Zoals tegen Zuid-Afrika werd verwacht dat Nederland niet in de problemen zou komen, zou wordt dat ook verwacht tegen Canada. Met odds van 1.07 wordt Nederland door TOTO zegezeker geschat. Dat is dus niet zo heel interessant. Deze wedstrijd is wel interessant voor wat betreft wedden met een handicap. Gezien de vorige wedstrijden die Nederland speelde ligt het niet in de lijn der verwachting dat het elftal van bondscoach Max Caldas ineens over supervorm beschikt. Er zal best gewonnen worden van Canada, maar een doelpuntenfestijn is niet gegarandeerd. 

Wanneer je inzet op gelijkspel -4 handicap mag Nederland met exact vier doelpunten verschil winnen. De odds hierop zijn 5.40. Je kunt Canada ook op een handicap van +4 zetten. In dat geval win je de weddenschap als Canada met minder dan vier doelpunten verschil wint. De wedtip van vandaag is om in te zetten op beide opties. Wanneer je een unit inzet op gelijkspel +4, zet dan unit x2 in op Canada +4. Dat verdubbeld je kans op een winnende weddenschap en je winst op een van beide weddenschap covert het verlies op de ander. 

Screenshot 2021-07-27 12.53.45.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ene Olympische dag is de andere niet. Waar het tot gisteren toch wel redelijk kommer en kwel was voor Team NL werden er in iets meer dan 24 uur tien (!!) medailles gepakt en mogen Annemiek van Vleuten en vier roeiers zich voortaan Olympisch kampioen noemen. Van voorspellingen op sporten als judo en roeien ga ik me verre houden, ik heb er te weinig kijk op. 

Van hockey snap ik veel meer dus de Olympische tip van vandaag komt dan ook vanaf het hockeyveld. De Nederlandse dames zijn op een gouden missie en hebben India (5-1), Ierland (4-0) en Zuid-Afrika (5-0) al ruimschoots aan de kant geschoven. Gemiddeld vallen er in de wedstrijden van Oranje tot dusver 5 doelpunten. Vandaag treft Oranje met Groot-Brittannië een ander type tegenstander dan ze tot nu toe tegenover zich hebben gehad. De Britse dames zijn zelf immers ook medaille kandidaat. Ook in de wedstrijden van de Britten wordt er lustig op los gescoord. Enkel tegen Duitsland (2-1 nederlaag) bleef het doelpuntengemiddelde onder de 5. 

De wedtip van vandaag is een inzet op over 4.5 doelpunten tegen odds van 2.14. Er moet dan minimaal 5x gescoord worden. Dat wil niet zeggen dat één team dan vijf keer moet scoren. 3-2 of 2-3 is ook voldoende om de weddenschap te winnen. 

Screenshot 2021-07-29 09.07.50.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Olympisch Handbaltoernooi leverde de Nederlandse vrouwenploeg tot nu toe drie overwinningen op. Vandaag staat voor de handbaldames de vierde voorronde wedstrijd op het programma. Tegenstander is het sterke Noorwegen. De Noorse dames zijn ook nog ongeslagen deze spelen. Noorwegen heeft bovendien de traditie dat het een sterk handballand is. Ze hebben inmiddels twee wereldtitels om die stelling te onderschrijven. 

Hoewel in natuurlijk hoop dat Nederland wint vanmiddag acht ik de kans daartoe niet heel groot. Noorwegen tippen voor de overwinning is echter ook niet bijster interessant. Daarom is de tip van vandaag om Nederland een handicap van +4.5 te geven tegen odds van 1.78. Nu mag Nederland de wedstrijd met 4 doelpunten verschil verliezen om een winnende weddenschap op te leveren. 

Deze weddenschap vul ik aan met een under/over weddenschap op het aantal doelpunten. Gemiddeld werden er in de drie wedstrijden die Nederland op deze Olympische Spelen speelde 65,6 doelpunten per wedstrijd gemaakt. Dat gemiddelde voor Noorwegen ligt op 58,3 doelpunten per wedstrijd. Een inzet op over 58,5 doelpunten tegen odds van 1,93 vind ik interessant genoeg om op in te zetten. 

Screenshot 2021-07-31 10.37.50.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederland ontbreekt met zowel het dames als het herenelftal volleybal op deze Olympische Spelen, maar gelukkig zijn we wel vertegenwoordigd in het Beachvolleybal. Robert Meeuwsen en Alexander Brouwer wonnen op de Spelen van Rio de Janeiro een bronzen medaille. Vandaag nemen zij het in de achtste finale van het Beachvolleybal-toernooi op tegen het Noorse duo Anders Mol en Christian Sorum. Zij zijn meervoudig Europees Kampioen en boekten op het meest recente wereldkampioenschap met een bronzen plak een beter resultaat dan het Nederlandse duo. 

De odds zijn dan ook in het voordeel van de Noren. Een overwinning voor het duo Mol/Sorum levert je 1.41 op tegenover 2.75 voor het Nederlandse duo. Verloopt de wedstrijd zoals de odds voorspellen dan zit het Olympisch toernooi voor Meeuwsen/Brouwer er na vanmiddag op. We volgen daarom dezelfde strategie als dat we gisteren succesvol bij het dameshandbal hebben gedaan. We geven de Nederlanders een voorsprong van 5.5 punt tegen odds van 1.76.

Een andere interessante tip voor deze wedstrijd is wedden op het aantal punten dat gescoord wordt in de eerste set. Je kunt hier inzetten op even of oneven waarbij oneven de betere odds heeft. Dat komt omdat elke set met 2 punten verschil gewonnen moet worden en twee punten verschil altijd een even setstand oplevert. Wil je net als ik een extra gokje wagen dan zet je hier in op oneven tegen odds van 2.32. 

Screenshot 2021-08-01 11.27.51.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 hours ago, Brunsie said:

Een andere interessante tip voor deze wedstrijd is wedden op het aantal punten dat gescoord wordt in de eerste set. Je kunt hier inzetten op even of oneven waarbij oneven de betere odds heeft. Dat komt omdat elke set met 2 punten verschil gewonnen moet worden en twee punten verschil altijd een even setstand oplevert. Wil je net als ik een extra gokje wagen dan zet je hier in op oneven tegen odds van 2.32. 

 

yolo 8.13% gemiddelde marge terwijl TOTO ook odd/even op MLB aanbiedt met 4% gemiddelde marge, of je voor een soortgelijke payout ook freebet blackjack zou kunnen spelen waar de house edge 1.5% is.

Daarmee niet gezegd dat even een slechte weddenschap is hoor, ik heb geen data van beachvolleybal uitslagen. 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelden zal een Olympische tip zo straight forward zijn geweest als die van vandaag. Vanmiddag loopt de Nederlandse Sifan Hassan de finale van de 5000 meter en zij gaat voor goud. Een valpartij in de series van de 1500m vannacht deerde haar niet en met een indrukwekkende sprint won ze alsnog haar serie en plaatste zij zich ook op de 1500 meter voor de halve finale. Met de vorm van Hassan zit het dus wel goed. Volgens de bookmakers is de Nederlandse op 5000 meter topfavoriet, maar met odds van 1.7 is een inleg op een gouden medaille voor Hassan nog altijd zeer interessant. Ren Sifan, Ren. 

 

Screenshot 2021-08-02 11.33.29.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ altijd lineshoppen!

Ik dacht dat we hier een soort van stilzwijgende akkoord hadden om de door Brunsie gepubliceerde Toto-odds als gegeven te beschouwen 😉 

Op sharp bookmakers staat Hassan op de 5000 meter op 1.684 genoteerd dus dit is de eerste tip van Brunsie in deze thread die ik kan onderschrijven.
(nb van athletiek heb ik ook al geen verstand) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil nog wel even opmerken dat de bookies en experts (1.684 op Pinnie!) meer vertrouwen in Hassan hebben dan zij zelf:

https://www.telegraaf.nl/sport/592211557/grote-favoriet-sifan-hassan-ondanks-enorm-veel-stress-overtuigend-naar-finale-5000-meter

En dat ze kennelijk weten dat Hassan geen (lichte) blessure heeft overgehouden aan haar val op de 1500 meter qualificatie race,
of daar teveel energie in heeft verspeeld:

https://www.ad.nl/olympische-spelen/sifan-hassan-doet-atletiekwereld-weer-versteld-staan-door-zege-met-val-extraordinario~a3b25823/ 

We zullen zien!

bewerkt door Rudi (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...