Spring naar bijdragen

voetbal is terug! (2021-2022)


Rudi

Aanbevolen berichten

Uitslag wedstrijd: Cowboys 29 Buccaneers 31.

Bets:
buccaneers spread -9 EUR 50 @1.91:  LOSE
points total over 52.5 EUR 10 @ 2.00 WIN 
Fournette to score TD EUR 5 @ 3.5 LOSE
Gronkovski to score a TD EUR 20 @5 WIN
Brady over 300 passin yards and an interception EUR 5 @ 3.75 WIN
TB win, Evan TD & Ezekiel TD  EUR 5 @11: LOSE 

EUR 139,75 gewonnen  op EUR 95 ingezet, met dank aan Gronk.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk er naar uit!

NFL football is de sport waar in de USA het meest op gewed wordt en leent zich voor allerlei analyses.
Dat betekent dunne marges voor de bookmakers maar weinig mogelijkheden om vanuit de lazyboy structureel te winnen.

Een uitzondering is de jaarlijkse finale van het seizoen de SuperBowl.
De bookmakers hebben dan allerlei specials en propbets waarvan slimmeriken kunnen bepalen of er waarde in zit.

De laatste paar jaar verdien ik een aardige grijpstuiver met Superbowl bets. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Fast forward, get is weer donderdag en vannacht om 01:00u  begint NFL week 8 van dit seizoen!

Met 7-0 is de verrassende leider van de hele league en enig ongeslagen team de Arizona Cardinals.
Zij spelen vanavond thuis een kraker van een wedstrijd tegen de nummer 3 van de sterk bezette NFC (Cardinals #1, Buccaneers #2) de Green Bay Packers,
een team dat dit seizoen een record heeft van 6 winst tegen 1 verliespartij. Alleen de eerste wedstrijd van het seizoen ging verloren.

Betting odds, de avond vóór de wedstrijd (dwz alle blessures en Covids bekend) 

image.png.9c129263dd67f45775ae7d0f7b2d7cec.png

Buiten de hoofdmarkten zijn er bij alle aanbieders best wat alternatieve markten waaronder ook spelersmarkten.
Leuk om te zien dat de odds op de hoofdmarkten redelijk competitief zijn ten opzichte van Pinnacle en dat elke aanbieder wel ergens de beste odds geeft.

Zelf heb ik links en rechts een paar tientjes eerder deze week ingezet, op alle markten zijn de koersen duurder geworden. 😎

Ik hoop op een goede wedstrijd voor de Packers, ik gun het hun QB Aaron Rodgers de MVP van vorig seizoen.
Hij heeft helaas een matige groep wide receivers.
Arizona QB Kyuler Murray doet het ontzettend goed op 7-0, het is afwachten of hij het dit hele seizoen volhoudt. 

De defenses van beide teams zijn erg goed.

Voor een preview van de wedstrijd van de professionele analisten van de NFL:
https://www.nfl.com/news/thursday-night-football-preview-packers-cardinals-what-to-watch-for

Abonnees op Amazon Prime kunnen deze en andere donderdagavond games gratis volgen. 
Ook wordt de wedstrijd in lagere kwaliteit op Bet365 gestreamd.

Veel kijk- en wedplezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uh oh mogelijke  drama.
Vierde quarter, 21-24 voor de Packers.  Bal op de 1 yard lijn met 4 downs, touchdown overruled en uiteindelijk geen punten omdat de Packers geen field goal willen maken.

De Cardinals 3 punten achter op de eigen 1 yard lijn met 3 minuten te gaan.  Het risico is dat de wedstrijd gelijk eindigt en in overtime beslist wordt.

bewerkt door Rudi (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

BAM!

Cardinals staan first and goal met 15 seconden te gaan. Eén poging om een TD te scoren en als dat niet lukt dan een zekere fieldgoal en overtime.
Ik win mijn betjes als Cardinals een TD scoren of... interceptie!

Packers winnen de wedstrijd 21-24 

Bettors op de over, de meesten op 50.5 maar ook ik op 47.5 , worden doubleshafted.

bewerkt door Rudi (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond vanaf 18:00 wordt het grootste deel van de rest van rond 8 gespeeld.

Gaan Brady en de Bucs winnen bij angstgegner de Saints, of haalt QB Jameis Winston zijn gram tegen zijn oude team?
Is Derrick Hendry af te stoppen? Weten de Lions hun eerste winst van het seizoen te halen?

Van alles om naar uit te kijken! 
Ik heb naar de odds gekeken.
Over de gehele linie zijn de odds wel een stukje lager dan internationaal, maar met goed kijken en vergelijken zijn er best interessante koersen te vinden:

 

image.png.dc04f29bc7ca8d0f0fc02f669b3a8314.png

 

image.png.b9deb7703f2973b214780eba04ad5f08.png

Voor mij opvallend is dat de user interfaces van Betcity en Bet365 voor inzetten op American Football veel prettiger zijn dan de concurrentie.

Zelf heb ik een stuk of 5 bets lopen.
Ik hoop o.a. op de eerste winst van de Lions, en morgennacht een winst van Dallas op Minnesota.

De wedstrijden zijn te bekijken via NFL GamePass, en in lage kwaliteit over de Bet365 stream.

Veel kijk- en wedplezier!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NFL week 9 gaat vanavond (01:20u CEST) van start, met de NY Jets uit (2W-5L)  tegen de Indiana Colts thuis! (3L-5L)

De NY Jets worden vaak als klasse op zichzelf genoemd, helaas wel als slechtste team uit de NFL.
Vorige week werd er echter gewonnen van de Cincinnati Bengals, normaliter ook geen hoogvlieger maar de Bengals stonden vorige week op 5W-2L .
Backup Quarterback Mike White gooide in zijn eerste wedstrijd als starter sensationeel meer dan 400 yards in een wedstrijd en de Jets wonnen met 34-31.

Ook de Colts eindigden in week 8 op 34-31, maar dan een verlies in overtime tegen de Tennessee Titans.
QB Carlton Wentz gooide een paar intercepties laat in de wedstrijd.

Het is niet ondenkbaar dat de Jets het met de morele boost goed doen vannacht en het zou me verbazen als Mike White niet weer mag starten na 405 yards te gooien.
Ook niet ondenkbaar dat de Colts in een dipje zitten na de zuur verloren wedstrijd tegen de Titans, waarmee de kansen op de titel in AFC South werden vergooid.

Toch is de verwachting van velen dat Indiana thuis orde op zaken stelt, en de Jets weer wegzakken naar hun gebruikelijke lage niveau.

De main betting markets zijn:
Handicap  Jets 10.5 vs Colts -10.5
Moneyline Jets 5.110 Colts 1.196
Over/Under op 45

Ik heb enkele tientjes staan op over 45 en Colts -9.5 , en een longshot met bonusgeld op 61-70 punten totaal. 

De wedstrijd is te volgen op de NFL app, gratis in HD via Amazon Prime en in low-res via de livestream van Bet365.

Veel kijk- en wedplezier met deze wedstrijd, ik blijf er niet voor op al zal ik waarschijnlijk toch wel kijken :D 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ Colts - Jets was geeindigd in 45-30 voor de Colts. Weddenschappen WIN-WIN-LOSE.

Vandaag vanaf 19:00 is er weer een vol programma. 

Wedstrijden om naar uit te kijken zijn voor mij:

Cleveland Browns (4-4) at Cincinnati Bengals (5-3)
Dit is een wedstrijd binnen de AFC North divisie waar alle teams nog vlak bij elkaar staan. 
De spread is +2.5 Cleveland -2.5 Bengals en de O/U 47.
De Bengals draaien tot nog toe een geweldig seizoen boven alle verwachtingen. 
De browns juist niet, en 3 van de laatste 4 wedstrijden gingen verloren. 


GreenBay Packers (7-1) at Kansas City Chiefs (4-4)
De Packers hebben dit jaar een uitstekende record ondanks de afwezigheid van enkele erg goede WR's.
Deze wedstrijd moeten zij het stellen zonder hun QB en MVP 2020 Aaron Rodgers, die positief getest werd op Covid en niet gevaccineerd blijkt te zijn.
De Kansas City Chiefs waren vóór dit seizoen #1 of #2 favoriet om de SuperBowl te winnen, maar het hele team presteert slecht.
Met name ook QB Patrick Mahomes, in goeden doen een MVP kandidaat, kan zich niet aan de malaise onttrekken.
De spread ligt op +7.5 Packers -7.5 Chiefs bij een O/U van 48. 
Er wordt van de zeer onervaren GB Packers quarterback Jordan Love verwacht dat hij veel gebruik zal maken van de rushing game,
zeker ook omdat de run defense van de Chiefs ook al niet goed is dit jaar.

Tennessee Titans (6-2) at LA Rams (7-1)
Een wedstrijd tussen twee teams die hoog in de league staan maar die ik nauwelijks volg.
Bij de Titans ontbreekt superster running back Derick Hendry.
Halverwege het seizoen lag hij op schema om enkele records te breken: hij had 5 wedstrijden achter elkaar 100+ rushing yards gehaald en lag op koers om 2000+ rushing yards in een seizoen te lopen. Helaas heeft Hendry vorige week iets in zijn voet gebroken en is inmiddels geopereerd.
Bij de LA Rams is pass rusher Von Miller gekocht en toegevoegd aan de selectie.


Atlanta Falcons (3-4) at New Orleans Saints (5-2)  in de NFC South.
Saints QB Jameis Winston ontbreekt maar of dat een groot gemis is, laat ik in het midden. Backup QBs Trevor Siemian of Taysom Hill zijn beide capabel. Met RB Alvin Kamara kunnen de Saints gemakkelijk terrein blijven pakken. De Saints zijn vooral goed in hun defense.
De spread ligt deze wedstrijd op Falcons +6 Saints -6 .

Weddenschappen: op Bingoal heb ik nog EUR 255 aan sportsbonus staan met een resterende wagering van EUR 750 (van 1500)
maar de tijd begint een beetje te dringen omdat ik hier niet veel speel en de bonus op 21 november verloopt.
Vandaar de nieuwe strategie om deze week alles in te zetten in een ronde NFL ook al krijg ik matige odds, en dan  weer verder kijken :D 
 

image.thumb.png.a7231bfbd506f1649e8809719eec80ba.png 

bewerkt door Rudi (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, week 9 zat vol verrassingen, de favorieten gingen flink onderuit.

Mijn bets 2W 8L geloof ik... NO Saints vergooiden de winst in de laatste 45 seconden van de wedstrijd na 3 scores achter elkaar terug gekomen te zijn in vierde kwartier na een onthutsende start van de wedstrijd.

Snel maar vergeten en op naar week 10.

Baltimore Ravens op bezoek bij Miami Dolphins.
De main handicap staat op -8.5 Ravens en O/U op 46.5

De Dolphins zijn een slecht team. Vorige week wel gewonnen maar dat was tegen de Texans en telt niet echt mee.
Preview:
https://www.nfl.com/news/thursday-night-football-preview-what-to-watch-for-in-ravens-dolphins 

Ik zet er op in dat Ravens QB Lamar een goede wedstrijd speelt. Cash op Bet365:
weds
image.png.f1a3ca9827400c69be9431d2654c5515.png

Wedstrijd kijken? 

Gratis op Amazon Prime, betaald op NFL Game Pass of op lage res op Bet365, 

 

bewerkt door Rudi (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...

Fast forward naar dit weekend, week 18 van het reguliere seizoen NFL en laatste ronde vóór de playoffs.

In deze post alleen even over de 2 wedstrijden van vandaag:
wedstrijd 1 vanavond om 22:30: Kansas City Chiefs uit tegen Denver Broncos.
Chiefs waren het seizoen slecht begonnen maar zijn nog goed op stoom gekomen.
Vorige week wel een dure uitglijer tegen Cincinnati Bengals omdat de tussenstand voor de AFC #1 seed verspeeld werd ten gunste van Tennessee Titans. 
Chiefs zijn -11 punten favoriet tegen Denver en gaan volle bak om nog een kans te maken AFC #1 seed te winnen want dat geeft thuisvoordeel en 1 ronde bye.
Denver heeft niets om nog voor te spelen dit seizoen al is dit wel een intradivisionaire wedstrijd (AFC West)

Wedstrijd 2 vannacht om 02:15 Dallas Cowboys uit bij Philadelphia Eagles. 
Beide teams hebben zich reeds geplaatst voor de playoffs.
Philadelphia Eagles halen de playoffs ofwel als #6 seed ofwel als #7 seed, en hebben eigenlijk niets om voor te spelen, al speelt de NFC East rivaliteit wel altijd mee.
Afgelopen maandag werden 12 spelers op de Covid reservelijst gezet en die mogen na 5 dagen wachttijd vanavond wel spelen.
Maar er is een goede kans dat een aantal vaste waarden rust krijgt. 

Dallas is divisiekampioen en staat #4 seed, maar maakt een kleine kans op de #2 (of #3) seed dat veel gunstiger is.
Cowboys zijn goed in vorm maar hebben wel vorige wedstrijd verloren tegen de Cardinals.

Dallas coach Mike McCarthy gaf vier dagen geleden aan vol voor de #2 seed kans te gaan, maar na enkele covid-19 gevallen werd dat genuanceerd naar te spelen voor de winst. 

Een goede discussie over impact van Covid op NFL odds in volgende podcast: https://circles-off.fireside.fm/36 vanaf 18 minuut 20.
De hele podcast is de moeite waard, je krijgt niet vaak de kans om van een wereldklasse sportsbettor die zijn gedachten deelt te horen.

Alle nieuws is lang en breed in de koersen verwerkt maar ik heb wel bets geplaatst om de wedstrijd kijken spannender te maken :

image.thumb.png.c7da2f371e1375986df76d89aab508ef.png
 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond de rest van ronde 18 en de playoffs ontknoping met 7 wedstrijden om 19:00u, 6 wedstrijden om 22:25 en vannacht
het klapstuk om 02:20 met een wedstrijd die er toe doet!

Voor de playoff en seeding zijn allerlei scenario's, beetje lastig om overzicht te houden maar daar zijn speciale websites voor zoals bijvoorbeeld:
https://nflplayoffscenarios.com/

Om 19:00 de volgende matches:
NFLR18early.thumb.jpg.7984ffbe8c442496f7ceff6f75f7c9f6.jpg


 

bewerkt door Rudi (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de laatste wedstrijd van vandaag om 02:20 is L.A. Chargers uit tegen Las Vegas Raiders.

Deze wedstrijd ook een soort van derby en beide teams uit AFC West staan op 9-7.

Chargers kunnen alleen de playoffs halen als ze zelf winnen of gelijkspelen.

De spread staat op -3 Chargers met een o/u op 49. 

De Raiders moeten waarschijnlijk winnen, tenzij de Colts de vroege wedstrijd verliezen van de Jaguars.

bewerkt door Rudi (bekijk bewerkingshistorie)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sport kijken is leuker als je er ook op inzet.

Alles wat ik hier vanuit de lazyboy verzin is al in de koersen verwerkt, ik heb geen promo's of bonusen dus puur voor de spanning
de volgende weddenschappen gezet voor de twee matches waar ik een sterke mening over heb:

Bij TOTO de New Orleans Saints winnen met meer dan 3.5 punten verschil, HC online geeft dezelfde koers.

image.png.d07cf5836fbd19827a72202d180411ab.png

 

Bij Bet365 de L.A. Rams winnen van de Raiders moneyline, ik zet hier niet graag op de -3 handicap.


image.png.659a4e71d473b3152886c9ae17e88c17.png 

ik ga nog op zoek naar wat kleinere bets voor een grote Saints overwinning en wat parlays: bij Bet365 krijg je accumulator profit boosts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuker en bij de Superbowl lucratiever dan het wedden op de uitslagen, zijn de propbets.

Die worden onder andere op spelersmarkten gezet. 
Deze week kan Cooper Kupp van de L.A. Rams het NFL seizoensrecord aan receiving yards breken als hij er deze meer dan 136 maakt en zo boven de 1964.5 komt.  Bet365 zet 2.50 op de over, 1.50 op onder. Helaas  allebei de koersen wel okay en 6.67% marge voor de bookie.

Steelers' T.J. Watt pakt het NFL seizoensrecord met meer dan 1.5 sacks in deze wedstrijd. Hij staat nu op 21.5 

Een gewone propbet die ik op Bet365 vond, staat op naam van Rob Gronkowski van de TB Buccaneers.
Het beste van deze tightend is er een beetje af, maar Brady zoekt hem graag op en de Bucs zitten niet breed in de receivers.

Al helemaal niet na de belachelijke walk-off van A.J. Brown vorige week midden in de wedstrijd. A.J. werd hierna ontslagen.
https://www.youtube.com/watch?v=-5wsiaX8VgQ

Bet365 betaalt 2.00 uit op meer dan 6.5 receptions voor Gronk. Slecht betaald eigenlijk.

Gronkowski scoort een $500K bonus als hij nog 7 receptions krijgt, nog eens $500K voor 3 touchdowns en $500K voor 85 yards.

Ik geloof er wel in dat Brady zijn maatje aan een extra zakcentje wil helpen:


image.png.99b7afefa1ab4867e0af936e55b85550.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spannend hoor, een update halverwege de vroege wedstrijden:
meest opvallend is dat de Jaguars halverwege verdiend voor staan met 13-3 tegen de Colts. 

Die voorsprong maakt dat er meer spanning staat op Steelers - Ravens.
Daar staat het 3-3 halverwege. Het leek er op dat T.J. Watt na 5 minuten al een sack maakte, 
maar er werd een Tackle for Loss geruled. In de laatste minuut voor rust dan nog toch een sack voor hem. Hij heeft nu nog een helft om het record te pakken.

Packers - Lyons bij rust 13-17, maar geen paniek hier :D 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de lolz een live bet op de Jaguars, die begonnen -15.5 aan de match tegen de Colts maar stonden halverwege met 13-3 voor. De keuze om in de laatste seconden van 1e helft een fg te pakken ipv voor de TD te gaan was ook opmerkelijk.

Blijft een belabberd team maar vooruit, bij 3-13:

image.png.49db10c753f660b125c14cf36f0e1e8e.png

En pakken meteen nog een fg voor 3-16.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...