


Welkom bij Onetime
Wat is je leeftijd?
Om gebruik te maken van Onetime.nl is het noodzakelijk om aan te geven wat jouw leeftijd is.
Door je leeftijd aan te geven stem je in met ons cookiebeleid.
De leeftijd dient naar waarheid te worden ingevuld. Verder bevestig je hiermee dat je 24 jaar of ouder bent, dat je je bewust bent van de risico's van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen.
-
Aantal bijdragen
235 -
Geregistreerd
-
Laatst bezocht
-
Days Won
12
Casino Specialist last won the day on februari 23
Casino Specialist had the most liked content!
Recente profielbezoeken
Casino Specialist's Achievements

Advanced Member (3/3)
353
Waardering in de gemeenschap
-
Sluikreclames op Social Media
Casino Specialist voegde een discussie toe in Verantwoord Spelen en Gokverslaving
Er is afgelopen tijd al veel te doen geweest over reclame voor gokbedrijven op sociale media. Enerzijds omdat er valse reclame wordt gemaakt, waarbij de adverteerder zich voordoet als een andere partij. Anderzijds omdat gokbedrijven zonder Nederlandse vergunning zich richten op Nederlandse spelers. Ook worden er gok-influencers ingezet. Hier is ook nog een 4e categorie aan toe te voegen: Gokbedrijven die zich met behulp van diefstal succesvol promoten. Iedereen die video's op Instagram, Facebook of TikTok kijkt heeft het "Stake" logo vast al eens als watermerk bij een video voorbij zien komen. Veelal bestaat de content uit clipjes van populaire series, films en TV momenten. Maar ook uit memes, vrouwelijke content creators en AI gegenereerde filmpjes. Eigenlijk alle soorten content, zolang het maar niet gerelateerd is aan politiek. Maar vrijwel altijd content die niet van hunzelf is. Afgelopen maand heb ik telkens als ik een Stake logo zag, de pagina gropend en als deze veelvuldig Stake promoot, de pagina geblokkeerd. Nu, 30 dagen later heb ik 75 pagina's direct geblokkeerd. Hier komen de pagina's die door de zelfde beheerder/maker worden beheerd ook nog eens bij. Welke en hoeveel dat er zijn is niet zichtbaar. Desondanks kom ik nog steeds dagelijks met enige regelmaat het stake logo tegen. Het bereik van deze vorm van reclame is dan ook enorm. Sommige pagina's hebben namelijk 20.000 volgers, maar er zijn er ook met zo'n 1.800.000 Door de massale verspreiding van video's en het 'zichtbare succes' hiervan, zijn er ook andere gokbedrijven die eenzelfde taktiek zijn gaan volgen. Casino500, Jackbit*, Dimebit*, Rebet, Rollbitt*, (*plaatst wel alleen onder gokgerelateerde video's hun logo). Het lijkt er dan ook op dat niet alleen in Nederland, maar wereldwijd er een groot probleem is/ontstaat met illegaal adverteren en gok-aanbod. En veel vreemder nog, doordat er veelvuldig gebruik wordt gemaakt van gestolen content, lijden niet alleen de consument, contentcreators en legale casino's hieronder, maar ook de socialmedia bedrijven zelf. Ze missen immers advertentie-inkomsten door deze vorm van sluikreclame. Je zou dan ook verwachten dat ze (gezien de omvang en explosieve groei van deze ongereguleerde promotie) er alles aan doen om dit tegen te gaan... Hoe ervaren jullie dergelijke sluikreclames? -
Zorgplicht en taalbarière
Casino Specialist voegde een discussie toe in Verantwoord Spelen en Gokverslaving
Eén van de verplichtingen van kansspelaanbieders, is om ervoor te zorgen dat de kans dat iemand een verslaving ontwikkeld zo klein mogelijk wordt. Dit doen casino's door (speel)gedrag te monitoren, te waarschuwen voor risico's en actief de dialoog aan te gaan met spelers. Nu vraag ik mij af: Tot welk niveau moeten kansspelaanbieders zich inspannen om spelers te bereiken? Voorbeeld: Op alle fysieke automaten staan teksten als: "Speel bewust 18+" "Wat kost gokken jou?" "Voorkom gokverslaving, speel met mate". Al deze teksten zijn in het Nederlands, als iemand geen Nederlands leest komt deze boodschap niet binnen. Informatieboekjes en kaartjes met nuttige tips of contactgegevens van hulpverlening komen hierdoor ook niet aan bod. Verder is de dialoog aangaan voor halmedewerkers ontzettend lastig wanneer iemand geen Nederlands en ook geen Engels spreekt. In sommige hallen komt het nog wel voor dat er medewerkers zijn die nog andere talen kunnen spreken, maar in de hal waar ik het meest heb gewerkt, kwam ik regelmatig de volgende talen (zonder ander alternatief te spreken) tegen; Chinees; zowel Cantonees als Mandrijn, Arabish, Turks, Spaans, Oekraïens, Pools, Bulgaars, Hongaars, Duits, Frans, Roemeens en Russisch. Nu kan je natuurlijk basis dingen kenbaar maken door een vertaal-app te gebruiken, of indien aanwezig, gebruik maken van een andere speler die wil helpen vertalen. Maar met name de lastige gesprekken zijn hierdoor zeer beperkt te voeren. En tevens loop je met vertaling via iemand anders ook tegen privacy-gevoelige problematiek aan. Mijn vraag is dan ook, tot welk punt dient een casino zich in te zetten, en vanaf welk punt is de eigen verantwoording van een speler van toepassing? Want als een speler de Nederlandse of Engelse taal niet machtig is, wat doe je dan? Alsnog de 'dialoog' aan gaan in het Engels of in het Nederlands, wetend dat men er niks van begrijpt? Op papier voldoe je wellicht aan je plicht, maar als je weet dat de boodschap niet aankomt, zou je kumnen beargumenteren dat je voor de bescherming van de speler dus wezenlijk niks hebt gedaan... Dus ook al heb je wel of geen dialoog, het enige wat je echt kan doen in het belang van de speler is het (speel)gedrag en gedrag(sveranderingen) waarnemen en registreren en bij excessen overgaan tot verbod. Is dat in dit geval dan voldoende? Als dat voldoende is, in hoeverre wordt een niet-Nederlands of Engels sprekende speler beschermt ten opzichte van wel Nederlands of Engels sprekend persoon... Is dat een dubbele standaard? Of als het niet voldoende is: - Tot waar is een Kansspelaanbieder qua taal (in spraak en/of schrift) verplicht om een speler te bereiken? - Welke communicatie is minimaal benodigd en hoe dient men dit te doen? - Hoe kijken jullie tegen deze situatie aan? - Zijn er al rechtzaken (geweest) waarbij de zorgplicht in combinatie met een taalbarière ter discussie staat? - Hebben kansspelaanbieders actief beleid voor hoe om te gaan met een taalbarière? -
Het omvallen van automaten casino's
Casino Specialist reageerde op een topic van Lady_Diamond in Casino Algemeen
Fairplay Almere Stad: 01-01-2024 Fairplay Brunssum: 01-01-2024 Fairplay Eindhoven kerkstraat: 01-01-2024 Fairplay Maastricht Gubbelstraat: 01-01-2024 Fairplay Roermond: 01-01-2024 Fairplay Uden Lieve Vrouwenplein: 01-01-2024 Fairplay Utrecht: 01-01-2024 Fairplay Hardewijk: Sluitingsdatum onbekend (CA 2021) Flash Casino Egmond aan zee: 01-11-2023 Casino ADMIRAL Noordwijk: 01-01-2024 Funtastic Casino appelscha: 01-01-2024 Circus Gran Casino Lelystad: 18-04-2022 King Casino Eibergen: Sluitingsdatum onbekend (CA 2023) Merkur Casino Emmen: 27-06-2023 Merkur Casino Valkenburg: Sluitingsdatum onbekend (CA 2023) Supergame Valkenburg: Sluitingsdatum onbekend (CA 2021) Flash Casino Dordrecht: 25-03-2024 Fair Play Casino Meppel: 01-07-2024 Fair Play Casino Sittard: 01-07-2024 Fair Play Casino Groningen: 01-07-2024 Fair Play Casino Heerlen: 01-09-2024 Fair Play Casino Roosendaal: 01-07-2024 Fun Planet Schinveld: Sluitingsdatum onbekend (CA 2024) Amusementshal Monaco IJmuiden: Sluitingsdatum onbekend (CA 2024) Noord Casino Sneek: Sluitingsdatum onbekend (CA 2024) Flash Casino Amsterdam Fortuna: 15-12-2024 Flash Casino Amsterdam Palacio: 15-12-2024 Flash Casino Beverwijk: 15-12-2024 Flash Casino Bergen: 15-12-2024 Flash Casino Boxmeer: 15-12-2024 Flash Casino Coevoorden: 15-12-2024 Flash Casino Den Bosch Sint Jan: 15-12-2024 Flash Casino Groningen: 15-12-2024 Flash Casino Haarlem Rozenstraat: 15-12-2024 Flash Casino Hilvarenbeek: 15-12-2024 Flash Casino Lisse: 15-12-2024 Flash Casino Meijel: 15-12-2024 Flash Casino Steenwijk: 15-12-2024 Flash Casino Tegelen: 15-12-2024 Flash Casino Utrecht: 15-12-2024 Flash Casino Venray: 15-12-2024 Jackpot Casino Dordrecht 01-09-2024 ToyToy Casino Kaatsheuvel 01-12-2024 Walk-in Casino Nijmegen 31-12-2024 Fairplay Casino Apeldoorn Sluitingsdatum onbekend Amusino Casino Groningen 17-12-2024 Holland Casino Zandvoort 01-02-2025 Centerparks casino Zeewolde Sluitingsdatum onbekend Krijco casino Utrecht 17-12-2024 Novoplay Amsterdam sluitingsdatum onbekend Lucky Jack Beverwijk sluitingsdatum onbekend Lucky Jack Heemskerk sluitingsdatum onbekend (ca 2023-2024) Flash Casino Coevorden 15-12-2024 Flamingo Casino Alkmaar 15-12-2024 Gold Casino Castricum 10-12-2024 Heb alles weer even bij elkaar geraapt en ook Gold Casino Castricum toegevoegd aan de lijst. Hiermee staat de huidige teller (sinds 2021 en verre weg de meeste in 2024) op 55 speelhallen die hun deuren hebben gesloten... Telkens hoop ik weer dat het hier bij blijft, maar de realiteit is dat dit zeer waarschijnlijk niet het geval is. Zoals de meesten van jullie wel weten hebben JVH en Janshen-Hahnrahts Group het nog steeds moeilijk, en zullen er ongetwijfeld ook nog kleintjes zijn waarbij de rode cijfers langzaam maar zeker de reserves doen opeten. -
Ieder kwartaal publiceert de KSA via de Staatscourant een update van alle nieuwe modeltoelatingen en wijzigingen/updates van de periode daarvoor. En hoewel de huidige periode dus nog niet is gepubliceerd (01-01-2025 tot 31-3-2025). Durf ik met zo'n 100% zekerheid te zeggen dat we de eerste Lightning-achtige roulette in de speelhallen in Nederland kunnen gaan tegen komen! De Fazi Titan Roulette TS15518 (eerste toelating in 23-02-2023) krijgt namelijk een wijziging met Megapay als toegevoegde speloptie. Het betreft een update waarbij de speler zelf kan kiezen tussen reguliere inzet of Megapay inzet. Bij de Megapay wordt er tot 200X uitbetaald! Standaard roulette kan men max 222p op 1 nummer zetten met 36x inzet. Megapay roulette kan er max.40p op 1 nummer worden gezet met 30x tot 200x inzet. Andere inzetten zoals even/oneven, hoog/laag, rood/zwart, split, street, square, sixline, dozijn of kolom, winnen volgens de reguliere roulette verdeling. Nadat de bal is ingeschoten en er niet meer kan worden ingezet, worden willekeurig 4 tot 8 nummers getrokken welke tussen 50x en 200x uitbetalen. De andere nummers winnen 30x de inzet. De reden dat men max 40p kan inzetten op 1 nummer is omdat wettelijk er maximaal €1600,- per spel gewonnen mag worden. @luckylady @TheGreatOne
-
casino veranderd spelers gegevens
Casino Specialist reageerde op een topic van demyjucy in Klachten, problemen en oplossingen
In een geval als dit zit er niks anders op dan de klantenservice te contacteren en opnieuw de juiste gegevens door te geven. Zowel van wat je adres is, als van de gegevens die dit zouden bewijzen. Het is zeer frustrerend en gaat ook zeker geduld kosten, echter is dit de enige manier om je geld te krijgen. Opnieuw spelen (en verliezen) ben je niet bij gebaat, want dan is er niks meer om uit te betalen. Opnieuw spelen (en winnen) ben je ook niet bij gebaat, want je zult nog steeds tegen hetzelfde probleem aan lopen. Blijf van de spellen af, regel het met de support. Speel daarna niet meer bij een illegaal casino. -
Bank vraagt afschriften van andere bank m.b.t wwft
Casino Specialist reageerde op een topic van cheryl in Geld
Roulettes vallen zeker onder het wettelijke maximaal (uur)verlies. Echter doordat roulettes een relatief hoog uitbetaalpercentage hebben, zal het niet vaak gebeuren* dat er door de automaat moet worden ingegrepen om alsnog aan wet en regelgeving te voldoen. Het uitbetaalpercentage word per speelplek (scherm/box) bijgehouden, stel dat deze structureel te lang niet of niet voldoende uitbetaald, dan krijgt de speler een "Bonus". Bij de Interblock roulettes (G3 en G5 mega/ministar) betreft dit bijvoorbeeld een bonus van 50 punten in de clubmeter. Dit is feitelijk 'gratis' geld en zorgt ervoor dat de roulette toch voldoet aan het wettelijk uurverlies. Deze bonus wordt alleen gegeven als er is ingezet en er niet is gewonnen. Een scherm dat wel credits heeft, maar niet wordt bespeeld kan dus ook geen bonus krijgen. Hoe het kan dat afleggers op een roulette actief zijn is mij echter wel een raadsel. Het enige wat ik mij kan indenken is dat het Jackpot-jagers zijn en proberen met zo weinig mogelijk verlies een gekoppelde Roulette-jackpot binnen te slepen... Waarom ze daarvoor andere spelers in de gaten moeten/willen houden kan ik mij niet bedenken. *Slechts 2 of 3 keer mee gemaakt in 6 jaar full-time casino te hebben gewerkt -
Bank vraagt afschriften van andere bank m.b.t wwft
Casino Specialist reageerde op een topic van cheryl in Geld
Hoewel de KYC kant van banken grotendeels is geautomatiseerd, worden alle rode vlaggen die omhoog komen uit de automatisering extra kritisch bekeken. Eenmaal onder de loep wil men graag van de hoed en de rand van elke euro weten. Ook al heb je een redelijke verklaring, dan durft men gerust nog extra ondersteunend bewijs te vragen wanneer er niet 100% kan worden gegaan dat alles netjes, schoon en (ge)witgeld is wanneer je dit stort. Mijn tip is dan ook (voor iedereen die niets te verbergen heeft en niet aan het witwassen is) om een zeer zorgvuldige administratie (met bewijslast) bij te houden. Wat komt waar wanneer vandaan? Wat zijn je spaarmotieven en kunnen deze dus enigszins logisch worden verklaard? Zo zou argument kunnen zijn dat je alle fooien wilde sparen voor een (tweedehands) auto, maar na 3 jaar gespaard te hebben, je ineens een auto van de zaak kan leasen en dus nu maar je contant geld wilt storten. Tegelijk wil ik iedereen die hier op het forum zit, graag meegeven dat wanneer je relatief veel (uit casino's gewonnen) contante bedragen hebt, het eenvoudigst is om hier simpelweg van te gaan leven. Reken uit wat je per maand ongeveer aan huishoudelijke items kwijt bent. Maak een huishoudtpot met cash en betaal daar boodschappen, benzine, terrasjes, vakanties en andere uitgaven mee. Tegelijkertijd zet je van je betaalrekening een gelijkwaardig bedrag door naar je spaar/beleg rekening. Je hoeft geen geld te storten (scheelt stort en administratie kosten) Je spaart maandelijks een vast bedrag Je hebt grip op je uitgaven doordat cash tastbaarder is. -
Hiervoor kan je het beste even naar de website van Queens gaan. Onder het tapje "Vestigingen" staan verschillende foto's die vrij aardig de sfeer en ambiance van het betreffende Queens casino uitstralen. Neem bijvoorbeeld Zoetermeer in vergelijking met Rijswijk. Zoetermeer geeft (mede door de toelating van daglicht) een rustig huiskamer gevoel en Rijswijk heeft een Maximalistische retro uitstraling. Het is maar net waar je jezelf comfortabel voelt. Dit zal onder andere afhankelijk zijn van de andere spelers (om jou heen), maar ook het personeel. Tot slot is een eerste ervaring met winstgevende automaten vanzelfsprekend beter dan eentje met verliezende kasten, maar hier heeft het casino geen invloed op en zal puur op 'pech/geluk' worden bepaald.
-
Dit lijkt mij dan ook niet meer dan logisch. Er worden namelijk nog steeds nieuwe automaten ontwikkeld en zeker op het gebied van Touch screen-spellen zijn er nog vele mogelijkheden mbt. tot innovatie. Zo is de afgelopen jaren het 'slots' spel, in kroegen geïntroduceerd waarbij spelers zelf de positie bepalen van de gegeven symbolen, om zo een winnende lijn te kunnen creëren. Dit spel was voor casino's al langer beschikbaar, en stiekem eigenlijk al op zijn retour. Maar (mede) dankzij de introductie in het café is in de casino's weer een opleving en vraag naar "Multiplayer gen" automaten met 'slots' te zien! Dit zal mogelijk nog wel een uitdaging kunnen worden gezien je benodigde onderdelen van deze barcrest kasten niet meer kunt krijgen en de automaat/kabinet type al behoorlijk verouderd en versleten zijn... Komende periode zal je dan (waar nog automaten staan) ook snel weer wissels tegen gaan komen, en word de Novo lounge uitgefaseerd. Veel zullen er worden vervangen door Prismatic kabinetten of de Novoline premium HD. Dat er verder een terugloop in café's en kroegen is qua automaten, heeft met een aantal factoren te maken. De belangrijkste factor is het verdwijnen van horeca in zijn geheel. Met name de bruin café's hebben het afgelopen jaren heel taai gehad, en zie je langzaam maar zeker uit het straatbeeld verdwijnen. Hier komen soms koffietentjes of eetcafé's in het hoger segment voor terug. Maar een gok-automaat past dan vaak niet meer bij de doelgroep/visie van de nieuwe zaak. Een tweede oorzaak is de ruimte/omzet verhouding. Net zoals in casino's zijn automaten in kroegen gebonden aan een beperkte inworp van 0,20 ct. (per 4 sec). Dit is al jaren hetzelfde en hierdoor is men dan ook beperkt in de winst. Dit terwijl de omzet/winst van een extra tafel/barkruk wel met de inflatie is mee gestegen. Afhankelijk van de indeling en positie van waar de automaten zijn neergezet, zullen eigenaren ook de rekensom maken dat het wellicht interessanter is om een extra tafel en plek voor gasten te creëren, in plaats van de gokkast. Bovendien is er ook de kritiek op de gokindustrie waardoor cafébazen zich soms niet meer willen scharen achter het product wat ze aanbieden.
-
Middelburg Café de zaak Middelburg Grand slam - Mega hot Café de Tympaan Middelburg Grand slam - Mega hot Café de Heeren van Holland Middelburg ? - ? Café T fust Middelburg ? - ? Café 39 Middelburg Geen gokkasten maar wel flipperkasten...
-
Even Vlissingen geïnvetariseerd en dat geeft dit lijstje: Eetcafé Roots Vlissingen Magic Luck - Game lounge Café Centraal Vlissingen Magic Luck - Novoline Premium HD Vrienden van Vlissingen Grand slam - Mistery Diamond 't Archief Vlissingen Game lounge - Simply Wild Café De Albatros Vlissingen Magic luck - Club Classic Café the Wicked Vlissingen Grand Slam - RollX Café Van Huus Vlissingen Game lounge - Game lounge Café Wallstreet Vlissingen Game lounge - Game lounge Café Bosjeslaan Vlissingen Game lounge - Novoline premium HD Café van Lunteren Vlissingen Mega slam - Game lounge Café de Hoppit Vlissingen ? - ? Cue Action Vlissingen ? - ?
-
Haha zeker wel, maar weet niet precies welke soort waar staat. Zal binnenkort beginnen met invetarisatie 😜
-
Dat de hoeveelheid automaten afgelopen jaren is afgenomen is inderdaad geen geheim. Echter gaat deze lijst stiekem langer worden dan dat je denkt
-
Algemeen Casino Overval Thread - Welk casino is er nu weer overvallen?
Casino Specialist reageerde op een topic van Bon Sjans in Nieuws
Tja persoonlijk kan ik mij niet indenken dat de verwachte buit het risico gepakt en veroordeeld te worden (met alle gevolgen van dien) het waard zijn. Maar schijnbaar loont misdaad voor sommige figuren wel. Dat gezegd hebbende, vanaf welk bedrag zou misdaad voor jou ook lonen? (en dan heb ik het niet over "een BTW bon vergeten in te boeken") -
Dat is inderdaad spijtig. Maar nog niet alle hoop is verloren! Probeer na te gaan of je in het verleden bankafschriften hebt moeten aanleveren. (bij bijvoorbeeld aanvragen van een hypotheek. Deze zijn in zo'n geval terug te vinden in je hypotheek dossier.) Zo heb je ook mogelijke afschriften moeten afstaan bij juridische conflicten, aanvragen van (zakelijke) kredieten, huurcontracten, of een belastingaudit. Uiteraard is dit een long-shot, maar wie weet is er toch nog ergens een partij die afschriften heeft waaruit blijkt dat je een storting hebt gedaan. Ook is het aan te raden om je oude telefoon of laptop (als je deze nog hebt) af te stoffen, aan de lader te hangen en te raadplegen. Veel mensen downloaden zo nu en dan toch nog eens een afschrift. Wanneer dit bij jou ook het geval is, kan het dus zomaar zijn dat één van je oude gegevensdragers nog zo'n gedownload afschrift bevat. Wellicht overbodig om te vermelden maar tot wanneer heb je papieren afschriften ontvangen, en heb je deze wellicht nog ergens?