Spring naar bijdragen

De centveiling blijft illegaal


Nomore

Aanbevolen berichten

Wie kent ze niet? De veilingsites waar je Laptops, Playstations en Ipad kunt winnen door middel van een inzet op de veiling voor maar 1 cent. Deze inzetten moet je eerst kopen en dan kun je een bod uitbrengen wat vaak een minimaal bedrag is ten opzichte van de prijs van het product. Maar als iemand 1 cent meer inzet als jij moet je weer een nieuw bod doen.

Om een bod te doen moet je dus credits kopen en daar verdienen deze oplichters aan.

3-1463.jpg

Volgens de kansspelautoriteit (KSA) worden deze veilingen onder de wet van de kansspelen geschaard en daarom verboden. Ze bestaan echter nog steeds en blijkbaar kan de KSA toch niet voldoende ingrijpen en waarschuwt men alleen de consument.

Wie van de OneTimers heeft er wel eens een onetimer gewonnen met een dergelijke veiling? Of misschien juist negatieve ervaringen mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 maanden later...

Ik ben jaren terug bezig geweest om een centenveiling over te nemen van iemand. Vele gesprekken later vanwege de hoge verkoopbedrag uiteindelijk besloten niet door te gaan. Wel was mij inmiddels duidelijk gemaakt en dus bevestigd dat het voor 100% scam is. Er zit een een software ingebouwd die nep accounts de hele site zo laten sturen dat men als "verkoper" niet op een veiling kan verliezen. Dus dit soort praktijken zouden ze gewoon keihard moeten verbieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken iemand die hier een tijdje geld mee verdient heeft, door vele dingen te winnen en te verkopen op marktplaats.

Het is eigenlijk een spel tegen ander bieders. (als de site eerlijk is en zelf niet meespeelt tenmiste)

Hij had eigenlijk altijd gewoon zoveel credits dat hij iedereen er uit kon bieden. De recreanten die kopen maar 10 credits of zo en die kan hij er zo uit bieden en andere "regulars" die kende hij wel en die kenden hem ook.

Als hij dan 1 keer op een iPad of zo tegen zo'n regular gewoon niet opgeeft dan betaalt hij te veel voor die iPad, maar de volgende keer blijft die regular wel weg als hij aan het bieden is.

Zo heeft hij op een paar sites echt heel veel dingen "gewonnen" en doorverkocht via marktplaats.

Ik weet niet hoeveel hij er uiteindelijk mee verdient heeft, of dat hij ook op de scam sites heeft meegedaan en hoeveel hij daar verloren heeft.

Ik zal hem eens vragen of hij het verhaal hier neer wil zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf heb ik veilingclub.nl vekocht aan een persoon die heeft er een centenveiling van gemaakt.

Ik heb zelf in het begin echt veel prijsen gewonnen maar naar een maand of 10 is de site gestopt.

Nice, is die gestopt omdat je te veel won :-) Handel je nu nog wel eens op andere veilingsites?

Ben jij toevallig de PandaDick van PI?

Een warm welkom hier op Onetime.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.