Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Sinds 28 maart jl is er veel turbulentie ontstaan inzake de cashcenters die in heel Nederland staan als betaalsysteem met name in horeca gelegenheden. 

De heksenjacht is ontstaan door de Ksa. Om even alles helder te krijgen hieronder stapsgewijs een samenvatting.

 

Ik ben Henk ten Voorde, al jaren een hardwerkende ondernemer. Al sinds jaren doe ik onderzoek naar de betaalmogelijkheden en daarbij toepassingen op internet. Dit heeft geresulteerd in een zeer uniek betaalsysteem. Wij noemen ons product de Cash Center. Wij hebben het zo ontwikkeld dat de functionaliteit van de cash center een betaal terminal is waarmee men een account kan aan maken en met dit account kun je diensten en producten kopen via het internet. Ten aanzien van het account hebben wij de gedragsregels en wetten nageleefd die worden voorgeschreven door de Nederlandse Bank (DNB, wij vallen onder de vrijgestelde banklicenties). Onze cash center heeft een maximum van 1950 euro per account. Er kunnen geen gelden van account naar account worden getransfereerd. Ook kunnen er geen tegoeden van de cash center/betaalautomaat naar cash center/betaalautomaat worden geboekt. Dit alles ter voorkoming van witwassen van gelden. De transactiekosten voor de gebruiker zijn vele malen lager dan de gebruikelijke bankkaarten, dat maakt onze cash center ook zo uniek. 

Wij kregen eind 2017 signalen dat de Ksa interesse had in onze cash center. Wij hebben toen de Ksa uitgenodigd en op 23 januari 2018 zijn wij tezamen gekomen en hier hebben we samen met de Ksa uitvoerig gesproken over onze cash center. Ook is er een demonstratie geweest van de werking van de cash center . Op 8 maart 2018 kregen wij per mail van dhrJohan van den Brink (Ksa) een bevestiging dat ze ons middels die mail op de hoogte brachten van het toetsen van de cash center in de praktijk . Aangezien het verhaal van de horecaondernemers ter plaatste overeen kwam met de toelichting die wij op 23 januari in Rotterdam hadden afgegeven, heeft de Ksa geen contact meer met ons gezocht om verdere uitleg te krijgen. Ze behouden het recht om voor nadere info weer bij ons terug te komen en mocht dit nodig zijn dan zullen ze gebruik maken van de bij hun bekende gegevens van onze organisatie. (mail ziet u als bijlage meegezonden).

 

Vanaf dat moment zijn wij als ondernemer gegroeid. Onze cash centers staan tot 28 maart in heel Nederland uitgezet. Toch komt er op 28 augustus 2018 een inval op twee locaties. Zowel op ons kantoor te Enschede als in Rotterdam. Aanleiding voor het onderzoek zijn signalen over een mogelijk nieuwe variant op het verschijnsel gokzuil ; Cash Center. Waarom heeft de Ksa zich niet op een normale manier tot ons gewend en is toen al begonnen met de heksenjacht.  Het gaat er de Ksa om dat volgens de wet op de kansspelen het aanbieden van sportweddenschappen zonder vergunning is verboden. Het bestrijden van gokzuilen word een belangrijk aandachtspunt voor de Ksa. Het is voor de Ksa de eerste keer dat er zelfstandig een strafrechtelijk onderzoek word uitgevoerd. De bevoegdheden van de Ksa zijn vooral gebaseerd op bestuursrecht. Daarin is er geen mogelijkheid een doorzoeking uit te voeren. Om die reden werd bij dit onderzoek samengewerkt met het O.M. Het OM en de Ksasloten eerder een handhavingsprotocol af. Behalve met het OM werd bij dit onderzoek ook samengewerkt met de politie en de FIOD. Na afronding van het onderzoek nam de officier van jusititie een besluit over de verdere strafrechtelijke vervolging van de zaak.

 

De alle in beslag genomen informatie, boekhoudingen en administratie d.d. 28 augustus werd retour gedaan.

 

Na deze periode is er geen contact meer geweest tussen ons en de Ksa. Ook verdere vragen of info worden niet meer gesteld. 

Op 28 maart j.l. komt er een landelijke aktie.  Wederom komt de Ksa naar buiten met het nieuws dat er 95 cash centers , vermoedelijk nieuw soort gokzuil , in beslag zijn genomen. Ook hier werkt de Ksa weer samen met de politie en het OM en FIOD.

 

Om een heel lang verhaal nu kort maar duidelijk tot u aandacht te brengen ;

 

Hoe kan na aanleiding van het gesprek tussen de KSA en de de ondernemer van de cash center waarin alle duidelijkheid naar voren kwam , destijds al op 23 januari , dat er in de zitting n.a.v. de inval van 28 maart jl. op 1 april door zowel meneer de rechter ALS de ksa is benoemd dat de CASH CENTER GEEN GOKZUIL is maar een betaalsysteem, dat deze heksenjacht maar door gaat en dat de kern totaal verdwijnt !!!! 

Dat de machtspositie van de Ksa zo groot is dat deze op hun site , op tv notabene de ondernemers van de cash center neerzet als ; 

Zware criminilen, illegale prostitutie , witwassen, eigenaar zijn van goksites etc etc, zich willen verrijken en leeft in weelde zoals een echte crimineel dat in hun beleving doen.

Om terug te komen waar het verhaal begint ; DE ONDERNEMER HEEFT EEN PRODUCT ONTWIKKELT DAT GESULTEERD HEEFT IN EEN UNIEK BETAALSYSTEEM ! 

Dat deze OOK het betalingsverkeer doet van een goksiteFORZZA staat los van dat de cash center een GOKZUIL is !!!!!! Dat er door de ondernemer aan verdient word dat is een feit. De ondernemer doet alles volgens de regels , ook hierover is voldoende jurisprudentie !!!!!! 

Dat alles maar mag worden geroepen door een KSA terwijl het nog maar steeds een onderzoek is, dat een gezond bedrijf nu gewoon kapot gemaakt word door ons zo neer te zetten is buiten alle normen en waarden om.                                                                                                                

 

Er is NIEMAND van de KSA die mij persoonlijk om tafel vraagt die mij persoonlijk vraagt hoe wat waar en hoe nu verder !!!!! 

 

Tijdens de zitting in de rechtbank afgelopen 1 april is mijn auto in beslag genomen door de FIOD.

Ik heb vrijdag 5 april persoonlijk de sleutel en papier van deze auto overhandigd aan een medewerker van de FIOD (naam is bekend) en daar werd mij door de eerste keer op de man af gevraagd ; WAT IS ER NU AAN HAND ? Hierop heb ik geantwoord zoals bovenstaand geschreven en mijn indruk was dat de medewerker zeer verbaasd reageerde. Mij is ook gevraagd e.e.a. op papier te zetten over de werking van de cash center dit m.b.t. het vakgebied van de FIOD ; het wel of niet kunnen witwassen van gelden.

 

Zoals ik begin met het schrijven van mijn relaas ; DE CASH CENTER IS EEN BETAALSYSTEEM die voldoet aan zowel ; FISCALE RECHTEN , TECHNISCH en JURIDISCH.

Ik doe u dit schrijven doen toekomen omdat het me van het hart moet dat wij als ondernemer worden neergezet als  criminelen. Dat de horeca ondernemers neergezet worden als louche zaken die het daglicht niet kunnen verdragen. (waarom deze dan wel een vergunning krijgen van de burgermeester is mij dan een raadsel maar dat even terzijde). 

Ik wil mij op feiten verdedigen en NIET op aannames laten veroordelen !

 

Ik ben te allen tijde bereid om een IEDER de daadwerkelijk de feiten wil zien mondeling toe te lichten, correspondentie te voeren, inzicht te geven in mails info en rapporten (fiscaal technisch en juridisch) , en ik hoop van harte dat na het lezen hiervan iemand naast mij komt staan en ook zegt ;

DIT KAN NIET ZO ………….. het kan niet zo zijn dat een Ksa zoveel macht heeft om dit ‘spel zo te spelen’

 

Groet, Henk ten Voorde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 maanden later...

Rotterdam dreigt met sluiting 42 bedrijven na vondst gokzuilen

Bij meer dan veertig bedrijven in Rotterdam hangt sluiting boven het hoofd. Het zijn bedrijven waar zogenoemde gokzuilen in het pand stonden. In een brief aan de eigenaren dreigt de gemeente Rotterdam met tijdelijke sluiting voor drie of zes maanden. Ook behoort het intrekken van de vergunning tot de mogelijkheden.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/amp/182958/Rotterdam-dreigt-met-sluiting-42-bedrijven-na-vondst-gokzuilen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...

Ik snap in dit hele verhaal @Ronb zijn kant heel goed, maar ik snap de KSA hier ook extreem goed. Uiteraard kunnen deze machines gebruikt worden om allerlei goederen te kopen, maar ik kan me voorstellen dat deze machines speciaal op de markt zijn gekomen om 'online gokken' te ondersteunen. Waarbij, net als met de paysafe kaart, nagenoeg volledig anoniem online gegokt kan worden. Gezien de hele discussies die er gaan omtrent het voorkomen van witwassen en de bescherming van spelers snap ik dat de KSA hier het zekere voor het onzekere neemt en hier iets aan doet. 

Dat er zo enorm veel cafe's en andere zaken door getroffen worden en worden gesloten vind ik wel discutabel. Sommige zullen misschien goed op de hoogte zijn geweest van de mogelijkheden van deze cash centers, maar veel zullen ook dit hebben gedaan zonder de feiten te weten.

Al met al een trieste zaak voor de ondernemers die enorm hard aangepakt worden door de KSA.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...
  • 8 maanden later...

Nieuwe updates over de Cash Centers: https://kansspelautoriteit.nl/onderwerpen/a-z/cash-centers/?utm_source=nieuwsbrief

Citaat

De grootschalige landelijke actie in maart 2019 van de Kansspelautoriteit, Openbaar Ministerie, politie en gemeenten waarbij Cash Centers in beslag werden genomen, heeft in Rotterdam geleid tot zestien bestuurlijke maatregelen.  
Dat staat in het Jaarverslag Bestuurlijke Handhaving 2019 van de gemeente Rotterdam. Bij de landelijke actie werden in maart 2019 een kleine honderd Cash Centers in beslag genomen. Het merendeel (44) stond in Rotterdamse winkels, theehuizen, cafés en snackbars. In een nog lopend onderzoek wordt onderzocht of deze apparaten worden gebruikt voor het afsluiten van sportweddenschappen. Het Jaarverslag Bestuurlijke Handhaving 2019 is te vinden op de site van de gemeente Rotterdam.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.