Spring naar bijdragen

Brinkers AEX Handel Is Terug


Brinkers

Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk vanavond al in de 410 zone . Het gaat sneller dan ik dacht .

Nogmaals ik hóóp op hogere koersen en herstel .

De olieprijs gaat in een roetsjbaan naar beneden , en Shell aandelen daarbij. Daarbij hebben ze ook nog eens last van de uitkomsten en beloften van de klimaattop Parijs 2015. Een deel van de olie en kolen dient in de grond te blijven zitten !

Maarrrr , op RTL Z vanochtend lieten ze zien dat produktie van olie gewoon is toegenomen en dat de vraag naar olie onverminderd groot blijft.

Dat is zeer goed nieuws en dat laat zien dat van een nieuwe recessie vooralsnog geen sprake is . Natuurlijk moet alle manipulatie van de economie ( supergoedkoop geld , lage rente, manipulatie van de beurs ) de komende jaren ( decennia ) uit worden geziekt . Hoge groei zit er voorlopig niet in ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 331
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Top leden in dit Topic

Er is enorm veel olieproductie op dit moment en dit zorgt dus voor deze dalingen op de olie markt. Daarnaast heeft China circuit breakers 'geinstalleerd' waardoor de beurs makkelijk richting die 7% daling gaat.

Zie onderstaand stuk van Allianz hierover:

The China A-Shares market shut early within 30 minutes of trading today after the new ‘circuit-breakers’ were again triggered. The initial equity market fall was caused by RMB weakness but this quickly turned into a much sharper sell-down.

The new circuit breakers are clearly adding to volatility. They work by halting trading of stocks, equity-related securities and index futures for 15 minutes if the benchmark index CSI300 rises or falls by 5%. The market is then suspended for the rest of the day if the index moves 7% in either direction. The measure is an addition to the existing 10% daily limit for single stocks.

These new trading rules are undoubtedly well intentioned, but have served to highlight how ‘emerging’ the China A share market really is. In a market environment dominated by individual retail investors with very short term horizons, the potential closure of a market serves to accelerate selling pressure, not to calm things down as with more mature markets.

It is becoming clear that these new limits need revision. In the US, for example, with a far more institutional investor base, the threshold for a first market halt is when the market falls by 7%. China has a lower limit of 5% but the average daily movement of the CSI 300 index was three times the level of the S&P in 2015.

From 2000 – 2015, the S&P has only experienced 15 occasions when this first circuit breaker has kicked in. In contrast, in 2015 alone the CSI 300 Index had more than 25 occasions of more than 5% daily movements which would have triggered a market halt.

Our view is that fundamentally little has changed between 31 December and today in terms of the Chinese economy. China continues to grind its way towards lower economic growth, shifting from an economy led by investment and exports to one driven by domestic demand and services. But this is already well-known and is not new news.

All eyes are on the RMB at the moment. If the current weakness was to become more sustained and prolonged, as the market currently fears, then clearly it does present systematic risk as much outside China as within it. This is not our view. We believe that following the change of currency regime from August 2015 there will be more 2-way volatility than has historically been the case. We should also now consider the RMB on a trade-weighted currency basis, not just the USD, which is the government’s stated target.

Valuations of China stocks are now at exceptionally depressed levels, but of course in these very sentiment-led markets they can move well beyond normal parameters. Now more than ever our focus remains on individual stocks, assessing any additional risks they may be facing, and using this weakness to add to our conviction holdings at increasingly attractive valuations.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant stuk @Jackpot .

Om het in roulette termen te omschrijven : de US market ( S & P ) heeft meer de kenmerken van een tranversale simple . Het resultaat kan een tijdje stijgen en een tijdje dalen , maar de bewegingen zijn niet extreem. Vergelijk de US market met een slinger ( pendel ) van 6 centimeter, zal soms flink uitslaan ,maar vrij evenwichtig binnen de grenzen blijven ( bijvoorbeeld 2 standaard deviaties ) . Op deze roulette tafel spelen sociale gokkers en beroepsspelers die rustig hun "kantjes " inzetten en meer geïnteresseerd zijn in lange termijn resultaten .

Vergelijk dan de Chinese beurs ( CSI ) . Deze beurs heeft meer het kenmerk van een cheval ( 2 nummers ) waarop zwaar wordt ingezet , met grote fluctuaties en vergelijkbaar met een slinger van 18 centimeter lang , die vaker in de 3 standaard deviaties afwijking terechtkomt . De onrustige gokkers types die hierop spelen zijn meer vergelijkbaar met relief and escape gokkers en compulsive gokkers die geïnteresseerd zijn in flink winnen en als ze verliezen om hun geld terug te winnen . Ze kijken naar het resultaat van de dag en zijn meer gefocussed op directe winst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 410-420 KD-zone is inmiddels gehaald, waarbij het gap ri. 410 nog niet geheel gesloten is. De grote jongens laten de markt in onzekerheid; normaal gesproken kan dit gap alsnog gevuld gaan worden! De aanhoudende positieve divergentie deed uiteindelijk toch wat meestal gebeurd; vanuit de 415-zone startte de handel een ShortSqueeze ri 425! De koers sloot in de buurt v.h. hoogste punt v.d. dag, wat normaal gesproken de volgende dag een vervolg van de stijging te zien geeft....

Maar wat is normaal in deze markt. De Chinezen laten de lucht erg snel uit de koersen lopen agv. hun Yuan-devaluatie! De 410-420 zone MOET nu S gaan geven. Lukt het de handel om de boel boven de 410 te houden morgen, dan kan een hogere bodem voor een stijging gaan zorgen. Het gap ri. de 440-zone is groot en staat nog open.....

Aan de rand v.d. afgrond bloeien de mooiste bloemen, is een beurswijsheid. Maar om nu Long te gaan lijkt mij geen optie. Geduldig blijven wachten op een Shortkans; Sell The Rally.... [-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de 410-420 zone probeert de handel een bodem te zetten. De positieve divergentie is er nog altijd, zodat een plotse stijgingsgolf zeker mogelijk is. Zijwaarts bewegen v.d. koers is meestal ook een teken dat de grote jongens hun (short) posities aan het draaien zijn (long?). Een stijging ri 430 (gapfilling) blijft dus mogelijk; de AEX moet dan wel boven 410 blijven....

Komt de boel onverhoopt toch onder de 410, dan kan er een PanicSell volgen :-O

Ik blijf rustig wachten op een Shortkans als de AEX ri. de 430-435 zone stijgt [-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De AEX dichtte vanochtend mooi het Gap in de 410-zone, waarmee mijn KD gehaald werd! Er is nog steeds sprake van aanhoudende positieve divergentie. Tevens is er nu een laatste dalingsgolf e afgerond die de complete dalingsgolf CA afgerond kan hebben. Golf e vormde een dalende wig....

Alles bij elkaar wordt de kans met het uur groter dat er een plots forse stijging gaat volgen (ShortSqueeze)! Aanst. Vrijdag is het tevens Optie-expiratie. De handel heeft zoveel mogelijk mensen in de Shorts gelokt en kan deze er dan dus weer uit rossen; extra winst als de waarde snel uit de Jan Puts loopt....

Mijn KD wordt nu de 430-435 zone; Gap dichten en beginpunt dalende wig. Long kan, maar vind ik te risicovol. In de 430-435 zone Short opbouwen is mijn plan.... B-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een bewegingen weer op de beurzen he, vooral omlaag overigens hoewel er vandaag wat herstel zichtbaar lijkt maar er is nog een lange weg te gaan voordat we weer op aanvaardbare niveau's zitten voor de meeste beleggers. Het lijkt weer veel negatief te zijn in het nieuws zoals ik ook schreef in mijn stuk over het failliet van Amerika, dat overigens mede kwam via Bill Gross van Janus Capital.

Volatiliteit is ook weer enorm hoog, waarmee de opties weer erg duur zijn. Echt een kans voor binaire opties dus ;). Ik handel hier persoonlijk graag in vanwege het snelle karakter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; Binaire opties zijn niet mijn ding. Gokkuhhh :))

Het herstel lijkt op gang te komen (opw. uitbraak dalende wig). Dit zou dan herstelgolf CB kunnen zijn (KD 430, gapfilling). Vanaf de 430-435 zone na de optie-expiratie verder zakken; onder de 400 zou zo maar kunnen.

Ri 430 wil ik dus nog steeds een Short-Positie opbouwen. Als Golf CC voor een SellOff gaat zorgen, dan kan de 380 snel op het bord staan, waarbij 400 dan nog voor enige (psychologische) steun kan zorgen. Zodra we onder de 410 komen na de expiratie, dan volgt de 400 in rap tempo.

Ik ga uit van eerst ri. 430, daarna snel onder de 400.... 8-|

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Openingsgap van vanochtend is vanmiddag gedicht (Golf b?), nadat de 425-426-zone (Golf a?)te grote W bleek. De VS beleefde een dramatische handelsdag. Beloofd niet veel goeds voor morgen. Zolang onderkant openingsgap S kan bieden, kan het nog omhoog, maar als China vannacht ook de dieperik opzoekt dan zijn morgen lagere koersen te verwachten.... :-O

Markets In Freefall: Stocks Extend Worst Ever Start To Year

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9e9b331bf4d1e1726ef446dbc545f1bd.jpg

Het begin is er. Was ook te makkelijk om waar te zijn.

Hé @Jackpot . Kan je me een aantal dingen uitleggen aan de hand van je screenshot ?

Hoe kan je zien dat je short bent gegaan ( geinvesteerd hebt op een koersdaling ) ? Ik zie resultaat +21,19 % en dan alle beursindices waar je % mee hebt verdiend. Hoe zie je nou dat je op short hebt gespeculeerd ?

Verder hoeveel krijg je voor iedere € die je short hebt geinvesteerd ( bij BUX speculeer je enkel op koers omhoog , of koers omlaag ) .

En als laatste : je bent dus short gegaan . Over welke tijdlijn spreek je dan ? 1 uur in de toekomst , de volgende dag ?

Ik had gisteren ook iets leuks : een collega had " ask Siri " aanstaan op zijn smartphone ( die app robot die je alles kan vragen en die een soort persoonlijke assistent speelt ) .

Ik vroeg : Hoe"hoog staat de AEX morgen ? ( dus ik vroeg dat op 13 januari 's avonds ) .

Siri zei : "de AEX staat op 410 punten ".

Maar ik heb het opgezocht op RTLZ en de AEX stond op 418 punten. Hoe kon "Siri " dit weten ? Want vanochtend zakte de AEX door de 410 grens !

Had ik maar BUX gehad. Ik "geloof " wel in dit soort dingen. Ik weet dat het "magisch denken" is maar ik zal niet nalaten om daar serieus iets mee te proberen te verdienen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; morgen is er maand optie-expiratie. De AEX gaat dan niet onder de 400 komen. Volgende week verwacht ik dat wel....

De handel probeert nu het openingsgap van vandaag ri. 418 te dichten. De volatiliteit blijft hoog, zodat de profs de kudde steeds de verkeerde kant op kunnen sturen ivm de expiratie. Er valt zodoende voor hun immers veel geld te verdienen!

Komt de koers morgen in de 418-420 zone dan ga ik Short met een April PutSpread die wel eens goud zou kunnen worden. De mogelijkheid bestaat dat we nu al in dalingsgolf CCc zitten, de meest heftige dalingsgolf.

Na de Expiratie dus Sellennnnn???

Komt de koers in de 420-zone dan wordt mijn volgende KD onder de 400 ri. 380... :*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:*  De handel hield de AEX keurig boven de 400 ivm de optie-expiratie. Er is nog steeds sprake van positieve divergentie EN er is veel overlap in de daling (dus geen paniek). Maandag even met een gap down onder de 400 (ff stoploss-orders triggeren) en dan maar weer kijken hoe ver het herstel komt.

Eventueel scenario; Maandag gap-down en zijwaarts de dag uit + Dinsdag een Gap-up opening zou een Island reversal (omkeerpatroon)kunnen vormen. Alles lijkt negatief en dat is net wat de grote jongens willen. Die 380 zie ik nog niet zo snel op het bord verschijnen, omdat er nog geen echt herstel is geweest. Er MOET eerst herstel komen (ri. 425??).... B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn scenario dat ik donderdag dus voorspelde kwam op de punt nauwkeurig uit en ik heb dan ook al mijn short posities bij Bux verkocht rond de aex van 400 en dax van 9500. Maximale winst met minimale inleg. Dit had misschien nog beter kunnen zijn met de handel in binaire opties want dit scenario was redelijk voorspelbaar en deze volatiliteit zijn ideaal voor deze transacties in binary options (zie uitleg in binary options voor dummy's) en zelfs voor de handel met Bux ook heeft dat hoge transactiekosten.

Ik begrijp goed dat jij nu geen posities hebt openstaan @brinkers? Ik verwacht zelf dat we nu rond de bodem zitten en er geen gap down opening zal ontstaan komende maandag, of minimaal. Je verwacht ook herstel, maar zal je daar ook op anticiperen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jackpot; Sell the Rally blijft het motto wat ik hier verkondig.

Prive handel ik wel; daytrading. Maar om die posities hier te gaan verkondigen heeft weinig zin....

De volatiliteit bied mooie kansen voor de daghandel en daar anticipeer ik op; draaien en keren :*

Het is hier wel erg rustig. Alleen maar kijkers. Daar vind ik niet zo veel aan. Er moet leven zijn! Ik kijk de komende paar dagen de boel es ff aan hier, anders ben ik weer pleituhhh....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Brinkers, je postings worden zeer zeker gewaardeerd. Beurstopics blijven nog achter op de andere topics. Ik ben zeer benieuwd wat de komende weken gaat gebeuren. Eerst nog even onder de 400 punten en dan omhoog. Hoever omhoog vraag ik me dan wel weer af. tot nu toe is mij vermogen om de beurs alleen maar verder afgenomen. Misschien dat ik nog gestaffeld wat ETF's koop. Misschien AEX als deze onder de 395 komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees uiteraard alles van je Brinkers en wordt zeker gewaardeerd. Ik handel zelf ook (korte ritjes) en zit te azen op Kon. Olie maar verwacht nog meer pijn aankomende periode. Ik handel via Forex of opties en soms binairy of koop gewoon de aandelen of een mix ervan. Deze periode is zo mooi om mee te maken en zeer bewegelijk en de emoties gaan alle kanten op. Blijf lekker posten en dan zal ik ook zo nu en dan mijn mening geven. Op naar de 380 voor eind januari :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De olie is nu weer lager, dus de SP-Fut ook. China wordt dus weer belangrijk vannacht....

Ik verwacht de 380 nog niet. Eerst de stoploss-orders triggeren door straks onder de 400 te openen, daarna de komende dagen up? We zitten in Golf CA. Dus eerst een herstel ri. 430 in CB komende weken? Daarna de klap omlaag in golf CC, waarbij Golf CCc de heftigste daling ooit kan worden!

Dat is in grote lijnen mijn Game-plan de komende maanden. Er is nog steeds positieve divergentie en sprake v.e. dalende wig. Wachten op een bodem 390-400 en dan up ri. 420-430.....

Grote lijn; CA 390-400, CB ri. 430 en dan in CC ri. 380 en veel lager.... :*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 De positieve divergentie houdt aan, veel overlap in de koersvorming, dalende wig, enz. Alles wijst op een naderende stijging, dus ga ik alsnog een Long-positie opbouwen; 1e aankoop

# Gekocht; 2 AEX Calls Mrt 405 a 16,10

# Geschreven; -2 AEX Calls Mrt 425 a 7,50

Dus Uitstaan; 2 AEX Mrt Callspreads 405 / -425 a 8,60

KD wordt de 420-zone waar zich het 1e gap aan de bovenkant bevindt B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nice @Brinkers dat is nog eens leuk, een long positie in deze markt. Vind hem best wel duur, 20 punten spread om te kopen voor 8.60 euro. At best dus verdubbeling van je geld (ongeveer). Ik ben zeer benieuwd en hoop dat het uitkomt al is het maar omdat iedereen gebaat is bij stijgende koers en dalende beurskoersen funest zijn voor het algemene vertrouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen

Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.