Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Hotrunner:

Heb je niet te veel een tunnelvisie ?

 

Dat is iets waar ik nog wel eens last van heb als ik ergens enthousiast  over ben.

Interessante opmerking, ik vraag mij dit zelf ook regelmatig af. Het enthousiasme komt helemaal voort uit het feit dat ik compleet pokerminded bent en aan het begin hebt gestaan van vele beginnende pokerrooms (zoals Party poker, Planet poker en Everest Poker) daar zat ik bij de eerste 25 spelers (en soms achter de schermen). Vanuit mijn ervaringen hoe het mis kon gaan bij pokerrooms en waar de grote partijen nu de complete markt opgepikt hebben en er eigenlijk geen kans is om hier ooit nog tussen te komen. Het gaat om een aantal zaken die een room moet hebben om te slagen en te blijven bestaan: Fish, genoeg spelers en betrouwbaarheid. Met dit project van CP zie ik een aantal kansen die op termijn hier een slag kunnen slaan om het pokerlandschap voorzichtig te kunnen veranderen. We kunnen hier over een klein jaartje pas een zinnige uitspraak over doen of ze deze kans benutten en het tij mee krijgen. 

Een feit is dat we de ICO in de high van de Crypto markt uitrolt is (toeval) en dat we de hoofdprijs betaald hebben (0.25$) per CHP. De koers vind ik persoonlijk niet zo belangrijk (op dit punt) maar wel de dagelijkse veranderingen. Ik volg het met een zeer groot plezier en wil uiteraard dat dit een succes wordt (noem het tunnelvisie) en snap dat ik hier weinig tot geen invloed op heb en compleet afhankelijk ben van het team van Coinpoker. Het is een intrigerend avontuur waarbij de uitkomst niet vast staat en dat brengt mijn enthousiaste zeker te weeg (en het feit dat ik veel CHP heb ingekocht ;-)

 

Ik zie natuurlijk ook beren op de weg (is het best gecompliceerd om te storten), het is een nieuwe room (wie zitten er achter en wat zijn hun intenties), een totaal nieuw concept, het is nog een beta versie, ze kunnen het door een rare actie totaal verkloten etc. 

Dat de beloning zoet kan zijn snap ik ook, het zijn de early adopters die kunnen cashen tzt bij een groot succes maar snap als geen ander dat er maar weinig grote succes verhalen zijn zoals FB, YT, Apple, BTC. De tijd zal het leren en als het mis gaat heb ik in ieder geval een mooi stuk entertainment gehad en een mooi verhaal voor later :-)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je niet te veel een tunnelvisie ?
 
Dat is iets waar ik nog wel eens last van heb als ik ergens enthousiast  over ben.


Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat!
Het is echt een super matig product, en toekomst kansen lijken enorm beperkt.
Men heeft meegedaan met de hype rondom cryptos en op het hoogtepunt weten te cashen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat elk punt over Coinpoker positief kan worden uitgelegd, zoals door thegallant en thegreatone wordt gedaan, en dit lijkt inderdaad een tunnelvisie. Elk punt kan ook negatief worden uitgelegd, en de waarheid zal in het midden liggen. 

De markt heeft altijd gelijk, en ik denk dat huidige waarderingen van coins in het algemeen nog aan de hoge kant zijn en voornamelijk gebaseerd op hoop, zo ook Coinpoker

Als je als buitenstaander naar Coinpoker zou je denken, simpele software, kleine spelerspool, beperkt aanbod, enorme hoge kosten en ingewikkeld om geld op je account te krijgen. 

Voordeel, matige spelers, en extra geld in prizepools. Bovenstaand zijn mijn inziens weinig redenen (nu dan) om zo enthousiast te zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plus het argument over 'fish' , zo gauw het meer mainstream word, worden de vissen sneller leeggeplukt en komen niet terug.

 

Wat je dan overhoud is een kleine poule met matige spelers die de fish zijn geworden en 5% spelers die al het geld pakken van de matige spelers.

 

Die spelers houden er mee op en dan is het helemaal klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Hotrunner:

Plus het argument over 'fish' , zo gauw het meer mainstream word, worden de vissen sneller leeggeplukt en komen niet terug.

 

 

De rake zal lager zijn dan bij de concurrenten (4%) en 25% daarvan gaat terug naar de spelers. 

Persoonlijk hoop ik natuurlijk dat juist Crypto mensen ook worden aangestoken (mensen die CHP gaan kopen) die nog niet met het poker virus besmet zijn en dit zijn over het algemeen een nieuwe aanwas van slechtere spelers. En dat ze markten openen voor spelers niet nu niet online kunnen pokeren (zoals China) maar dit wel nu via een omweg kunnen bij CP. 

Dat uiteindelijk Everest poker (de site met de meeste fish) in de periode 2005-2008 uiteindelijk de ondergang werd omdat de concurrentie ook meertalig werd is mij helder. Nieuwe aanwas creëren van nieuwe markten en spelers die nog niet bekend zijn zal een van de grootste uitdagingen gaan worden t.z.t. voor ze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar het poker op zich heeft zich met zulke reuze stappen ontwikkeld , dat je als rookie weggeblazen word , waar je vroeger met slecht spel maar met enig fortuin nog weken met je geld kon spelen , word je tegenwoordig binnen enkele dagen leeggetrokken omdat niet 10% het spelletje meer goed beheerst maar misschien wel 40 a 50 % het spelletje snapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naast de rake die lager is dan bij de concurrentie, is er ook nog zoiets als het niet toelaten van pokersoftware. Dit zal er ongetwijfeld voor zorgen dat de reguliere speler meer kansen heeft. Buiten dit, is het idee van Coinpoker in samenwerking met blockchain technologie: het creëren van een product voor iedereen. Andere markten krijgen toegang die voorheen geen toegang hadden, met mogelijk het resultaat: nog meer visjes :)

Ook ik bekijk het misschien vanuit het ietwat rose bril en zie ook wel dat er dingen beter kunnen. Wel hou ik alles continu in de gaten en vang ik zaken op waar ik blij van word: zo zal het op ten duur ongetwijfeld makkelijker worden gemaakt om CHP te sturen naar je pokercliënt, om maar iets te noemen. 

CHP to the moon? We gaan het zien, voorlopig nog geen lambo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei JackPot:

Ik denk dat inderdaad het enige punt kansrijk is, en dat zijn nieuwe markten van spelers die nu bijvoorbeeld niet bij Stars mogen pokeren.

Maar dat lijkt me een illusie, want als het verboden is online te pokeren, dan is het via coinpoker misschien via een omweg, maar nog steeds illegaal.

Maar we weten allemaal dat als iets illegaal is, het niet hoeft te betekenen dat er niet gigantisch veel mensen gebruik van zullen maken.

In die landen is het (voor zoverre ik weet) haast onmogelijk online te kunnen pokeren. Middels deze weg en de veelal niet gereguleerde crypto markt, zijn er meer mogelijkheden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei TheGallant:

Maar we weten allemaal dat als iets illegaal is, het niet hoeft te betekenen dat er niet gigantisch veel mensen gebruik van zullen maken.

In die landen is het (voor zoverre ik weet) haast onmogelijk online te kunnen pokeren. Middels deze weg en de veelal niet gereguleerde crypto markt, zijn er meer mogelijkheden. 

Ja maar hoeveel landen mag je ook niet in crypto handelen ? En stel dat ze crypto reguleren zouden die landen dan niet zeggen dat er niet mee gepokerd mag worden ?

 

Sowieso allemaal leuk en aardig die onafhankelijke crypotwereld, maar zo gauw er maar 1 land begint over verbieden dan keldert de koers weer naar beneden. Dus zo onafhankelijk van de wetten is het allemaal lang niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei TheGallant:

Maar we weten allemaal dat als iets illegaal is, het niet hoeft te betekenen dat er niet gigantisch veel mensen gebruik van zullen maken.

In die landen is het (voor zoverre ik weet) haast onmogelijk online te kunnen pokeren. Middels deze weg en de veelal niet gereguleerde crypto markt, zijn er meer mogelijkheden. 

Ik zie de krantenkoppen in dat soort landen al voor me. "Illegaal pokeren in ons land door twee leden van de Europese Commissie gefaciliteerd." 
Dat kan nog een interessante diplomatieke rel worden. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt alvast eea instellen, waarna er slechts een handeling overblijft. Vooralsnog lijkt het erop dat je enkel je telefoonnummer en e-mailadres moet afgeven aan CIVIC. Deze maatregel is er om fraude (meerdere accounts) zoveel als het kan tegen te gaan. Voor nu is het een eenmalige handeling. Vermoed ook dat er in de toekomst middels 2FA (combinatie met mobiel) kan worden ingelogd op Coinpoker? Zou niet verkeerd zijn, maar wel weer een extra handeling.

 

28870870_151734325518378_8950628036878762021_n.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu posten en later registreren. Als je een account hebt, Meld je nu aan om te posten met je account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door het Onetime Forum te bezoeken, ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. U kunt uw cookie-instellingen aanpassen, anders gaan we ervan uit dat u akkoord gaat om door te gaan.