Jump to content

Fair Play Harderwijk


Solidagio

Recommended Posts

Op 4-9-2018 om 08:44 zei Solidagio:

Bedankt dat je de tijd en moeite hebt genomen dit uit te leggen @piet, wát een verhaal! Heel erg sneu voor die vrouwelijke collega. Ik heb van een ex medewerker van een ander filiaal ook het e.e.a. vernomen, niet zo spectaculair, maar toch genoeg om een indruk van het bedrijf en het management te krijgen.......

 

170620121105.jpg

Link to comment
Share on other sites

On 9/4/2018 at 2:46 PM, Leucophylla said:

Hi Piet, deze uitleg van jou zet mij aan het denken... Ik weet bijv. hoe de richtsoftware ongeveer werkt in speelhalautomaten. (ook weleens de reflexmethode genoemd) Inderdaad kun je het percentage bij de meeste automaten instellen middels de dip's op het mpu, vaak tussen 78 en 88%. Sommige automaten hebben het percentage "ingebakken" in de software. Dit zie je het meeste bij de (oudere) Barcrest automaten.

Echter wat ik bijzonder vind is dat de meerspelers vaak (zo niet alle?) gepresenteerd worden in de folders dat ze een centrale RNG (Random Number Generator) hebben die het toevalskarakter simuleert. Bij de R&G Peppers wordt dat visueel weergegeven door de 3 rode led-displays in de topruit. Dit zou betekenen dat het niet moet uitmaken hoeveel puntenhistorie erop staat wat dus mogelijk wel de richtsoftware beinvloedt door een vlakker uitbetaalgedrag te geven, maar niet wanneer er echt gebruik wordt gemaakt door een RNG.

Als het klopt dat er meerspelers zijn die een steeds vlakker gedrag laten zien bij het oplopen van de total play, dan betekent dat dat er geen echte RNG aan het werk is..

Ik ben zelf altijd geïnteresseerd in het gesimuleerde gedrag van een gokkast, vandaar de vraag. Dit is even een zijsprongetje en niet de bedoeling om deze interessante thread te hijacken.

Leucophylla,wat die RNG betreft heb ik me ook weleens afgevraagd.De Barcrest Multiplayers gooiden in de beginjaren (2003 tot 2007 ongeveer) drote prijzen zelfs dubbel bij de vleet,de voorloper van deze automaat was de Oldtimer meerspeler,en puntenaantallen van 20000 of meer zag ik wekelijks,dit kwam omdat hij de prijzen kort achter elkaar op rij gaf.Nu zie je vaak dat als er een grotere prijs valt mensen deze bijna wegspelen,en dan vervolgens weer dezelfde prijs terugkrijgen,maw de puntenopbouw stagneert,en vooral de verwende multiplayerspeler van het eerste uur is gewend grote aantallen credits af te tikken.Dit is de typische software van Barcrest.Het percentage wat de automaat uitkeert zijn de credits en niet wat de gast verzilvert ofwel uitbetaalt,dus spelen de meeste gasten nu hun credits op.Zo vaak gezien op het laatst,een gast die bijv een prijs van 400 credits krijgt,er 380 wegspeelt en dan weer 400 credits krijgt,en dan denk je 20 credits winst,maar nee,tussentijds moest er ook weer ingeworpen worden.Nu zie je dus veel kleinere prijzen kort achter elkaar die weggespeeld worden,en het uitkeringspercentage is wettelijk nog steeds ok.Ik weet nog dat er op een gegeven moment zo weinig op werd gespeeld dat ze toen die Big Boosteractie maar hebben bedacht,ik heb destijds ook nog samen met een collega voorgesteld om een gekoppelde jackpot in alle filialen te houden,maar dat mocht wettelijk niet.Ik weet nog toen ik tegen de manager zei dat alleen een harde reset van de automaten de bezoekersaantallen kon laten toenemen,maar zijn antwoord was dat er dan een een groot stuk omzet weggegeven werd,waarop ik zei dat dat wel mee viel omdat de gasten het in de meeste gevallen weer terugbrengen.Van die omzet begreep ik wel,bij een gelijkblivend aantal credits op de clubmeter blijven spelers bijgooien,maar ik zag ze leeglopen.Ik heb zelfs een keer een paar spelers een paar tientjes uit de fooienpot gegeven destijds,waren helemaal blut en met openbaar vervoer gekomen zofdat ze weer terug naar huis konden,of zelfs een pakje sigaretten gegeven als het geld nagenoeg op was.ik weet nog dat ik een voorstel deed om het vrijwillig toegangsverbod landelijk geldig te maken voor een jaar.Lang geleden was zon witte lijst een jaar geldig,later een half jaar.Ik zag dus mensen in Harderwijk een verbod vragen,ze speelden een half jaar in bijv Fairplay Lelystad,vroegen daar een verbod aan na 6 maanden en kwamen weer terug in Harderwijk want daar mochten ze weer naar binnen.Het circuleerde dus binnen de eigen Firma.Het mooiste stuk theater zijn de zogenaamde in en externe audits die door de kwaliteitsmanager en zijn assistent gehouden worden.Een interne audit wil zeggen dat de eigen kwaliteitsmanager de medewerkers en het management test op hun kennis.Bij een externe audit of een certificaataudit is er een externe kwaliteitsmanager van bijv Kema of Dekra aanwezig.Ik weet nog goed dat bij een interne audit de eigen kwaliteitsmanager vroeg...Wat doe je als iemand een witte lijst heeft maar pas over 2 maanden weer binnenmag om te spelen?..Ik zei...Ik laat hem niet binnen.Vervolgens zei hij...En als die speler een dik pak geld laat zien om te spelen?...Ik zei dan nog niet.Fout zei hij,gewoon binnenlaten,maar dat moet je bij de externe audit nooit zeggen natuurlijk want dan lopen we het risico om certificering op lokatie kwijt te raken.Het is een theater van heb ik je daar bij Fairplay.Dat Dekra is pure windowdressing daar.En dan zegt de website dat ze hun maatschappelijke verantwoording kennen.Ik weet nog dat 1 van de eigenaren lang geleden niet wilde dat mensen in 1 keer 1000 gulden pinden want dat ging te hard vond hij. Hij is een echte zakenman,maar ik weet zeker dat hij niet weet wat er nu allemaal speelt en wat de medewerkers door het management aangedaan wordt.Er zijn een paar filialen in het diepe zuiden waar het management geen fratsen uit durft te halen omdat een paar mensen daar de eigenaren kennen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Oude Bekende
6 uur geleden zei piet:

Ik heb zelfs een keer een paar spelers een paar tientjes uit de fooienpot gegeven destijds,waren helemaal blut en met openbaar vervoer gekomen zofdat ze weer terug naar huis konden,of zelfs een pakje sigaretten gegeven als het geld nagenoeg op was.

Ja, ja.. De hele vuile was van je ex-werkgever buiten hangen. Een hoop praatjes over ex-collega's.. maar zelf wel uit de fooienpot stelen.

Edited by Oude Bekende
Link to comment
Share on other sites

8 uur geleden zei Oude Bekende:

Ja, ja.. De hele vuile was van je ex-werkgever buiten hangen. Een hoop praatjes over ex-collega's.. maar zelf wel uit de fooienpot stelen.

Nee oude bekende.Dat heb je goed mis.Heel goed mis.Een oud collega die er inmiddels ook niet meer werkt jatte destijds uit de fooienpot,en niet zo'n klein beetje ook,heb ik destijds ook aan kunnen tonen gelukkig.Mijn echte naam heb ik ook gepost op dit forum.Als "Oude Bekende"met dit verwijt naar mij toe komt zou het ook netjes zijn als die zijn echte naam toont.Mag gewoon via de privé mail van deze website,niets mis mee🤗

Link to comment
Share on other sites

Guest Oude Bekende
14 uur geleden zei piet:

Ik heb zelfs een keer een paar spelers een paar tientjes uit de fooienpot gegeven destijds,waren helemaal blut en met openbaar vervoer gekomen zofdat ze weer terug naar huis konden,

Ik ken je verder niet persoonlijk @piet ik baseer me slechts op je eigen geschreven woorden. In het bovenstaande citaat zeg je toch echt zelf dat je geld uit de fooienpot pakte zodat dergelijke spelers naar huis konden. Uiteraard erg nobel van je richting die spelers maar daar lijkt mij de fooienpot niet voor.

Verder vind ik het onverstandig en beneden alle peil dat je niet komt natrappen richting je ex-werkgever. Aan de andere kant is FairPlay ook gewoon een kut bedrijf dat in mijn ogen geen bestaansrecht zou moeten hebben dus jullie verdienen elkaar wel.

Link to comment
Share on other sites

27 minuten geleden zei Oude Bekende:

. Aan de andere kant is FairPlay ook gewoon een kut bedrijf dat in mijn ogen geen bestaansrecht zou moeten hebben dus jullie verdienen elkaar wel.

 

😂

Maar Piet, kijk alsjeblieft uit met wat je online gooit.. Zij lezen actief mee en schromen niet om actie te ondernemen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Oude Bekende
38 minuten geleden zei Flierefluiter:

😂

Maar Piet, kijk alsjeblieft uit met wat je online gooit.. Zij lezen actief mee en schromen niet om actie te ondernemen.

Dit ook nog eens inderdaad.

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden zei Oude Bekende:

Ik ken je verder niet persoonlijk @piet ik baseer me slechts op je eigen geschreven woorden. In het bovenstaande citaat zeg je toch echt zelf dat je geld uit de fooienpot pakte zodat dergelijke spelers naar huis konden. Uiteraard erg nobel van je richting die spelers maar daar lijkt mij de fooienpot niet voor.

Verder vind ik het onverstandig en beneden alle peil dat je niet komt natrappen richting je ex-werkgever. Aan de andere kant is FairPlay ook gewoon een kut bedrijf dat in mijn ogen geen bestaansrecht zou moeten hebben dus jullie verdienen elkaar wel.

Elkaar verdienen gaat wat ver,althans in mijn optiek.Ik heb slechts geopenbaard hoe slecht ze hun personeel behandelen en de werkwijze van de leiding onder de loep gelegd.Maar uiteraard mag je ook een mening hebben Oude Bekende.Ik weet niet of je er werkzaam bent geweest of dat je een speler bent,je geeft aan dat je ook niet gecharmeerd bent van het bedrijf,komt dat doordat je als speler misschien niet correct bent behandeld of als oud medewerker?Als je het kwijt wil natuurlijk ☺

Link to comment
Share on other sites

53 minuten geleden zei rhellevo:

Ze zeggen toch altijd, een bedrijf wordt gemaakt door de werknemers die er werken!!

 

Tsja de klassieke reactie van een werknemer.

Als werkgever zou ik toch geneigd zijn om te zeggen: je bedrijf wordt kapot gemaakt door werknemers die zich niet willen en kunnen conformeren aan de beleidsregels of van mening zijn dat ze "verworven rechten" hebben en een voorkeursbehandeling genieten. Laten we het tirannie gedrag en "opvoeden", c.q. monddood maken, van nieuwe enthousiaste werknemers maar achterwege. Oftewel een cultuur die door en door verrot is en waar onze overheid in prevaleert.

De kleine werkgever is vaak te bang om zijn werknemer op straat te zetten omdat er anders de nodige rechtszaken volgens of wellicht denkt dat hij dit niet kan maken naar zijn werknemer.

Hier laat ik het maar even bij ,want anders ontstaat er een epistel/opniestuk van tig pagina's.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Op 26-4-2018 om 10:04 zei Solidagio:

Na een broodje paling gegeten te hebben aan de Strandboulevard, stapte ik twee deuren verder het Fair Play casino binnen. Altijd leuk, een casinootje bezoeken waar ik nog nooit ben geweest. Oeps, wat keek de medewerkster bij de entree sjaggerijnig toen ik binnenkwam. Terug groeten kon er nauwelijks af. Dan krijg je zo'n raar moment dat je elkaar aankijkt en afwacht. Ik wachtte op het entreekaartje, dat moest ik echter zelf pakken uit een emmertje aan de voorkant van haar raam. Kwam ik zelf achter, zij meldde dat niet. Maar hee! Moet ik ook maar niet langskomen als de medewerkster aan de lasagna zit. Wat een storende gast ben ik ook!

Enfin, ik liep verder door het kleine niet-rokers gedeelte. Hier stonden enkele eenvoudige gokkasten, waar je lekker in luie stoelen plaats kan nemen. Bij het barretje was een medewerkster nét broodjes frikandel aan het doorgeven aan de rokers, zij mocht daar niet komen. Ze was érg vriendelijk, maar waar ik water kon vinden wist zij niet, ze werkte daar normaal niet. 

In het rokershok staat de automatische roulette en alleen zware gokkasten. Op één vrouw na waren er alleen licht getinte mannen, die onderling geen nederlands spraken. Niet echt gezellig.

De blonde medewerkster, van zo'n beetje 50 jaar, kwam geregeld bij ons zitten om mee te roken. Drankjes stonden al ingeschonken te verpieteren op de bar, mensen konden die zelf pakken.

Ik krijg de indruk dat sommige medewerkers van casino's er puur voor het loon zijn en zo min mogelijk willen doen. In Harderwijk ziet de Fair Play mij niet meer, maar dat zal ze een zorg zijn, vermoed ik.

Reviews van gasten zijn een duidelijke zaak.De gast betaalt het loon van het personeel.Na deze review ging de medewerkster de ziektewet in,zit al bijna jaar thuis nu,de betrokken medewerkster is zeer klantonvriendelijk,ik kende haar als oud collega;van die vrouw was geen hoogte te krijgen,nam altijd relatiesores mee op de werkvloer,en tijdens haar dienst was zelfs een collega medewerkster subiet de deur uitgelopen na een woordenwisseling met haar,dit is met 2 vrouwen gebeurd,1 keer in 2011 en ook nog vorig jaar.Constant met de mobiele telefoon bezig ipv met de gasten,en na 7 jaar nog geen speluitleg kunnen geven.De mobiele telefoon is haar heilig,datingsites en relatiesores meebrengende.Ik heb jaren met haar gewerkt maar kon er geen hoogte van krijgen.Een andere collega zei altijd...ze leeft in haar eigen wereldje...en nou,dat heb ik ook aan den lijve ondervonden.Zulke zijn niet geschikt voor dat mooie werk,Na zoveel jaren nog geen kast begrijpen.Ik heb meegemaakt dat een gast naar buiten liep om te bellen omdat de gast niet wilde dat familie de geluiden van de automaat kon horen;de gast komt terug maar zijn koffie was koud geworden waarbij hij een nieuwe bak koffie aan haar vroeg..vervolgens bekte ze...je hebt net gehad.De gast tikte subiet zijn credits af..was een gast die per jaar een auto achterliet.Als manager zou ik dan tegen zon medewerkster zeggen...wegwezen.

Link to comment
Share on other sites

Wat een onzin, de gast betaalt het loon van de medewerker. De werkgever betaalt nog altijd het loon. Waar je ook werkt. Dit zeg je toch ook niet tegen de ah caissière? En als je het zo bekijkt betaalt de medewerker zijn eigen loon, want de gast zal ook ergens werken waar de medewerker klant is. 

Link to comment
Share on other sites

de gast werkt in een sigaren fabriek , maar de medewerkster rookt niet , die P . . PT alleen maar.

maar daar wil ze niet niet voor betalen , maar andersom weer wel.

en dan ben ik er nog niet eens geweest, ik wist wel dat er iets niet klopte.

moet je kijken hoe ik dat allemaal door zie

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

7 uur geleden zei piet:

Reviews van gasten zijn een duidelijke zaak.De gast betaalt het loon van het personeel.Na deze review ging de medewerkster de ziektewet in,zit al bijna jaar thuis nu,de betrokken medewerkster is zeer klantonvriendelijk,ik kende haar als oud collega;van die vrouw was geen hoogte te krijgen,nam altijd relatiesores mee op de werkvloer,en tijdens haar dienst was zelfs een collega medewerkster subiet de deur uitgelopen na een woordenwisseling met haar,dit is met 2 vrouwen gebeurd,1 keer in 2011 en ook nog vorig jaar.Constant met de mobiele telefoon bezig ipv met de gasten,en na 7 jaar nog geen speluitleg kunnen geven.De mobiele telefoon is haar heilig,datingsites en relatiesores meebrengende.Ik heb jaren met haar gewerkt maar kon er geen hoogte van krijgen.Een andere collega zei altijd...ze leeft in haar eigen wereldje...en nou,dat heb ik ook aan den lijve ondervonden.Zulke zijn niet geschikt voor dat mooie werk,Na zoveel jaren nog geen kast begrijpen.Ik heb meegemaakt dat een gast naar buiten liep om te bellen omdat de gast niet wilde dat familie de geluiden van de automaat kon horen;de gast komt terug maar zijn koffie was koud geworden waarbij hij een nieuwe bak koffie aan haar vroeg..vervolgens bekte ze...je hebt net gehad.De gast tikte subiet zijn credits af..was een gast die per jaar een auto achterliet.Als manager zou ik dan tegen zon medewerkster zeggen...wegwezen.

Jemig, een jaar in de ziektewet? Was de review de bekende druppel die de emmer deed overlopen?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 uur geleden zei Gokker:

Wat een onzin, de gast betaalt het loon van de medewerker. De werkgever betaalt nog altijd het loon. Waar je ook werkt. Dit zeg je toch ook niet tegen de ah caissière? En als je het zo bekijkt betaalt de medewerker zijn eigen loon, want de gast zal ook ergens werken waar de medewerker klant is. 

Zonder gasten geen werk, zonder werk, geen loon. Makkelijk zat.

Edited by Solidagio
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

7 uur geleden zei Solidagio:

Jemig, een jaar in de ziektewet? Was de review de bekende druppel die de emmer deed overlopen?

Die review was de druppel idd.Maar blij dat je die review gedaan hebt Solidagio,want er kwamen veel klachten van spelers,ook spelers die vertrokken naar de concurrent,maar de manager deed er niets aan.Als het dan op social media komt te staan heeft het meer lading denk ik

Link to comment
Share on other sites

7 uur geleden zei Solidagio:

Zonder gasten geen werk, zonder werk, geen loon. Makkelijk zat.

Ik heb er heel veel gasten zien vertrekken die er jaren kwamen,en er 2 autos per jaar achterlieten,en door nieuw personeel geeneens koffie kregen.Ook gingen we toen op zondag om 1300 uur open waar het jarenlang altijd om 1000 uur was,was ook een grote fout,dat gebeurde in 2011.52 maal 3 uur...156 uur..dat kost knaken.Die toko draaide 50000 per week,ik denk nu ongeveer 25000.De sfeer was er altijd gemoedelijk,was ons kent ons.Zelfs bij een jackpotstand van 900 euro zat er toen bijna niemand meer binnen.Ik trok die kar niet meer met die nieuwe collega,s,dikwijls als ik op het toilet zat of net de hal binnenkwam was er weer ruzie tussen nieuw personeel en de vaste grote spelers,het nieuwe personeel kwam uit filialen waar het er harder aan toe ging met een harder publiek,deze konden niet omgaan met de gemoedelijke gasten in Harderwijk.In Harderwijk speelden veel ondernemers,sommigen zelfs zo grof dat ze een Pepper rustig op inzet 200 lieten draaien als ze met de telefoon naar buiten moesten of naar het toilet gingen.Deze zitten nu meer bij Krijco.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...