Personeel Casino

De grootste ergernissen van casinomedewerkers

Casinomedewerkers krijgen nogal wat voor hun kiezen. Het is een boeiend vak en zeker niet voor iedereen weggelegd. Je moet over goede sociale vaardigheden beschikken, technisch zijn en af en toe een oogje dicht kunnen knijpen. Je krijgt nogal wat voor je kiezen en weet dat maar eens te managen, ook al ben je moe en uitgeblust na de vele wisselende diensten. Het leven van een casinomedewerker kan heel mooi zijn, maar er zijn ook wel de nodige ergernissen. Onetime bezocht het afgelopen jaar vele casino's en medewerkers doen graag hun zegje over het reilen en zeilen in dit bijzondere wereldje. We doen een boekje open over de verschillende ergernissen.

Transpareng BG TG geplaatst in Landbased casino door Frank Kruit
op 22 april 2022
Personeel Casino

Laatste rondje

Iedere late dienst weer hetzelfde riedeltje: de gasten worden een half uur tot kort voor sluiting geattendeerd op het sluiten van het casino. Er wordt ondertussen driftig gepoetst, het koffiezetapparaat wordt afgesloten en verdere voorbereidingen voor de dag erop worden getroffen. Maar daar is die ene gast die nét weer even een bakje koffie lust en ‘nee' mogen we niet verkopen. Alle slangetjes en bakjes worden weer terug geplaatst: ”uw koffie komt eraan”. En ja hoor, de rest van de gasten ziet het gebeuren en lusten ook wel een lekker bakkie: de spetters koffie zitten weer overal, fijn!

Enkele gasten lopen net voor sluiting nog even naar de wisselmachine, briefjes van €50 verdwijnen in het apparaat en de muntjes kletteren naar beneden…..de wisselmachine schiet in storing, muntjes op! ”Meneer, ik heb niet alle muntjes gehad”, roept er een door het casino. ”Kom er aan hoor”, het doekje wordt aan de kant gegooid, op weg naar de kluis. Vijf minuten later kan de kluis open, dus de timer wordt gezet. Inmiddels is het al over sluitingstijd en enkele gasten lijken weer eens niet te begrijpen dat het personeel graag naar huis wil gaan. Tot drie keer toe worden enkele gasten verzocht de punten af te tikken. En als je denkt dat hier gehoor aan wordt gegeven, dan heb je het mis. Iedere avond weer hetzelfde verhaal met diezelfde gasten. Maar goed, laat ze maar even hun gang gaan, want voor je het weet, heb je weer een hele discussie aan je broek hangen, want de machine staat op ‘geven' en al dat geneuzel. Je slikt het voor ‘deze' keer maar weer even, zucht!

Wissel Automaat
Wisselaar

Eindelijk, de munten kletteren uit de speelautomaten en wat denk je: de speelautomaten schieten massaal in de bijvul-modus. Ondertussen is het al 15 minuten verder en is alles verder aan kant. De speelautomaten worden bijgevuld en langzaamaan lijkt er dan toch een einde aan te komen.

MAAR…

Tijdens het sluiten van de zaak, blijkt het alarm niet te werken. Pffff……(en dan wordt er iets gemompeld als ‘samen uit, samen thuis')!

#Morgenweereendag

Dankjewel (graag gedaan)

Alles is gratis in een speelhal, de entree, drankjes en hapjes. En iedere dag weer staat het casino weer paraat om het de gasten naar de zin te maken. Er worden broodjes gesmeerd, de frituurpan draait overuren en dat allemaal voor ‘onze gasten'. Deze gasten betalen ons salaris immers! Wel, dat is ook wel zo, maar een ‘dankjewel' kan er toch wel vanaf, als we het drankje hebben gegeven? Of als we die ene lekkere tosti met dubbele kaas serveren? Slik!

Aan de kassa is het niet veel beter, denk je even rustig te kunnen zitten. Dat dacht je maar, want het personeel krijgt regelmatig het verzoek -op gebiedende wijs -”WISSELEN”, waarna de briefjes op de toonbank worden gesmeten.

”U wilt wisselen”?

-Geen gehoor-

”Alstublieft, uw muntjes”! (met een grote glimlach, jaja)

-Geen dankjewel-

#Lovemyjob!

Men gooit een muntje van €2 in de roulette onder het toeziend oog van een medewerker, staat als eerste in de rij voor het buffet en schept het bordje -zonder enige vorm van gene- helemaal vol. Aan de bar wordt er nog een colaatje en een cappuchinooó besteld, de buit is binnen. De vangst wordt netjes verorberd en het muntje van €2 wordt weer uitgetikt. ”Lieve jagers, wij hebben REAC, bovendien herkennen we jullie soort”! ”Tot de volgende keer”, klinkt er door de zaal! ”Tot volgende week zondag”. Nee, wacht, dit mogen we enkel denken, dus antwoorden we netjes met ‘wel thuis'.

#nietbetalenwelgraaien

Tjah, het valt niet mee als casinomedewerker en uiteraard kan de ene medewerker dit beter handelen dan de andere medewerker. Het is de kunst om er iedere dag weer wat van te maken.

Vertel eens: welke ergernissen heb jij zoal als casinomedewerker?

Praat mee op het forum over het werken in het casino

on air