Perfect 926268 1280

De perfecte casinomedewerker volgens Onetime

Al eerder schreven we over de dingen die een casinomedewerker vooral niet moet doen tijdens dienst. Ook schreven we over alles wat een casinomedewerker allemaal mee kan maken. Het werken in een casino is niet voor iedereen weggelegd. Je moet een heleboel competenties hebben om dit vak uit te kunnen oefenen. Het is een mooi vak! Wij hebben een opsomming gemaakt van hoe wij de perfecte casinomedewerker voor ons zien.

Transpareng BG TG geplaatst in Landbased casino door Frank Kruit
op 3 mei 2022
Perfect 926268 1280

" Overigens zijn we wel van mening dat deze niet bestaat, hoewel een aantal medewerkers hier dicht bij in de buurt komen. " 

Ook is iedere dag weer anders en heb je als medewerker te maken met je eigen gemoedstoestand die een hoop kan maken of breken.

Professioneel zijn.

Zoals hierboven al beschreven is iedere dag weer anders voor een casinomedewerker. Je hebt aan de ene kant te maken met het thuisfront en aan de andere kant het werk. Een goede casinomedewerker weet vervelende situaties van het thuisfront ook echt thuis te laten en stelt zich professioneel op tijdens de werkuren. Niemand van zijn de gasten zal iets merken van wat er thuis gaande is. Overigens zitten de meeste gasten helemaal niet te wachten op alle ellende van een ander.

Is proactief op de vloer.

De perfecte medewerker ziet het werk liggen en zorgt dat het wordt gedaan. Deze medewerker ziet de behoefte van de gast, voordat deze het überhaupt gevraagd heeft. De medewerker weet wanneer hij/zij bij moet springen in diverse situaties. Er is overzicht door deze medewerker in alle werkzaamheden.

Wild Moon
Spelkennis van speelautomaten

Heeft de juiste spelkennis.

In het casino verkoop je een stukje entertainment. Gasten komen voor het spel en alle ambiance daar omheen. In de basis moet je dus zorgen dat de gast aan het spelen kan gaan door het spel uit te leggen. Zonder deze kennis kun je niets en zal de gast afhaken. Dat is zonde! Een goede medewerker is in de basis goed onderlegd met alle spelkennis. Naast dat de medewerker dit stukje goed beheerst is het van belang dat dit op de juiste manier wordt verteld, zodat de gast het ook daadwerkelijk begrijpt. Een stukje humor en enthousiasme hierin is gewenst.

Weet welke acties er zijn.

Een casinomedewerker die het naar zijn zin heeft, heeft vaak hart voor de zaak. Het liefst een zaak waar het iedere dag druk is. Veelal moeten casino's het hebben van mooie acties om extra bezoekers aan te trekken. Een bekwame casinomedewerker heeft zich ingelezen en weet wat er speelt. Sterker nog; deze medewerker wijst zijn gasten er al tijdig op en is enthousiast hierover.

Kent zijn gasten.

Er komt een gast binnen en nog voordat de gast aan de automaat zit staat zijn favoriete drankje al klaar inclusief de gewenste bereidingswijze. De casinomedewerker weet nog precies te vertellen waar ze in het vorige gesprek zijn geëindigd. Ook is de ‘perfecte casinomedewerker' een ster in namen. Gasten kunnen dit waarderen en voelen zich thuis. Overigens is natuurlijk niet iedere gast hier van gediend.

Is op de hoogte van het nieuws uit de casinobranche.

Het is belangrijk om te weten wat er allemaal gaande is in de branche qua ontwikkelingen. Wat doet de concurrent en tot wanneer is de concurrentie open? Allemaal vragen die een doorgewinterde medewerker wel acht te weten. Dit is een stukje interesse. Via Onetime blijf je als medewerker goed op de hoogte!

Stoppen Met Gokken
Stoppen met gokken

De ‘perfecte casinomedewerker' herkent probleemspelers.

In deze branche heb je veel verschillende soorten spelers. Het is nou eenmaal zo dat er ook gasten bij zitten die een probleem hebben met gokken of erger nog – niet meer zonder gokken kunnen. Een goede medewerker ziet deze problemen, terwijl het voor andere mensen helemaal niet goed zichtbaar is. Het zijn de kleinste signalen die al genoeg zijn om probleemspelers er feilloos uit te vissen. Een competente medewerker weet hier goed mee om te gaan en gaat daar waar nodig het gesprek aan.

Is behulpzaam in de breedste zin van het woord.

De service beperkt zich bij velen tot het brengen van een drankje en een hapje, maar er is meer dan dat. Helaas, maar waar. Een gastvrije medewerker die doet een stapje verder en zorgt voor meer dingen zoals het openen van de deur, het aanreiken van de jas, het trekken van sigaretten. Net even wat extra om het de gast zo comfortabel mogelijk te maken. Vriendelijkheid is de tweede natuur.

Hierboven staat volgens ons een mooie opsomming van wat wij belangrijk vinden voor een ‘perfecte casinomedewerker'. Uiteraard kan er nog veel meer worden aangehaald hierover. Dit horen we dan ook graag op ons forum.

on air