Ontvangst Casino

Een gast verwelkomen in het casino, hoe doe je dat? 11 tips!

Hoe zorg je voor een onvergetelijke beleving bij jouw gasten? Dit start met de ontvangst van jouw gasten. Niet zelden komen we in casino's waarbij dit niet goed is geregeld. Veelal valt dit niet meer goed te maken, de toon is al gezet. De ontvangst is belangrijk, heel belangrijk. Het kan het verschil maken of een gast met een fijn gevoel binnenkomt, of juist niet. Wat ons betreft valt er bij verschillende casino's nog een hoop te verbeteren. We hebben daarom een overzicht gemaakt wat in onze ogen belangrijk is voordat je jouw gasten ontvangt en vooral wat gewenst is tijdens de ontvangst.

Voel je welkom deze tips in ontvangst te nemen!

Transpareng BG TG geplaatst in Landbased casino door Frank Kruit
op 5 mei 2022
Ontvangst Casino

Website

Voordat je überhaupt jouw gasten ontvangt, is het van belang ze op een juiste manier te informeren. Klopt het adres nog op de website, zijn de openingstijden up-to-date en staat er informatie over parkeermogelijkheden? Indien er gratis geparkeerd kan worden, dan is het prettig dat dit op de website vermeld staat. Al met al zou het zo moeten zijn dat jouw gasten niet voor verrassingen mogen komen te staan. Belangrijk zou ook kunnen zijn om een link te plaatsen naar de review van het casino op Onetime. Dit geeft vaak een goed beeld van wat de gasten kunnen verwachten.

Parkeren Holland Casino Amsterdam West
Parkeren Holland Casino Amsterdam West

Informatieborden

Rondom het casino is het prettig als aangegeven staat waar men kan parkeren en waar men de ingang van het casino kan vinden. Dit soort zaken dien je als casino goed op orde te hebben, door informatieborden neer te zetten. Daarnaast zorg je voor een schone entree: rommeltjes en peuken liggen er niet!

IMG 9729
Garderobe bij Fair Play Casino

Binnenkomst

Standaard iemand bij de receptie

Te vaak komen we nog in casino's waar we aan ons lot worden overgelaten, omdat er niemand bij de balie staat. Het is absoluut noodzakelijk om hier een personeelslid te hebben staan. Dit is het eerste aanspreekpunt en tevens diegene die de toegangscontrole doet. Ook dient er standaard een entreebewijs te worden afgegeven, eventueel met uitleg over de reden van dit bewijs.

Soepel ontvangst

Mocht blijken dat een of meer personeelsleden niet voldoende zijn om de toestroom aan gasten te kunnen bedienen aan de ontvangstbalie, is het raadzaam een andere collega op te roepen met de vraag assistentie te verlenen. Zo zorg je dat iedere gast voldoende aandacht krijgt.

Menselijk

Mocht je jouw gasten bij naam weten, heet ze dan persoonlijk welkom door hen bij naam te noemen. Daarnaast vraag je jouw gasten of het gewenst is de jas aan te nemen, of een eventuele tas in de garderobe te kunnen plaatsen.

Speelautomaat Jacks Casino Onetime
Speluitleg bij Jack's Casino

Verblijf

Warm welkom

Alleen een vriendelijk knikje is niet voldoende: zorg voor je allerbeste glimlach (zonder te overdrijven natuurlijk) en heet jouw gasten welkom. Die eerste indruk is zo belangrijk. Naast dat de ontvangst vriendelijk is, zorg je voor de juiste temperatuur, zodat jouw gasten in een aangename omgeving terecht komen.

Geef ze aandacht

Vooral nieuwe gasten kunnen nog wel wat hulp gebruiken. Zorg dat je uitleg geeft over het beleid van het casino, zoals gratis drankjes en hapjes, het betaalsysteem, acties, welke speelautomaten waar staan en of er behoefte is aan een rondleiding of speluitleg. Nieuwe gasten kun je vervolgens zelf rondleiden of overdragen aan een collega.

Gastvrouwen ADMIRAL Helmond
Lady Diamond met top gastvrouwen Jessy en Sam bij Admiral Casino Helmond

Net die extra aandacht

Drankje bij ontvangst

Nadat er uitleg is gegeven over het casino, kan er een drankje worden aangeboden. Het merendeel van de gasten is toch wel even onderweg geweest en dan is het aanbieden van een drankje wel op zijn plaats. Dit drankje kun je vervolgens zelf inschenken of aangeven dat een collega het drankje komt brengen.

Geef door dat er nieuwe gasten zijn

Nadat jij jouw gasten verwelkomt hebt, geef je je collega's door dat er een nieuwe gast is in het casino. Nu is het zorg dat ook jouw collega's een deze nieuwe gast een welkom gevoel geeft door een groet en de vraag of er hulp gewenst is.

Hou de aandacht vast

Ook is het nodig tijdens het verblijf aandacht te houden voor jouw (nieuw) gasten. Dit zodat zij zich gezien voelen. Maak een persoonlijk praatje met hen en speel in op de behoefte van jouw gasten.

Warm vertrek

Gastvrijheid houdt niet op bij de ontvangst en het verblijf. Ook het vertrek moet goed zijn, waardoor gasten het gevoel hebben dat hun komst gewaardeerd is. Dank hen voor hun komst en help hen in hun jas te komen en hou de deur voor hen open. Daarnaast is het in de casinobranche veilig door af te sluiten met 'wel thuis'.

Heb jij nog tips voor een fijn ontvangst? Laat het hieronder weten door een reactie achter te laten!

Wat vind jij belangrijk tijdens jou bezoek aan een casino?

Waar let jij op als gast als je naar een casino gaat? Waar wordt jij blij van als je daar bent? Laat het ons weten in de poll en klik het onderdeel aan welke jij het belangrijkste vindt.

Hier wordt ik blij van

on air