Error 102075 1280

Nieuwe speelautomatenhal medewerkers herken je hieraan!

In een speelautomatenhal is het een komen en gaan van nieuwe medewerkers. Het verloop is groot, omdat het werk echt bij iemand moet passen. Daar komt bij dat er onregelmatig gewerkt moet worden en de bijbehorende verdiensten over het algemeen niet al te best zijn. Vaste gasten herkennen een nieuwe casinomedewerker direct, omdat ze alle andere medewerkers kennen. Sommigen van deze vaste gasten storen zich aan nieuwe medewerkers, omdat alles opnieuw moet worden uitgelegd en nieuwe medewerkers soms dure fouten kunnen maken. Over het algemeen valt het wel mee en worden nieuwe medewerkers al snel gezien als ‘part of the casino family'.

Error 102075 1280

Nieuwe speelautomatenhal medewerkers, waar herken je ze aan?

De nieuwste aanwinsten kunnen nauwelijks lopen van de blaren in hun schoenen.

(Vragen na een aantal dagen: ‘Zou ik vanaf morgen mijn gympen mogen dragen?' Management: ‘Trek je dan ook een trainingspak aan? Hou het bij zwarte nette schoenen alsjeblieft!')

In gesprek met andere medewerkers (en klanten gasten) hebben ze het over ‘klanten'.

(Maar dat wordt dan ook heel snel gecorrigeerd naar ‘gasten'.)

Wanneer een gast een fooi geeft en zegt: ‘Deze fooi is voor jou’, zijn ze in de veronderstelling dat het niet in de pot hoeft te worden gedaan.

(Dat was dan ook de eerste en de laatste keer, de rest van het personeel werkt er ook hard voor of zijn ook aanwezig op de werkvloer.)

Zien er nog fris en fruitig uit.

(Nog wel, de wisselende tijden gaan niet in de koude kleren zitten, over een tijdje hangen de wallen op kniehoogte)

Wanneer een willekeurige gast een uitbetaling krijgt, wordt iets gezegd als: ‘Alstublieft, gefeliciteerd met uw mooie winst'.

(Tot het moment dat een gast een uitbrander geeft en iets roept als: ‘Winst? Er zit het driedubbele aan geld in deze k*tkast!')

Bijvullen gaat nog niet zo snel, heb je even?

(En dan maar hopen dat die bijvul op de roulette snel verloopt en gedaan is voordat de ‘nummers vallen'. Hurry up!)

Verhelpt een storing aan een speelautomaat terwijl hij nog aan staat.

(En kijkt er vervolgens van op dat er rookpluimen uit de automaat opstijgen.)

Een groentje biedt heel ijverig een drankje aan, terwijl er nét wordt ingezet aan de roulette.

(En snapt niet dat de desbetreffende gast geen antwoord geeft en vraagt het nog eens – en krijgt een snauw!)

Trekt startkaartjes tussen de startknoppen vandaan.

(Heeft ooit gehoord dat de speelhal er netjes hoort uit te zien en trekt heel ijverig alle startkaartjes tussen alle knoppen vandaan. Op zich prima, maar niet als de rollen van de speelautomaat nog draaien.)

Kent ‘Onetime' niet! 

(Zeker nieuwe medewerkers moeten Onetime kennen, anders heb je echt onder een steen gelegen. Dus we nemen het de groentjes niet kwalijk)

En laten we vooral maar geen vragen stellen over de maximale hoogte van de jackpot in een speelhal ;) Miljoenen toch?

Als je bovenstaande punten zo hoort, moet de eerste periode vast niet leuk zijn voor een nieuwe medewerker. En dat is voor veel medewerkers ook het geval. De casino wereld is bijzonder en dat is best wel even wennen. En eenmaal ‘part of the casino family' kan het genieten beginnen.

Aan alle gasten: ben een beetje lief voor nieuwe medewerkers ;)!

Meer lezen over casino's in Nederland doe je op ons forum!

on air