KUTcasino!
KUTcasino! Ja, dat lees je goed en ik kan me zo voorstellen dat je een beetje schrikt van deze titel. En dat mag ook, want ik wil iets onder de aandacht brengen.
Zelf werk ik sinds een jaar of 8 in de casinobranche. Voordat ik in dit avontuur stapte, wist ik niet waar ik aan begon. En dat is misschien maar goed ook, want anders was ik er misschien wel niet eens aan begonnen. Mijn beeld was iets rooskleuriger over deze branche: ik dacht aan winnende mensen en een hoop high fives en vrolijkheid!
Met de neus op de feiten
Dat beeld werd al direct op mijn eerste werkdag van tafel geschoven. Ik kreeg de ene na de andere KUT voor mijn kiezen en veelal in combinatie met casino. Helemaal vreemd vond ik het dat ik deze termen naar mijn hoofd geslingerd kreeg, terwijl ik uitbetalingen deed bij mijn gasten. ”Waren ze dan niet blij?”, bedacht ik mijzelf.
Ik had op dat moment nog geen flauw benul van het feit dat enkele gasten al zoveel hadden verloren, dat een grote uitbetaling het niet meer goed kon maken.
De jaren hierna raakt ik immuun voor woorden als KUTcasino, het hoorde er schijnbaar een beetje bij. Als ik er nu over nadenk, dan verbaas ik mij hierover. Hoe kan het toch dat ik dit soort gedrag ‘normaal' ben gaan vinden? Waarom is het nodig dat gasten hele dagen lopen te vloeken en te tieren? Er ging namelijk geen dag voorbij, of het was wel raak. Dat kan toch niet?
Conflictmijdend gedrag
Ik kan mij nog goed de momenten herinneren waarop ik nieuwe gasten speluitleg gaf, terwijl de buurman liep te vloeken. Ik hoorde het al niet eens meer, maar mijn nieuwe gasten wel. Ik verontschuldigde me dan ook voor deze gast. Te bizar voor woorden.
Discussieer mee op ons forum: vloeken in het casino
Ik wist dat als ik deze gast hierop aansprak dat het wellicht zal leiden tot een nog grotere tirade, dus ik liet het gaan. Veelal omdat ik mijn nieuwe gasten hier niet mee wilde confronteren.
En natuurlijk zijn er ook wel momenten geweest, waarop ik deze vloekende gasten aansprak en in sommige gevallen ook de deur wees. Het hoorde er nu eenmaal bij en op sommige dagen liep ik op mijn tenen.
Schei toch eens uit
Toch zou ik deze vloekende gasten wakker willen schudden en hiermee willen duidelijk maken, dat het echt niet nodig is om te schelden. Want waarom zou je? Het heeft toch helemaal geen nut? En waarom kom je dan iedere keer terug naar dat KUTcasino? Tja, helaas is dit voor enkele gasten, omdat er geen keus is, de verslaving is hardnekkig.
Lees ook: stoppen met gokken
Denk toch eens aan die casinomedewerkers die dag en nacht voor jou klaar staan, hard werken en altijd vrolijk moeten zijn. Deze medewerkers hebben ook weleens een mindere dag, maar die hoor je ook niet. En die moeten dan de hele tijd dit gesnauw aanhoren? Stel je toch eens voor dat jij tijdens het werk een klant moet ontvangen, die enkel en alleen aan het vloeken is. Dat wil je toch ook niet?
Laat het gevloek lekker thuis, waardoor je het voor eenieder in het casino een stuk leuker maakt. Ik durf te wedden dat wanneer het gevloek een stuk minder wordt, er een stuk minder casinomedewerkers ontslag nemen en het casino een plek is waar mensen zich ten alle tijden veilig voelen.